- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Nekem sosem volt erősségem a számtan, de lásd milyen jófej vagyok.
Szóval feltételezzük hogy lesz majd egyszer 4 millió db teljesen elektromos személygépkocsi Magyarorszgágon. Ha jól tudom autónként az átlagos futásteljesítmény felfele kerekítve 16000 km, de ez statisztika válogatja. Én fogyasztásra a SUV mánia miatt legalább egy 16 kWh / 100km-t számolnék. Ez ugye 2560 kWh fogyasztást jelent per autó, azaz ezt felszorozva 4 millióval az annyi mint 10 240 000 000 kWh. Ez már az összes autó éves fogyasztása amit feltételezünk hogy lesz egyszer. Már csak az a kérdés hogy ez mennyi ha átváltjuk.
10 240 000 000 kWh = 10240 GWh = 10.24 TWh.Szóval jelenleg ha lenne Magyarországon 4 millió tisztán elektromos villanyautó, akkor annak az ellátására kb. 10.24 TWh energia lenne szükséges. A 2019-es magyar villamosenergia fogyasztás összesen 45.4 TWh volt. Ebből az látszik hogy ha holnap lecserélődne a teljes autópark akkor elég nagy gondban lennénk minden szempontból, de szerencsére hosszú évtizedek vannak az átállásra.
A teljesség igénye nélkül ez egy becsült adat, nyilván ennél több és kevesebb is lehetne a gyarkorlatban. Viszont azt hozzátenném hogy a töltési veszteséget ami átlagban néhány százalék (ez is egy tévhit hogy 20-30% volna) azt érdemes lehet még hozzáadni a pontosítás végett hogy végleg megszabaduljunk a buta tévhitektől!.Amit én látok hogy nálad hol csúszott el a matek az az hogy 15 kWh energia NEM 0,000015 TWh.
1 TWh = 1000 GWh , 0,000015 TWh = 0,015 GWh , 0,015 GWh = 15000 kWh.Magyarul te úgy számoltál hogy egy elektromos autó 100 km megtétele alatt 15000 kWh energiát használ el!!! És ugye 15 kWh-val akartál számolni. Nem csodálom hogy irreális számok jöttek ki.
Nagyjából ennyit.
97-es a kolléga legalább levezett egy számítást, de tőled még ennyire sem telt ki. De legalább sikerült sötétzöldezni, ha már számolás nem megy,[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”