Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Semin
senior tag
A matek részét értem, én valahogy így tudom elképzelni:
(Maradjunk a telepnél, városnál )Ami fontos, mindenki csak a napi közlekedést tölti vissza. ~16kW/100km kb.
Nem üres mindig mindenVannak cél állomás töltők:
Ezeken lehet tölteni ha nyugi van, max. 10-20 kW /óra.- a, Nyilván inteligens, ha teljesítmény többlet úgy kívánja visszaveszi magát.
- b, A tulaj megadja, hogy hosszabb ideig lesz ott, így elég a lassabb töltés mondjuk olcsóbban. stb.Minden parkolóban lehet sok db. (Lámpaoszlop, utcai töltők, garázsokban stb.)
Lassú de olcsó töltés opció, parkolás munka, ügyintézés közben.DC töltő pontok:
Nah itt lehet nyomatni a naftát, 10 töltő az 10 percenkén 10 autó.Aki siet többet fizet., és gyorsan tölt.
-
Dare2Live
nagyúr
A balanszolás egy megoldható probléma.
Akik kis aksis autót vesznek mert az év 95%ban nem mennek 200kmnél többet (tippre kb a lakosság 80%a) azok így jártak. Amikor 200kmnél messzebb mennek egyszer meg kell állni. Na bumm.
Akik meg sokat mennek azok nem a kisaskis verziót veszik meg.
"Na meg az OMV is hogy tesz le az addigi mondjuk 5 töltőállomása mellé másik 15öt fizikailag?"
Tényleg ez a gond? Vesz még 300m2 aztán oda. Épít új benzín izé töltőkutat odébb ha nem tud venni. Lehet én vagyok helikopter de a Paks 3, infra fejlesztés vagy épp a balanszolás is dimenziokakl költségesebb, bonyolultabb gond.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Nem jó. De had ne mondjam mennyi ennél sokkal nagyobb probléma van az életben, minthogy évi 2* kvzok egyet a benzínkúton. És minden az életben tradeoff. 2*kvznod kell az életben de a gyereked esélye rákra töredék lesz mert nincs NOX+PMx. Megéri?
És ahogy írtam: Aki sokat megy az nem a 200km hatótávosat veszi meg."A szállítmányozó kamion is megáll majd? Mindennek a szállítási idejére +20%?"
Ez megint a szokásos gyűlölöm az elektromost akármit kitalálok csakhogy igazoljam a kognitív diszonanciámat félének tűnik.
Mért nőne? A nagy aksis tesla semi full loaddal 800kmet fog 1.5éven belűl tudni. 10->80% 30perc. Kamionok átlagsebessége legyen 80km/h. A számolásba vedd bele, hogy a kamionsofőrok nem terminátorok, hogy 9-6hnként ne kelljen pisilniük és enniük és, hogy tachográf és hogy a akmionokat nem szokás full loadra terhelni."Vagy majd holtteherként cipeli a hatalmas saját akksiját?"
Holteher? Mint dieselknél a motor? Mért mit gondoltál kidobja? Elektromos autóknál hogy megy? wtf ez az egész.
Én azt látom baromira elektromos autó ellenes vagy. Jah az elektromos autók cipelik holtehernek az aksit és akkor?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
az érveidből ez jön ki.
"azt ne kényszerítse rá másokra azzal"
A másik oldal meg ne kényszerítse rá a NOX szívásra.
"Most 1M-ért is tudok venni olyat ami elvisz 800km-t. Ezek után 10M-t fogok fizetni kisakksisért?"
Te most egy 10+éves használt ICEt hasonlítasz új kisaksis elektronmoshoz?
"Töredéke lesz a légszennyezés?"
Közlekedésről beszétünk. Igen töredéke.
"Cserébe lesz rengeteg veszélyes kémiai hulladék, ami mondjuk beszivároghat a talajvízbe"
Mi szivárog bele a talajvízbe? Nagyon erős a gyanum, hogy megint hoztál egy wtf indokot.
Igen továbbra is nagyon erős a gyanum....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Akkor jó plda volt.
"Akkor engem se kényszerítsen senki cigarettafüst szívására."...
Másik oldal meg, hogy ne kényszerítsd rá arra, hogy ne dohányozhasson bent. Mindkettőnek nem lehet jó állam mérlegel és bumm. Pedig de szép volt ?30+éve szó szerint vágni lehetett a füstöt apám munkahelyén 10méterre nem lehetett ellátni. Rákényszerítették a a dohányosokra, hogy ki kell menni? Volt is nagy ereszd el a hajamat.
A 21.sz talán de mindenképp az egyik legnagyobb kihívása a környezetvédelem. Én nem is a NOX/PMet érzem a fő gondnak hanem a globális felmelegedés. Aminek a fő okozója a légkör emelkedő co2je. Ahogy számoljuk a CO2 kibocsátás 25-40%ért a közlekedés a felelős. Az "állam" megint jött és durr. Még kína is 2060ra 90%os co2 kibocsátás csökkenést akar. Mert szerintük is ekkora a szar. A 90%ot nem közlekedés CO2re hanem amblokk mindenre akarják.
"Egy elektromosban csak az akkupakk értéke annyi, mint egy használt, régebbi ICE autó teljes ára."
Régebbi. A CO2 adó emelkedése, euro7 miatt az ICE tovább emelkedik az aksi pakk árának csökkenése, támogatások miatt ez elektromos ára tovább csökken. Aztán ahogy írtam már nem lesz értelme új ICEs autót venni és ott vége a veszek olcsó új/5/10éves ICEt.
"Az szivárog be, hogy hova tesznek annyi kiszuperált akkumulátort, a rengeteg félvezetőt?"
A "kiszuperált" aksik első körben mennek egy regenerálás után puffernek. Kelleni fog. Hamár puffernek se jók mert nem regenerelhatóak nagyon jól újrafeldolgozhatóak.
"Persze elviekben újrahasznosítható akárhányszor, a gyakorlatban meg elásnak pár száz tonnát, aztán lehet mentesíteni."
Az autó újrahasznosítás elég jó üzlet. EVs autóknál point az aksi miatt különösen jó. Természetesen ide is kellhet állami kontrol és ösztönzők. Na bumm.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
#53246592
törölt tag
Vannak megoldandó problémák, jól látod.
Tekintve, hogy az új autó eladásoknak még mindig 90+%-a ICE, 5-10-15 év múlva ugyanúgy lehet majd venni 5-10-15 éves használt EURO6 ICE autót mint most. Ezeket meg használni is lehet majd, legfeljebb nagyvárosok belsőbb részeibe nem engednek be vele.A rengeteg félvezető önmagában nem lesz probléma, annyira picik. Az elektronikában vannak ettől jóval problémásabb cuccok.
Az akkumulátorok esetében még szükség lesz újrahasznosításra, akár fix energiatárolóként, akár alapanyagként az új akkuk gyártásához. De jelenleg ez még olyan kis méretű probléma, hogy egyszerűen nincs miért ipari szintű megoldásokat kiépíteni - majd később lesz, és akkor ki is épülnek ilyenek. -
#53246592
törölt tag
Tehát 10 MWh kell száz autónak? Azaz minden éjszaka 100kWh-t akarsz tölteni minden autóba? Minek is?
Aztán meg a mostani trafók úgy vannak méretezve, hogy a reggeli meg délutáni csúcsot kibírják. A csúcsok idején ne akarjon mindenki tölteni. Majd a mikor mindenki alszik vagy mindenki dolgozik, akkor tölthet az autó.
Akinek ez nem jó az menjen gyorstöltőre. -
#53246592
törölt tag
1000 családos lakótelepen 200 Model S (vagy más 100kWh-s akkuval megáldott autó)?
Ha lehet hinni a statisztikáknak, ma Magyarországon egy autó átlagos éves menetteljesítménye valami 15000km körüli. Legyen 18250, akkor az 50km/nap, amihez ha jól emlékszem kb 10kWh bőven elég. Ha te mindenáron 0-100% töltögetéssel akarnád a problémát megoldani, akkor kb. 10 naponta kellene tölteni.
Mond valamit a vezérelt (leánykori nevén ejszakai) áram fogalma? Csúcsfogyasztás idején ki van kapcsolva, fogyasztási völgy esetén meg be. Ez simán megoldható töltésnél is.
Azt mindenki eldönthetné majd, saját maga, hogy neki kell-e a prémium (áras) szolgáltatás, a mindig, azaz csúcsidőben is működő töltés, amihez el kellene menni egy ilyen töltőig, nem feltétlenül lenne annyira helyben.
Értem én hogy ez nem olyan mint a begurulok a benzinkútra és megtankolok, de hidd el, meg lehetne szokni. -
#53246592
törölt tag
Egy 1000 családos lakótelepnek mekkora trafója van most? (főleg ha villanytűzhelyek vannak a lakásokban) Avagy jut-e most 1.25MW/1000=1.25kW kapacitás minden lakásra?
Kb. kizártnak tartom, hogy az ésszel megvalósított töltőhelyek tömege lenne a szűk keresztmetszet az átállásban.
Az erőművi kapacitás korlát és rugalmatlanság annál neccesebb lesz szerintem. -
hunluki
senior tag
Stimmel, de minden nap? Hány tartálykocsit kéne folyamatosan üzemben tartani hogy ne ürüljön le a kút? El tudna egyáltalán jutni ilyen forgalom mellett a tartálykocsi a kúthoz? Csak azért hoztam fel példának hogy észrevedd mennyire nem reális amit gondolsz a töltésről.
Nem kell túlgondolni, kint külföldön (sőt itthon is) van olyan lehetőség hogy villanyoszlopbon van 2/4 AC töltőhely. Ezekből este szépen belecsorog a nafta a kocsiba, terheléstől függően lehet szabályozni az áramerősséget. Ha nagyon sietős akkor ott a DC, 10 perc alatt 100+ km belecsorog a kocsiba.
Illetve a bevásárlós példa: Elindulsz 50km hatótávval, mész 5km-t a boltig, rádugod (az ingyenes vagy benzinnél jóval olcsóbb) töltőre, mire végzel az autóban 70km lesz, hazaérve 65km. Ha lidl-be mentél akkor egy filléredbe nem került és jobb vagy mielőtt elindultál, de fizetős cuccon is megúszod ezer-ezeröt magasságában (ezerötnél már inkább 100+km-ed lesz).
Amúgy nem tudom ez az 5 perces tankolás nálatok hogy néz ki, nekem tankolásból olyasmi rémlik hogy -ha van üres kút- pár perc amíg belecsorog maga a nafta, utána sorban állás, fizetés, esetleg egy gyors mosdó és úgy tovább, az 5 perc inkább a ritka hajnali 3-kor üres a kút és gyorsan lezavarod kategória, de inkább a duplája jellemző.
[ Szerkesztve ]
-
-
azbest
félisten
Valamikor el kell kezdeni. Ha már eddig nem csináltunk semmit.
itt még vezetékes áram is csak a városokban volt, amikor az usában már 30A 240V bekötés gyengének számtott a kertvárosban ('60-as évek). Manapság meg 200A 240V a tipikus arrafelé (igen, 240v, split phase-zel jön ki a 120V, a kapcsolótáblán lehet választani, hogy 120 vagy 240 menjen adott körben.).
Ha nem fingűrészelés és rinyálás lenne évtizedeken át, akkor talán haladnánk is valamerre. Amióra nincs kommunista szombat, azóta alig csináltak valamit a szülőfalumban is. Vannak fejlesztések, amelyekre már annyi éve megkapták az eu támogatást, hogy már be kéne mutatni, de még egy kapavágás nem volt...
[ Szerkesztve ]
-
#53246592
törölt tag
Igen, kiépült, 3-4-5 évtized alatt, és nem parancsszóra.
Most is van 1-2 évtized a kiépüléshez. És nem kell parancsszóra: amire igény van arra, arra a kínálat is megjelenik. Jelenleg közel nulla az igény, nagyon kicsi az EV-k aránya és ez csak szép lassan megy majd feljebb.
Az elektromosság tárolása tényleg gond, nálunk szivattyús erőművet se nagyon lehet építeni ilyen célra.
-
forumpista
tag
Pont az SUV mánia mutatja hogy az elektromos autóknak sincs halványlila köze sem a klíma/környezet védelemhez meg a bébifokák megmentéséhez. 10-ből 9 új elektromos autó SUV...
2.5 lassan 3 tonnás, a fizikailag létező legrosszabb légellenállási formával (kocka) rendelkező autókkal akarjuk megmenteni a világot, szerintem napjaink úgy fognak bevonulni a történelem könyvekbe, mint amikor az emberiségnek elment a maradék józan esze is... (eddig sem volt túl sok...)
Lesz@rom hogy elektromos vagy nem, ha bárki is komolyan gondolná a környezetvédelmet, akkor kötelezően maximum 1 tonnás elektromos kisautókat lenne szabad gyártani, mivel 10-ből 11 autóban egy ember ül az idő 99.9%-ban.
Faramuci módon úgy tűnik, ezt egyedül a mindennek lehordott Kínában csinálják jól.Ehelyett jön az európai meg amerikai paraszt, hogy neki 3 tonnás SUV kell, nagyobb mint amivel a 2. világháborúban tank csatákat vívtak, mert nem tud ki meg beszállni a hagyományos felépítésű autóba, meg mert nem lát ki az autóból... (wtf).
Hát barátom, akkor tőled azonnal el kell venni a jogosítványt, mert vezetésre alkalmatlan egészségügyi állapotban vagy, mi lesz a legközelebbi, nem lépsz a fékre mert fáj a lábad?...Aztán végül, most hogy már kilát a 3 tonnás SUV-jából, egyből elkezdi csípni a szemét a 20 éves 800 kilós suzuki swift, hát "aztat be kell tiltani a picsába, hát szennyezi a környezetet..."
Na itt tartunk 2021-ben, és ez már csak egyre rosszabb lesz...
-
#53246592
törölt tag
Ez egy folyamat.
Nyáron be lett lengetve, hogy még idén lesznek céldátumok a dízelek budapesti kitiltására. A Levegő Munkacsoport megadott konkrét - meglehetősen közeli - dátumokat is egyes EUROx besorolásokra, de ők nem döntéshozók. Aztán valószínűleg szembejött a nép és a többi politikus véleménye, hogy ezt így most nem kellene erőltetni, legalább a választásokig, meg utána is csak csínnyán.
Ami fontos: nem hirtelen az összes dízelt tiltanák ki, hanem fokozatosan EURO1, stb...
Mivel a nyugat használtautó lerakata vagyunk jó ideje, így ez túl sok embert érintene túl keményen, ezt nem fogják csak úgy hipp-hopp meglépni. Vagy ha mégis, akkor mennek a kukába a következő választások után A következők meg visszacsinálják/kitolják a tiltásokat.
Személy szerint nem támogatnám az ilyen tiltásokat. A kétüteműeket se kellett igazából betiltani, egyszerűen a bontóba kerültek. Elsőre inkább azt kellene nézni műszaki vizsgán, hogy hozza-e többé-kevésbé a saját besorolása szerinti kibocsátást az autó. Ami most, hogy vizsgáztatni se kell, nem kicsit túlzott elvárásnak tűnik... -
Az első Prius-oké igen. Már régóta nem.
Amúgy még az a jobb, ha 18650 vagy hasonló szabványos cellából van, méghozzá azért, mert az javítható. Tehát nem kell az egész akkut cserélni, ha behal pár cella.Amúgy a LED izzók megfelelő kivitelei is ilyenek. Egy LED halála esetén az cserélhető, és megy tovább az izzó. Többszörösen kiszolgálhatja az élettartamát (van itthon nem egy LED izzó, amin már alig van gyári LED - így ezek esetén az izzó cseréje helyett (mondjuk 1-2000Ft) cseréltem egy 20Ft-os LED-et
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Nem tökéletesek a dolgok? Mik vannak!
@btprg : "A felmelegedéssel nem nagyon tudunk mit csinálni"
De, tudunk, mivel egy jelentős részben
mi okozzuk
továbbiakban jó reggelt kívánok.
Nyilván kell alakítani az erőműveket, tengeri szállítást, légiközlekedést, de nem vagy-vagy, hanem IS.
A CO2 meg nem valami légből kapott hülyeség, továbbra sem.Mutogatni való hater díszpinty
-
-
#53246592
törölt tag
Egy modern belsőégésű a dugóban (is) vizpárát és széndioxidot pufog ki főként. Mást - amitől pl. tüdőrákot lehet kapni - sokkal kevesebbet mint egy tökéletesen karbantartott 20 éves autó.
A villanyautó meg semmit, rossz esetben részben szénerőműből jön az áram egy része, akkor is összességében még mindig jobb. Rosszabb is lehet, de azért nálunk messze nem olyan nagy a szén (olaj, gáz..) aránya az energiamixben. A városban meg mindenképpen jobb. -
#53246592
törölt tag
Azért egy zöldrendszámos hibrid (SUV vagy sem) a dugóban pont kimondottan környezetkímélő kellene legyen, mert nem jár benne az ICE motor.
Annak meg hogy pont a nagy SUV-ok meg egyéb drága autók jelentek meg leginkább zöldrendszámmal csak az egyik oka a buta(?) szabályozás. Ez az egész akkus autós téma erősen fejlesztés alatt áll, rengeteg pénzt öntenek bele a gyártók, és "pofátlan" módon szeretnék a befektetett pénzt viszontlátni, ami pedig úgy lehetséges ha nagyobb nyereséggel eladható típusokba rakják bele az új fejlesztéseket. Egy új Dacia-ba ha belerakják, akkor kb. örülhetnek ha el tudják adni amennyiért még a maga a gyártás nem veszteséges. Ez kb. mindig és minden iparágban így működik, csak most itt az autóknál valóban első látásra fejvakarásra készteti az embert. -
Nem jó irány, de annál mindenképp jobb, hogy nem hibrid SUV-okat gyártunk. Tehát egy bő 10 éve ugyanezek egy kilométert se mentek akkuról.
Én se adnék mindennek zöld rendszámot de paff, a semminél ez is több. Arra meg nem te jöttél rá először, hogy az EU mérési norma rossz Ettől még a többi kijelentésed sajnos marhaság marad.Mutogatni való hater díszpinty
-
Tehát az kizárt dolog, mert nem tudod!
Mindenféle változás kérdéseket vet fel. Az is kérdéseket vetett fel, amikor videokazetta helyett DVD-t használtál, meg amikor vonalas telefon helyett mobilt kezdtél. A vasút és a ló hívei között is ilyen viták voltak, stb. stb. Tök felesleges.
Ezek megoldandó problémák, és valószínűleg meg is lesznek oldva."de hogy miért marhaság ezektől függetlenül az, hogy a szállítmányozásban felvet kérdéseket az átállás"
Ott kezdődik, hogy egy rakás vasútvonal villamos, és eddig is baromság volt a raktárakat kerekeken az útra költöztetni (csak rendelésre, rémlik?). Érdemes lenne pl. azt is fejleszteni, hogy dízel kamionok helyett rövidebb hatótávú elektromosok terítik az árut a vasúti gerincről. Stb. stb., ez csak egy ötlet volt pl.Mutogatni való hater díszpinty
-
#53246592
törölt tag
Utánanéztem már, 25km-től lehet zöld rendszámot kapni, ami még mindig vicc, ideje lenne felülvizsgálni a szabályozást. Vagy a - ma talán még nem feltétlenül megoldható - módszer az kellene legyen, hogy vizsgán megnézik mennyit volt töltve az akku és ha nem volt elég szorgalmas a tulaj, akkor mehet a kormányhivatalhoz a fehér rendszámért.
Elektromos Dacia van "ócsón" (7 milla), de annál meg teljesítményben sikerült átesni a ló másik oldalára: 45 lóerő. -
Dare2Live
nagyúr
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Rosszul számolsz. Mivel ez a jármű üzleteket lát el áruval másként kell számolni.
Az áruházlánc boltjainál le- és fel kell pakolni, hosszabban áll egy üzletnél. Ekkor töltésre is van idő. Elméletileg egy körben annyi üzletet tud ellátni mint hagyományos meghajtással.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#16820480
törölt tag
200-250-et megy a cikk szerint terheléssel, hűtéssel-fűtéssel. Olyan akku nincs ami nem degradálódik, a fizika (meg kémia) így működik a valóságban. Nem az a lényeg, hogy egy töltéssel elmenjen Vlagyivosztokig, hanem hogy amire használni akarják, arra jó legyen a cucc, és úgy néz ki ez bizony használható a gyakorlatban. De te megmondod, hogy á szar ez, mert neked személy szerint nem tetszik?
-
"Áttörés egy olyan akksi lenne ami nem degradálódik..."
A belsőégésű motor is degradálódik, és a teljes jármű. Sőt az élőlények is. Ha kiraksz egy követ a szabadba, az is degradálódik, erodálódik.
Racionális elvárásokat kellene támasztani, nem a lehetetlent elvárni.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Somatom
veterán
Sztem arra a feladatra tökéletes választás az a rendszer és azt a mai technológiai szinten is tökéletesen el tudja látni. A 8 év nagyon sok. Nálunk a cégnél a főnök három évente cseréli a vontatókat. Nyilván sokkal több bennük a kilóméter, de nem a motor fárad el, hanem az erőátvitel, meg a fékek. Ezek viszont sokkal nagyobb igénybevételnek vannak kitéve egy sokrakodásos fuvarfeladatnál. A fogyasztásról és az ezzel járó károsanyag kibocsátásról nem is beszélve. Autópályán el lehet kocogni 30 liter alatt is, de az ilyen rövidtávos kiszállítós körfuvarok nem ideálisak a dízelnek.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Dare2Live
nagyúr
Nem gondolom ezt a tipust áttörésnek.
"100 km hatótáv"
Hatótávval nagyon mellé löttél. Megy 20-40-60kmet lepakolnak. Közbe töltik. Megy 20-40-60kmet lepakolnak, meg 20-40-60kmet lepakolnak.... Logisztikusok szépen megtervezték az utat nagyon nem lehet véletlen, hogy aldi 200kmes aksival kérte. Kérhette volna 150/250essel is."8 éves élettartam"
Véletlenül vagy direkt írsz ilyeneket? 8 év a garancia. Nem az élettartam.
"70%-os degradáltsági fokot jelent 8 év alatt"
Tegyük fel 70%+ 8év után. Hogy ez 71 vagy 85 az x. Legyen csak 70% 140km. Egy Aldi méretű cégnél szinte biztos hogy számoltak vele. Az is lehet, hogy logisztikusok már meg is húzták a 20-40-60km es "köröket" amiket futni fog.Sztem amit művelsz az nálad kognitív diszonancia és ennek kiváltó oka hogy erősen nem kedveled az elektromos meghajtást. Ha tévednék bocs.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...