- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Ghost of Tsushima: Director's Cut - Íme a gépigény
gp A PC-s kiadás crossplay és trófea támogatással érkezik hamarosan.
-
Alulról bővítette professzionális VGA-it az NVIDIA
ph Az RTX A1000 és A400 ugyanarra a GA107-es GPU-ra épít.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gyuszaa
őstag
Meglátjuk
-
Daniford
tag
Ez régen is jó unaloműző volt.
Kíváncsian várom! -
bpx
őstag
ne köntörfalazzunk
ez nem más, mint Psycho Pitbull [link] -
Def26
félisten
Csak pc -re? lol. Nem akarnak ezek pénzt?
[ Szerkesztve ]
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
Janika!2
aktív tag
Sokat játszottam anno a Carmageddon-al ez is várós. Remélem nem lesz akkora f*s mint a RAGE.Rengeteget szívtunk vele a grafikus motor miatt...
It's In Your Nature To Destroy Yourselves
-
#51736960
törölt tag
kár, hogy nem licenszeltek hozzá egy rendes motort.
lehet, hogy a rage motorja technológiailag überszuper-előremutató, de nekem személy szerint rengeteg grafikai jellegű problémám volt vele...ja és remélem lesz benne rendes vér és gyalogosgázolás, és a nagyokos eu nem kaszálja el a fun partot benne
-
DaveJr
őstag
Engem nem a grafika fog érdekelni Ha hozza az 1. és 2. hangulatát akkor már szeretni fogom
Isten és a programozók versenyt futnak egymással. A programozók egyre hülyebiztosabb programokat készítenek, Isten pedig egyre hülyébb embereket.
-
Sanchez638
addikt
Hát, reméljük a legjobbakat,szerény meglátásom szerint, így első videók után a játékhangulat elfogyott 2-vel még a mai napig is játszom
Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!
-
zsoltti
senior tag
válasz Sanchez638 #10 üzenetére
Hú, remélem jó legy kedvenc játékom , régeh sokat nyomtam
-
DaveJr
őstag
válasz Sanchez638 #10 üzenetére
Az első videók alapján? Azok az alpha verzió alpha álapotáról szóltak 50 ezer helyen leírták hogy arra ne alapozzon senki mert csak megmutatták hogy már van vmi a játékból...
Isten és a programozók versenyt futnak egymással. A programozók egyre hülyebiztosabb programokat készítenek, Isten pedig egyre hülyébb embereket.
-
noisia
aktív tag
válasz Sanchez638 #10 üzenetére
Nekem átjött a videó. Nem értem mi bajod vele, egy az egyben ugyanaz a játékmenet, a grafika stílusa is maradt, csak nem annyira pixeles. Jó lesz ez !
" ..a p3'n1szem benne volt a Rekordok könyvében..aztán a könyvtáros mondta, hogy azonnal vegyem ki.."
-
mephi666
nagyúr
van egy olyan érzésem, hogy ha ez jól sikerül, gyorsan jönni fog a konzolos változat is, mert lenne benne pénz rendesen... (2-4fős offline splitscreen zúzda: óóóóóó többet se kérek) viszont, ha elszúrják, lehúzhatják a rolót... carma1 nálam nagy kedvenc volt, a második rész még elment, de a tdr2000 még viccnek is rossz volt mindenképp örülök, hogy jön a folytatás, csak NE b*sszák el!
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Skynet258
veterán
Hú, így képek alapján instant get.
https://geekpulse.hu
-
Thomas1
őstag
Carma 1-2 mai napig néha jó unaloműzőnek.
Anno amikor kijött a TDR2000 nagyon vártam, és kritikán aluli volt.Annál csak jobb lehet, de ha eléri a 2 színvonalát (az 1 volt a legjobb), akkor sikerjáték lesz!
Eladó cuccok: https://tinyurl.com/yayrsbty
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel egyetlen konzol sem rendelkezik PRT és bindless textúrázás támogatással, így csak a PC jöhet szóba. A szoftveres megatextúrázást a Rage példájából élve nem a legjobb. Persze valószínű, hogy kap egy szoftveres rutint is, ha valakinek nem lenne GCN-es Radeonja.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
oriic
HÁZIGAZDA
Kíváncsi vagyok megjelenéskor a cenzorok mennyire esnek majd neki.
Live-Die-Respawn
-
MCBASSTION
aktív tag
"kiaknázza majd a Deferred Lightning által nyújtott lehetőségeket is."
lighting inkabb
lightning --> villamlaswindows7sins.org
-
Angel1981
veterán
A második rész a mai napig fent van a gépemen, havonta egyszer tuti előveszem egy kis őrjöngésre!
Iron Maiden rulez! -
Kr/\toS
senior tag
Na majd meglátjuk mit dob ez az új Carmackgeddon. A Rage-ben pont az autókázás nem tetszett annyira.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Rage szoftveres megatextúrázást használ. Az lényegében nem a VGA-tól függ, ezért fut el bármilyen VGA-n. Mindegy, hogy mit raksz alá, akkor is megvannak a szoftveres megoldás hátulütői, vagyis félig szoftveres szűrés van, ezzel nagyon drága az AF és két egymástól függő textúrabetöltés is kell. A Rage ugyanúgy fut mindegyik VGA-n, ha ugyanaz a proci van alattuk. Amivel valamivel jobban futhat azok az IGP-k, mert kisebb az overhead az integrálás miatt, de ez a különbség nem számottevő.
A Stainless Games azért írt saját motort, hogy tudják használni a PRT-t, amit a GCN-es Radeonok vezettek be. Ezzel a szűrés teljesen hardveres, így teljes az AF támogatás és csak egy textúrabetöltés szükséges. Ezek mellett minden textúraformátumot és textúratípus támogatott, vagyis nem csak az, amit az implementáció használ. A Rage csak megmutatta, hogy merre érdemes menni, ha csökkenteni akarod a tartalomkreálás költségeit, de ugyanakkor azt is megmutatta, hogy a szoftveres megatextúrázás nem éppen ideális. Mivel az AMD már kidolgozott egy hardveres modellt erre, így nyilván ezt érdemes használni. Carmack is bejelentette, hogy a Doom 4-et erre írja, igazából nincs indok, hogy ne erre írd, mert a PRT egyik előnye az, hogy szoftveresen is működik. Ha nincs meg a hardver tudása hozzá, akkor lehet rá írni egy szoftveres módot (olyasmit amit a Rage is használ), amivel minden régebbi hardverrel kompatibilis. A fejlesztők számára logikus, hogy saját szoftveres mód helyett inkább erre mennek, mert így egy kódbázissal lefedik a hardveres támogatást is.
A másik dolog, hogy ezt a játékot a Square Enix fogja kiadni. Az AMD-nek szerződése van velük, hogy minden stúdiójukkal együttműködve olyan exkluzív technológiákat építsenek a motorokba, melyek segítik azok szabványként való elfogadását. A PRT egy ilyen technológia. Ez le van adva a Khronos és az MS grafikus API-kért felelős részlegeinek, hogy erre épüljön majd a megatextúrázást lehetővé tevő szabvány, amit aztán a többi hardvergyártó támogat. Általában több megoldás is van ezekre a technológiákra, de súlyozottan figyelembe veszik, ha a játékok már esetleg kihasználják az egyik technikát. Mivel a Doom 4 biztosan PRT-re épül, így eléggé nagy a valószínűsége, hogy ez lesz a szabványos eljárás.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Thomas1
őstag
No offense, de Carmack mindig Nv oldalon állt.
Talán a Doom4-el ez változik, mivel a GCN architektúrás Radeonok túl jól sikerültek ahhoz, hogy elmenjen mellettük. És ha még a programozást is viszonylag egyszerűbbé teszi számára, akkor szerintem adott az út az engine számára.
Eladó cuccok: https://tinyurl.com/yayrsbty
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig az. Én is kipróbáltam. Mindegyik hardveren ugyanolyan volt, ha azonos volt a proci. Ahol előnyösebb volt a pop-up azok az IGP-k. A HD 6990 eleve AFR technika. A Rage azt nem szereti. Az SLI-t az NV tiltja is. Az AMD nem, mert ők tudnak gyorsulást produkálni a CF-fel. Valójában a motornak nem fekszik az AFR.
(#27) Thomas1: A legtöbb fejlesztő a hardvert leszarja. Most nyilván azért megy mindenki ennyire az AMD felé, mert a konzolokban csak ők lesznek. Nem árt jól ismerni a hardvert, és itt a nem szabványos képességekre kell gondolni, mert a konzol ezeket simán szabványossá emeli.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SzlobiG
félisten
Az volt a vicces, hogy még letiltani se tudtam a CF-et. Gyorsulást értek el? Hát így ne tegyék nem hogy gyorsulás lassulás az eredménye...de ha ezt tudja az AMD is akkor mi a fenének erőltetik a CF-et rage alatt úgy hogy kikapcsolni se lehet. Eleve semmi értelme mert egy 6950 is vígan elvinnék.
(#27) Thomas1
Én megértem őket én is azt mondom, hogy a hardveres támogatás mellett legyenek, csak ne olyan fos bugos driverek legyen majd mint a Ragehez volt. Vagy is lehessen normálisan játszani majd vele.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az OpenGL merőben más AFR rutinokkal dolgozik, mint a D3D, így azt a driver nem engedi tiltani. Ez azért van, mert az OpenGL-es programokban a profilok is az AFR-hez vannak szabva. A fájlátnevezős trükk viszont működik. A Rage esetében az a kérdés, hogy gyorsabb, de több pop-up, vagy lassabb, de kevesebb pop-up legyen. Az AMD szerint a sebesség többet ér, míg az NV szerint nem. Igazából egyik álláspont sem kikezdhető. Mindkettővel kapod a pró és kontra érveket.
A Rage alapvető problémája nem a driverekben volt, hanem abban, hogy a hardverek nem készültek fel még arra, amit Carmack akart. Erre még a PRT sem egy ideális megoldás, de nyilván előrelépés. Amit Carmack szeretne arra olyan hardver kell, mint a Kaveri APU, mert ott a CPU és a GPU megosztja a memóriát. Lényegében ez a kulcs az elgondolásának. A CPU+VGA ott vérzik, hogy külön memóriát használnak. Az IGP is logikailag külön szeletet kap a rendszermemóriából.
A PRT abban lesz előnyös, hogy a szoftveres megatextúrázás limitációit eltünteti. Viszont az elgondolás mellett a hardver oldalán keletkezőket már nem. Arra mély integráció kell a CPU és a GPU között. Ez igazából nem feltétlen a megatextúrázás igénye, hanem az implementációé. Carmack implementációja 160 GB DXT3 formátumú textúrát tömörít JPEG-be, amit a proci kikódol, elhelyez a rendszermemóriában, amiért a VGA-nak el kell mennie, és itt kapja a büntetést a PCI Express késleltetéséből is. Az egész technika rengeteg adatmásolással jár. Nyilván lehet használni eleve emészthetően kódolt textúrákat, csak hát az a Rage esetében 160 GB.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
mepet
addikt
Csak PC-re?!
Juhúúú, a végén még az is lehet, hogy irányítható is lesz akár billentyűzettel is! -
Ryder62
őstag
Megatexture technológia?
Akkor felejtős a cím, viszontlátásra.
Most komolyan megint low poly textúrákat kell majd nézegetnem és hallgatnom ahogy a játék kerregteti a vinyót non stop játék alatt?
Jól nézzétek meg azt a képet! Lehet ennél rondább lesz az új Carmageddon!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A tartalomkreálás szempontjából a megatextúrázásra való építkezés az egyik legfontosabb költségcsökkentő technológia. Egyre több játék fogja majd használni új textúraformátumok mellett.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
vinibali
őstag
uáááuuuuu, mennyit játszottam vele régen... te jó ég
BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/
-
Ryder62
őstag
jaj ne
Remélem azért gyorsan kiforrja magát ez a technológia mert jelen állapotában trágya.
Mert ugye az nem pálya hogy brutális gépigény mellett a 2000-es évek szintjét idéző grafikát kap az ember s emellett még a gép is felrobban mert úgy dolgoztatja a vinyót.
Nem vicc, Rage-ben néha lassabban kellett mozdítanom az egeret mert ha gyorsan fordultam szinte megsüketültem a vinyó hangjától.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #51736960 #36 üzenetére
Egyszerű. A textúrázással tipikusan az a probléma, hogy olyan tapétaszerű lesz a hatása. Elkészítesz egy textúrát és az egész terepre ráhúzod, vagyis maga a textúra direkten ismétlődni fog. Erre ma sok kis trükk van. Bár maga a hatás létezik, de megpróbálják elfedni a művészek pár tereptárggyal, az árnyékokkal, illetve sokszor csinálják már azt, hogy több textúrával dolgozzák fel a terepet. Ezzel is próbálják csökkenteni a tapétahatást. Nyilván ez egy elég jelentős munka is egyben, hiszen a textúrákat különböző minőségi szinteken is el kell készíteni, stb. A megatextúrázás az egy bazi nagy textúra a terepre. Minden eleme egyedi, vagyis nincs ismétlődés. Nem kell trükközni, csak egy bazi nagy megatextúra kell. Ami ennek a technikának másik előnye, hogy nincs szükség a textúrát több részletességi szinten elkészíteni. Elég egy, mert mindig a rendszer mindig a hardver képességeihez igazítja a mozaikok betöltését. Emellett extrém felbontás is használható, hiszen a stream teljesen láthatatlan, így ha közelítesz a textúrához, akkor annak nem lesz egy pont után visszaeső minősége, hanem tényleg rá lehet egy felületre úgy közelíteni, hogy még az apró karc is látható legyen mondjuk egy fémfelületen. Egy ilyen művészi munka megatextúrázás nélkül rendkívül költséges lenne. Nagyjából most tartunk annál a szintnél, amikor inkább érdemes megatextúrát készíteni, és a jövőben a egyre inkább ez lesz a költségkímélőbb megoldás, mintsem a hagyományos textúrázási technika. Aztán be lehet vetni itt az egyéb újításokat is, mint a Ptex, amivel még jobban csökkenthető a textúrázásból eredő időigény. A Ptex mellett a textúrázás sokkal egyszerűbb lesz, mert nem kell az UV mapokkal vacakolni. Ez a jelenlegi technika legnagyobb problémája. Egyszerűen nagyon időigényes egy bonyolult felületre jól felfeszíteni egy textúrát.
A megatextúrázás egy jó irány, Carmack nem véletlenül görcsöl vele. Van hardveres implementáció, amiből a PRT akár szabvány is lehet. A Doom 4 itt sokat nyomhat latban, illetve a konzolok GCN-es Radeonnal. Ezt gyorsan el kell fogadni mint szabványt, amit a többi hardvergyártó beépíthet.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
tarBubbles
tag
Most végeztem a játékkal (multiban is kipróbáltam) és a grafika gyönyörű. A textúra betöltés pedig egyáltalán nem zavaró, ha bele merültem az akcióba észre sem vettem, egyedül akkor volt igazán feltűnő amikor új helyszínt töltött be a játék. Semmi baj nincs ezzel a technológiával, csak kicsit más. A saját véleményem szerint sokkal szebb a Rage mint a BF3.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tarBubbles #42 üzenetére
Azért a BF3 verésétől messze van. Nem csak a textúrából áll a játék megjelenítése. A Rage eleve nem támogat globális dinamikus megvilágítást, így agyon van trükközve, hogy kinézzen valahogy. A BF3 ezen a ponton csúnyán agyoncsapja a Rage-et.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
tarBubbles
tag
Volt olyan amikor direkt kilőttem a fényforrásokat (oké, ebben részben igazad van), de voltak olyan helyek ahol valahogy mégis tükröződött a fény, nevetséges volt. Ugyan úgy trükköztek a BF3 alatt is. Maga az egész játék összhatásra sokkal jobban össze állt.
Amúgy nem azért nem támogatja mert bump mapping van bump mapping hátán? Tehát lényegében maga a jelenlegi mega textúrázás megoldása okozza, hogy nem lehet megcsinálni? -
Chapel
addikt
Egy Carmageddonban a fizika az elsődleges, utána jön csak a látvány. Értem én és kell is a szép környezte szó se róla (én sem poénból fejlesztek géped nyilván), de ha a fizika kellően jó akkor garantált a sok-sok óra.
(Biztos nem csak én vagyok így vele, de egy jó fizikával megáldott játékot sokkal többször veszek elő.)Szóval jobb fizikát, kevesebb "ticsung effektet"
Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/