Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz julius75 #73 üzenetére

    Azt gondolom tudod, hogy a Volvo - szerencsére - nem csak SUV-okat gyárt. Szóval a biztonsággal történő érvelés számomra itt (is) megdől. Az egyedi "valid" igény a derékfájás lehet, de ha ennyi a derékfájó, ahogy SUV-ot látok az utakon, akkor tényleg nagy a baj ...

    A SUV - leginkább - egy divathullám, aminek "hála" az egyterűek és a kombik - amiknek tényleg lenne értelme - kihalófélben vannak. A SUV nagy, nehéz, sokat fogyaszt (tök mindegy, hogy villany v. belsőégésű) és van egy jó kis felára a "normális" autóhoz képest. De mire fel?
    A SUV-okat továbbá rohadt macerás úton tartani. Ezt az "olcsóbb" modellek esetén betonkemény futóművel oldják meg, aminek az a következménye, hogy ezek a nagy kerekű, szemre magas, jó rugózásúnak tűnő autók ráznak mint egy ekhós szekér.

    Még egy dolog a biztonság kérdésköréhez visszatérve: ezek a SUV-ok nagyon gyakran ugyanarra a padlólemezre épülnek, mint a hagyományos társaik. Vagyis sok esetben - kissé leegyszerűsítve - annyi történik, hogy a gyártó megemeli a felépítményt, nagyobb kerekeket tesz alá, kicsit "pufibb" kasznit farag rá, és kész a SUV. Nincs itt megerősített alváz v. bármi más. Ugyanaz az önhordó karosszéria van a SUV-ok alatt is.

    A SUV - főleg most a nagy villanyos forradalom derekán - viszont már csak azért is jól jön a gyártóknak, mert tudják hová tenni azt a rengeteg akkumulátort. Egy filigrán és lapos szedán eset nagyon kilógna a lóláb, izé akksi.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Uzi74 #81 üzenetére

    " ... de ha figyelmesen olvasol az ocsóbb típusok futóművére írta a keményet ... "
    Köszönöm az értő, és figyelmes olvasást! :R

    " ... a borulásos balesetek jóval gyakoribban SUV-ok esetén - főleg az USA-ban a lágyabbra hangolt futóművel."
    + 1

    " ... a behorpadás mértéke nem sokat mond a biztonságról, sőt az komoly energiaelnyelő funkcióval rendelkezik."
    Ezen én is jót szoktam mosolyogni, mikor valaki egy koccanás után azzal, hogy, hogy az övén "egy karc sincs", a másik pedig "rommá tört". Az ilyen esetekben látható** sérülés sok esetben nem mutatja az adott jármű valódi képességeit.

    ** itt jegyezném meg, hogy a műanyag lökösök sokszor szinte sérülés nélkül megússzák a koccanást és a formájukat is visszanyerik, de a mögöttük lévő mindenféle energiaelnyelő elemek már közel sem biztos. Ezt a saját autómnál volt "szerencsém" megtapasztalni.

    A lényeg viszont változatlan: az EV térnyerésével - sajnos vagy sem, - egyre több ilyen böhöm nagy autó lesz, mert a technikát valahogy el kell maszkolni. A kecses, lapos szedánoktól, formás kombiktól búcsút inthetünk. Lesznek a SUV-ok (és ezek alfajai: CUV, CAV, stb.) meg az ilyen szopott-gombóc forma nélküli autók, mint pl. a Merci EQS.

    A "villanyság" szerintem akkor fog beérni, mikor majd újra áldozhatunk a design oltárán egy kis hatótávot, mert már annyit el tud menni bármelyik, hogy nem lesz gond 50-100 (vagy több) km mínusz.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák