Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • frescho

    addikt

    válasz helixP #8 üzenetére

    Több ezer kilométer után azt mondanám, hogy van olyan szituáció amikor jobban látja előre. Aztán néha csúnyán benézi. Pár eddig tapasztalt hiba amivel nem tud mit kezdeni:

    - Néha a kamion hátulján lévő 80-as feliratra a belső sávban nyom egy határozott féket 130-ról a sorban.
    - Egy kicsit szűkebb úton gyorsít-lassít másodperces váltásban, mert menne, de nem mer elmenni a rossz úton himáblódzó busz/teherautó mellett.
    - Kanyarba simán beront a megengedett sebességgel, aztán a korlátozó táblánál határozottan fékez ahelyett, hogy kicsit gurítaná az autót. Tábla hiányában simán berongyol 70-nel a körforgalomba.

    Biztos, hogy idővel jobb lesz, de az még odébb van.

    Most is sokat tud segíteni ahol ideálisak a viszonyok. Ilyen pl. a halálosan monoton autópálya vagy országút. Nem bambul el, tartja a sávot, a követési távolságot és nem kezd el száguldozni. Igaz, hogy kockásan, de fékez és igyekszik kikerülni a bajt, ha mondjuk egy utánfutós egyed kiballag féktáv határán elém. Ha meg nem tud mit kezdeni a szituációval riaszt és próbálja minimalizálni a bajt fékezéssel, vészvillogóval.

    De még van sok gyerekbetegsége pedig hozzáértők dicsérték ezt a verziót. El sem tudom képzelni milyen lehet ami rossz.

    [ Szerkesztve ]

    https://frescho.hu

  • Bossyy

    tag

    válasz helixP #8 üzenetére

    Egyet értek Veled, nyilván ez a jövő útja, de írtam is, hogy belátható időm belül nem tudom elképzelni.
    Az első hozzászólásom mellett a legnagyobb gond ezzel, hogy egyszerre kellene az összes autónak átállni, mert az úgy, hogy a forgalom része önvezető, a fele humán, az maga az őskáosz. Nem utolsó szempont a
    sorban a kiberbiztonság. Amikor még a Facebook és Google (szinte végtelen erőforrásokkal rendelkeznek) fiókjait is feltörik hackerek, minisztériumok, bankok, hadseregek rendszereit hackelik meg, addig álmodni sem lehet arról, hogy autók százmillióit (feltörhető) számítógépes rendszerek vezérlik.
    És akkor még ott vannak az olyan vis major helyzetek, hogy pl. egy napvihar vagy űrszemét lebéníthat egy vagy akár sok kommunikációs műholdat, a GPS rendszereket már mostanában is után kell kalibrálni a mágneses pólusok mozgása miatt stb.
    Nem mellesleg irtózatos adat és energia igénye van az egész rendszernek (brutális mennyiségű adatáramlás, számítógépek százmilliói, adótornyok és átjátszó tornyok tömkelege, ezek kiépítése, üzemeltetése, áramellátása).
    Ha én nagybefektető lennék, még nem tennék pénz ilyen irányú kutatásokba, még akkor sem, ha valóban elképzelhető, hogy az unokáink már így fognak közlekedni.

Új hozzászólás Aktív témák