Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz zolee0307 #5 üzenetére

    Kapitalizmusban vállalatok elsősorban a profitért jönnek létre és a befektetők is azért fektetnek be. Innen minden cég "profitéhes". Kommunizmus meg kb dprkban van a világon.

    SUV azért van mert kereslet. Ha vmelyik cég nem gyártja mennek másikhoz. Akkor egy profitorientált cég mért ne gondolkodjon benne? Akik itt elsősorban hibáztathatóak azok a vásárlók akiknek az 50% jelenleg SUVot vesz/akar.

    "simán kijönne 2 normál autó"

    Hogy? forintra, co2re...? sztem egyikre sem.

    "Ráadásul úgy, hogy folyamatosan az volt kommunikálva, hogy az ev-k jóval egyszerübbek, meg kevesebb alkatrészből vannak..."

    Attól hogy vmi egyszerübb meg kevesebb alkatrészből van még nem feltétlen olcsobb. Amúgy elektromos autóknál az egyik fő költség az aksi. Ezek bekker ára annyi tud lenni mint egy olcsó új benzines ára.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Semin #24 üzenetére

    "CoViD+Chiphiány lesz az..."

    A drágulás már 10éve indult a NEDC és a turbo, start-stoppal. Mindkettő jelentős +költség. Erre jött rá aztán a dpf, adblue ... és csak most a CO2 kvóta. A CO2 kvóta meg belekényszeríti a gyártókat a hybrid, ev vonalba.

    Az elmúlt 1.5évben egy SX4 Scross GL+ ára elsőre dpf... miatt 4.4ről 4.8ra ugrott. Majd a lágyhibrid+co2 kvóta (+forintgynegülés) miatt 5.7re. Ez 2020vége még nincs chiphiány.

    A fűtéskorszerüsítés részen kicsit elkomorodtam. Lehet BP közeli falvakban ott a napelem a házakon a kondenzációs kazán majd kövnek arra járok jobban figyelek. De amit 8th beszélt és ez az átlagos a családok a gáz/fa árát se tudják kifizetni (és nagyon sokszor fűtenek amivel tudnak.)

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz hunluki #35 üzenetére

    egy trabant, eur elotti autokhoz kepest amit egy eur5/6 tud az tisztitott hegyi levego.

    ez az egesz mind1 ha a lakossag jelentos resze nem tudja megfizetni.
    max 30-40 evesen is futni fognak az sdik.

    amig az aram nagyjat szen gaz elegetesevel termeljuk a szarnak egy pofon. hudezold nemetek is leallitottak az atomeromuveiket azota egetik a barnaszen+gazt, aramar horror grat!

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dbj19 #52 üzenetére

    az átlag 99% du rádugja aztán reggelre feltöltődött.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Gargouille #44 üzenetére

    ennek a megoldásában sok kihívás műszakilag nincs.
    kiépítik panelnél, munkahelyen oszt ha nem sikerült panelnél majd töltöd munkahelyen. Ha meg 3napig nem sikerült sehol akkor megállsz tölteni a "benzínkúton" és kvzol/vársz 25percet. Úristen... Amúgy új társasházaknál nem ritka, hogy ki van már építve.
    A jelenlegi hálózatot mondjuk erősen fejleszteni kéne de amúgy is. Meg kell +1 paks.

    És ebben a pillanatban lényegében nincs a közelkedés miatt co2/nox/pm... kibocsátás.

    Az aksik meg ha fáradnak 1x év után mehetnek balanszolni, aztán meg recycling.

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Semin #43 üzenetére

    A magyar bérből, fizetésből élő családok 99%nak nem megfizethető az új elektromos. Nem tudnak érte tenni. A használt vonal pedig vagy még mindig baromi drága vagy épp aksi csere elött áll a leaf.

    A szelektív hulladékgyüjtés egy teljesen más dolog. Arra mindenki képes. Rég olyan szinten kéne lennie mint ahogy Ausztriában van.

    utóoia: Ha 0 CO2t, nox, pmet... akarunk akkor Paks 2 mellé kell még egy Paks 3, a gerinchálózatot totálisan fel kell újítani, nap vonalat még 200k+ lakásra kiírni, (bős nagymaros befejezése se lenne ördögtől való) elektromos autóknál áfát... eltörölni, töltőinfrastruktúrát paneleknél, munkahelyen... kiépíteni... ha most 200%al nekiállunk 2040re összejöhetne.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Gargouille #67 üzenetére

    "Már azt hittem az egész elektromos hálózatot..."

    Máskor ha lehet ne csak az első sorokat olvasd el a bekzedésből. Had idézzek az adott hszből:
    "A jelenlegi hálózatot mondjuk erősen fejleszteni kéne de amúgy is."

    "az meg egy másik dolog"

    Miben más?

    "hanem a töltőfejet is lehet vadászni"

    Még mindig nem érted, hogy ha össz nem 10 perc egy tankolás hanem 30perc akkor annyit kell csinálni, hogy 3*annyi oszlopot kell lerakni a MOL/OMVnek a "töltő/benzínkútra". Mi ebben a bonyolult?
    Az tény, hogy kellemetlen, hogy 200-400kmenként meg kell állni 30percre tölteni/kvzni az tény, de na bumm.

    "Összességében nem lennék az elektromos autózás ellen"

    Hát így elsőre mondjuk nem ez jön le. Ráadásul nagyon furcsán infrastruktúrára hivatkozva. Az egy Paks3 töredékéből megvan. Paks 3 meg sztem kell ha a közlekedésünkk jelentős részét CO2/NOX mentessé akarjuk tenni.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Semin #60 üzenetére

    A CO2 adó évről évre feljebb fogja tolni a hagyományos autók árát, ez kombinálva avval, hogy a legföbb tétel az aksi ár évről évre meredeken csökken el fogja hozni 10éven belűl azt a pontot, hogy nem éri meg hagymományost venni.

    Már csak egy Paks 3 kell meg az infrastruktúra mert anélkül szarnak egy pofon.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Somatom #75 üzenetére

    Mért Paks 3at ki? Szted?

    Viszont ez nagyon nem ráfizetés. Ez nem csak avval jár, hogy a közlekedés CO2/NOX/PM... kibocsátása lényegében megszűnik hanem avval, is, hogy az olajimportunk túlnyomó része nem kell.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dbj19 #76 üzenetére

    A balanszolás egy megoldható probléma.

    Akik kis aksis autót vesznek mert az év 95%ban nem mennek 200kmnél többet (tippre kb a lakosság 80%a) azok így jártak. Amikor 200kmnél messzebb mennek egyszer meg kell állni. Na bumm.

    Akik meg sokat mennek azok nem a kisaskis verziót veszik meg.

    "Na meg az OMV is hogy tesz le az addigi mondjuk 5 töltőállomása mellé másik 15öt fizikailag?"

    Tényleg ez a gond? Vesz még 300m2 aztán oda. Épít új benzín izé töltőkutat odébb ha nem tud venni. Lehet én vagyok helikopter de a Paks 3, infra fejlesztés vagy épp a balanszolás is dimenziokakl költségesebb, bonyolultabb gond.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dbj19 #82 üzenetére

    Nem jó. De had ne mondjam mennyi ennél sokkal nagyobb probléma van az életben, minthogy évi 2* kvzok egyet a benzínkúton. És minden az életben tradeoff. 2*kvznod kell az életben de a gyereked esélye rákra töredék lesz mert nincs NOX+PMx. Megéri?
    És ahogy írtam: Aki sokat megy az nem a 200km hatótávosat veszi meg.

    "A szállítmányozó kamion is megáll majd? Mindennek a szállítási idejére +20%?"

    Ez megint a szokásos gyűlölöm az elektromost akármit kitalálok csakhogy igazoljam a kognitív diszonanciámat félének tűnik.
    Mért nőne? A nagy aksis tesla semi full loaddal 800kmet fog 1.5éven belűl tudni. 10->80% 30perc. Kamionok átlagsebessége legyen 80km/h. A számolásba vedd bele, hogy a kamionsofőrok nem terminátorok, hogy 9-6hnként ne kelljen pisilniük és enniük és, hogy tachográf és hogy a akmionokat nem szokás full loadra terhelni.

    "Vagy majd holtteherként cipeli a hatalmas saját akksiját?"

    Holteher? Mint dieselknél a motor? Mért mit gondoltál kidobja? Elektromos autóknál hogy megy? wtf ez az egész.

    Én azt látom baromira elektromos autó ellenes vagy. Jah az elektromos autók cipelik holtehernek az aksit és akkor?

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dbj19 #87 üzenetére

    az érveidből ez jön ki.

    "azt ne kényszerítse rá másokra azzal"

    A másik oldal meg ne kényszerítse rá a NOX szívásra.

    "Most 1M-ért is tudok venni olyat ami elvisz 800km-t. Ezek után 10M-t fogok fizetni kisakksisért?"

    Te most egy 10+éves használt ICEt hasonlítasz új kisaksis elektronmoshoz?

    "Töredéke lesz a légszennyezés?"

    Közlekedésről beszétünk. Igen töredéke.

    "Cserébe lesz rengeteg veszélyes kémiai hulladék, ami mondjuk beszivároghat a talajvízbe"

    Mi szivárog bele a talajvízbe? Nagyon erős a gyanum, hogy megint hoztál egy wtf indokot.

    Igen továbbra is nagyon erős a gyanum....

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dbj19 #90 üzenetére

    Akkor jó plda volt.

    "Akkor engem se kényszerítsen senki cigarettafüst szívására."...

    Másik oldal meg, hogy ne kényszerítsd rá arra, hogy ne dohányozhasson bent. Mindkettőnek nem lehet jó állam mérlegel és bumm. Pedig de szép volt ?30+éve szó szerint vágni lehetett a füstöt apám munkahelyén 10méterre nem lehetett ellátni. Rákényszerítették a a dohányosokra, hogy ki kell menni? Volt is nagy ereszd el a hajamat.

    A 21.sz talán de mindenképp az egyik legnagyobb kihívása a környezetvédelem. Én nem is a NOX/PMet érzem a fő gondnak hanem a globális felmelegedés. Aminek a fő okozója a légkör emelkedő co2je. Ahogy számoljuk a CO2 kibocsátás 25-40%ért a közlekedés a felelős. Az "állam" megint jött és durr. Még kína is 2060ra 90%os co2 kibocsátás csökkenést akar. Mert szerintük is ekkora a szar. A 90%ot nem közlekedés CO2re hanem amblokk mindenre akarják.

    "Egy elektromosban csak az akkupakk értéke annyi, mint egy használt, régebbi ICE autó teljes ára."

    Régebbi. A CO2 adó emelkedése, euro7 miatt az ICE tovább emelkedik az aksi pakk árának csökkenése, támogatások miatt ez elektromos ára tovább csökken. Aztán ahogy írtam már nem lesz értelme új ICEs autót venni és ott vége a veszek olcsó új/5/10éves ICEt.

    "Az szivárog be, hogy hova tesznek annyi kiszuperált akkumulátort, a rengeteg félvezetőt?"

    A "kiszuperált" aksik első körben mennek egy regenerálás után puffernek. Kelleni fog. Hamár puffernek se jók mert nem regenerelhatóak nagyon jól újrafeldolgozhatóak.

    "Persze elviekben újrahasznosítható akárhányszor, a gyakorlatban meg elásnak pár száz tonnát, aztán lehet mentesíteni."

    Az autó újrahasznosítás elég jó üzlet. EVs autóknál point az aksi miatt különösen jó. Természetesen ide is kellhet állami kontrol és ösztönzők. Na bumm.

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz #53246592 #218 üzenetére

    ez is csak csepp a tengerben. Ahogy a régi lakások hőszigetelése is. Ahogy a tetőre rakott napelem is. Ahogy a közlekedés is. ahogy paks is, ahogy az alu... újrafeldolgozása is és kb végtelenségig tudom fojtatni a sort.

    Más: Nekem az a félelmem, hogy 10-40éven belül a folyamat meg fog futni. Ennek az oka nem az, hogy mégtöbb co2 lesz a légkörbe vagy, hogy a földeken/tengereken nem lesz hó= nem veri vissza a napsugarat hanem melegít, hogy a melegebb levegő = több vízpára (vízpára erősen üvegáhatású gáz).... hanem, hogy mennyiségben nekiáll a fagyott metán kiolvadni. Ott egyszerűen megfut a folyamat és csak egy vicces álom, hogy csak 3Cvel emelkedik a föld átlaghőmérséklete. Irány a "Paleocene–Eocene Thermal Maximum" ami igaz Mad Max lesz.

    btw idén újra rekord mennyiségű CO2 lesz az atmoszférába pumpálva. Egyértelműen nem lassítunk hanem még tapossuk a gázt.

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz #16820480 #233 üzenetére

    "Hidegben megint csak magasabb fordulaton kell mennie és jobban fogyaszt, légkondival megint jobban fogyaszt..."

    Ha a fordulat határozná meg hogy fogyaszt egy autó akkor 9.3literes small/big block félék lennének az autókban. Azok még 800as rpmnél is brutál húznak. Mondjuk városban 30liter alatt nem mennek 100kmet, de ha odalépsz neki bezabbant 40et is...

    A kis ccm jobabn fogyaszt amolyan ökölszabály. Azonos konstrukciók közt is jól kijön. Én pl elég jól tudom, hogy eszik a toyota 1.0as 1sz-fe és az 1.3as 2szfeje. A kissebb 1sz-fe uabban a kasztniban 3-5dlel fixen kevesebbet fog enni.

    De jó plda az SX4 Scross 1.0 és 1.4es turbosa is. Simán fél literrel kevesebbet eszik az 1.0.
    Turbo meg turbo nélkülinél meg baromira kijön a difi. A pldaban szereplő 1.4 turbo 230nmet tud 1500tól. Szívonál ehez kell egy mind 2.0as de inkább 2.5es szívó. Az elöbbivel városban el lehet járni 6-7liter közt. A 2.2-2.5es szivó nem fog 10-12liter alatt megállni.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz #16820480 #237 üzenetére

    Tessék itt az 1.0as 1szfes yarisom pár évnyi fogyija. [link]
    Jórészt országúton 4.5literen simán eljár.
    Megyeszékhelyen 5.5liter környékén.
    BPn dugózva, taposva 6.5-7liter.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz #16820480 #241 üzenetére

    Sok száz 1.4 jazz átlaga 6.2liter/100km.
    [link]

    De minden attól függ.
    -Műszakilag megfelelő állapotban van? Belevaló 0W20at raksz bele vagy autószerelő olcson jut hozzá 5w30/40et mert az is jó és már öreg is.
    -Hordod a gyereket 1-5kmre lévő oviba? Első 5kmen bármi többet eszik.
    -"Előrelátóan" vezetsz? Motorfékezel vagy inkább fék? Pirosig "nyomod" a gázt vagy ha váltott elveszed a lábad a gázról és amíg lehet mottorfékkel állsz meg?
    ....

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz btprg #245 üzenetére

    "A felmelegedéssel nem nagyon tudunk mit csinálni..."

    Akkor elöbb-utobb jön a eocen első harmadában lévő klíma. Antarktiszon se lesz az átlaghőmérséklet hidegebb mint mo átlaghőmérséklete, szép erdős terület lesz. Csak elötte leolvad róla 2-5km vastag jég. Az mondjuk megemeli a tengerszintet egy 50+méterel. Nem mindha hude számítana a föld számunkra nagyrészt lakhatatlanná válik.

    De én mint alapjaiban mérnök azért úgy látom, hogy ez egy megoldható probléma. Nem olcsón de sokkal olcsobabn mint ha nem oldanánk meg. És mindha az eu/us/kínai... vezetésnek is le kezdene esni a tantusz.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dbj19 #276 üzenetére

    Nem gondolom ezt a tipust áttörésnek.

    "100 km hatótáv"
    Hatótávval nagyon mellé löttél. Megy 20-40-60kmet lepakolnak. Közbe töltik. Megy 20-40-60kmet lepakolnak, meg 20-40-60kmet lepakolnak.... Logisztikusok szépen megtervezték az utat nagyon nem lehet véletlen, hogy aldi 200kmes aksival kérte. Kérhette volna 150/250essel is.

    "8 éves élettartam"

    Véletlenül vagy direkt írsz ilyeneket? 8 év a garancia. Nem az élettartam.

    "70%-os degradáltsági fokot jelent 8 év alatt"

    Tegyük fel 70%+ 8év után. Hogy ez 71 vagy 85 az x. Legyen csak 70% 140km. Egy Aldi méretű cégnél szinte biztos hogy számoltak vele. Az is lehet, hogy logisztikusok már meg is húzták a 20-40-60km es "köröket" amiket futni fog.

    Sztem amit művelsz az nálad kognitív diszonancia és ennek kiváltó oka hogy erősen nem kedveled az elektromos meghajtást. Ha tévednék bocs. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Somatom #295 üzenetére

    Ez tuti pilot projekt lesz. Megnézik gyakorlatban beválik e. Ha igen akkkor a köv kör már masszívan megérős lesz.
    A mennyiség meg végképp nevetésges de gyártói oldalról ez detto pilot projekt. Sött nem lepne meg ha gyártói oldalról minimálisan de veszteséges lenne.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

Új hozzászólás Aktív témák