Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz julius75 #73 üzenetére

    Azt gondolom tudod, hogy a Volvo - szerencsére - nem csak SUV-okat gyárt. Szóval a biztonsággal történő érvelés számomra itt (is) megdől. Az egyedi "valid" igény a derékfájás lehet, de ha ennyi a derékfájó, ahogy SUV-ot látok az utakon, akkor tényleg nagy a baj ...

    A SUV - leginkább - egy divathullám, aminek "hála" az egyterűek és a kombik - amiknek tényleg lenne értelme - kihalófélben vannak. A SUV nagy, nehéz, sokat fogyaszt (tök mindegy, hogy villany v. belsőégésű) és van egy jó kis felára a "normális" autóhoz képest. De mire fel?
    A SUV-okat továbbá rohadt macerás úton tartani. Ezt az "olcsóbb" modellek esetén betonkemény futóművel oldják meg, aminek az a következménye, hogy ezek a nagy kerekű, szemre magas, jó rugózásúnak tűnő autók ráznak mint egy ekhós szekér.

    Még egy dolog a biztonság kérdésköréhez visszatérve: ezek a SUV-ok nagyon gyakran ugyanarra a padlólemezre épülnek, mint a hagyományos társaik. Vagyis sok esetben - kissé leegyszerűsítve - annyi történik, hogy a gyártó megemeli a felépítményt, nagyobb kerekeket tesz alá, kicsit "pufibb" kasznit farag rá, és kész a SUV. Nincs itt megerősített alváz v. bármi más. Ugyanaz az önhordó karosszéria van a SUV-ok alatt is.

    A SUV - főleg most a nagy villanyos forradalom derekán - viszont már csak azért is jól jön a gyártóknak, mert tudják hová tenni azt a rengeteg akkumulátort. Egy filigrán és lapos szedán eset nagyon kilógna a lóláb, izé akksi.

Új hozzászólás Aktív témák