Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Scalpel

    senior tag

    válasz camper #10 üzenetére

    +100

    Ami úgy néz ki, mint egy kacsa, úgy mozog, mint egy kacsa, és olyan hangot hallat mint egy kacsa, az egy kacsa.
    Az uber sofőr hivatásosan (nem eseti módon családtagot, barátot, akárkit vitt A-B viszonylaton szívességből) személyszállítással foglalkozik (alias taxi), az uber meg egy személyszállítási fuvarszervező cég, ami nem telefonvonalon, meg CB rádión, hanem egy mobiltelefonos applikáción keresztül menedzseli a logisztikát. És ezt az emberek egy jelentős része nem akarja megérteni, mert az absztrakciós gondolkodást már az óvodában kinevelték belőlük...

  • Busterftw

    veterán

    válasz camper #10 üzenetére

    Az a technologiai platform, ami osszekototte a soforoket az utasokkal.
    GPS alapu taxi hivas, lattad hol vagy, mikor er ide a sofor, milyen uton haladsz es varhatoan mennyit fogsz fizetni, mindezt egy appbol. (plusz navigacio)
    Nem a kisujjukbol szoptak ki. Ez nem volt meg a "hagyomanyos" taxisoknak.

    "Te mit hiszel, ha van a fiókódban egy olló akkor már te vagy a fodrász?"
    Van jogsid, van kocsid, el tudsz vinni valaki A-bol B-be?
    Nincs tobb kerdesem.

    Ki beszelt arrol, hogy nem kell engedely? Azzal kezdtem, hogy az Uber befizette az adot, a sofor befizette az adot a bevete utan akkor mi a gond? Mi mas kell?

    "Hogy az uber mit fizetett és ki után arról jól érzékelhetően sejtelmed sincs"
    Az Uber fuvarszervezokent a szallitasi dij 25%-at megtartotta, a 75%-ot pedig a sofor kapta.
    A ceg a bevetele utan tarsasagkent adozott, a soforok meg onbevallokent szja bevallast kellett beadni. De van sejtelmem. Kozeli barat is volt uberes, otthon is hasznaltam Ubert, es UK-ban is 5 evig.
    Ennyit a ragalmazasodrol.

    De mielott melyebben belemegyunk, magyarazd el, hogy ha az Uber fizet adot, a sofor fizet adot, akkor mi a gond? TEÁOR szam a lenyeg ugye?
    Anelkul a kocsi nem indul.

  • brd

    nagyúr

    válasz camper #10 üzenetére

    A többihez nem kívánok hozzászólni, de:

    Nem csak a gonosz és elmaradott Magyarországon

    Nem tudom, a fejlett nyugaton taxi fronton mi a helyzet, de én konkrétan a magyar "szabályozás" miatt hagytam fel a taxik rendszeres igénybevételével. Nagyjából akkortájt, amikortól kötelezően sárga, x évesnél fiatalabb autóval és üzleti tárgyalásra öltözöttnek kell lennie egy átlagos taxisnak. Ezek a faszkodások olyan szolgáltatást csináltak a személyszállításból, amely normális helyen kimeríti az árukapcsolás fogalmát. Hiszen alapvetően egy taxi annyit kell tudjon, hogy adott időben, A-B-be elvigyen egy, az átlagosnál jobb járművezetési és városismereti képességekkel rendelkező sofőrrel (jó, minimális elvárások azért vannak: ne bassza össze a ruhámat a belső, ne legyen büdös a sofőr/taxi és túl hangos se, de más hirtelen nem jut eszembe, ami hiányozna, de ezek egy kulturált ember autója esetében egyébként sem téma - az autó külleme, kora (de nem a műszaki állapota!), és a sofőr öltözéke a legtöbb esetben pont leszarós, persze néha van igény egyik-másik téren, de azt lehet(ne) jelezni a rendeléskor).

    The only real valuable thing is intuition.

  • Busterftw

    veterán

    válasz camper #17 üzenetére

    "Kérdésem nekem volt, megismétlem: ha van a fiókomban egy olló attól én már fodrász vagyok? "
    A kerdesed nagy marhasag, mert sehol nem irtam, hogy ha van autod, akkor lesz automatikusan vezetoi engedelyed is. De linkelheted.

    Szoval igen, ahogy allitottam, ha van vezetoi engedelyed, akkor el tudsz vinni A-bol B-be embereket, ahogy fodraszkepzes utan is vaghatsz hajat.

    Hozod megint a TEÁOR szamot, senki nem emlitette.
    Tolem hivhatjak Makosguba szamnak is. Nem mondtam, hogy az Uber soforok ne kapjanak barmilyen szamot vagy engedelyt, barmi is legyen a maganvallalkozo kovetelmeny.

    "Ezt az uber fizet adót már másodszorra írod be - és másodszorra sem igaz - ezért arra kérlek add már meg a forrást ahonnan ezt az infót vetted."
    Es te honnan vetted, hogy az Uber mennyit nem fizetett be?
    Az UBER tarsasagkent volt bejegyzve, az alapjan fizetett adot.

    "írd már be a uber driver címszó alatt szereplő gazdasági tevékenység TEÁOR számát"
    Ird be te. En egy szot nem szoltam a TEÁOR szamrol, hozz forrast te.

    "Legyen már benne az is, hogy az uber miféle tevékenység után fizeti az adót és milyen mértékben, ahogy az is, hogy az uber driverek miféle tekényseg után vannak bejelentve és az után miféle mértékben adóznak."
    UBER: fuvarmegoszto szolgaltatas
    Sofor: maganvallalkozo

    "Ja értem, az uber cuccai alatt azt a gps helymeghatározó szoftvert érted ami egyébként minden mobiltelefonon is megtalálható?"
    Kihagytal egy csomo mast amit az Uber app nyujt, fentebb leirtam.
    Egy darab taxiscegnel nem volt az, hogy gombnyomasra megrendelted, lokacio alapjan kijott a sofor, lattad hol a sofor, mennyi ido mulva erkezik meg, mennyit fizetsz, kiszalltal es fizettel automatikusan. Te ennyibol annyit olvastal ki, hogy a mobilokban ott van a Google Maps GPS-el. Es igen, mert mindez a kenyelem olcsobb volt.

    "Tudod mi az a 25%? "
    25%. Tudod mi az a 27% afa? Tudod mit jelent ez? Ez komoly? Ez a negativ "erv"?

    A kutyat nem erdekli. Dolgozol, ha a cegnek es a sofornek megeri akkor megeri.
    Ha nem nem.

  • Busterftw

    veterán

    válasz camper #19 üzenetére

    "Eddigi állításod szerint csak egy olló kellet a fiókból és már én is vagyok a fodrász".
    Linkeld vagy ne ragalmazz.
    Linkelem amit en allitottam: 5. hsz.
    Valljuk be, kocsit vezetni es utast szallitani barki tud, aki vezetoi engedellyel rendelkezik.

    Tehat a te peldaddal elve:
    ollo - auto
    vezetoi engedely - fodrasz engedely
    Finomits most te, ha mar beegtel. Ezt oldd meg okosba.

    "Nem kell semmi, sem bejelentés, sem adózási rend betartása, sem a működéshez szükséges feltételek teljesítése, semmi, csak egy olló. "
    De irtam, hogy kell vezetoi engedely, az Ubernek es a sofornek mint maganvallalkozo a bevetel utan adot fizetni.
    Mar sokadjara hazudsz.

    "Abban a hozzászólásban írom le neked, hogy de igen, már az uber Magyarországi megjelenése előtt volt ilyen taxiscég Budapesten aki kínálta ezt a szolgáltatást amire ezt írod válaszként. Nem olvasod el amit irok? Vagy nem hiszed el? Még a fejlesztőt is ismerem."
    Johet a video.

    "Ki a tököm utalgatna 25%-ot a forgalomból a kaliforniai ubernek, ha a kezembe kapom a pénzt? "
    Ezert volt tisztabb az Uber es ezert terjedt el a hienazas a taxisokrol. En uber driverrol meg ezt nem hallottam, na vajon miert.

    "A 25% az ubernek, pedig a bruttód 25%-a egy kaliforniai cégnek, ki Amerikába, mely igazából egy zéró költséges élősködő, aki beférközött az utas és a taxis közé."
    Es?
    A havi 50-150 ezres berleti dij / tagdij a fuvarszervezo taxicegeknek hany szazalek?
    Csak nehogy 25% legyen.

  • brd

    nagyúr

    válasz camper #20 üzenetére

    [...] akiket többé kevésbé egy irányba kell terelni.

    Nem, nem kell. Egy taxinak a személyszállítás a feladata. Természetesen vannak alapvető elvárások, amelyeket már írtam, de a rendelkezés ezeken feleslegesen túlmutat, emiatt feleslegesen drágítja a szolgáltatást, amely ezzel nálam elérte, hogy ne akarjam már igénybe venni.

    A Tesco/kút/bank teljesen más, ott a szolgáltatás része a ruházat, mert hatása van a nyújtott szolgáltatás minőségére. Egy kereskedelmi egységben fontos, hogy könnyen elkülöníthetőek legyenek a dolgozók, pl. a segítségnyújtás és kicsit a reklám miatt is, ugyanez a kúton. Egy bankban pedig fontos, hogy egy átlag betérő VIP-nak, megtisztelve érezze magát, amikor belép a "pénz szentélyébe". Egy taxinál az a szolgáltatás, hogy elvisz A-B-be, erre nincsen hatással a sofőr öltözete, vagy az autó kora. Persze, még1x mondom, lehetnek spec. esetekben extra igények, de azok ritkák, felesleges ezek miatt általánosítani (és emiatt drágítani) a megjelenést.

    The only real valuable thing is intuition.

  • Busterftw

    veterán

    válasz camper #24 üzenetére

    Penzert viszel csaladtagot A-bol Szinhazba, ervenyes vezetoi engedellyel es penzert visz a taxis egy idegent A-bol B-be(egyszeruseg kedveert Szinhazba), ervenyes vezetoi engedellyel.
    En nem keverek semmit es en nem ertem melyik micsoda?
    Egy 6 eves gyerek megerti elsore, hogy a ketto ugyanaz.

    "Ráadásul ilyen alapvető dolgokkal nem vagy tisztában és mégis itt erőlteted ezt?"
    Mi az alapveto dolog? Hogy azt probalod itt beadni, a taxis az egyetemi kepzes?

    Figyu, zarjuk rovidre, mert ervek nincsenek, csak hazudozol. Olvashato a pelda fentebb.
    Engem aztan nem folyasol be senki es semmi, magam is vezetek autot es ultem taxiban.

    "írd be ide nekem az uber driver TEÁOR számát"
    Mar eldolt, nem irtad be, te hoztad ezt fel, hozz te forrast. Hazudoztal inkabb.

    Sok sikert bebizonyitani, hogy a taxizas nem annyibol all, hogy vezetoi engedely kell es A-bol B-be szallitani embereket. (persze adokat befizetve)

  • brd

    nagyúr

    válasz camper #23 üzenetére

    Elképzelhető, annyira nem ismerem a rendeletet és régen is olvastam, a lényeg, hogy felesleges plusz (tény, hogy régen intettem le az utcán taxit, így csak fuvarszervezőssel utaztam).

    The only real valuable thing is intuition.

  • Busterftw

    veterán

    válasz camper #27 üzenetére

    Csak osszhangba hozom az eleve rossz peldaid.
    Mindket esetben gazdasagi tevekenysegrol van szo, nincs kulonbseg a tevekenyseg kozott.

Új hozzászólás Aktív témák