Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • forumpista

    tag

    válasz 8th #23 üzenetére

    "Leegyszerűsítve a kisautónak mindene ugyan olyan drága mint a nagynak"

    Ez természetesen nem igaz. Egy kis autónak kisebb a tömege, elég bele kisebb teljesítményű motor és így kisebb méretű akku pakk és így kisebb kerekek és így gyengébb futómű és így tovább.
    Helyesen úgy van a dolog hogy a kisautónak szinte mindene olcsóbb mint a nagynak, főleg elektromosban (a gyártó szempontjából, az hogy aztán a szervízben mit hogy adnak már más kérdés).

    És hogy akkor mégis miért gyártanak 3 tonnás SUV-okat? Mert a vevők ezt igénylik, ennyi és nem több.

    Ugyanis a drága vevők legszívesebben t72-es harckocsival hordanák az 500 méterre lévő iskolába a gyereküket, nehogy valami baja essen a csemetének...

    "Mennek majd a levesbe"
    Rossz hírem van, nem a kisautók mennek a levesbe. Hanem mi emberek, amikor a Föld bedobja a kulcsot a brutális környezetszennyezés miatt, mert az átlag paraszt 3 tonnás autóval akar járni a budira is (mindegy hogy hagyományos vagy elektromos).
    De persze majd erre is lesz megoldás, majd gyártunk 5 tonnás autókat, nehogy a klímaváltozás miatt épp esedékes napi özönvíz billiárdozni tudjon az utcán az autónkkal...

  • nemlehet

    őstag

    válasz 8th #23 üzenetére

    Hát én szeretni tuti nem fogom. Azért nem igaz ám, hogy ugyan annyi a kisautó, már csak kiló áron is, főleg a drágább fémek (pl alu)... Nem mindegy hogy 800 kiló vagy 2 tonna.
    Az R&D nyilván közel ugyan annyi és az a nagy költség manapság. Szóval van igazság abban amit mondasz, csak nem azért amiért gondolod :D
    Amúgy nem hiszem, hogy a kisautók el fognak tűnni. Most páratlan jólét van ha történelmi távlatban nézed, a világ nyugati felén szinte példátlan béke és gazdagodás van, ergo egyre drágább dolgokat keresnek az emberek.
    De ez nyilván nem mindig lesz így. Plusz azért Európában korlátos hogy mekkora autóval tudsz érdemben közlekedni, ezek a városok nem úgy épültek hogy ilyen batár szarokkal közlekedj benne.
    Ha más nem a parkolóhiány és az utak áteresztő képessége meg fogja akasztani a trendet, legalábbis az öreg kontinensen.

    [ Szerkesztve ]

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz 8th #23 üzenetére

    En viszont ugy latom, hogy a jovo szemelyautoi kozott az akar csak 1-2 szemelyes autoknak is helye lesz. Az onvezetes behozasaval le lehet dobni majd a ranovesztett pancelt az autokrol, mert nem az lesz a lenyeg, hogy mi tortenik utkozeskor, hanem az hogy ne torenjen utkozes. Persze ez inkabb 50 eves tavlatra valo joslas.

    Az elektromos jarmuveknek nagy jovot josolok, de nem annak az iranynak, ahova elindultak. Az alternativ jarmuvek egyre trendibbek, kelendobbek a fiatalok szamara. Nekik hoverboard kell, meg roller, e-bike, e-motorbike, sot most lattam egy abszolut hasznalhatonak tuno elektromos rasegitos teher-riksa szeru valamit. A kolcsonzos megoldasok is docognek valahogy. Az EU viszont pont ezekkel nem tud mit kezdeni gyakran. Ennek a quadricycle kategorianak is csak ugy lenne ertelme, ha vegsebessegben el tudnak erni az 50km/h -at, hogy ne lassitsak a forgalmat. Az meg orultseg hogy van ahol meg jogositvanyhoz sem kotik ezeknek a hasznalatat.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Stard72

    tag

    válasz 8th #23 üzenetére

    Simán büntetni kellene bizpnyos súly felett az autókat valamilyen plusz adóval. Én már 1500 kg felett kezdeném egy kicsit sarcolni, tök felesleges 2500kg autókkal a városokban császkálni

Új hozzászólás Aktív témák