- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- iPhone topik
- Google Pixel 3a teszt - a Nexus szellem-e?
- Google Pixel 3 - egyszerűen nagyszerű
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
#53246592
törölt tag
Vannak megoldandó problémák, jól látod.
Tekintve, hogy az új autó eladásoknak még mindig 90+%-a ICE, 5-10-15 év múlva ugyanúgy lehet majd venni 5-10-15 éves használt EURO6 ICE autót mint most. Ezeket meg használni is lehet majd, legfeljebb nagyvárosok belsőbb részeibe nem engednek be vele.A rengeteg félvezető önmagában nem lesz probléma, annyira picik. Az elektronikában vannak ettől jóval problémásabb cuccok.
Az akkumulátorok esetében még szükség lesz újrahasznosításra, akár fix energiatárolóként, akár alapanyagként az új akkuk gyártásához. De jelenleg ez még olyan kis méretű probléma, hogy egyszerűen nincs miért ipari szintű megoldásokat kiépíteni - majd később lesz, és akkor ki is épülnek ilyenek. -
#53246592
törölt tag
válasz Gargouille #98 üzenetére
pont ezek mostantól békésen kávézgatnak félórákat egy tankolás miatt? Nem túl életszerű.
Mit csináljanak ha közlekedni szeretnének? Lincseljék meg egymást? Inkább kávézzanak. Vagy a sokat autózók ameddig lehet használjanak dízelt, azt ritkábban kell és gyorsabban lehet tankolni, max. a belvárosba nem mehetnek be vele.
Aztán meg lerakni 3x annyi oszlopot? Hova?
Akárhova ahol meg tud állni egy autó. Sokkal többet is mint 3x annyit. De ezeknek viszonylag csekély része kell, hogy gyorstöltő legyen, a többi mehet lassan, olcsóbb vezérelt áramról - az autósok egy jelentős részének ez elég a napi guruláshoz elegendő töltéshez. És ezekhez nem kell 10 centi átmérőjű kábel vagy bika trafó.
tiltsuk is be azonnal minden mást
Ez hol van? Baromira nem ilyen gyors az átállás, nem is látszik még, hogy mikor lesz ilyen gyors. A 2030-as (haha) vagy 2035-ös tiltási elképzelések az új autók forgalomba helyezésére vonatkoznak.
-
#53246592
törölt tag
Tehát 10 MWh kell száz autónak? Azaz minden éjszaka 100kWh-t akarsz tölteni minden autóba? Minek is?
Aztán meg a mostani trafók úgy vannak méretezve, hogy a reggeli meg délutáni csúcsot kibírják. A csúcsok idején ne akarjon mindenki tölteni. Majd a mikor mindenki alszik vagy mindenki dolgozik, akkor tölthet az autó.
Akinek ez nem jó az menjen gyorstöltőre. -
#53246592
törölt tag
válasz arnyekxxx #108 üzenetére
Feltéve de nem megengedve legyen 15%.
Van egy meglehetősen ambíciózus és naív terv vagy legalábbis elképzelés, hogy CO2 neutrálissá váljon az emberi tevékenység 2050-re. Van egy olyan ágazat, amely termékeit 15-20 vagy még több évig használnak. Szerinted hozzá kell-e nyúlni ehhez az ágazathoz (is) és mennyivel 2050 előtt kell hozzányúlni, ha legalább a lehetőségekhez képest szeretnénk haladni a CO2 kibocsátás csökkentésével?
Tudom, az ipar meg Kína, meg mindenki más csináljon inkább valamit, ne nyúljanak a szent tehenünkhöz! -
#53246592
törölt tag
1000 családos lakótelepen 200 Model S (vagy más 100kWh-s akkuval megáldott autó)?
Ha lehet hinni a statisztikáknak, ma Magyarországon egy autó átlagos éves menetteljesítménye valami 15000km körüli. Legyen 18250, akkor az 50km/nap, amihez ha jól emlékszem kb 10kWh bőven elég. Ha te mindenáron 0-100% töltögetéssel akarnád a problémát megoldani, akkor kb. 10 naponta kellene tölteni.
Mond valamit a vezérelt (leánykori nevén ejszakai) áram fogalma? Csúcsfogyasztás idején ki van kapcsolva, fogyasztási völgy esetén meg be. Ez simán megoldható töltésnél is.
Azt mindenki eldönthetné majd, saját maga, hogy neki kell-e a prémium (áras) szolgáltatás, a mindig, azaz csúcsidőben is működő töltés, amihez el kellene menni egy ilyen töltőig, nem feltétlenül lenne annyira helyben.
Értem én hogy ez nem olyan mint a begurulok a benzinkútra és megtankolok, de hidd el, meg lehetne szokni. -
#53246592
törölt tag
Egy 1000 családos lakótelepnek mekkora trafója van most? (főleg ha villanytűzhelyek vannak a lakásokban) Avagy jut-e most 1.25MW/1000=1.25kW kapacitás minden lakásra?
Kb. kizártnak tartom, hogy az ésszel megvalósított töltőhelyek tömege lenne a szűk keresztmetszet az átállásban.
Az erőművi kapacitás korlát és rugalmatlanság annál neccesebb lesz szerintem. -
#53246592
törölt tag
Igen, kiépült, 3-4-5 évtized alatt, és nem parancsszóra.
Most is van 1-2 évtized a kiépüléshez. És nem kell parancsszóra: amire igény van arra, arra a kínálat is megjelenik. Jelenleg közel nulla az igény, nagyon kicsi az EV-k aránya és ez csak szép lassan megy majd feljebb.
Az elektromosság tárolása tényleg gond, nálunk szivattyús erőművet se nagyon lehet építeni ilyen célra.
-
#53246592
törölt tag
Ez egy folyamat.
Nyáron be lett lengetve, hogy még idén lesznek céldátumok a dízelek budapesti kitiltására. A Levegő Munkacsoport megadott konkrét - meglehetősen közeli - dátumokat is egyes EUROx besorolásokra, de ők nem döntéshozók. Aztán valószínűleg szembejött a nép és a többi politikus véleménye, hogy ezt így most nem kellene erőltetni, legalább a választásokig, meg utána is csak csínnyán.
Ami fontos: nem hirtelen az összes dízelt tiltanák ki, hanem fokozatosan EURO1, stb...
Mivel a nyugat használtautó lerakata vagyunk jó ideje, így ez túl sok embert érintene túl keményen, ezt nem fogják csak úgy hipp-hopp meglépni. Vagy ha mégis, akkor mennek a kukába a következő választások után A következők meg visszacsinálják/kitolják a tiltásokat.
Személy szerint nem támogatnám az ilyen tiltásokat. A kétüteműeket se kellett igazából betiltani, egyszerűen a bontóba kerültek. Elsőre inkább azt kellene nézni műszaki vizsgán, hogy hozza-e többé-kevésbé a saját besorolása szerinti kibocsátást az autó. Ami most, hogy vizsgáztatni se kell, nem kicsit túlzott elvárásnak tűnik... -
#53246592
törölt tag
válasz Busterftw #160 üzenetére
Aki tagadni akarja az ember által előidézett éghajlat változást, annak baromi fontosak lehet az elmúlt 4 milliárd év hőmérséklet változásai. Azt azért valljuk be, hogy a mostani változás nem kicsit könnyebben, biztosabban mérhető, mint a régmúlt változásai. A mérések meg azt mutatják, hogy meglehetősen gyorsan történnek a dolgok.
-
#53246592
törölt tag
válasz #16820480 #202 üzenetére
A vulkáni hamu ideiglenesen tud elég nagy lehűlést okozni anélkül is, hogy maszkban kelljen járni.
Year Without Summer
Mount Pinatubo ezt itt észrevettük egyáltalán?
Pár nagyobb kitörés és becsült hatása a klímára -
#53246592
törölt tag
válasz arnyekxxx #211 üzenetére
A 15% (vagy akármennyi is a valós %) nem elég a "Föld" (valójában inkább az emberi civilizáció) megmentéséhez. És ennek eléréséhez is kellene, hogy co2 mentes legyen a villany. Azt hiszem ebben egyetértünk.
A autózás annyira sok kis apró részre osztott probléma (amennyi autó van forgalomban), és olyan hosszú az "átfutási" ideje (~20 év/autó), valamint a gyártás átállása is annyira lassú (jelen helyzetben: nincs hirtelen elég lítium meg chip meg kituggyami), hogy muszáj elkezdeni az átállást, ha valaha is a végére akarunk érni. Valamelyest "bétásnak" látom a mai felhozatalt. Meg elszállt specifikációk vannak (több száz lóerő, bazinagy autók, stb), de egyszerűen ebből lehet a legtöbb pénzt kisajtolni, ami kell a további fejlesztésekhez (itt köszönöm meg a bétatesztelőknek a hozzájárulását a jövőhöz!). A hatótávokra is lehet panasz, de ez csak az ICE autókkal való 1:1 összehasonlításban állja meg a helyét; ma talán emberi jognak látszik, hogy elindulok Lisszabonból Tromsöbe autóval és csak 2-3 alkalommal kell megállnom 5-10 percre tankolni, de nem, ez nem emberi jog.
Aztán természetesen a közlekedés és az áramtermelés co2 mentesítése mellett a többi kibocsátóra is hárulnak feladatok. De ezek többsége nem az átlagembert közvetlenül érintő terület, így nem kerül olyan gyakran előtérbe, pláne nem annyira mint az autó téma. A lakások energiahatékonysága fontos lenne és az átlagembert is érintené, amire tényleg nem látszik hogy elég hangsúly lenne fektetve. -
-
#53246592
törölt tag
Egy modern belsőégésű a dugóban (is) vizpárát és széndioxidot pufog ki főként. Mást - amitől pl. tüdőrákot lehet kapni - sokkal kevesebbet mint egy tökéletesen karbantartott 20 éves autó.
A villanyautó meg semmit, rossz esetben részben szénerőműből jön az áram egy része, akkor is összességében még mindig jobb. Rosszabb is lehet, de azért nálunk messze nem olyan nagy a szén (olaj, gáz..) aránya az energiamixben. A városban meg mindenképpen jobb. -
#53246592
törölt tag
Az ICE autók értelmetlen(?) túlbonyolítása sokkal inkább amiatt van, hogy mérgező gázokból ne kerüljön ki olyan sok a környezetbe. A CO2-n ez nem segít. Mint ahogy az se segített, hogy a NEDC mérési ciklusban csuda keveset fogyasztó (=kevesebb CO2) motorok, hajtásláncok kifejlesztését tökélyre fejlesztették a gyártók, miközben mindennapi használatban messze nem keletkezett akkor fogyasztáscsökkenés.
-
#53246592
törölt tag
Azért egy zöldrendszámos hibrid (SUV vagy sem) a dugóban pont kimondottan környezetkímélő kellene legyen, mert nem jár benne az ICE motor.
Annak meg hogy pont a nagy SUV-ok meg egyéb drága autók jelentek meg leginkább zöldrendszámmal csak az egyik oka a buta(?) szabályozás. Ez az egész akkus autós téma erősen fejlesztés alatt áll, rengeteg pénzt öntenek bele a gyártók, és "pofátlan" módon szeretnék a befektetett pénzt viszontlátni, ami pedig úgy lehetséges ha nagyobb nyereséggel eladható típusokba rakják bele az új fejlesztéseket. Egy új Dacia-ba ha belerakják, akkor kb. örülhetnek ha el tudják adni amennyiért még a maga a gyártás nem veszteséges. Ez kb. mindig és minden iparágban így működik, csak most itt az autóknál valóban első látásra fejvakarásra készteti az embert. -
#53246592
törölt tag
Utánanéztem már, 25km-től lehet zöld rendszámot kapni, ami még mindig vicc, ideje lenne felülvizsgálni a szabályozást. Vagy a - ma talán még nem feltétlenül megoldható - módszer az kellene legyen, hogy vizsgán megnézik mennyit volt töltve az akku és ha nem volt elég szorgalmas a tulaj, akkor mehet a kormányhivatalhoz a fehér rendszámért.
Elektromos Dacia van "ócsón" (7 milla), de annál meg teljesítményben sikerült átesni a ló másik oldalára: 45 lóerő.