- Magisk
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Eleglide C1 - a középérték
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ezekiell
veterán
2020. május 1-ig volt hirdetve a program eleve, de már februárban elfogyott a keret. Most dolgoznak egy új programon, ami "elsősorban a kisebb, olcsóbb elektromos autók támogatására fog koncentrálni" (szerintük), meglátjuk, ebből mi lesz.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
buherton
őstag
Emlékszem még, hogy 2013 őszén beültünk és jól megnéztük ezt az autót, mert tán akkor vitték körbe Európán, de tán még megvenni nem lehetett. Érdekes élmény volt. A kongó üvegszál belső és a kézzel rajzolt betűfelismerő maradt meg.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Medocsabi
addikt
Erről az autóról én mindig a lehúzásra, a harácsolásra asszociálok.
A főbérlő megemelte az albérlet díját 25%-kal mert a jelenlegi helyzet miatt nem megy az üzlet... És mivel jött el a pénzért? Egy új i3-mal. Hogy b@szná meg töltés közben egy tripperes zebra, az elektromos béjemvéjével "szegény" embert. Alig várom hogy év végén közöljem vele, hogy 30 napon belül költözünk, remélem beköltözik ide a Gino család a majálisról, és akkor megtanulja értékelni a normális, időben fizető, soha problémát nem okozó bérlőket.
A cikkhez: mennyi egy ilyen akksi élettartama? Oké, hogy a tankoláson rengeteget lehet spórolni, de nem költi rá a ember ezt az összeget az akku cserére? Valahogy nehezen hiszem el, hogy 5-6-7 év alatt egy állandó napi lemerülés-feltöltés ciklus nem nyírja ki az autó kapacitását. -
Ezekiell
veterán
válasz Medocsabi #58 üzenetére
Jelenleg 160.000 km garit adnak az i3-nál az akksira. Azért az nem kevés egy ilyen autónál, azt nem rakod bele 5-6-7 év alatt egykönnyen.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
balees
tag
92800 km-el vettem egy 60Ah (22kWh)+Rex változatot tavaly. (Ampera-t cseréltem + ráfizettem).
Akár hosszabb távra is el lehet vele menni, nem kell parázni az elektromos hatótáv miatt, a Rex hangja kellemetlen, de csak bizonyos fordulatszám felett hallani. Nekem a napi munkába járás 40km, napközben amíg dolgozok 3 naponta töltöm kb.
Az akkumulátor 5 évesen és több mint 100 ezer km után is tudja a gyári 110-130 km, de nagyon domborzat és sebességfüggő hogy mennyi lesz a valós hatótáv.
Az akku miatt nem kell parázni, a gyári 18,8kWh-ból még most is megvan 17, lassú a degradáció.
Ami eddig nem tervezett kiadás volt az a tolatókamera, egyszer csak elment a kép, bontottan megúsztam 40ezerből.
Ami húzós, az a gumi: extrém méret, más autón ilyen nincs, inkább újat érdemes venni, vagyis csak azt lehet, mert minden i3-ason maxig koptatják.
Nem tetszik hogy magas és hogy magasan lehet benne ülni, illetve a kormány mögötti kijelző még a legújabb változatban is nevetségesen kicsi és kevés dolgot tud mutatni.
A világos (lodge) belsős i3-ak kormánya általában erősen és nagyon csúnyán el tud kopni és nem lehet olyan kormánybőröst találni aki gyári minőségben meg tudná csinálni (és bőrt se lehet találni)
Ami jó benne hogy tényleg jó vezetni, jól megy, jól gyorsul, fogyasztása is rendben van. Jó az első rekesz ahova a kábeleket be lehet tenni (ezt elég kevés villanyautó tudja, mert többnyire a csomagtartókban nincs dedikált helye)
A legújabb 120Ah-s (vagyis 42kWh-os) modell hatótávja már nagyon élhető, szerintem nem kell bele már Rex.[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
válasz nyisziati #61 üzenetére
Ha napi 100km-t ingázol, az már más probléma - de igazad van, el lehet érni. Taxisoknak meg pláne még sokkal többet is De azért nem ez az átlag, 100km-t ritkán ingázik valaki.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
pomorski
őstag
Köszi a tesztet!
-
Ezekiell
veterán
válasz nyisziati #64 üzenetére
Persze, van ilyen - de nem is az ő autójuk az i3 akkor vszeg. A nagyobb aksis már lehetne, de az meg drága.
Nekem is van barátom, aki hetente vasárnap megy Bécsbe, péntek este meg vissza (vidékről). Nem is gondolkozik EV vásárlásbanAki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
nyisziati
veterán
Na igen, kollégám fia is Münchenben lakik, ő is inkább olcsó dízelben gondolkodik.
Mondjuk most be is jött, egy 207-es Peugeot-t vett (112 LE), és állítása szerint 4 liter alá le tudja szorítani a fogyasztását.
Persze nagypapatempóban, pályán se nyomja neki, mert 120 fölött már elkezd fogyasztani. -
válasz nyisziati #66 üzenetére
Lehetséges, csak nem életszerű. Főleg a pályán nem.
Nekem van egy 1.2 literes, benzines városi autóm. Óvatos vezetés mellett le tudom nyomni a fogyasztását 3.8-ig. De ez csak dicsekvésre jó, mert kerülő úton kell mennem, Az alacsonyabb fogyasztáshoz hosszabb út tartozik. Autópálya városi szakasz, lámpák nélkül, sok alagúttal. Nyugodt hatvanas tempóban autózva.
Autópályán vagy beállsz valami teherjármű mögé vagy felveszed az a forgalom ritmusát. A kettő között csak éjszaka van lehetőség autózni, amikor alig van forgalom.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#12535040
törölt tag
Volt szerencsém kipróbálni,nem rossz vezetni,de olyan csúnya,hogy arra nincsenek szavak.Belül se nyűgözött le.
-
.DLL
veterán
Nekem az a parám ezzel az autóval, hogyha megtörik, akkor GTK, mert kuka a váz, ugyanis a szénszálas kompozit szó szerint törik, szóval ez nem lehet kihúzni, hegeszteni, stb. A szálak megszakadtak, az integritás már nem lesz a régi. Pedig amúgy nagyon szimpi, 170-180 ló (s változatban), 1200 kilóra... de ha törik...
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
trassher
addikt
Én pont annyit ingázok az iroda és a lakóhelyem között. Igaz céges autó viszont hybrid corolla. Városban nem rossz, főúton sem rossz olyan 120-ig viszont afelett már nem szereti a létet. Mindezt úgy mondom, hogy előtte 1.6 hdi 308-al jártam és annak aztán mindegy volt, hogy 100 vagy 170. A hybrid és a tisztán elektromos autózás azért még mindig nagyon korlátolt dolog, felfoghatjuk önigazolásnak is.
nyisziati:Szintén 112 lóerős volt a 308-am 6-os váltóval és nem tudott 6 liternél többet enni soha. Annak mindegy volt, hogy tél/nyár, város/pálya.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
Ezekiell
veterán
-
nagyúr
Légkondi, fényszórók, rádió és az automata váltás mennyit fogyaszthat százalékos arányban?
~ B & B & L & N | Suomi Finland Perkele ~
-
Ezekiell
veterán
fényszórók, rádió és az automata váltás - kb semmi
légkondi - na ez viszont fogyaszt, főleg télen fűtésnél (nyáron kevésbé vészes). Kb a nyári range felére/60%ára esik vissza télen az autó, így lehet számolni.[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
petymeg
addikt
Alapáron 13 milla ez a kisautó. A hülyének is megéri.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
axioma
veterán
Neked most van i3-ad, van mas ev-d, vagy mas alapjan mondod telre az 50-60%-ot? Szerintem akkor van ennyivel kevesebb, ha maxon megy a futes vegig. De azt ki se birnad. Nem i3 de ev tapasztalat, befutod indulaskor az autot par perc es nehany % veszteseg aran (fazosabbnak legyen 10-20%, en nem 25 fokban vezetek, nem vetkozok neki foleg hogy utcarol indulok) - persze ez mar a teli, kisebb menetidobol jon le, de tudtommal az i3 akku az hoszigetelt igy "olcsobban" temperal. De ha egyszer befűtöd, foleg ha varosi rovidebb tav, mar nemigen kell tovabb futeni.
-
Ezekiell
veterán
Nem a seggemből húztam ki a számokat, user tapasztalatok:
50% range in cold winter
Winter range test
i3 reviewEzek nyilván a régebbi, kisebb akksis, használt változatra vonatkoznak (amivel nekem is tapasztalatom van) - de ugye ezeket tudja "elérhető áron" megvenni az ember. Az új, nagyobb akksis talán jobban viseli a hideg telet, passz.
Bár az is igaz, hogy ami telek mostanában nálunk vannak, az inkább ősz...
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
.DLL
veterán
Minden ilyen topik átmegy általános EV vitába. xD
(P.H.)
-
-
Ezekiell
veterán
válasz Hieronymus #85 üzenetére
Pláne, hogy ha a Volkswagen be tudja indítani az ID3 tömeggyártását, akkor az i3-nak 0 esélye lesz. Az állami támogatással 8.5 milla körül van (majd ha lesz megint állami támogatás), az meg nagyonnagyon jó ár egy 45kWh-s akksis új EV-ért.
Szóval muszáj lépést tartaniuk.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
axioma
veterán
Varj, felreertes van akkor. Nem a plusz hatotav miatt ulok benne kabatban hanem mert igy praktikus nekem. Ingazas naponta <40km, hatotav>70km telen is (9 eves ion), cs.haz garazsban toltom naponta, napelembol szoval csak 15Ft/kWh ezen nincs mit sporolni (ennyit adnak a tultermelesert, a beruhazas mar megvolt es fgtl a futeshasznalattol). Erre mondtam hogy felfutom indulaskor par perc alatt kenyelmesre, csak nem kell (sot zavaro) nekem a 25 fok [amihez me'g mindig nem felezodes tartozik, csak ha az maxos futest jelent vegig az uton, akkor _talan_, de nekem inkabb ugy 30%-ot vesz le].
[ Szerkesztve ]
-
hhenry
őstag
Külsőre be,de a belsőnél nagyon érződik,hogy franciákkal tervezték közösen.A kijelző egy vicc középen,a régi Leafből egy az egyben átrakták.Egyébként viszont kényelmes és a mindennapokban agglomerációból való bejárásra tökéletes.
A használtan 7.5-8 körül van a full extrás kivitel(szerintem csak azt éri meg megvenni) annyit pedig ér,de így,hogy már nincs ingyen töltés,inkább vennék hibridet,plug-in hibridet.
Ha viszont elektromos akkor Leaf,Zoé,Ioniq -
petymeg
addikt
"Az állami támogatással 8.5 milla körül van (majd ha lesz megint állami támogatás)"
Ebben a mondatban van némi igeidő kavarodás...
Sajnos ilyen árak mellet a villanyautó még sokáig leginkább a gazdag feleségek játékszere lesz. Pedig szívesen nyúznék egy Tesla S-t én is a benyás Octavia helyett!Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
Ezekiell
veterán
Jó, sztem attól még érthető voltam Magyar lenni nehéz
8 millió körül már azért nem rossz deal ám egy EV. Benzinköltséged bezuhan, szervízköltséged kb 0ra esik, parkolás 0 (perpill, de ezzel ne számoljunk hosszútávon) - szóval nem rossz, na. Feltéve hogy tudod otthon tölteni ugye, az az alap. Ha napelemről, akkor meg pláne jó deal.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
dabadab
titán
A napelem akkor is baromi drága a sima vezetékes áramhoz képest, ha minden elektronját hasznosítod, de ha nem áll az autód napkeltétől napnyugtáig a napelemes töltődön, akkor meg végképp.
Ráadásul ott bármiféle gyorstöltésnek búcsút mondhatsz, ahogy az éjszakai töltésnek is (hacsak nem telepítesz plusz bufferakkukat, ami meg megint csak tovább drágítja).
Ha meg télen is tölteni akarsz, akkor nagyon túl kel méretezni a napelemeket, még drágább.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Ezekiell
veterán
Nem szigetüzemű napelemes rendszerre gondoltam, az persze h nem az igazi, de nem is az az elterjedt, a normál, hálózatra visszatáplálós napelemrendszerről beszélek (hisz az az elterjedt).
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
dabadab
titán
Az meg nem igazán "napelemről töltés", a megtérülése meg annak is nagyon hosszú (vagyis gyakorlatilag vagy olyan drága a napelemes áram, mint ami a konnektorból jön vagy még annál is drágább) és politikailag kitett (pl. ha nem lehet a hálózatot gyakorlatilag ingyenbuffernek használni (most lehet, mert a politika ezt támogatja), akkor a fene megette az egészet).
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- D-Link DIR-842 kétsávos, Gigabites router - Foxpost az árban!
- H96 MAX RK3318 TV okosító - 2/16 GB - Új!
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest