Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Scalpel

    senior tag

    válasz camper #10 üzenetére

    +100

    Ami úgy néz ki, mint egy kacsa, úgy mozog, mint egy kacsa, és olyan hangot hallat mint egy kacsa, az egy kacsa.
    Az uber sofőr hivatásosan (nem eseti módon családtagot, barátot, akárkit vitt A-B viszonylaton szívességből) személyszállítással foglalkozik (alias taxi), az uber meg egy személyszállítási fuvarszervező cég, ami nem telefonvonalon, meg CB rádión, hanem egy mobiltelefonos applikáción keresztül menedzseli a logisztikát. És ezt az emberek egy jelentős része nem akarja megérteni, mert az absztrakciós gondolkodást már az óvodában kinevelték belőlük...

  • Busterftw

    veterán

    válasz camper #10 üzenetére

    Az a technologiai platform, ami osszekototte a soforoket az utasokkal.
    GPS alapu taxi hivas, lattad hol vagy, mikor er ide a sofor, milyen uton haladsz es varhatoan mennyit fogsz fizetni, mindezt egy appbol. (plusz navigacio)
    Nem a kisujjukbol szoptak ki. Ez nem volt meg a "hagyomanyos" taxisoknak.

    "Te mit hiszel, ha van a fiókódban egy olló akkor már te vagy a fodrász?"
    Van jogsid, van kocsid, el tudsz vinni valaki A-bol B-be?
    Nincs tobb kerdesem.

    Ki beszelt arrol, hogy nem kell engedely? Azzal kezdtem, hogy az Uber befizette az adot, a sofor befizette az adot a bevete utan akkor mi a gond? Mi mas kell?

    "Hogy az uber mit fizetett és ki után arról jól érzékelhetően sejtelmed sincs"
    Az Uber fuvarszervezokent a szallitasi dij 25%-at megtartotta, a 75%-ot pedig a sofor kapta.
    A ceg a bevetele utan tarsasagkent adozott, a soforok meg onbevallokent szja bevallast kellett beadni. De van sejtelmem. Kozeli barat is volt uberes, otthon is hasznaltam Ubert, es UK-ban is 5 evig.
    Ennyit a ragalmazasodrol.

    De mielott melyebben belemegyunk, magyarazd el, hogy ha az Uber fizet adot, a sofor fizet adot, akkor mi a gond? TEÁOR szam a lenyeg ugye?
    Anelkul a kocsi nem indul.

  • brd

    nagyúr

    válasz camper #10 üzenetére

    A többihez nem kívánok hozzászólni, de:

    Nem csak a gonosz és elmaradott Magyarországon

    Nem tudom, a fejlett nyugaton taxi fronton mi a helyzet, de én konkrétan a magyar "szabályozás" miatt hagytam fel a taxik rendszeres igénybevételével. Nagyjából akkortájt, amikortól kötelezően sárga, x évesnél fiatalabb autóval és üzleti tárgyalásra öltözöttnek kell lennie egy átlagos taxisnak. Ezek a faszkodások olyan szolgáltatást csináltak a személyszállításból, amely normális helyen kimeríti az árukapcsolás fogalmát. Hiszen alapvetően egy taxi annyit kell tudjon, hogy adott időben, A-B-be elvigyen egy, az átlagosnál jobb járművezetési és városismereti képességekkel rendelkező sofőrrel (jó, minimális elvárások azért vannak: ne bassza össze a ruhámat a belső, ne legyen büdös a sofőr/taxi és túl hangos se, de más hirtelen nem jut eszembe, ami hiányozna, de ezek egy kulturált ember autója esetében egyébként sem téma - az autó külleme, kora (de nem a műszaki állapota!), és a sofőr öltözéke a legtöbb esetben pont leszarós, persze néha van igény egyik-másik téren, de azt lehet(ne) jelezni a rendeléskor).

    The only real valuable thing is intuition.

Új hozzászólás Aktív témák