- Milyen okostelefont vegyek?
- Digitális detox a Nokiától
- Yettel topik
- 15 éves az első androidos Samsung telefon
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- iPhone topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a Lost Records: Bloom & Rage
gp A Don't Nod legújabb kalandjáték valamikor az év folyamán érkezik PC-re és konzolokra.
-
Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
ph A vállalat kétféle Strix Point dizájt tervez idénre, ezek közül a nagyobbik a dedikált GPU-k jó részét is kiválthatja.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
DraXoN
addikt
"Pedig a felvetés teljesen jogos, ki és hogyan ellenőrzi, hogy te a villanyautót bedugod a konnektorba? Egyértelműen járhatatlan út a jövedéki adó villanyautó esetén."
majd az autókra magukra raknak számlálót blombálva ... és vizsgakor vizsgálják a rendszert, hogy "sértetlen-e" ... valahol olvastam erre vonatkozó terveket.de futár járműveknek tényleg jó volna, a sok rövid táv a benzines autókat azon üzemben gyilkolja (sose melegszik be, már le is áll)... nem véletlen, hogy sok futárkocsi "szakadt szar" .. de azért is, hogy senki se kívánja meg.
a városba rohangálni is jó az elektromos, ezek a bérelhető eup-ok budapesten nem rossz holmik... csak eupot nem vennék magamnak 2 okból (az eddigi tapasztalatim alapján). bár méretben elég volna, de ... ahol lakok nem megoldható a töltés (nincs hol), társasházban lakva meg az autó az utcán marad (nincs garázs). a másik, eléggé gyér az eupok hatótávja ... "kiveszek egyet" 120km hatótávval, és akár hogy próbálom óvatosan vezetni, gyorsabban fogy a táv mint amit ténylegesen megteszek ... bár igaz, úgy használom mint egy "rendes" autót... ha meg "nyomom neki" akkor abszolút "esik" a táv...lehet az eup gyorsan feltölt, de az aksija is majdnem mint ha "nem is lenne" ...
.. idén februárba regisztráltam ezekre a szolgáltatásokra (mert kiért hozzánk a "parkolható zóna").. most néztem a saját autómmal a tavaly decemberi vizsga óta 1700km-ert tettem csak meg... "szegény" többet állt mint ment... (mivel sokszor csak "hirtelen" kell nekem autó, és ha a sajátomat vinném akkor az egész napot úgy kéne megtervezni, hogy nálam legyen (plusz parkolást megoldani, esetleg fizetni).. így meg csak keresek egyet a környéken... és remélhetőleg lesz is.. a 2 szolgáltató közül valamelyikből)
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
DraXoN
addikt
én itt a "mérésre" gondoltam mint megoldás, egy szóval se mondtam, hogy az akkumulátorok jelenlegi formája jó volna (szerintem nem jó).
Pár évente felrepül a híre egy bizonyos "elektrolitos folyadéknak" aminek az energiasűrűsége a benzin fele, de újratölthető (és környezetbarát ha kijutna a rendszerből)... persze "állítólag".. túl sokan nem látták hosszútávú működés közben (prototípusokban voltak csak), pár évente van róla hír.
azzal az energiatárolás gondja megszűnhetne, a "gond" az lenne vele, hogy a folyadékot "cserélni" kellene tankoláskor nem csak rátölteni, így tisztán kellene tartani teljesen az egészet egy zárt rendszerben.. illetve bár elvileg környezetbarát az a membrán amin keresztül az energiát visszanyerik jelenleg erősen "véges" élettartamú (pár ezer kilométer) és mivel a rendszer "magja" a cseréje se egyszerű (ráadásul nemesfémeket tartalmaz így drága is).. vannak pletykák alga alapú "helyettesítővel" való kísérletekről, de azok elvileg még annyira se tartósak..
ez az egész persze "pletyka" majdnem hogy, bár ténylegesen létező kutatások vannak rá.A hidrogén se jó.. én legalábbis nem szeretnék ütközni autóval, vagy egyáltalán közelébe lenni egynek amiben egy több száz báros nyomású tartály pihen valahol (miközben a sérül kaszni elkezd égni..)... a hidrogén ellen a másik, hogy hidegnek kell lennie, így "álló helyzetben" is elveszti a drága beletöltött "naftát"...
egy biztos, ha az energiatárolás és "szállítás" problémája megoldódna, a benzinmotorok kb. 10 év alatt eltűnnének a gyártók kínálataiból.. kérdés, hogy van-e erre gyors érdek... jelenleg a líthium biznisz egy jó üzlet bizonyos köröknek..
[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
DraXoN
addikt
Drága lenne magára az autóra kivetni az adót.. üzemanyag után az autónak többszörös újkori árát fizeti be az ember az adóba mire az adott gépjármű az élettartamának végére ér.
Ha ezt az összeget vásárláskor akarnák rárakni akkor eléggé durván megnyomná az árakat.. A benzines autókon így is van egy szép kis illeték (amit azt mondják nem adó .. bár akkor mi.. tudom illeték .. ami nem adó.. de azért be kell fizetni )
Az elektromos járműveken nincs jelenleg ilyen illeték, mivel akkor még nagyobb lenne az árkülönbség.
Vagy hogy legyen? Kilométer alapú elszámolás és GPS nyomkövetés a megtett távról? ... végül is a hálózatot kiépítették, nem sok akarat kéne onnantól, hogy személyautóba is bekerüljön...De tökmind1 ez a vita, szerintem hosszútávon úgy is egyre kevesebb embernek lesz saját autója, ahogy a bele kerülő technika egyre bonyolultabb (és drágább), városba meg se fogja érni (már most is alig), egyenlőre ingyenes az elektromos autóval parkolás, de ez nem marad mindig így.
Hosszú távon szerintem az autómegosztó szolgáltatások lesznek azok akik "elterjednek" (városon belül és kívül) és egy a jelenleginél erősebb tömegközlekedési infrastruktúra, autonóm, nem feltétlen fix útvonalas járművekkel. Addigra meg vélhetőleg az energiaellátás és tárolás problémája is megoldódik...The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
DraXoN
addikt
válasz [CS]Blade2 #52 üzenetére
azért nem olyan katasztrófa az akkuk helyzete mint amire elsőnek tűnik.
általában nem egyszerre hal meg az egész, hanem csak 1-2 cella.
A most már 15év körüli "első" priusok-nak az akkui is sok esetben a mai napig 60-70% át hozzák az eredeti kapacitásnak (tudom, az hibrid, de akkumulátor.. maximum néhány cella csere ha érte őket mint "gond", de az nem egy vészes összeg).. fájdalmasabb összeg tud lenni ha az akku töltő áramkör adja meg magát. mert annak nagyobb az esélye... egy tesla esetében a gyári kapacitás 50%-a is bőven elegendő lenne városba... azok az eupok jóindulattal tudják gyárilag a negyedét...[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Futás, futópályák
- Milyen okostelefont vegyek?
- OLED TV topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- RC modell földön, vízen, levegőben
- PlayStation 3
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S22 Ultra Eladó...
- Vostro 3591 15.6" FHD i5-1035G1 GeForce MX230 16GB 512GB NVMe magyar bill., gar
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- Intel NUC5CPYH (Celeron N3050, N3060, J3060) - 4GB RAM, 120GB SSD
- Corsair TX650 V2 650W 80+