- Yettel topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Drágább lett a Pixel 8a
- Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic V2 - origami
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
ma A Pura 70 Ultra a DxOMarknál tarolt.
-
A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
it Hiába a nagy tüntetések, a helyi önkormányzat rábólintott a Tesla német gyárbővítésére.
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
(Igaz, jelenleg nem is lehet tudni, hogy mi lesz a kivénhedt autó aksikkal.)
A kivénhedt autó aksik hatalmas érték. Közelharc folyik minden egyes bontott darabért a világon. Még évtizedekig üzemelnek helyhez kötött tárolóként. Jelenleg 100% visszaforgatás. A Tesla hivatalos visszaforgatási aránya >110% (több használtat vásárolnak vissza, mint amennyit kibocsátanak).evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Rossz példa. Csináld meg ezt egy ürülőfélben lévő benzines autóval. Mert hiszen úgy is csak a szomszéd faluba mész át az meg nincs tíz kilométer oda vissza. Igaz mindjárt kiürül, holnap úgyis elmész a kútra, ami messze van, most nem esik útba, de ezt az utat még pont kibírja.
Ehhez képest a villanyautót otthon minden nap töltöd, nem kell sehova menned érte. Egyik villany sincs nálunk sosem 50% alatt. Ha aza alá esik, rögtön megy fel a töltőre. Nincs értelme lefogyasztani, hiszen otthon tankolod, nem kell külön utakat tenni vele. Napokig kibírja bármelyik villanyautó a hó alatt, sokkal tovább, mint egy benzines.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Az https://abetterrouteplanner.com/ egy olyan célszerszám, ami mindent, az időjárást (szélirány, szélerősséget, hőmérsékletet), az extra utasokat, az emelkedőket, az aksi romlását, felszereltséget (pl. hőszivattyú) mind figyelembe veszi, és tűpontosan tervez. Ráadásul a legtöbb autóval össze lehet kötni, és az autó saját jellemzőit (múltbéli fogyasztási jellemzők) is figyelembe veszi.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
De M3-ból az alap is messzebre megy, mint Leafből a plafon. Leafből plafonunk (e+ Tekna) van, M3-ból alap (SR+). Csak annyival drágább, mint amennyivel jobb. Semmi különös rongyrázás nincs benne. Jó, M3-ból létezik a bolond Performace változat, de az egy marhaság. Az olyan, mint Merciből az AMG. Azzal a különbséggel, hogy Teslából az alap is ~400 LE-s. De ez nem rongyrázás, egyszerűen ennyit ad ki a villanyos meghajtás, nem kell hozzá semmi extra.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ugyanaz, mint a hálózati infrasturktúra többi részével. Ha nem lenne újrahasznosított villanyautó akkumulátor, akkor is szükség volna energiatárolókra, csak akkor oda többet kéne pluszban gyártani. Szóval oké, valóban ró környezeti terhelést az aksi, de nem a "villanyautóságukból" fakadóan.
Ha érted a mérleget.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Én 40 évesen is még kenyérhajtású pedálossal jártam dolgozni, aztán mikor majdnem kinyiffantam (saját hiba oké), abbahagytam, nekem ez nem ér ennyit. A pedelec hajtás pedig nem véd meg a környező nagyvasaktól, inkább a még nagyobb sebességtől garantáltan megöl. Egy hiba. Minden tökéletes embernek ajánlom a nagyvárosi kerékpározást, a többieknek nagyon nem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #766 üzenetére
Nincs
50eres50-szeres energiasűrűség. Egy 4-500kg-nyi akkupakk az autó teljes élettartamának az összes energiáját képes eltárolni, míg a fosszilisbe tonnaszám öntöd a naftát ugyanannyi energiakivételhez. Minden csak nézőpont kérdése.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Dehogy. Télen. Ne vicceljünk. A 8,8kWh-s Voltom tud télen 45km-t. Nyáron 70-et.
Az autópálya árt meg a rosszul tervezett, nagy légellenállású autóknak, kis sebességnél sokat bírnak. A légellenállás a sebesség négyzetével arányos.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
válasz tha_answer #852 üzenetére
Villanyosok fékkopása nullához közelít.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #856 üzenetére
Nyilván a gumit jobban terheli egy M3 vagy egy Leaf, mint egy Reanult Twingo. De annál kevésbé egy pedelec, de annál még kevésbé egy kemping bicikli, annál meg még kevésbé a cipőtalpam, de annál még kevésbé a bőr a lábamon. Meg is van a végső megoldás.
Ha kategóriákat nézünk, akkor egy azonos méretosztályú villanyos talán picit jobban fogyasztja a gumikat, de nagyon sokkal kevésbé eszi a fékbetétet. Teslákkal 250-500ekm simán meg szokott lenni a gyárival.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Régi, legelső Leaf kémiája, menedzsmentje, és hűtése is rossz volt. Egy hibás konstrukció. Már a második generáció is sokkal jobb. A régi, még kísérleti modellek (Model S <2017, Leaf 1, stb) degradációjából nincs értelme kiindulni. A technológia elképesztő gyorsan halad.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz forceberg #874 üzenetére
Sokoldalas belső tanulmányokat írtunk erről a témáról. Igen, nem rózsás a helyzet. Sok munka van még a kiszolgáló hálózati infrastruktúra, és az erőművi kapacitás fejlesztésén az elkövetkező néhány évtizedben.
Már most is rendkívül nehéz telepíteni. Szinte semmi értelmes helyen nem áll rendelkezésre a szükséges áram. Senki nem akar tölteni ipartelepek közepén, hanem mindenki a főutak és pályák mellett keresi a töltőket, ahol viszont nincs kéznél transzformátor.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
2019-ben 15 millió új autó kelt el, vajon tíz év elég arra, hogy ehhez legyen annyi akku, hogy már messzire is villanyautóval kell mennünk? És elég gyorstöltő?
Csak a Tesla csak Németországban 2 éven belül már 1,5M autóra elegendő akkumulátort fog gyártani. 10 év simán elegendő lenne, de ennyire gyorsan nem fog haladni. Ha néhány országban lesz is teljes átállás, az EU-ban (a 15M EU értékesítést jelent) sokkal lassabb lesz. Saját számításaink a növekedési ütemmel (+) szerint 10 év múlva EU-ban 50-60% körüli újautó eladás várható (PHEV + BEV) villanyból a mostani 12,3% (160k / 1,3M 2020 októberi adat) helyett. A full EV a fele (25-30%) lesz a mostani 6-7%-ról.
Nem árt tudni, hogy most egy 3 százalék alatti szegmens a Föld nevű bolygón a villanyautóké, ugyanakkor a tíz év előtti 0,0%-hoz képest a fejlődés szinte végtelen nagy, tehát lehet komoly növekedési százalékokat produkálni. Ez olyan, mint amikor a valutapiacon nagyot megy a forint: a béka segge alatt könnyű.
Na most, akkor attól fél, hogy 100% lesz az EV, vagy attól, hogy a növekedési ütem lelassul, és mégsem lesz EV. De mint említettem, jelenleg 12,3% a részarány itt, és így is tartja a növekedési ütemet.
Most, hogy ezt így leírtam, ez egy nagyon merész elképzelés a villanyautósításról úgy, hogy ma még nem létezik piacképesen az a technológia, amivel a dízelek funkciója kiváltható: messzire menés gyors feltöltéssel, olcsón.
1000km-t 9,5 óra alatt lehet megtenni Teslával. Teljes költség: 38 euró.
Ne jöjjön senki a hidrogénnel, nagyon klassz, de ahhoz, hogy minden sarkon 700 baros hidrogént tankolj, amit napelemekkel bontottak az óceánok vizéből, már húsz éve kéne csinálnunk. Ez a technológia pedig még nem is létezik ipari méretekben.Nem is valószínű, hogy ennek valaha értelme lenne. Túl drága az infrastruktúra, a szállítás, minden.
Esetleg kevesebb autó kell – amiben azért van ráció. Ahhoz persze nem férhet kétség, hogy a villanyautózás egyre nagyobb szeletet tesz majd ki, csak az a bibi, hogy a villanyautózás drága, és elég nehéz megmagyarázni a népnek, hogy ugyanazt a funkciót mondjuk a duplájáért kellene megvenni (már ha kapsz még 20-30% állami támogatást), és meg kell kötni pár kompromisszumot.
Haverom most kapott 3-as BMW-t 16M-ért (céges autó). Model 3-at szeretett volna, de a német cégnél azt nem hagyták jóvá (.de hatás). Ugyanazért a funkcióért nem duplája a 17M-ba kerülő Model 3. A Tesla nagyobb, jobban felszerelt, sokkal erősebb és olcsóbb fenntartani. És drágább 7%-kal. Egyikre sincs állami támogatás.A legemlékezetesebb kamuzás a GM-é ebben a műfajban, a Chevy Volt/Opel Ampera elektromos autó volt, mert annak kellett lennie, hogy megmagyarázhassák, miért önti az adófizetők pénzét az USA ebbe a csődtömegbe. Ja igen, van benne egy benzinmotor is, amivel 500 km-t megy és egy villany, amivel 50-et. Ez akkor mi? Elárulom: egy plug-in hibrid.
Chevy Volt/Opel Ampera a valaha készült egyik legjobb autó. Egy rexes villanyautó. 2011-ben ez annyira a saját kora előtt volt, hogy arra szavakat nehéz találni. A szoftvere nagyon gyors, okos, mindent tud, minden beállítható, okos üzemmódok, városi közlekedésre megfelelő méretű aksi, alacsony autópályás fogyasztás, erős, nagyon stabil, kényelmes, jól megtervezett. Zseniális. Napi használatban van egy Chevy Volt, és városban jobb vele autózni, mint a Leaffel. A hatótávja (50-70km) pedig elegendő a napi városi közlekedésre. A Leaf a vibrációmentes közlekedéssel és a ProPilottal nyer pályán, azért 8 év nem múlt el nyomtalanul, de nincs 8 évnyi 12milliónyi előny a Leafben. Ha valaki ki akarja próbálni a villanyos közlekedést élvezetét, jobb autót nem is lehet találni rá, mint a Volt/Ampera.
Viszont azt, aki mégis inkább nem kis pénzt tesz ebbe, védhetnék azzal a hatóságok, hogy előírják: a gyártók kötelezően adják meg, mik a jellemző, átlagos töltési teljesítmények, mekkorára csökken télen a hatótáv, és külön, nem összemosva az átlaggal: hány km a hatótáv autópályán. Az is megérne egy misét, ha a motorok és az akkuk tartósan leadható teljesítményét is közölni kéne.
Ezen gondolatmenet szerint belsőégésű motornál meg kéne adni a valós pályás fogyasztást, a valós városi fogyasztást, és a teljesítmény- és nyomatékgörbét. A tartósan leadható teljesítényt értem a legkevésbé. Ki akar tartósan leadni sokszáz lóerőt?Ja, hogy ezt nem lehet egyetlen, vagy max. három számmal leírni? Sajnálom. Az autók árát sem.
Semmit sem lehet leírni 3 számmal, minden egyszerűsítés.Mercedes EQC, amit tényleg kiválóan lehet egyenáramról villámtölteni (benzinárban), csak amikor gáz van és AC töltésre lenne szükség, ott őszülsz meg.
Mit jelent az, hogy gáz van, és AC töltésre lenne szükség? Ez totál értelmetlen. Ha "gáz van", akkor DC töltésre van szükség, ha "nincs gáz", és ráérünk, akkor van szükség AC töltésre.A szakadatlan fejlesztések árán mostantól már akár a Renault Zoé képességének a felét is tudja (11 kW) váltóáramról – eredetileg 7,4-ről indultunk.
A 11kW AC töltés önmagában is túl gyors, a Leaf 7kW-ot, a Tesla 11-et tud, de általában 2kW-tal töltöm, mert minek több. Van itthon 22kW-os töltő is, de oda kár rádugni, nincs hova rohanni, egy éjjel így is elég megy bele, hogy egy hétig használjam. Csak a szokásos élő fába is bele akarok kötni.van egy 125 kWh-s akku, keresek egy 100 kW-os töltőt és egy óra alatt belenyomok egy százast.
Ki az a bolond, aki egy töltőn ül egy órát? Az EQC 100kW-tal tölt 60%-ig, és 80%-ig 75-tel. Utána épeszű ember úgyis tovább áll. Csak az fog rajta maradni, aki be akarja bizonyítani, hogy a villanyautó szar. A maradék 20% arra való, hogy AC-n feltöltsd, ha nagyon muszáj. De aúgyis, nem értem, honnan szopta ezt a 125kWh-t, mikor az EQC 80kWh-s? És a csúcs 112kW. A 100kW érték a 10-80% közötti átlag (valóban tudja ezt). Pont amit keresett, az van megadva. Elég lett volna csak kicsit tovább olvasni.
Ja igen, és a maradék 20 százalékot már lassan tudod csak felvenni, ami óriási szívás a percdíjjal operáló gyorstöltőkön. De nem baj, mert a gyorstöltő kábel úgyis feláras, mit hittél, csak úgy jár egy villanyautóhoz?
Egyre jobban kijön, hogy egy sík idiótával van dolgunk, aki csak fröcsögni akart egy cikket. A kábel az oszlop része, hogy lenne már feláras??Vagyis ha egy hagyományos gyártó nem akarja kukázni a régi cuccait, megcsinálja plug-innek, ami praktikusan valami nagy és nehéz technikán alapul, de még nehezebb lesz, és dübörög az elektrifikáció. Az első 50 kilométeren. Már ha csávó, aki ezt kapta cégautónak, hajlandó töltögetni.
Ami épp a városi használat lenne. Ha nem használnák rosszul az autókat azok akik direkt utálják őket, és csak kényszerből használják. De ez nem az autó hibája, hanem a gazdájáé.
Akármilyen hihetetlen, volt olyan villanyautós, aki meglepődött azon, hogy egyszer majd fizetni kell a töltőhálózatok áramáért. Kiderült, hogy nem is annyira keveset, mindenki az otthoni 37 forintos rezsicsökkentős árra számított, amikor kitalálta, hogy belevág a buliba, de aztán kiderült, hogy ez inkább 100, esetleg még több. A gyorstöltés egyébként szerintem is jogosan feláras extra, csak az elég rossz kombó, hogy eleve nem szólt senki, hogy azért autópályán az a 350-400 km inkább 200, majd az Ionity bevisz egy 300 Ft közeli kilowattóra árat... Nyilván van ennél olcsóbb, de az a helyzet, hogy amikor a villanyautó akkuja üres, a máshol nem mindig opció.
Köszi az együttérzést, de azért nem kell sírni a villanyautósokért. A villanyautó 90%-ban otthoni 37 forintos áramról töltődik. A maradék 10%-ot kell drágább helyen (persze nem 300 ftos ionitiy) tölteni. 100-150 Ft-jával még mindig csak 2-3l-nyi folyékony fogyasztás költségére jön ki a matek. A teljes átlagon (90%+10%) meg 1-1,5l-re.Mit mondjak, a töltőhálózatoknál mindent meg is tesznek azért, hogy egy követhetetlen és tervezhetetlen erdőbe vigyék a customert, aki sokkal inkább rá van szorulva arra, hogy akkor és ott töltsön, ahol jár. Rádugási díj, lehúzási díj, fenntartózkodási díj, percdíjas töltés...már ha van appod.
Szóval igen, ezek pont nincsenek. Percdíjas töltés van egy szolgáltatónál.
százmilliókért telepített csodatöltő-hálózatoknál ott állhatsz kétmillió kp-vel és egy százmillióra töltött bankkártyával, és nem tudod kifizetni a töltést?
Kérem jelentkezzen, akinek nincs okostelefonja arra, hogy villanyos töltést fizessen. Mármint bankkártyával, annak ellenére, hogy cikkben az van, hogy azzal nem lehet. Mi az apám f...ával lehetne? Az összes kút bankkártyával működik. Összes.Hogy az életben lehet, hogy a rendelkezésemre álló forinttal nem tudom csak úgy kifizetni, ha töltöttem?
Kinek adod oda a pénzt? Elhozod hozzám? Okés. Megoldjuk neked.
Akárcsak egy olyan ódivatú helyen, mint az (automata) benzinkút.
Automata benzinkutak is kártyával működnek, nem kpvel. 2020 (lassan 21) van. Kolléga, jó reggelt! A cikket is írógépen írja?Ahogy az sem normális, hogy a töltők nem a rájuk írt maximális teljesítményen töltik az autót, hanem mondjuk a felén-kétharmadán, aztán oszd be, hogy ez valami kompatibilitási/szoftverprobléma az autód és a töltőoszlop között, vagy csak szívatnak.
Ez tényleg egy gusztustalan szokás. Ráírják, hogy 50kW, aztán van 90-100A kimenő árama, az meg jó esetben is csak 40kW. Normális hálózatokon ilyen nincs.
Egyrészt szerintem még Norvégiában is visszatetsző, hogy Tesla Model X jellegű autókhoz szoctámot adnak, mert minden, amit az energiatakarékosság jegyében csinálunk
A norvégok szerint nem visszatetsző, a villanyos penetráció nagyon nagy. 2020 szeptemberben 80% fölötti az új villanyautó eladás. Működik. Ha van rá keret az államkasszában, miért ne. Innen Mo-ról ne okoskodjunk már helyettük. A sok ostoba norvég a fos villanyautóikkal.Nem tudom, a fejlett demokráciák meddig tudják még megmagyarázni a választóiknak, hogy ezt a tőlük beszedett adóikból kell a gazdagok zsebébe tömködni
Mondom 80%. Nem csak a gazdagok. A 80 az 80. Ne féltük már szegény politikusokat ennyire.
Ezzel csak annyit akarnék mondani, hogy a magyar rendszer toronymagasan az értelmesebbek közé tartozik olyan szempontból, hogy értékhatárt is megad a támogatáshoz
Csak épp annyira ostoba a rendszer, hogy pont a legkevésbé használható villanyautókat támogatja. Aztán jön majd az elégedetlenség, amikor megpróbálják eladni az autókat 5-10 év múlva, és nullát érnek a sok jó villanyautó között az alulfelszerelt, alulmotorizált, alulenergizált autóikkal, amiket vásárláskor be kellett szorítani az értékhatár alá.Itthon viszont az a bibi, hogy a támogatási összeg egy nap alatt elfogy, és ha már mindenki beváltotta az ingyenpénz-kupont, akkor a villanyautók piaca egyszerűen megáll
Dehogy áll meg. Minden évben +65% az értékesítés növekedése évről évre. Csak az hülye elosztású támogatás nélkül jobban átgondolt konstrukciók fogynak.
1900 környékén betiltották volna a lókereskedelmet, mert büdös a lócitrom?
Hát, az a nagy büdös helyzet, hogy 1900-as évek legelején tényleg kitiltották őket például Budapestről a sok lócitrom miatt.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #904 üzenetére
Pont ez az érdekes, hogy egy hatalmas (2m széles), 800LE-s családi sportkocsi teljes életciklus kibocsátása kb. ugyanannyi, mint egy kis, városi benzines futrinkáé. A kis városi futrinka EV-ké meg nagyon kicsi.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz #06658560 #917 üzenetére
Gondolom amikor világ végén faluban fogy el a delej és nincs a megyében sem gyorstöltő.
Mi az hogy "ott fogy el"? Te használtál már bármit, ami akkumulátorral megy? Olyan nincs, hogy valami hirtelen, paff, elfogy. Ez olyan mint azt mondani, hogy szar a benzines, mert ha a világ végén fogy ki a benzin, akkor 20 km-t is kellhet gyalogolni a kannával a kútig.
Csak éppen nem REX volt, mert volt olyan üzemállapota, amikor a belsőégésű motor is tudta hajtani a kerekeket.
Van egy külön kapcsolható, speciális üzemállapota, amikor behúz egy kuplung, és akkor van kihajtás. Ha azt a "gombot" nem nyomod meg, akkor REX-ként működik.Régen úgy volt megadva, 50/90/130. Aztán lakott területen belül/-kívül/átlag.Csak jöttek a nem tudom kik, akik szerint csak egy szám kellett.
És azok is oltári kamu számok voltak.
Vagy nem. A Chebdo vagy melyik rendszerhez való kábelt rendszeresen csak feláras extraként lehet megvenni
Type 2 kábel. De az nem a gyorstöltő, amire a cikkíró írta, arra utalva, hogy anélkül még csak tölteni sem lehet. Az egy olyan lassú töltőhöz való, ami nélkül leélheted az egész életedet.Most még. Pár éve már volt jogszabály/rendelet alkotva rá, amely alapján a normál lakossági árnál drágább lett a töltés.
Erről kérnék linket, én nem tudok ilyenről.Mármint odamész, feltöltöd és utána akár Paypass-el kifizeted kártyával, nem kell egyáltalán telefon hozzá?
Nincs telefonod? Így kezdtem: "Kérem jelentkezzen, akinek nincs okostelefonja arra, hogy villanyos töltést fizessen." Szóval, kérem jelentkezzen.Ellenben Kínában, amint megszűnt az állami támogatás, azonnal földbe állt a dolog. Németeknél is most megtolta az állami szubvenció, anélkül kevesebb fogyott volna.
Földbe: [link]
De nem az egész országból, kontinensről.
Teljes kontinensről most sincs szó. Csak UK. Sőt, teljes kitiltásról sem, csak nem lehet majd forgalomba helyezni újonnan. Közlekedhet.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #920 üzenetére
https://seekingalpha.com/article/4254995-teslas-long-range-model-3-heavier-co2-footprint-toyotas-camry-hybrid
seekingalpha
Jó, ha tudod, hogy az egy Tesla shortos befektető antiTesla blogja, amivel a célja, hogy beleállítsa a földbe a Tesla árfolyamát, és keressen rajta egy valag pénzt. Az elmúlt egy évben oltárit bukott, gatyája a földön.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Uhh, nem úgy működik egy rexes autó, ahogy elképzeled. Az akku 16kWh-s, de csak 9 kWh-nyit enged a rendszer kivenni belőle. Amikor teljesen üresnek látod, akkor van még benne 7kWh-nyi tartalék. A motor folyamatosan jár, tölti az akksit. Sokkal több energiát tud beletölteni, mint amennyit egy gyorsítás során kiveszel. Teljes teljesítménnyel tudsz gyorsítani a villanymotorral, és a deficitet a rex visszatölti.
Nekem van, nekem nem kell elmagyaráznod. 165 fölött nem megy, tudom. De 130-tó 160-ig nagyon jól gyorsul.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Prius nem jár el 4,5 literrel pályán. 6 liter, amit tud. 4,5 városban. 3-as Priusom volt.
Volt is 6 literrel jár pályán. A tart mód nem csinál semmit a fogyasztással csak "védi a városok levegőjét". Értsd, tartalékolja az áramot, magasan tartja a motor a töltöttséget, hogy amikor megérkezel vele a városba, akkor tisztán közlekedhess.
A motor csak akkor hajt, ha a "Hegyi" üzemmódot választod, egyébként csak áram termelésére szolgál.
De úgy bírom, hogy tapasztalat nélkül osztod az észt. Van még valami, amihez hozzá tudnál így szólni? Tök jó ám.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Vannak akik nem tudják, hogyan kell használni egy Teslát. El tudom képzelni, hogy olyan hülye volt, hogy 6 órát vert rá egy passát.
[link] Ez egy M3 Performance 1000km teszt: 9:55 110km/h-es Norvégiában, őszi hidegben. Ha Long Range lett volna, vagy mehetett volna 130 körül, akkor kb 9 óra lett volna meg vele. Nyáron még jobb számokat tud.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #942 üzenetére
Tömeget töltesz bele? Áramnak nincs tömege.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz dabadab #1004 üzenetére
Most telepítünk Siófokon egy 500kWh-s LiFePO4 telepet, amit napelemek és vertikális szélturbina hajt. Erre fog csatlakozni a 75kW-os autótöltő. Most köt a beton két héten belül indulás. Ez lesz a világ első sziget üzemben működő 100% megújuló energiával táplált villanyautó töltője. Ez itt egy még nem hivatalos bejelentés, hamarosan sajtóközleményben is látszik majd.
Ezután szinte minden töltőnk akkuteleppel (125-500kW) lesz megtoldva. Ezért tudok most neked mondani számokat. A 150kWh-ért a 30millió túl sok. Nekünk kicsivel 10 millió alatt marad egy ekkora telep a Tesláénál jobb 4000+ ciklusos lítiumfoszfát kémiával.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
válasz tha_answer #1019 üzenetére
felesleges attol barmit is varni, aki szerint az akksi egy elettartamra valo energiat el tud tarolni
Én sem várok attól semmit, aki ezt nem érti. Nem baj. Tényleg.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #1058 üzenetére
Pontosan. Végre. Nem az benzint kell összemérni az akkumulátorral, hanem az aksit a tankkal, vagy a benzint az elektronokkal.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
-
titán
válasz tha_answer #1095 üzenetére
Nyugi, mindenki már az első hozzászólásodtól értette, hogy te ideges leszel, ha villanyautók szoba kerülnek. Oké.
Ilyen nem mostanában lesz (ebből egy tételt tud, és akar ugyebár teljesíteni). Így jártál, bánatos leszel, amikor már nem marad más alternatívád. Te vagy a járulékos veszteség. Ha marad az irány, egy darabig még hugyozhatsz széllel szemben, de csak a frusztráció nő.
Ha pedig nem tetszik az irány, szavazz más politikusokra. Ez a lehetőséged mindig megvan. Szavazz olyanra, aki ingyen parkolást ad a fosszilisnek, és a mostani alap dupláját a villanyosnak, vagy aki ingyenessé teszi a benzint, vagy aki fizeti a v8 árának a másik felét. Ha nem találsz ilyet, legyél te az úttörő, indulj választáson.
Ha ezek mind kudarcba fulladnak, akkor egy idő után, kénytelen, kelletlen így néz majd ki a listád:
0rpm nm
900sec
500kmTúl fogod élni.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #1104 üzenetére
amennyi energiát felszabadítunk a széndioxid elégetésével, annál jóval több kell ahhoz, hogy újra szerves vegyület legyen belőle. A széndioxid kivonása komoly tételben abszurd ötlet.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Tewe013 #1107 üzenetére
Se füle se farka elégetni a fosszilist, hogy utána a felszabadultnál több megújuló energiával kivonjuk a széndioxidot.
Ki fogja fizetni a költségeket? Nem csak a többletet, hanem a kivonás teljes számláját?
Csinálja eu? Kína éget ez meg saját pénzén kivon? Vagy utána küldünk egy számlát?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Gaming notebook topik
- Autós kamerák
- Gyúrósok ide!
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- HP OMEN 15 GAMING laptop (i7-8750H, 32GB DDR4, GTX 1060)
- Vadi új HP VICTUS 16 i5-12500H // 16 GB DDR5 RAM // RTX 3050TI // 1TB m2 SSD // GARANCIA
- IPhone 12 Pro 128GB gyári független gyönyörű állapot új akku!!
- ÁRON ALUL ELADÓ GAMING, STREAMING PC KONFIG! AJÁNDÉKOKKAL!
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs