Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz medica #48 üzenetére

    én itt a "mérésre" gondoltam mint megoldás, egy szóval se mondtam, hogy az akkumulátorok jelenlegi formája jó volna (szerintem nem jó).

    Pár évente felrepül a híre egy bizonyos "elektrolitos folyadéknak" aminek az energiasűrűsége a benzin fele, de újratölthető (és környezetbarát ha kijutna a rendszerből)... persze "állítólag".. túl sokan nem látták hosszútávú működés közben (prototípusokban voltak csak), pár évente van róla hír.
    azzal az energiatárolás gondja megszűnhetne, a "gond" az lenne vele, hogy a folyadékot "cserélni" kellene tankoláskor nem csak rátölteni, így tisztán kellene tartani teljesen az egészet egy zárt rendszerben.. illetve bár elvileg környezetbarát az a membrán amin keresztül az energiát visszanyerik jelenleg erősen "véges" élettartamú (pár ezer kilométer) és mivel a rendszer "magja" a cseréje se egyszerű (ráadásul nemesfémeket tartalmaz így drága is).. vannak pletykák alga alapú "helyettesítővel" való kísérletekről, de azok elvileg még annyira se tartósak..
    ez az egész persze "pletyka" majdnem hogy, bár ténylegesen létező kutatások vannak rá.

    A hidrogén se jó.. én legalábbis nem szeretnék ütközni autóval, vagy egyáltalán közelébe lenni egynek amiben egy több száz báros nyomású tartály pihen valahol (miközben a sérül kaszni elkezd égni..)... a hidrogén ellen a másik, hogy hidegnek kell lennie, így "álló helyzetben" is elveszti a drága beletöltött "naftát"...

    egy biztos, ha az energiatárolás és "szállítás" problémája megoldódna, a benzinmotorok kb. 10 év alatt eltűnnének a gyártók kínálataiból.. kérdés, hogy van-e erre gyors érdek... jelenleg a líthium biznisz egy jó üzlet bizonyos köröknek..

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák