- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- DIGI Mobil
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- iPhone topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Huawei P30 Pro - teletalálat
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
ma Sokat kellett várni az első OLED képernyős Apple táblagépre, állítólag megérte.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Rage szoftveres megatextúrázást használ. Az lényegében nem a VGA-tól függ, ezért fut el bármilyen VGA-n. Mindegy, hogy mit raksz alá, akkor is megvannak a szoftveres megoldás hátulütői, vagyis félig szoftveres szűrés van, ezzel nagyon drága az AF és két egymástól függő textúrabetöltés is kell. A Rage ugyanúgy fut mindegyik VGA-n, ha ugyanaz a proci van alattuk. Amivel valamivel jobban futhat azok az IGP-k, mert kisebb az overhead az integrálás miatt, de ez a különbség nem számottevő.
A Stainless Games azért írt saját motort, hogy tudják használni a PRT-t, amit a GCN-es Radeonok vezettek be. Ezzel a szűrés teljesen hardveres, így teljes az AF támogatás és csak egy textúrabetöltés szükséges. Ezek mellett minden textúraformátumot és textúratípus támogatott, vagyis nem csak az, amit az implementáció használ. A Rage csak megmutatta, hogy merre érdemes menni, ha csökkenteni akarod a tartalomkreálás költségeit, de ugyanakkor azt is megmutatta, hogy a szoftveres megatextúrázás nem éppen ideális. Mivel az AMD már kidolgozott egy hardveres modellt erre, így nyilván ezt érdemes használni. Carmack is bejelentette, hogy a Doom 4-et erre írja, igazából nincs indok, hogy ne erre írd, mert a PRT egyik előnye az, hogy szoftveresen is működik. Ha nincs meg a hardver tudása hozzá, akkor lehet rá írni egy szoftveres módot (olyasmit amit a Rage is használ), amivel minden régebbi hardverrel kompatibilis. A fejlesztők számára logikus, hogy saját szoftveres mód helyett inkább erre mennek, mert így egy kódbázissal lefedik a hardveres támogatást is.
A másik dolog, hogy ezt a játékot a Square Enix fogja kiadni. Az AMD-nek szerződése van velük, hogy minden stúdiójukkal együttműködve olyan exkluzív technológiákat építsenek a motorokba, melyek segítik azok szabványként való elfogadását. A PRT egy ilyen technológia. Ez le van adva a Khronos és az MS grafikus API-kért felelős részlegeinek, hogy erre épüljön majd a megatextúrázást lehetővé tevő szabvány, amit aztán a többi hardvergyártó támogat. Általában több megoldás is van ezekre a technológiákra, de súlyozottan figyelembe veszik, ha a játékok már esetleg kihasználják az egyik technikát. Mivel a Doom 4 biztosan PRT-re épül, így eléggé nagy a valószínűsége, hogy ez lesz a szabványos eljárás.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Thomas1
őstag
No offense, de Carmack mindig Nv oldalon állt.
Talán a Doom4-el ez változik, mivel a GCN architektúrás Radeonok túl jól sikerültek ahhoz, hogy elmenjen mellettük. És ha még a programozást is viszonylag egyszerűbbé teszi számára, akkor szerintem adott az út az engine számára.
Eladó cuccok: https://tinyurl.com/yayrsbty
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig az. Én is kipróbáltam. Mindegyik hardveren ugyanolyan volt, ha azonos volt a proci. Ahol előnyösebb volt a pop-up azok az IGP-k. A HD 6990 eleve AFR technika. A Rage azt nem szereti. Az SLI-t az NV tiltja is. Az AMD nem, mert ők tudnak gyorsulást produkálni a CF-fel. Valójában a motornak nem fekszik az AFR.
(#27) Thomas1: A legtöbb fejlesztő a hardvert leszarja. Most nyilván azért megy mindenki ennyire az AMD felé, mert a konzolokban csak ők lesznek. Nem árt jól ismerni a hardvert, és itt a nem szabványos képességekre kell gondolni, mert a konzol ezeket simán szabványossá emeli.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az OpenGL merőben más AFR rutinokkal dolgozik, mint a D3D, így azt a driver nem engedi tiltani. Ez azért van, mert az OpenGL-es programokban a profilok is az AFR-hez vannak szabva. A fájlátnevezős trükk viszont működik. A Rage esetében az a kérdés, hogy gyorsabb, de több pop-up, vagy lassabb, de kevesebb pop-up legyen. Az AMD szerint a sebesség többet ér, míg az NV szerint nem. Igazából egyik álláspont sem kikezdhető. Mindkettővel kapod a pró és kontra érveket.
A Rage alapvető problémája nem a driverekben volt, hanem abban, hogy a hardverek nem készültek fel még arra, amit Carmack akart. Erre még a PRT sem egy ideális megoldás, de nyilván előrelépés. Amit Carmack szeretne arra olyan hardver kell, mint a Kaveri APU, mert ott a CPU és a GPU megosztja a memóriát. Lényegében ez a kulcs az elgondolásának. A CPU+VGA ott vérzik, hogy külön memóriát használnak. Az IGP is logikailag külön szeletet kap a rendszermemóriából.
A PRT abban lesz előnyös, hogy a szoftveres megatextúrázás limitációit eltünteti. Viszont az elgondolás mellett a hardver oldalán keletkezőket már nem. Arra mély integráció kell a CPU és a GPU között. Ez igazából nem feltétlen a megatextúrázás igénye, hanem az implementációé. Carmack implementációja 160 GB DXT3 formátumú textúrát tömörít JPEG-be, amit a proci kikódol, elhelyez a rendszermemóriában, amiért a VGA-nak el kell mennie, és itt kapja a büntetést a PCI Express késleltetéséből is. Az egész technika rengeteg adatmásolással jár. Nyilván lehet használni eleve emészthetően kódolt textúrákat, csak hát az a Rage esetében 160 GB.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Ez a mondat angolul?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Microsoft Excel topic
- OLED TV topic
- HBO Max & OD topic
- Milyen videókártyát?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Politika
- További aktív témák...
- ASUS ZENBOOK 13 UX333FA - 13,3"FHD IPS - i5-8265U - 8GB - 512GB SSD - Win11 - Magyar
- Playstation 5 Drive Edition 825GB (CFI-1216A), 2025.11.03-ig gyári garanciával, Bp-i üzletből eladó
- Lüm-tec m85 Svájci szerkezetű Amerikai microbrand
- Új! 64Gb DDR4 - Corsair 32GB KIT DDR4 4600MHz CL18 Vengeance RGB RT
- Samsung Galaxy A54 5G Eladó...