Hirdetés

2018. november 20., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Polarstar


Polarstar
(PH! nagyúr)

Most, hogy a magyarok a hidrogén készítésben technikai áttörést értek el - én azt mondom, hogy mint a benzin - pakoljunk folyékony hidrogént a kocsiba. A 2-8 órás ácsorgást hagyjuk a fogkefékre meg robot porszívókra. :R

Blackberry ID on BBM: E385B7C8 Key2 Telegram newschannel-> t.me/crossnordic ursa.major@tutanota.com

(#2) Kopi31415


Kopi31415
(PH! félisten)

"... viszont az autók akkumulátorai, illetve az akkumulátorok úgy általában egyenáramot tárolnak."

Nem, nem áramot tárolnak, hanem elektromos töltést. Áram akkor lesz belőle, ha a töltés mozgásba lendül.

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#3) Bocha válasza Kopi31415 (#2) üzenetére


Bocha
(HÁZIGAZDA)

Jogos! :R

Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz).

(#4) thebear007


thebear007
(fanatikus tag)

Engem az érdekelne, hogy kiszámoltátok-e esetleg mennyi fogyasztást jelent az, hogy a MOL töltők fizetősek lettek? Várhatóan mindenhol ez lesz. Így mennyi a liter/Huf/100 km költség?

Isten a saját képére teremtette meg az embert. Majd megadta a számára a választás szabadságáét, így mindannyian úgy csesszük el az életünket, ahogyan akarjuk.

(#5) Polarstar válasza thebear007 (#4) üzenetére


Polarstar
(PH! nagyúr)

Villanynál kilowattóra van, lesz, marad.

Blackberry ID on BBM: E385B7C8 Key2 Telegram newschannel-> t.me/crossnordic ursa.major@tutanota.com

(#6) Mateosz


Mateosz
(fanatikus tag)

Kérdések:

- mikor lesznek az autópályák mellett DC villámtöltők?
- mikor lesz elég 1 app az összes töltőoszlophoz?

Amúgy én már várom a villanyos korszakot!

*** Be prepared! ***

(#7) djkakukk


djkakukk
(senior tag)

...; lehet amúgy, hogy a Tesla is tudja a gyári adatokat, de azt nem tudtuk még hosszú távon használni.

Hát ti...

Eladó a redmi.hu - OP6 voucher privátban! - Új OnePlus-t csak a oneplus.com-ról! - I bless the rains down in Africa. - OnePlus 6 with 8GB Ram and 256GB Rom. - Nem mindegy, hogy Rama vagy Roma. - Ténfergő kígyó: Boateng. - Jobbik+Mi magunk=Sinn Féin=IRA

(#8) PirosHello


PirosHello
(senior tag)

Ráadásul a "villámtöltőknél" 3 féle csatlakozó szabvány létezik: ChaDeMo, CCS és a Tesla Supercharger.
Mivel egymással nem kompatibilisek, ezért jó lenne letenni a voksot az egyik mellett, mert hiába van töltő, ha nem tudod használni.... :W

"Soha ne jelentsd ki, hogy tudsz ultizni, maximum ismered a játék szabályait..."

(#9) Polarstar válasza PirosHello (#8) üzenetére


Polarstar
(PH! nagyúr)

honda Clarity

azt kell venni.

Blackberry ID on BBM: E385B7C8 Key2 Telegram newschannel-> t.me/crossnordic ursa.major@tutanota.com

(#10) tomp válasza PirosHello (#8) üzenetére


tomp
(PH! nagyúr)

A legjobb a Supercharger. Sima Type 2-n megy a 120kW-os DC is. Nem kell kiegészítő mint a CCS-nél. Nem értem miért lett CCS...

(#11) ket_kerek


ket_kerek
(újonc)

Világosítsatok fel kérlek:
Miért inverter kell a töltéshez? Eddig azt gondoltam az inverter DC->AC konvertál, vagyis az aksiból kivett egyenáramot alakítja váltóárammá (amit aztán a váltóáramú motor használ)
Fordítva egyenirányító vagy mi kell (rectifier)

(#12) djkakukk


djkakukk
(senior tag)

Én nem értek az ilyesmihez (tényleg :U ), de nem lehet, hogy azért kell, mert ha beáll 10db ilyen autó a töltőre, egyidejűleg, akkor karvastagságú 'drót' kell, akkora lenne az áramfelvétel?

Ha hülyeség, akkor ugorja át mindenki...

[ Szerkesztve ]

Eladó a redmi.hu - OP6 voucher privátban! - Új OnePlus-t csak a oneplus.com-ról! - I bless the rains down in Africa. - OnePlus 6 with 8GB Ram and 256GB Rom. - Nem mindegy, hogy Rama vagy Roma. - Ténfergő kígyó: Boateng. - Jobbik+Mi magunk=Sinn Féin=IRA

(#13) flexxx2


flexxx2
(senior tag)

Szerintem az is fontos kérdés, hogy ha van napelemem otthon, akkor annak az egyenáramával tudom-e tölteni az autót? Persze limitált a dolog, mert délben megy a legjobban a termelés, +jó sok napelem kell hozzá, de a jövőre gondolok most.
Másik dolog, ha van akkupakk napelemhez, akkor abban is egyenáram van, 1-1ben mehetne ott is a töltés.

(#14) lugoka


lugoka
(újonc)

A másik kérdés, hogy a cellák meddig bírják a gyorstöltést? Tudtommal a lithium celának se a barátja a túl nagy áram

(#15) Feketelaszlo válasza ket_kerek (#11) üzenetére


Feketelaszlo
(senior tag)

Nem kell felvilágosítani, helyesen tudod, a cikk alkalmazza pongyolán a kifejezést. Ez történik:

Annyi, hogy a motor valójában egyenáramú, csak váltakozó árammal vezérelve, ott tényleg van egy inverteres (DC->AC) átalakítás.

(#16) Kopi31415 válasza Feketelaszlo (#15) üzenetére


Kopi31415
(PH! félisten)

"Annyi, hogy a motor valójában egyenáramú,"

Nem biztos, vannak szinkronmotoros és aszinkron motoros megoldások is.

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#17) PirosHello válasza ket_kerek (#11) üzenetére


PirosHello
(senior tag)

Ajánlom az alábbi cikket elolvasni: [link]
Egyébként az inverter önmagában valóban egy AC->DC átalakító, de itt azért több annál. Vann benne egy töltésvezérlő elektronika, amely az akkumulátort töltő áram nagyságát vezérli az akku töltöttségének függvényében.
Ez egy előre beállított karakterisztika szerint történik oly módon, hogy az akkumulátort lehetőleg kímélje a töltés során (melegedés), azaz minél hosszabb legyen az élettartama.

A villámtöltőknél (DC) az oszlopban van az inverter, tehát "megkerüli" az autó (inverterét) töltésvezérlőjét, így az autógyártók ajánlása alapján minden 3. töltés lehetőleg AC töltőről menjen. Persze ez csak ajánlás, töltési módtól függetlenül vállanak a gyártók az akkumulátor élettartamára valamekkora garanciát (a Nissan pl. 8 évet vállal arra, hogy ez idő alatt az akku eredeti kapacitásának max. 20%-át veszíti el)
Ezt onnan tudom, hogy céges autóként egy eNV200-as furgont használok már 2 éve ;)

[ Szerkesztve ]

"Soha ne jelentsd ki, hogy tudsz ultizni, maximum ismered a játék szabályait..."

(#18) Uzi74 válasza flexxx2 (#13) üzenetére


Uzi74
(senior tag)

Ha napelemed van otthon, jobban jársz ha nem szigetrendszerben építed ki, hanem betermeled a hálózatba a felesleget- amennyit betermeltél ki is vehetsz ingyen és bérmentve később az autód töltésére. (persze váltóáramot termelsz be és veszel ki)
Minek költenél véges élettartamú akkupackra sokmilliót, ha azt a hálózati szolgáltató megteszi neked?

Amennyiben lakatlan szigeten élsz, más a helyzet persze :)

[ Szerkesztve ]

(#19) djmcs válasza Polarstar (#1) üzenetére


djmcs
(újonc)

Ez sajnos nem fog összejönni. Az elektromos áram minden háztartásban ott van és lesz is és lehetetlenség kiszűrni hogy ki mire használja autótöltésre vagy fogkefe töltésre akkor is ugyanannyiba kerül, ergo azon nem lesz jövedéki adó , hiszen rengeteg helyen az országban még az illegális áramvételezést sem tudják felszámolni évtizedek óta. A hidrogénnél ez magától értetődik hogy rányomják. Az kapásból nem éri meg. Kompromisszumot igényel de az én autóm mindenképpen napi 8-12 órát áll a garázsban akkor már éppen ráér tölteni is. Napelemeseknek meg még ingyen is van.

(#20) nemlehet válasza Uzi74 (#18) üzenetére


nemlehet
(őstag)

Ez tudtommal itthon nem egészen így működik. A betermelt áramot megveszi tőled a szolgáltató (úgy tudom töredék áron mint amennyit tőled elkér) és levonja a számládból. Pont ezért nem éri meg itthon a napelem, mert sose térül meg igazán, még ideális fekvés és kiépítés esetén sem.

Lehet máshol úgy van ahogy mondod.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#21) arnyekxxx válasza djmcs (#19) üzenetére


arnyekxxx
(PH! addikt)

Az elektromos áram minden háztartásban ott van és lesz is és lehetetlenség kiszűrni hogy ki mire használja autótöltésre vagy fogkefe töltésre akkor is ugyanannyiba kerül, ergo azon nem lesz jövedéki adó

Ennél azért nagyobb problémát is oldottak már meg a történelem során.

hiszen rengeteg helyen az országban még az illegális áramvételezést sem tudják felszámolni évtizedek óta

leginkább olyan helyen ahova a rendőr se mer bemenni rendőri kíséret nélkül.

Szóval ne éld bele magad, hogy az árammal autótöltés mindig olcsó lesz.

(#20) nemlehet

Te tudod rosszul, ő írta jól. XkWh áram elhasználása majd ugyanennyi feltöltése napelemről nullázza a számlát.

[ Szerkesztve ]

(#22) SkyLine3000


SkyLine3000
(PH! addikt)

Nekem majd akkor szóljanak a villanyosok, amikor egy full töltés pár perc alatt meglesz és ezzel el tudok menni 1000-1200km-t és az akksik nem fognak milliókba kerülni, ha megdöglenek... Plusz egy villanyautóban milyen vezetési élmény van azon kívül, h jól gyorsul? Semmilyen! Soha nem kéne ilyen ótó.

[ Szerkesztve ]

Lg G3 3/32 Titan, Siemens SL45i

(#23) arnyekxxx válasza SkyLine3000 (#22) üzenetére


arnyekxxx
(PH! addikt)

Plusz egy villanyautóban milyen vezetési élmény van azon kívül, h jól gyorsul?
Jól lassul
jól kanyarodik.

Mindemellett a villanyautók 99%-át elsősorban közlekedési eszköznek szánják (mint a személyautók 99%-át is) nem csapatósverdának.

(#24) ripla válasza SkyLine3000 (#22) üzenetére


ripla
(őstag)

Az lehet hogy nem kéne, de úgyis rá leszel kényszerítve, szóval kár erőlködni.
Én maximálisan az elektromos autók mellett vagyok, egyre nagyobb undorral tekintek a légszennyező, hangos, büdös, benzines és dízeles járművekre, egy igazi csoda lesz végre, amikor ezeket végleg kitiltják mindenhonnan, nemcsak a levegő lesz tisztább, de az ezzel járó halkabb környezet is egy sokkal élhetőbb világot fog magával hozni. Már nagyon várom.

Blackberry Z10 White, 100-1, 10.3.2.2474

(#25) SkyLine3000 válasza arnyekxxx (#23) üzenetére


SkyLine3000
(PH! addikt)

Nem kell nekem sem csapatós verda, de szeretem, ha van egy egészséges hangja a kocsinak, plusz szeretek váltani. Egy automata váltós kocsiban halálra unnám magam.

(#24) ripla: Megnyugodhastz. A büdös életben nem fogok villanyautót venni. Kíváncsi leszek, a sok áruszállító és hasonló vállalkozások, ahol sokat kell menni, mikor fog villanyra váltani? Kb soha.
Szerencsétlen villanyos autókba hangkeltőt kell belerakni, nehogy elüsd a zebrán lelépő gyalogost. Sztem meg nem a villanyos autó lesz a megoldás. Úgy gondolom, ez csak átmeneti megoldás lesz. Ami ettől függetlenül nem pár évig fog tartani. Ez az én véleményem.

[ Szerkesztve ]

Lg G3 3/32 Titan, Siemens SL45i

(#26) arnyekxxx válasza SkyLine3000 (#25) üzenetére


arnyekxxx
(PH! addikt)

szóval vezetési élmény = hang+váltás

nincs több kérdésem :)

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.