Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tikakukac

    titán

    válasz Joshi #94 üzenetére

    Az az 1.6-os benzines VW blokk, amit mondjuk alig átalakítva 30 évig raktak mindenbe, na az kiforrott volt.

    Ami most megy, az messze nem kiforrott. Egy rohadt feszítőpatron miatt típusok tucatjai mentek már a lecsóba meg mennek ma is. És innen még hol vagyunk mindenféle hűtőfolyadék által felzabált blokkoktól és egyéb horror sztoriktól. Sajnos annak a kornak vége.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Man0gatya

    aktív tag

    válasz Joshi #94 üzenetére

    Mesélj már ha veszel egy napalem rendszert a tetőre akkor ott mi nem ingyenes? fizetni csak a szervízért kell Te magad ingyen autozol a megsporolt pénzböl meg fizeted a napelm törlesztőjét...

  • PirosHello

    senior tag

    válasz Joshi #94 üzenetére

    Egy fogalomzavart tisztáznék: "áramszolgáltató" a villamosenergia-piac megnyitása (liberalizációja) óta nincs. Van Hálózati Engedélyes (aki a hálózatot üzemelteti, hogy a vill. en. eljusson A-ból B-be), és van Villamosenergia Kereskedő, aki megveszi a Termelőtől, és eladja a Vételezőnek (vagyis amit a fogyasztásmérő állása után fizetsz).
    Persze a lakosság nem kerüllhet, csak az ún. "egyetemes" árszabásba, amelynek az árát a mindenkori Hatóság állapítja meg, tehát itt nincs versenyhelyzet (kkv és nagyfogyasztó már választhat Kereskedőt, és így árat is).

    Az e-töltés pedig azért nem tisztázott még, hogy mennyi az annyi, mivel nincsen rá Hatósági árszabás (magyarán mennyit kérhet érte a Kereskedő) a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal eddig kiadott rendeleteiben. Ez ugyanúgy speciális árat kíván, mint a közvilágítás, vagy az éjszakai (vezérelt) árszabás, mert más jellegű, mint a hagyományos (otthoni vagy ipari) felhasználás. Ám az Állam bácsi még mindig nem adott ki rá rendeletet, így egyébként egy e-töltő sem működhetne jelenleg szabályosan. Most úgy működik, hogy 1. nem kell fizetned a töltésért->hálózati veszteség, amely a Hálózati Engedélyes vesztesége, és az állam már több 10 éve nem támogatja Őket. 2. a töltő tulajdonosa pl. önkiszolgáló étterem, áruház, stb, akinek a parkolójában töltesz, kitalál 1/2 óra, 3/4 óra, 1 órás "csomagokat", és azok árát a pénztárnál becsengeted az autómosóhoz hasonlóan, de nem tudni, hogy tényleg annyit fizettél e, amennyibe Neki a villamos energia kerül. 3. ugyanez, csak egy mobilos applikáción keresztül foglalsz töltőt, és fizetsz ugyanígy a töltési IDŐÉRT (nem villamos energiáért!).

    2 fontos dologban értek egyet az általad is leírtakból: 1. jelenleg nehéz annak megoldani az otthoni töltést, aki nem családi házban él, mert jelenleg kevés a parkolókban lévő nyilvános töltő. 2. felgyorsult világban élünk, és a 4 perces dízel/benzin tankolással (700km-re elegendő) nincs ideje senkinek arra, hogy kb. 40 percet várjon egy egyenáramú villámtöltő mellett arra, amely utána kb. 150 km megtételére elegendő (nem kérdés, hogy most melyiket választjuk).

    "Soha ne mondd, hogy tudsz ultizni, maximum ismered a játék szabályait..."

Új hozzászólás Aktív témák