Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 8th

    addikt

    válasz nemlehet #22 üzenetére

    Ez van ezt kell szeretni. A kisautó sajnos totál bukó a gyártó szemszögéből ezért el is fognak tűnni az összes gyártó kínálatából ez előttünk álló évtizedben. Közel ugyanannyi előállítani őket mint egy egy-két mérettel nagyobb autót hiszen alapanyagköltségben szinte ugyanaz, a technika amit bele kell tenni ugyanolyan bonyolult és drága. Leegyszerűsítve a kisautónak mindene ugyan olyan drága mint a nagynak viszont a vevők sokkal kevesebb pénzt hajlandóak kifizetni érte. Egyszerűen nem éri már meg gyártani őket. Mennek majd a levesbe.

  • 8th

    addikt

    válasz forumpista #24 üzenetére

    "Helyesen úgy van a dolog hogy a kisautónak szinte mindene olcsóbb mint a nagynak,"

    Idézem magam: "Közel ugyanannyi előállítani őket mint egy egy-két mérettel nagyobb autót hiszen alapanyagköltségben szinte ugyanaz, a technika amit bele kell tenni ugyanolyan bonyolult és drága."

    Nem állítottam, hogy nem olcsóbb. Előállítási költségben lehet egy húsz százaléknyi differencia egy mini és egy alsó-középkategóriás autó között. Abban biztos lehetsz, hogy a vételárban már nem húsz százalék lesz köztük.

    A PSA és a VAG konszern is egyetlen tollvonással lehúzta a belsőégésű motoros miniautóit a budin mert nem kerestek vele annyit, hogy megérje gyártani. A számok nem hazudnak. A belsőégésű motoros Twingo is ment a levesbe és a benzines Volkswagen up! is azért tűnt el hirtelen belsőégésű motoros utódmodell nélkül mert nincs rajta haszon. Van helyette pontosan dupla annyiba kerülő elektromos verzió. Azon van a haszon, a hárommilliós benzinesen nincs annyi, hogy gyártásban maradhasson. Elvégre milyen bolond venné a kétszer annyiba kerülő elektromost ami sosem térül meg? Ha egy modell nem rentábilis a piacon akkor az megszűnik. Ennyire egyszerű. Egyik autógyártó sem szeretetszolgálat ha valamin nem keresnek eleget az rövid úton megy a kukába.

    "És hogy akkor mégis miért gyártanak 3 tonnás SUV-okat? Mert a vevők ezt igénylik, ennyi és nem több."

    Megint tévedésben vagy. Azért gyártanak hatalmas, drága hibrid és villany suv-okat mert azok minimum 12millós árába simán belefér, hogy beledobják a drága technikát és még haszon is marad rajta vastagon. Ugyanazt a drága technológiát pénzügyileg értelmetlen beletenni egy kisautóba mert úgy megdrágítaná, hogy nem kéne senkinek.

    "Rossz hírem van, nem a kisautók mennek a levesbe. Hanem mi emberek, amikor a Föld bedobja a kulcsot a brutális környezetszennyezés miatt, mert az átlag paraszt 3 tonnás autóval akar járni a budira is (mindegy hogy hagyományos vagy elektromos)."

    Aha, mert a három tonnás suv-ok miatt döglünk majd meg mi? Még véletlenül sem azért mert már most felfoghatatlan mértékben túlnépesedett a bolygó aminek az erőforrásait már végletekig kizsigereltük.

    (#26) nemlehet Én sem rajongok értük sőt f*szságnak tartom az ilyen csillaghajókat de ez van. Pontatlanul fogalmaztam. A belsőégésű motoros kisautók fognak eltűnni első körben. Elektromosak természetesen lesznek ezután is. Idővel a többi belsőégésű is biztosan megy majd a kukába. Talán az áruszállításra a speciális célokra illetve a rendvédelmi szervek mentők katasztrófavédők stb. számára gyártott járművek még egy ideig megmaradnak belsőégésű motorosnak mert ott nem az emisszió az elsődleges szempont. Igazából én azt várom már, hogy valaki kijöjjön egy apró, Smart jellegű kis aksis kifejezetten városi rohangálóssal ~3millió körül. Az nagyot menne az urbanizálódó relatív fizetőképes lakossággal bíró EU-ban. De egyelőre ott tartunk, hogy maximum elektromos motort lehet három millióért vásárolni nem autót. Talán majd a kínaiak megoldják idővel ezt is.

  • 8th

    addikt

    válasz forumpista #30 üzenetére

    Sosem volt három tonnás suv-om, nem is lesz soha. Kettővel feletted írtam, hogy nagyon nem az én világom. Nem hinném, hogy létezne egyáltalán Európában akkora suv.

    "hogyha valaki egy 3 tonnás hibriddel vagy elektromos akármivel jár a budira, akkor ő már "zöld"... Hát nem, k.rvára nem az."

    Nézőpont kérdése. Az elektromos autó már jelenleg is sokkal zöldebb mint egy belsőégésű és a jövőben ahogy az energiatermelésnek minél nagyobb hányadát teszi majd ki a megújuló energia úgy zöldül majd tovább és tovább. A már legyártott forgalomban lévő elektromos autó is.

    "Igen és mennyi szerinted az előállítási árkülönbség egy kisautó és egy SUV között merthogy erről volt szó? Nem 20% hanem jóval több."

    Jó, legyen 50%. Vagy 60%. És? Vételárban meg 150% különbség van ergo a suvot érdemes gyártani mert az hozza a pénzt nem a kisautó.

    "Ha én lennék a törvényalkotó és kicsit is számítana a környezetvédelem, akkor az összes 1 tonna feletti autót brutális büntetőadóval sújtanék, mindjárt kiderülne, hogy tudnak azok a gyártók kisautót is gyártani."

    Szerencsére ebben nálad sokkal tájékozottabb emberek döntenek aki nem állnak elő ekkora sületlenséggel. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • 8th

    addikt

    válasz Tigerclaw #67 üzenetére

    Kőolaj kitermelés sem egy környezetkímélő tevékenység. Ráadásul azt csővezetéken vagy tankereken keresztül kell küldeni a fél világon, közben becsúszik néha egy-egy tankhajó vagy tengeri fúrótorony baleset szóval azért az sem egy kimondott sikersztori környezetvédelmi szempontból. Lehet mondani, hogy az egész rendszer az olajfúrótornytól a benzinkúton lévő kútfejig kész és olajozottan működik de erre a másik oldal is mondhatja, hogy az erőművek ugyanúgy készen vannak és konnektor is akad néhány minden háztartásban. Nem védem az elektromos autót amíg lehet a kúton dízelt tankolni én ugyan ki nem szállok belőle de azért be kell látni környezetvédelmi szempontból a belsőégésű motorral hajtott autó egyáltalán nem versenyképes. Mondom ezt benzinvérűként.

Új hozzászólás Aktív témák