Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • clon

    aktív tag

    válasz Busterftw #2 üzenetére

    Ha az Uber a "munkavállalói" után fizetett volna rendesen akkor ma is itt lehetne. Az Uber sofőr hazánkban "csak" egy sofőr volt és ha balesetet okozott volna akkor nem mint Uber sofőr hanem mint magánember kellett volna állnia az utas esetleges betegellátási vagy életjáradéki számláját mert Uber sofőrbiztosítás nem volt és nem is kötöttek volna velük a biztosítók.
    Értem az életszínvonal növekedés :D filozófiát, csak a válság után ez némiképpen sántít mert a házaikat is elvesztették az emberek meg sokan a munkájukat vagy alacsonyabb beosztásban kisebb fizetéssel lettek alkalmazva így az Uber sofőrködés pont passzol a logikába az autó vásárláshoz.
    Amúgy értem, az Uber bedobott egy követ az állóvízbe de Európa esetén ez nem jött be és nem azért mert nem jó hanem mert "kreatív könyvelést" alkalmazott :DD .

    [ Szerkesztve ]

  • clon

    aktív tag

    válasz Busterftw #5 üzenetére

    Az Uber mint cég foglalkoztatta a sofőrt, de kár esetén a sofőr volt a felelős alap biztosítással ami nem fedezte volna az üzletszerűen személyszállításban résztvevő személy baleseti kárát mert nem volt nekik a taxisokhoz hasonló felelősségbiztosításuk. Így egy baleset esetén a sofőr akár életjáradékra is kötelezhető lett volna ami addig amíg nem következik be addig jó, de az utak sehol nem arról híresek, hogy biztonságosan közlekednek rajta.
    A sofőrök NEM voltak tisztában vele sőt ma sincsenek tisztában.
    Az Uber gyakorlatilag taxi cég volt és van csak kiszervezi a sofőröknek a munkát mint pl. a vagyonőrcégek csak ott a biztonságiőr bizony fizet adót, TB-t stb. míg az Uber sofőr nem tette ezt meg. Így bizony maga a cég aki pontosan tisztába volt vele, hogy nem fizet semmit a sofőrje aki nem a sofőrje, de kiadja neki a munkát :D ...

    Az Uber kihasznált egy olyan szabályozási hiányosságot aminek a szabályozása esetén már nem volt életképes a rendszere. Vicces, hogy hazánkban még mindig az adócsaló a "zseni" és őt kell sajnálni...

  • camper

    csendes tag

    válasz Busterftw #5 üzenetére

    Amivel ugye a soforok tisztaban voltak.

    Ohh.. és ha tisztában vannak vele akkor az legális?
    Tehát ha velem fura dobozokat küldözget egy fura fazon több címre is - és én tudom, hogy abban igazából kábítószer van - akkor a fura fazon erre hivatkozhat a rendőrségen? Mondhatja amit te, hogy: 'innnetől nincs miről beszélni'?

    Nem volt semmilyen kreativ konyveles, csak a merev jogszabalyok illetve a jogszabalyok hianya miatt ki lettek szorva.

    Merev szabályok? Miről beszélsz te? Nyiss már egy engedély és adóköteles vállalkozást mindenféle engedélyek hiányában Amerikában az unokádtól elvesznek mindent.
    Nem terelget senki, hogy ezt töltsd ki, azt ird be, innen kérj engedélyt, ez a papír még kell és satöbbi, ahogy itt a magyar adóhivatal - két éven keresztül! - tette a 60 milliárd dolláros konszern kénye-kedvéért.
    Nem két év múlva, aznap vesznek el tőled mindent, ne bohóckodj már.

  • camper

    csendes tag

    válasz Busterftw #9 üzenetére

    Csak az Uber cuccat hasznaltad

    Az uber cuccai?!? Milyen cuccai vannak az ubernek amit a sofőr állitásod szerint használ?
    Az uber egy mobiltelefon applikáció mely még az áramot is a te telefonodról fogyasztja. Milyen cuccokról beszélsz?

    A jelenlegi "taxis" jogszabalyok erre nincsenek felkeszitve.

    A jelenlegi taxis jogszabályok? Buster... hol olvasod ezeket a butaságokat, az uber.com-on? Vagy a facebookon bombázzák az emberek agyát ezekkel a marhaságokkal?
    A személy- és teherszállítás nem egy jelenlegi és elavult jogszabály - amit ha megváltoztatunk akkor tök jó lesz - a személy és teherszállítás kétezer éves sztori és mindig is adó és engedélyköteles tevékenység volt. Nem csak a gonosz és elmaradott Magyarországon - ahogyan te azt sejtésem szerint képzeled - mindenhol a világon és mindig az is lesz. A fejlett nyugaton, a liberális Kanadában és Amerikában is.
    Nincs olyan hely a világon ahol ezt ne szabályoznák, és nem ma szabályozzák, hanem kétezer éve és ha azt kérdezed jól van e így, akkor elárulom, hogy igen, ez így van jól.

    Te mit hiszel, ha van a fiókódban egy olló akkor már te vagy a fodrász? Azt hiszed ez így megy? Nyiss már egy fodrászüzletet Amerikában mindenféle engedély hiányában, csak vigyél már magaddal egy kamerát és közvetítsd YT live-on mi történik, sok vidám percet szereznél a nézőknek.

    Hogy az uber mit fizetett és ki után arról jól érzékelhetően sejtelmed sincs, mégis beírod ide tényként, mint valami stabil infót. Fogalmad sincs róla. Csak akkor miért írod be?

    Én nem javaslom, hogy erőlted ezt a témát - főképp ezzel a facebook, uber.com, hbo, netflix-ről összeszedett tudástárral az ügyről - de ha mégis szeretnéd nagyon szívesen elmagyarázom neked a valós helyzetet bővebben. Bár a leglényegesebb pontokat már megszelőztettem neked.
    De mielőtt mélyebben belemerülnénk tudod mi az a TEÁOR szám? Ha nem tudod nyugodtan leshetsz a netről.

    A vitánkba a belépőd az, hogy beírod ide az uber driver TEÁOR számát.
    A taxisokét tudjuk.
    A fodrászokét is.
    Igazából mindenkiét tudjuk, ugyanis ez egy publikus adatbázis.
    De megtennéd, hogy ebből az adatbázisből kimásolod nekem az uber driver TEÁOR számát?
    Kiváncsian várom.

  • brd

    nagyúr

    válasz Busterftw #15 üzenetére

    Na igen, az a legalább 12 éves már nem hiszem, hogy Londonban probléma lenne (mondjuk az talán már Mo-n sem.

    The only real valuable thing is intuition.

  • camper

    csendes tag

    válasz Busterftw #13 üzenetére

    Nincs tobb kerdesem.

    Kérdésed nem is volt, csak állitásod. Kérdésem nekem volt, megismétlem: ha van a fiókomban egy olló attól én már fodrász vagyok? Szerinted ez így megy?
    Erre a te válaszod az, hogy: igen.

    Te nem tudod mi a vállakozások rendje, melyik engedélyköteles tevékenység, melyik milyen feltételekhez kötött, nem tudod mi az a TEÁOR szám, annak mi a szerepe, miközben ilyen számod neked is van és mindenkinek aki gazdasági tevékenységet szeretne folytatni. Javasoltam, ha ezzel nem vagy tisztában olvass utána, nem illet volna ezt megtenned mielőtt vitába merülsz ebben a témában?

    Ezt az uber fizet adót már másodszorra írod be - és másodszorra sem igaz - ezért arra kérlek add már meg a forrást ahonnan ezt az infót vetted. Facebook? Vagy egy youtube-n videóban láttad? Vagy a Blikk magazin írta?
    Ha ilyen vehemensen írod minden bizonnyal egy stabil platformról származik az információ, megadnád a forrását?
    Legyen már benne az is, hogy az uber miféle tevékenység után fizeti az adót és milyen mértékben, ahogy az is, hogy az uber driverek miféle tekényseg után vannak bejelentve és az után miféle mértékben adóznak.
    Erre javasoltam első lépcsőben, hogy írd már be a uber driver címszó alatt szereplő gazdasági tevékenység TEÁOR számát, hadd ismerkedjek meg ezzel én is.

    Ja értem, az uber cuccai alatt azt a gps helymeghatározó szoftvert érted ami egyébként minden mobiltelefonon is megtalálható? Akkor az "uber cuccai" kifejezés helyett nem lett volna egyszerűbb ezt beírnod? Ez a vívmány? Ez a fantasztikus innováció?
    Ami nem mellesleg már az uber megjelenése előtt már 3 évvel is elérhető volt a budapesti taxispiacon. Ráadásul nem is legnagyobb taxiscégnél. Csak a kutyának nem kellet, mert taxi áron hívtál taxit. Az uber nem emiatt kell a népnek, hanem azért mert kétharmad áron hivsz taxit.

    De visszatérve az "uber cuccaira", ezért a fantasztikus innovatív szoftverért jár az ubernek 25%? Tudod mi az a 25%? A bruttóból. Érted, hogy mi ez? Már persze, tudod mi a bruttó 25%-a, nem kételkedem, de gyakorlatilag érted mit takar ez? Tehát felfogod, hogy itt mekkora összegről van szó? Az adóelkerülés mindféle módjával, felelőségvállalás nélkül, költségmentesen.

    Érted ezt? Mert szerintem nem. A megértés legegyszerűbb módja, ha saját magadra vetíted ezt az összeget. Nem tudom mi a szakmád, hol állsz épp alkalmazásban vagy mivel foglalkozik a vállalkozásod, de erre kivetítve minden bizonnyal kezd majd derengeni mekkora összegről van is itt szó.
    Te a teljes fizetésed (bruttó) elutalod Hollandiába, onnan pedig visszaküldik neked ennek a 75%-át. Te is és minden a te szakmádban ténykedő is így tesz.
    Így már van viszonyítási alapod az összeg mértékéről?

    [ Szerkesztve ]

  • camper

    csendes tag

    válasz Busterftw #18 üzenetére

    ahogy fodraszkepzes utan is vaghatsz hajat.

    Most már képzés is kell? Micsoda finomitás:-) Eddigi állításod szerint csak egy olló kellet a fiókból és már én is vagyok a fodrász. Felverek egy sátrat Queensben és fennhangon hirdetem, hogy a szembelévő fodrászműhelybe butaság bemenni, én sokkal olcsóbb vagyok.
    Én megoldom okosba.
    Állításod szerint ezt ott lehet, nem olyan régi, elmaradott szabályok vannak mint itt Európában, főképp Magyarországon.
    Ott csak felvered a sátrad, van egy ollód és te vagy a fodrász. Nem kell semmi, sem bejelentés, sem adózási rend betartása, sem a működéshez szükséges feltételek teljesítése, semmi, csak egy olló.
    Ja nem, előbb finomítottál, csak képzés kell. De a képzésen kívűl SEMMI. Ez a fejlett Amerikában így megy. Tudod, innen származik az általad hájpolt uber.
    Bár azt nem értem minek képzésre költeni, az is csak árnövelő tétel, hisz ha majd kiderül, hogy rossz fodrász vagyok akkor az UberCut rendszerében jól lepontoznak és kész.

    Mondjuk annak a videónak a megosztásával még adós maradtál ahol ezt te meg is csinálod, ott áldogálsz Queensben egy ollóval a kezedben és várod a sátradban a kuncsaftokat... de úgy mire tippelsz: mennyi időn belül vinnének el? Én fél órán belül saccolom.

    Ird be te. En egy szot nem szoltam a TEÁOR szamrol, hozz forrast te.

    Írjam be én? Hát ez a lényeg az egészben, hogy ilyen számot nem tudsz beírni. Okkal kértem, nem véletlen hoztam fel. Ebből - is - kiderül, hogy sejtelmed sincs miről is vitázol. Ezt nem sértésnek szánom, ez tény.
    Ez nem úgy van, hogy van taxis személyszállítás, ennek van egy ilyen besorolása, aztán van az innovatív és ultramodern uber driver annak meg olyan a besorolása.
    Nem, ha személyszállítással akarsz foglalkozni akkor ennek ez a besorolása, ezek és ezek szükségesek a vállalkozás indításához és ezeket és ezeket a feltételeket kell teljesíteni.
    Ezek után kapod meg a pecsétet a papírjaidra, ez így kezdődik.
    Elárulom azt is, hogy nem csak a taxisoknál ilyen elmaradott a rendszer. Minden vállalkozás így kezdődik.
    Még a fodrászoké is. Mindenhol, még Amerikában is.

    Egy darab taxiscegnel nem volt az, hogy gombnyomasra megrendelted, lokacio alapjan kijott

    Abban a hozzászólásban írom le neked, hogy de igen, már az uber Magyarországi megjelenése előtt volt ilyen taxiscég Budapesten aki kínálta ezt a szolgáltatást amire ezt írod válaszként. Nem olvasod el amit irok? Vagy nem hiszed el? Még a fejlesztőt is ismerem.

    Ráadásul alapvető fogalom és értelmezési zavar, ugyanis az uber nem azért fejlesztett applikációt, mert ő az innováció zászlóshajója, hanem azért mert csak így tudja behajtani a - szerinte - neki járó 25%-ot. Ezért van az, hogy nem lehet leinteni egy uber autót és ezért van az, hogy tilos készpénzzel fizetni. Erre külön akciócsoport van náluk minden helyszínen akik ennek betartását ellenőrzik próbautazásokkal.
    Ki a tököm utalgatna 25%-ot a forgalomból a kaliforniai ubernek, ha a kezembe kapom a pénzt?
    Ne is válaszolj, mondom én: senki.

    25%. Tudod mi az a 27% afa? Tudod mit jelent ez? Ez komoly? Ez a negativ "erv"?

    Újabb fogalomzavar. A áfa egy adófajta, mely annak az államnak az egyik bevételi forrása ahol te élsz, épp ahogy a jövedelemadó.
    A 25% az ubernek, pedig a bruttód 25%-a egy kaliforniai cégnek, ki Amerikába, mely igazából egy zéró költséges élősködő, aki beférközött az utas és a taxis közé.

  • camper

    csendes tag

    válasz Busterftw #21 üzenetére

    Valljuk be, kocsit vezetni es utast szallitani barki tud, aki vezetoi engedellyel rendelkezik.

    Ember.. te kevered a gazdasági tevékenységet azzal, mikor színház után után hazaviszed a családot. Mit nem ért egy felnőtt ember azon, hogy melyik micsoda?

    Nem illene képezned magad picit egy olyan témában amiben vitába szállsz? Ráadásul ilyen alapvető dolgokkal nem vagy tisztában és mégis itt erőlteted ezt?

    Figyu.. zárjuk rövidre. Egyrészt nem vagyunk egy szinten - ebben a témában bizonyosan nem - másrészt unalmas veled és a tükörképeiddel vitázni. Te és a tükörképeid az uber megjelenése óta szóról szóra, mondatszerkezet helyesen mantrázzátok azt amit az uber a facebookon fejetekbe vert. Annyira sikeres az uber propagandája, hogy te - és veled karöltve a tükörképeid - konkrét küldetésnek érzitek, hogy ha uber téma van, ahhoz hozzászóljatok, védjétek és dicsérjétek ezt a 100 milliárdos kaliforniai céget.
    Még úgy is, hogy már nincs is jelen az országban évek óta. Ha megnézed ezt a sztorit kívülről és benne magadat téged nem zavar az, hogy befolyásolnak? Nap, mint nap.
    Ez nem zavar egy felnőtt, önálló döntésre képes embert?

    Tehát zárjuk rövidre ezt: írd be ide nekem az uber driver TEÁOR számát.
    Ha ez nem megy a vitánk eldőlt.

  • camper

    csendes tag

    válasz Busterftw #25 üzenetére

    Te pénzért viszed a családtagjaidat a színházba? Van gyerek kedvezmény?

Új hozzászólás Aktív témák