- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi Mi A3 – egy csepp ellentmondás
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Tényleg három színben érkezett a Nothing Phone (2a)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Sony Xperia 5 V - kell-e nekünk zoom?
- Netfone
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
2024 - Alig egy nap múlva jön a Sony új State of Play előadása
gp Az előzetes tervek szerint több mint 30 perces lesz a műsor.
-
Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
ph A friss pletykák szerint az AMD és az Intel is a frissítésein dolgozik.
-
Poco M6 Plus néven újrázhat a Redmi Note 13R
ma A telefon feltűnt a HyperOS által támogatott készülékek listáján és a TÜV Rheinland is adott neki engedélyt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
llax
senior tag
Már megint a mai árak...
Ezen túl:
Nagyon-nagyon-nagyon sok dolgot kihagysz a képletből (vaszleg még én is...).1. "Kényszerautósok" helyzete - aki menne tömegközlekedéssel, de az valamiért problémás (sok gyaloglás, sok átszállás). Sokan vannak...
2. Autó fenntartási költségek. Eléggé mellélőttél - egy kezdőbb sofőrnek (városban) a kgfb több, mint amit fenntartásra számoltál (ami sok év alatt faluban lemegy majd 35-40e/évre, városban több) - korosabb járműnél egy fél, fiatalabbnál egy harmad szervizelést hozzáadni (nem csak a km - de az eltelt idő is fontos), de a korosabbnál már egyéb költségek is gyülekeznek. Gépjárműadó kisebb használt-nagyobb új 5-20e (a szélsőségeket kihagyva). Hitelből vett autónál a casco, a tőketörlesztés nem (eggyel lentebb), de a kamatok hozzáadhatók, ahogy az értékvesztés is.
Egy főfalusi, 20 éves, első autós számára, egy 4-5 éves 1,6-os Astrára a kgfb 130-200e/év a casco (hitelnél ált. kell!) 150-200e/évről indul. Nagyon sokan nem kalkulálnak ilyen költségekkel, amikor beleugranak sz első autójuk megvásárlásába...
3. A használat ideje alatti értékvesztés is beszámítandó - az évekkel elosztva - a fenntartási költségbe. Ez újként vett autónál lesz nagyon magas. Gyakran (3...5év) újra cseréve az autót 300...500e/év körül indul, idősebb autónál lehet sokkal kevesebb is.
Az évi 5000km valahol 200e-nél kezdődik (ebből sok országút egy kicsi dízellel, vidéki üzembentartóval kevesebb is lehet - minden más esetben több). 200e alá egy vidéki ember egy 30 éves Ladával be tud menni (ha nem kezdő vezető)...
Kicsit többet akarsz: 4-5 éves autó, 90-100LE motorral 10 évnél régebbi jogsival és legalább ennyi idejű korábbi autó birtoklással, önerőből véve (casco elkerülhető), 200e elejében lesz. Budapesti vagy, kezdő jogsi, első autó, egy kis casco (mert hitelre vetted) is: mindjárt 500e felett. Ezekben az értékveszés ott sincs (egy 4-5 évesen vett használt átlagosat 5 évig használva további 150-200e/év).
Mindez azért az 5000km-ért...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen