Hirdetés
- [Re:] OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- [Re:] Google Pixel 4a - az észszerűség maga
- [Re:] Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- [Re:] Három méretben, töltő nélkül jött meg a Galaxy S21
- [Re:] Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- [Re:] OnePlus 8 Pro - a túlgondolt
- [Re:] Redmi 9 - sok bába közt elvész a gyerek
- [Re:] Samsung Galaxy Fit 2 - az edzőn sok múlik
- [Re:] Bombaformában futott be a Poco X3 NFC
- [Re:] Három Nokiát is várunk a közeljövőben
Hozzászólok Aktív témák
-
nyisziati
veterán
13 millió... És a konkurrencia is ennyi...
Kb. olyan érzésem van, mint a 400-500 ezres mobiloknál. Jó lenne egy, a mi zsebünkhöz mért járgány.
Mondjuk nem csodálkoznék, ha pár éven belül beindulna a kínai autók ilyen-olyan szürkeimportja. Ilyen árak mellett lenne kereslet egy hasonló teljesítményű, de csak 2-3 millióba kerülő járgányra.Galaxy A9 (2018); Pebble Time Steel
-
axioma
addikt
A rex kiszedese sajnos hulye jogszabalyok miatt lett, pedig az egy nagyon esszeru megoldas volt, nyilvan tularazva a tenyleges koltseghez kepest. Egyszeruen maga a biztonsag, hogy sehol nem tud ottragadni, az ertek.
Mas kerdes, hogy a 10 liter fogyasztast nem tudom ki es honnan szedte rex-nel, biztosan hamis adat, a 9 literes tank ha tele akkor emlekeim szerint (nem sajat csak ultem benne) boven 100km feletti plusz hatotavot adott (plane hogy rex alatt max. 80-nal vagy hogy megy).
En inkabb erosen ajanlotta tennem az ilyen hatotavnovelo benzinmotort az osszes elektromos autohoz, jobban none a felhasznaloi bazis. Bar mondjuk ahhoz az se artana, ha nem lenne dragabb az utcai gyorstolto mint a benzin... -
cappa72
nagyúr
Valahogy nem szép, de legalább csúnya. Persze csak szerintem.
Nekünk drága még így is.Eladó 4db Ford Kuga TMPS szenzor, 20k
-
Crytek
veterán
Lesz. Majd ha elterjednek ezek a járgányok és olcsóbb lesz az akksi bőven beesnek majd 8millió alá is...Aztán mindenki el tudja magának dönteni, hogy neki mi kell szinte "ingyen" kocsikázás. (otthon töltve nagyon olcsó) vagy drága benzines. De ha behal az akku akkor az rohadt drága sajnos...
Én is elektromos autóban gondolkodom de amíg nem lesz értelmes 6-8 millió körül (értelmes számomra ami alsó hangon megy majd 350km-et egy töltéssel) addig csak nézelődök.. Sajnos ez még nagyon sok évNext PC Upgrade: 2022
-
nyisziati
veterán
Elterjedni? Azt erősen kétlem. Talán a hibridek teret nyernek, de a tiszta elektromosak nagyon korlátozottak. Ráadásul ott a töltési idő.
Ezek egy szűk réteg autói, mondanám a gazdagok játékszere.(#5) axioma utánaérdeklődtem a használtaknak, de fázok az aksitól. Ha azt cserélni kell, az nagy bukta.
(#6) E.Kaufmann te vagy a kivétel.
Galaxy A9 (2018); Pebble Time Steel
-
Kasya
nagyúr
Draga is, csunya is, de akinek ez kell, annak ez kell. HAndras zengett odakat rola YT-on.
A kormany mogotti kijelzo kialakitas fortelmes.Maskkulonben az uj Nissan Leaf nekem jobban bejon.
-
-
nyisziati
veterán
válasz
E.Kaufmann #10 üzenetére
Mindkettő.
Én a környezetmben lévő "petrolhead"-ektől dicséretet még nem hallottam róla. Igaz, más elektromos autóról se.
De az i3 különösen csípi a szemüket, mert ugye a BMW-nek számukra különleges jelentősége van...Galaxy A9 (2018); Pebble Time Steel
-
2-3M ért C-Zero,Ion,I-miev van nem rossz autók,de ennyi pénzből inkább vegyen az ember kettes,hármas priust.Aki városban használja és ennyi pénzért keres az valószínűleg utcán töltené ami meg drágább,mint egy hibridet tankolni.Aki pedig városban van és otthon töltené neki meg ott vannak a drágábbak:Leaf,Zoé,I3 stb
-
moleculez
addikt
Nagyon vennék elektromos autót, de csak ha letelepdtem, saját ház, otthon töltve. Mondjuk plázában elbaxok 2 órát simán, de azt leszámítva nekem az nagyon nem adja, hogy órákat várjak töltésre. Az más hogy otthon felpattintom este, reggel leveszem, 99% városban kocsikazom amúgy is, nagyritkán agglomerációba.
Az az édesburgonya a kormány mellett...GyereleJoIsten, arra ki bólintott rá?!
Kicsi csomagtér, azért nekem kell a 400l de 300 a nagyon minimum.
Na ennek nem én vagyok a célközönsége.A világ minden problémája az oktatás hiányára, vagy minőségére vezethető vissza.
-
E.Kaufmann
őstag
-
válasz
E.Kaufmann #16 üzenetére
Akkor már inkább japánt
-
E.Kaufmann
őstag
Technikailag igazad van ugyanakkor, 10+ évesen már rozsdaboglya. Legalább is tényleg garázsban tartott megkímélt kell belőle, mert különben már csak mekkelek fogja megcsinálni, komoly szaki meg elhajt vagy sokat kell perkálni.
[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
válasz
E.Kaufmann #18 üzenetére
Régebben ez tökéletesen igaz volt,de ma már nem
-
nyisziati
veterán
Azért egy 2,5-3 milliós Dacia már nem a gazdagok játékszere. Szerintem.
De persze az is tény, hogy a magyarországi autópark átlagéletkora bőven 10 év fölött van. Tehát akkor mégis neked van igazad.
(#16) E.Kaufmann így van, márkafétis.
Galaxy A9 (2018); Pebble Time Steel
-
E.Kaufmann
őstag
Anyám még mindig régi swiftet vett volna, arra sajnos tökéletesen igaz, olyan sok értelmes meg nem nagyon van bőven fél milla alatt. Nem is nagyon lehet már kapni keleten régi Swiftet, nyugaton meg ezek szerint van pénze az embereknek többet költeni közlekedési eszközre.
[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
axioma
addikt
2-es es 3-as prius az iMiev-csaladdal szemben (volt igaz I-es priusunk, most van ion-unk):
1. prius nagy, garazs- es parkolas eseten igenyel nagyobb helyet, plusz kapasbol tobbet eszik mondjuk azt hogy MJ-ban, mert onmagaban nem toltheto
2. miert kene utcan tolteni??? amugy egyelore a lassu toltes nem dragabb (meg most is van ingyen), csak a gyorstoltok nagy resze lett (lesz?) most fizetos
3. priusbol a 2-3 me'g csak nem is alternativa, se plugin, se zold rendszam
Elonye: 5 szemelyes (de ez me'g az i3-mal szemben is), mig a plugin mar csak 4 mar megint, raadasul csak a minimalis 25km-t tudja azt is csak uj koraban, Bp meretu varosnal mar nem lehet vele azt megcsinalni amit az Amperaval igen (meloba jarassal 1100km benzinmentesseg, akkor is a motor kimelese miatt kapcsoltatja csak be par percre a benzinmotort)
4. leaf, zoe pont hogy nem 2-3M hanem mar a 3-4M kategoria alsohangon, az mar nem illett volna a hozzaszolasra valaszkent, ebben a kategoriaban +35-50% az az egymilla, nagyon nem mindegy....[ Szerkesztve ]
-
válasz
E.Kaufmann #21 üzenetére
Nálunk az elmúlt években rozsda szempontból így alakultak a japánok
1996 Civic (2008 körül kezdett rozsdásodni,de nem volt húzós egyáltalán,azért rozsdásodott mert le volt támasztva/nem foglalkozva vele) 2012-ben eladva
2006 Ignis (Semmi rozsda) Még mindig megvan
2003 Avensis (Semmi rozsda) 13-ban eladva
2007 Prius 2 (Semmi rozsa) 19-ben eladva
2014 SX4 (Semmi rozsda,pedig nincs túl sokat használva) megvan
2013 Prius 3 Plug-in (még nincs 10 éves,de hibátlan)
2018 Leaf (szintén hibátlan -
axioma
addikt
2011-es ion-om van, az enyemben nem annyira jo, igy most mondjak ugy 70-75%-osnak, kortarsai kozul azert van siman 80%-os. Akkor megy tonkre igazabol, ha nincs hasznalva, ezt inkabb a sose toltott hibrideknel latni, sokkal nagyobb azoknak a szorasa.
Az ion a suzuki alto-ra rafizetett kulonbseget villannyal szamolva, heti 200km korul es parkolas (csak a melohelyi) nezve ugy 2.5ev alatt behozza. Masfel mar eltelt. Es kozben napelembol toltjuk mar.
A 2001-es priusnak(!) 2017-ben lett cserelve ujabbra az akkuja... (ujra mar nem lehetett de karambolos 2-esbol 5+ evvel fiatalabbra).
Szoval az akku tonkremenetelet igazabol aozk terjesztik, akik ellenerdekeltek az e-autozasban... -
Ha utcán töltesz akkor a Prius egyértelműen jobban megéri 18ft/km
Akinek van garázsra lehetősége Bp-n az valószínűleg nem 2-3 milliós autóval jár(nem biztos,de valószínű)pár darab lassú töltő még van ingyen,de nyilván az a jó ha a lakóhelyedhez közel tudsz tölteni.
A P3 Plug-in 5 személyes,a Plug-int nem is a hatótáv miatt veszik/vettük.Az ampera kifejezetten jó autó,de használt Leaf árban van.(A p3 plug-in is)
Nem azt írtam,hogy a Leaf,Zoé 2-3M:.Aki pedig városban van és otthon töltené neki meg ott vannak a drágábbak:Leaf,Zoé,I3 stb -
válasz
moleculez #14 üzenetére
Elektromos autót jelenleg az vegyen, aki tudja otthon tölteni. Bárki másnak nem valódi opció. Én is ezért nem azt veszek jövőre/2 év múlva, amikor autót cserélek (kivéve ha addig találok házat
).
Pláne nem opció mostmár a töltők árazásával.
"Az interneten terjedő összes idézetem igaz." - Darwin
-
Noukoum
addikt
válasz
nyisziati #20 üzenetére
Persze aminek van 4 kereke kb az tényleg annyi. De ha akarsz más gyártótól egy olcsó kisautót az kapásból 4-5 millió és erre jönnek még azt extrák.
Ehhez képest már nem lennének messze az “olcsó” elektromos autók állami támogatással (ami tudtommal nincs). Cserébe jelenleg árban kárpótol az hogy még a mostani üzemanyagárhoz képest is fillérekből “tankolsz” otthon. És a zöldrendszám, a szinte zéró szervízigény.
Azonban nyilvánvaló hogy az e-autózás sem való mindenkinek a jelenlegi állapotában. De ez fog változni.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
axioma
addikt
OK Prius3 rosszul remlett, de hasznalhatatlan arra hogy valoban zold legyel, kiveve ha 5km-re is autoval mesz... agglobol mar nem jutsz be vele. Amelyik tudna elvben 50km-t priusbol az nagyon sokkal dragabb es meg mindig 4 szemelyes, ez remlett mert mi probalkoztunk azzal de vegul maradt az Ampera (napi 2x25km-re kell, telen is).
Azert belobogtatnam, hogy elnek emberek Bp-en kivul is... vagy peremkeruletben, ahol a garazs nem kizaro tenyezo egy olcsobb e-autohoz sem. -
Szerintem nem sokan vesznek e-autót azért,hogy zöldek legyenek,de pl a priusokkal is lehet zöld az ember a kettes és a hármas műszerfala is újrahasznosított anyagból készül.
Oké,tegyük fel agglomeráció,mondjuk Tahitótfalu. Onnan legalább 55-60 km oda-vissza és még csak angyalföldig mentünk
Jó esetben egy I-miev,C-zero,Ion-nak nagyon max 90-95 km a hatótávja tehát tölteni kell mindennap,a városban vagy akárhol nem tudsz vele mászkálni ha vidékről jársz mert lemerülés ugye a töltők pedig fizetősek és lassúak!!!
Tehát,ha melóhelyen nem tudsz tölteni akkor...
Az elektromos autózni itthon semmilyen kategóriában nem éri meg itthon kivéve ha van napelemed,második autónak jó,de legalább 30as akkupakkal[ Szerkesztve ]
-
Az elektromos autózás még bőőőven az early adoption fázisban van. Abban a fázisban mindig minden drága, de majd lesz olcsóbb és elterjedtebb. Nem hasonlítható össze egy benzinessel, amikor annak 100+ éve volt fejlődni + a kiszolgálórendszereknek felépülni.
Nem kell most mindenkinek elektromos autót venni, nem is való mindenkinek.
"Az interneten terjedő összes idézetem igaz." - Darwin
-
Ebben nem vagyok teljesen biztos őszintén szólva. Nézz meg egy PHEV-t, közel annyiba kerül, mint egy tiszta elektromos. FElhasználási céltól függően lesz jó, vagy nem jó a PHEV.
Példa1: városban használod az autót 90+%ban. Válasz: vegyél tiszta EVt
Példa2: város+pálya, sűrűbben mész vidékre is akár. Válasz: sima EV is jó lehet, attól függ, mennyit mész és merre. Ha nem akarsz ezzel tökölni, vegyél PHEV-t.
Példa3: hetente jársz ki Frankfurtba, pályázásra használod az autót kb csak. Válasz: egyiket se, vegyél dízelt.Ezzel csak azt akarom szemléltetni, hogy embere és felhasználási célja váltogatja, kinek mi a jó. Nekem pl egy EV lenne a jó, de másnak más.
"Az interneten terjedő összes idézetem igaz." - Darwin
-
nyisziati
veterán
A gond itt a szemlélettel van/lesz. 100 éve arra mentek rá, hogy minél előbb beinduljon a tömeggyártás, majd önköltség+10-20-30 % haszonnal továbbadják a készterméket.
Ma ezzel szemben belövik a célközönség pénzügyi tehetségét, megszabják az árat, az önköltséget pedig a minimumra szorítják.
Nem úgy tűnik, hogy túl nagy lelkesedéssel akarnák az iparágat átállítani a tisztán elektromos üzemre. Ha ezt akarnák, már rég szignifikáns részét az össz gyártott autóknak az elektromos autók tennék ki. De bőven nincs így.Galaxy A9 (2018); Pebble Time Steel
-
A hibridnél ugye az a baj, hogy ha benzinmotorosan használod, akkor feleslegesen cipeled az akksit+villanymotort, ha meg EVként, akkor a benzinmotort. (tudomtudom, nagy leegyszerűsítés, de a PHEV-ket kb így használják az emberek)
Második példánál írtam is: nem akarsz töltőkkel szarozni, vegyél PHEV-t.
Több ezer kilométeres utazóautónak a hibrid nem a legjobb, mert ott tényleg nem fogod használni a villanymotort+akksikat, halott súly csak."Az interneten terjedő összes idézetem igaz." - Darwin
-
Tomy Yayo
senior tag
Nem is tudom... Ha egy hangyaf**nyit is, de szerintem drágább, mint a konkurencia, ha mindent néz az ember, méret, hatótáv, stb. és ha egy kisautóra ennyit kiad valaki, akkor az az utolsó 1-2 millió is biztos a foghúzás fájdalmával ér fel. Ráadásul egy Leaf még mindig sokkal autóbb autó ennél, beltér, csomagtér terén, nem is lóg ki a forgalomból, csak a csendjével
Ezen kívül szörnyű szerintem, hogy alapvetően már 10+ éve tart ez a fene nagy "e-forradalom", és még mingid 10-nél kezdődnek. Be kéne esnie egy Leaf kategóriának 7-8-ra. Még akkor is drágább lenne, mint 1:1 benzines de már csak annyival, hogy komolyan elgondolkodjon az ember.
[ Szerkesztve ]
Megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo
-
doooo
addikt
Akkor már inkább egy e-208...
-
válasz
nyisziati #34 üzenetére
"A gond itt a szemlélettel van.."
Pontosan, csak nem úgy ahogyan gondolod.A BMW esetében az is meg kell fizetni, hogy nem sorozatban, hanem egyedi gyártásban készült autót kapsz. Pontosan azt a járművet készítik el neked, amit megrendeltél. Az ember munkáját gépek ellenőrzik, a gépek munkáját ember.
De rugaszkodjunk el a BMW-től, nekem a sorozatban gyártott autó is megfelel. De ezen járművek esetében is a legdrágább alkatrész az akkumulátor. Ezzel a költséggel nem lehet mit kezdeni. Legfeljebb az akkumulátor bérlést kell havonta fizetni, ha azt a konstrukciót választod.
Én három évvel ezelőtt cseréltem autót utoljára. akkor komolyan felmerült bennem az elektromos autó lehetősége. Akkor nagyjából 40 kilométert autóztam naponta munkába és vissza.
Egyetlen problémám volt és van. Nem tudom tölteni az autót. A lakásban háromfázisú áram van, de nem tudok megállni a lakás előtt tölteni a a járművet. Ez nem lenne tragédia, ha munkahelyen tudnám tölteni. De ott sem.
Benzines városi autó lett, az elektromos helyett. Sajnos.
Nekem az egy töltéssel megtehető távolság, még télen is elég. Nagyobb távolságra a családi autót használjuk.Amúgy az nem érv, hogy a magyar autók átlagéletkora bőven 10 év felett van. Európa többi országában is. A járművek minősége sokat javult az elmúlt évtizedekben.
„Sohase hagyd, hogy az erkölcsi érzéked meggátoljon a helyes cselekedetben!”
-
axioma
addikt
[Oda-vissza ossz 60km mert az mar a teljes napi, miert baj ha 80+ a hatotav? pont oda jo! Tolteni csak otthon, este. Mi mindketten 35 ill 50km ingazunk per nap es este lassan, sot lassitva toltunk. Arambol ugy 5-700Ft a 100km. Varosi autonak tok folosleges a 200+ km akkuval kornyezetterhelni, cipelni, sot kifizetni a beruhazasi felarat. Ahanyszor tobb mint 80km-t mennek egy nap annyiszor siman fizetek az utcai toltesert... 1.5 ev alatt 3-4 alkalom volt, plusz egy amikor ejjel nem lett feltoltve benazasbol.]
-
comegetsome1
tag
TPMS direkt vagy indirekt(ABS) benne? Én már hozzászoktam, hogy látom a pontos értéket a 4 keréknél.
Hozzászólok Aktív témák
Hirdetés
ma Annak idején egy különc autó volt, drágán. Mostanra viszont beérett, átesett egy frissítésen és a többiekhez képest még csak nem is drága.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Gaming notebook topik
- BestBuy topik
- [Re:] Google Pixel 4a - az észszerűség maga
- Xbox Series X|S
- [Re:] Az LG eladja másoknak is a webOS okostévé rendszert
- Kerékpárosok, bringások ide!
- LG LCD és LED TV-k
- [Re:] Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: ALPROSYS Célgépgyártó Kft.
Város: Győr
Cég: Web Biztonság Informatika Kft.
Város: Budapest