- Érkezőben a Poco M6 4G
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android szakmai topik
- Yettel topik
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Ami sokszor annyi környezeti teherrel rendelkezik mint egy akkumulátoros villanyautó, méregdrága hozzá az infrastruktúra mely nem létezik és hihetetlen állami mértékű állami támogatások nélkül nem is tud kiépülni, cserébe a töltés is egy macera, ez nem úgy működik mint a benzin vagy a villany hogy csak bedugod és kész. A hidrogén tárolásának megoldatlanságáról (ami a jövőben sem tud változni) inkább ne is beszéljünk, meg arról se hogy mennyire veszélyes egy hidrogén tartályon ülni. Láttunk hidrogén kutat felrobbanni, kösz de a jövőben inkább az akkumulátort preferálnám. Cserébe legalább kútra kell járnom tölteni, vagyis kéne hiszen Magyarországon még mindig nincsen nyilvános kút ahova mehetnék. A villanyautó töltése ezzel szemben annyi hogy otthon rádugom a konnektorra. A jelenlegi üzemanyagköltségről nem is beszélve.
Jó lenne a hidrogén most repülőgépekbe, hajókba, vonatokba. Letudnák fedni a következő 50 évet. Viszont teljesen felesleges az autókba, abban életképtelen az akkumulátoros megoldáshoz képest.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Ellenben nekik is biztosítva lesz a kényelmes megoldás, hiszen ahol parkol az autó ott töltő és konnektor is lehet. Aki társasházasként nem tud fix helyen tölteni (garázsban, szülőknél, ismerősnél, munkahelyen) az mindenképpen törekedjen nagy akkumulátorral felszerelt autót választani hogy a felmerülő töltési kellemetlenségeket minél inkább elkerülje.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz GreenGoblin #18 üzenetére
Az új autó sajnos ilyen, nem magyar pénztárcához találták ki. Kár várni a magyar szemmel olcsó villanyautókra, olyanok nem lesznek (max kvótaautók, de abból meg limitált a mennyiség).
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Mondjuk akkorra meglesz oldva a töltési lehetőség? Attól még hogy minden új eladott autó villany lesz még nem cserélődik le az autópark. Ráadásul egyre nagyobb hatótávú autók vannak, melyeket egyre ritkábban kell tölteni. Szó sincs mindennapos töltésről, ez fel sem merül.
Khm: a villanyautó ellenes közösség által agyon nyalt plugin hibrideket kell naponta tölteni, azoknak a száma nagymértékben növekszik. Ha valami miatt lesz battle royal, akkor azok miatt.
Egyébként fontos helyeken lévő kutakon rendszeresen van sorban állás (10-20 perc várakozás simán). Ott miért nincs battle royal? Ott miért nem viccelődnek ezzel? Ja hogy nem is humor a cél, hanem a villanyautó ellenes hittérítés?
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #31 üzenetére
Múltkor megkaptam hogy mit képzelek én magamról hogy 1-2 óra utazás után megállok pihenni. Mert azt mertem mondani hogy a gyerekeknek és az asszonynak (de amúgy nekem is) már kell a pihenő. Ez Magyarország, ha sír a gyerek mert éhes akkor nem megállunk enni hanem kuss van neki.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Villanyautós hittérítés alatt mit értesz? Az hogy leírom a tényeket, a valóságot?
Tehát mikor meg kell állni villámtöltésre egy hosszú út során villannyal az tragédia, de ha a benzinkútnál sor van az nem para mert egyszer sorra kerülsz.
Az a legnagyobb probléma a hittérítésetekkel hogy jelenleg Magyarországon egy átlag ember annyit tud a villanyautózásról hogy lehet menni vele 100km-t 90-nel klíma nélkül, majd 3 óra megtölteni olyan töltőkön amik nincsenek. Persze az aksi 3 év után kuka, az egész villanyautó nem környezetkímélő. Ja meg baromi drága, senkinek nem éri meg.
És akkor még én térítek azért mert valós dolgokat állítok..
Pedig mindenkinek érdeke volna a környezeti teher csökkentése, a városi levegő szennyezettségének csökkentése. Nem csak nekem. Sokan pedig akár ezen a fórumon is ez ellen dolgoznak.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Mit szeretnél megérteni te? Azt hogy ti itt azt szajkózzátok hogy 20 év múlva nem tudunk egy nyamvadt társasházhoz 100 parkolóból 25-öt ellátni nyomorult konnektorral? És ezen megy a hiszti mintha legalább a Marsra való költözésről beszélnénk. Nem megérteni az ellenoldalt, komolyan kabaré……
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Miért a többi autó hol parkol, a levegőben, folyóban, vagy a pusztában? Ja hogy ott parkol ahol van áram. Tehát van lehetőség a töltésre. Ha te 20 év múlva új autót akarsz venni és esetleg nincs elég parkolóhely ott ahol laksz és esetleg nem lehet ott tölteni ahol parkolsz és esetleg nincs villámtöltő a közeledben ahol tankolásnyi idő alatt feltöltöd az autót akkor esetleg kihasználod azt hogy mindenhol lesz töltő, tehát sosem kell teljesen feltöltened az autót hiszen töltheted bevásárló központnál, orvosnál, óvodánál, iskolánál, étteremnél, adóhivatalnál, mindenhol.
De gondolom téged nagyon érint a dolog hiszen 20 év múlva te új villanyautót akarsz venni. Ugye.
Inkább az a kérdés minek magyarázok egy olyan embernek aki több száz több száz oldalas tanulmányokat képtelen elolvasni és azt hazudja mindenhol hogy az akkumulátoros villanyautó nem környezetbarátabb a modern hagyományos belsőégésű autóknál. Meg aki azt állítja hogy alkalmatlan a technológia hiszen nem lehet 700km-t megtenni egyseggel vele, hiszen ez létszükséglet mindenkinek. Tehát miért etetem a trollokat? Költői kérdés volt.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz stickermajom #84 üzenetére
Neked pénzért sem.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Már egyszer megkérdeztem, a levegőben parkol? Mert ott tuti nem lesz töltő. Ott ahol megáll parkolni ott lesz.
Az meg vicces hogy egy jelenlegi helyzetet vetítesz rá egy jövőbeni szituációra. Ismerős, ha holnaptól minden autó villany lenne…
Ennyit arról hogy trollkodsz.Nyilvánvalóan mivel nincsen szabályozva a rendszer ott, ezért olyan amilyen. Nyugodtan belehetett volna menni szólni, vagy megvárni a tulajt és szólni neki hogy ezek nem parkolók hanem töltőhelyek. Ha szükségessé válik akkor lesz szabályozva, még ingyenes a töltés is ha jól tudom.
Egy kérdés hány villanyautó állt ott az Aldinál akinek kellett volna tölteni de nem tudott? Egy se? Ohh, really. Meglepődtünk. Na pont ennyire jelent problémát az amit ti a technológiának a gátjának láttok. De nem baj folytassátok, ha a rendszer nem basz ki titeket a trollkodásért én mit tehetnék…„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Nekem sosem volt erősségem a számtan, de lásd milyen jófej vagyok.
Szóval feltételezzük hogy lesz majd egyszer 4 millió db teljesen elektromos személygépkocsi Magyarorszgágon. Ha jól tudom autónként az átlagos futásteljesítmény felfele kerekítve 16000 km, de ez statisztika válogatja. Én fogyasztásra a SUV mánia miatt legalább egy 16 kWh / 100km-t számolnék. Ez ugye 2560 kWh fogyasztást jelent per autó, azaz ezt felszorozva 4 millióval az annyi mint 10 240 000 000 kWh. Ez már az összes autó éves fogyasztása amit feltételezünk hogy lesz egyszer. Már csak az a kérdés hogy ez mennyi ha átváltjuk.
10 240 000 000 kWh = 10240 GWh = 10.24 TWh.Szóval jelenleg ha lenne Magyarországon 4 millió tisztán elektromos villanyautó, akkor annak az ellátására kb. 10.24 TWh energia lenne szükséges. A 2019-es magyar villamosenergia fogyasztás összesen 45.4 TWh volt. Ebből az látszik hogy ha holnap lecserélődne a teljes autópark akkor elég nagy gondban lennénk minden szempontból, de szerencsére hosszú évtizedek vannak az átállásra.
A teljesség igénye nélkül ez egy becsült adat, nyilván ennél több és kevesebb is lehetne a gyarkorlatban. Viszont azt hozzátenném hogy a töltési veszteséget ami átlagban néhány százalék (ez is egy tévhit hogy 20-30% volna) azt érdemes lehet még hozzáadni a pontosítás végett hogy végleg megszabaduljunk a buta tévhitektől!.Amit én látok hogy nálad hol csúszott el a matek az az hogy 15 kWh energia NEM 0,000015 TWh.
1 TWh = 1000 GWh , 0,000015 TWh = 0,015 GWh , 0,015 GWh = 15000 kWh.Magyarul te úgy számoltál hogy egy elektromos autó 100 km megtétele alatt 15000 kWh energiát használ el!!! És ugye 15 kWh-val akartál számolni. Nem csodálom hogy irreális számok jöttek ki.
Nagyjából ennyit.
97-es a kolléga legalább levezett egy számítást, de tőled még ennyire sem telt ki. De legalább sikerült sötétzöldezni, ha már számolás nem megy,[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Lejárt a szerkesztés,
Kedves the_answer 97-es, Áfogat legalább levezetett egy számítást még ha hibás is. Többi ott van..
Áfogat: rájöttem mit rontottál el, te Wh használtál kWh helyett! 1 kWh = 1000 Wh, azaz 15 kWh = 15000 Wh. Nem érdemes keverni a kettőt.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz stickermajom #100 üzenetére
Most linkeljek én is valamit amin 2%-ot mértek? Mert akkor annyi lesz a töltési veszteség?
Ez tötlő, autó és körülmény függő. Nem mértem le az összes jelenleg kapható villanyautó töltési veszteségét az összes lehetséges szituációban. Ahol mértem ott teljesen barátságos értékeket kaptam, átlagban nyugodtan számolhatunk 10%-ot (én inkább a 7-8% átlag felé hajlok jelenleg, de egyébként baromi nehéz egy átlagot mondani hogy na ennyi, talán majd akkor ha lényegesen több autó lesz).
És ebben én várnék hatalmas fejlődést a következő időszakban ezzel kapcsolatban. Aztán meglátjuk.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Na most ugye az volt a fő szál hogy 20 év múlva egy társasházban lakó ha új autót akar venni (ami akkor már csak villany) akkor hogyan fog tölteni. Akkor már az összes új autó tudni fog 500 km wltp hatótávot legalább, azzal heti 1szer kell tölteni kb. De nem kell teljesen feltölteni, semmi szükség rá. Mert mindenhol lehet majd tölteni. Reggel felkelsz, elviszed az egyik gyereket az óvodába és bekíséred. Ha van töltő töltesz, 15perc. Elmész a munkahelyre, ha van töltő töltesz 8 óra. Végzel a munkával, mész a másik gyerekért az iskolába megvárod míg végez 10 perc. Aztán irány a sportcsarnok, edzésre viszed a gyereked. Addigra már az asszony elhozta az ovis gyereket és elmentek bevásárolni, ha van töltő 1 óra töltés. Aztán mindenki haza, este elmentek a barátékhoz vacsorára ha van töltő, 1,5 óra töltés. Aztán haza aludni, ha van töltő megint lehet tölteni 8 órát. Ebben semmi kompromisszum sincs, csak át kell állni az emberek agyának arról hogy 1szer kell feltölteni arra hogy folyamatosan tölteni kell.
Nem sorban: aki töltőhelyre áll és nem tud tölteni az jelenleg sem legális közterületen. Nyilván lesz haszon az eladott áramon, hiszen kihasználják hogy egy társasházas nem tud otthon tölteni. Hogy ki fogja telepíteni? Az aki azt akarja hogy ne a másé legyen. Én mindig hangsúlyozom hogy senki ne gondolja azt hogy majd olcsóbb lesz a villanyautó. Most még az, sokaknak néhány év alatt kiadja a matek a belsőégésűhöz képestAzt meg totál nem értem hogy azt mondtad földbe dugom a fejem, erre a szükséges áram 1000szeresével számoltál. És még mindig azt mondod hogy én becsülöm alá az energiaigényt?
Azt még elhiszem hogy elbasztad a konvertálást, de azt már nem hogy mikor elolvastad elküldés előtt nem tűnt fel.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz Ezekiell #123 üzenetére
Ne etesd a trollt. A Föld lapos, a vakcina azért kell hogy kinyírják az emberiséget, az 5g rákot okoz. És igen a villanyautó szennyezőbb mint a dízel. Hiszen Kamula Barna is megmondta. Ő a példaképem, miért hazudna?
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Folyamatosan bővül a töltőhálózat, 2017-ben töltősivatag volt az ország, mostmár nem csak hogy simán átjárható az egész ország a villámtöltők miatt hanem van rengeteg célállomás töltő is. Szóval hagyjuk már hogy nem efelé haladunk. Attól még hogy te indokolatlanul szkeptikus vagy még nem kéne ezen értelmetlen aggodalmaidat terjeszteni. Ahogy azt sem kéne terjeszteni hogy 4 millió villanyautóra +10000 TWh energiára lenne szüksége Magyarországnak. Lekéne állni a butaságokkal és a valós problémákra fókuszálni NEKED is. Vagy legalább ne terjessz hülyeségeket, már azzal is rengeteget segítesz.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Mit gondolsz? Komplett töltőhálózatot fognak kiépíteni egy társasházhoz azért mert 1db villanyautósnak töltő kéne? Írj egy regényt, meg osszad a fenti nagy matematikai számításodat mindenhol. Gratulálok, aztán még én dugom a földbe a fejem. Nem vagy komolyan vehető, sajnálom.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Ahogy írták 40e dollár usában a model 3 sr+. És a model 2 még nagyon messze van, most az y-on van a hangsúly. Nincs aksi, olcsó modellen kisebb a haszon, nem érné meg. Majd évek múlva talán. Egyébként is óvatosan azzal a 25e usd árral, annak idején a model 3-at is 35e dolláros áron harangozták be (és ezzel együtt az összes blikk szintű magyar autós híroldal lehozta hogy jön a 9 milliós tesla..), aztán végül nevetséges mennyiséget adtak el belőle. Tehát a model 2-nél is induljunk el 30e dollár usa árból. Lehet számolgatni mennyi lesz mire ideér, semmi értelme. Ott van a model 3 sr+, ezen a magyar áron best buy. A magyar piac nem egy fontos hely, nem lesz többször karácsony hogy az állami támogatás miatt ennyire lenyomták az árát. Ezzel az árral semmilyen autó nem tud versenyezni, sem villany sem belsőégésű. És akkor akinek összejött az állami, 13.5 millió.
Most el lehet képzelni mi lenne ha lenne normális támogatási rendszer, egy olyan kormánnyal aki komolyan venné az elektromobilitást...„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #212 üzenetére
Ez a cikk pont olyan mint a többi, arra jó hogy átbasszák az embereket, semmi többre. Amíg meg van a kétely addig veszik a belsőégésűeket, ez a cél. Már majdnem mindenki letett a toyotán kívűl arról hogy ne vegyetek villanyautót majd vegyetek hidrogént tőlem (előtte meg hibridet) baromságról. Jelenleg az a cél hogy ne omoljon össze a belsőégésű eladás, meg ne jöjjenek rá az emberek hogy mekkora rohadék az összes gyártó (ebben az esetben a teslán kívűl).
És akkor az ilyen koboldfejű majmok még tolják is az olajlobbi szekerét, mint anno a rákosi féle propagandát.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Nyilván azért tolják az olajlobbi propagandát mert igényieknek jobban megfelel.
Nem, a kettőnek semmi köze egymáshoz.GreenGoblin: Akkor mondjad azokat a nagy igazságokat, kezd azzal hogy összehasonlítod a két autótípust a gyártástól a bontásig, hallgatom. Mert hogy ezen általatok magasztalt cikk katasztrófának állítja be az akkumulátor gyártás, az benzin / dízel előállítását viszont fel sem meri hozni. Miért is tenné, kb. 1000-szer rosszabb, az átlag azt sem tudja hogy a benzin nem a kúton terem hála nektek.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Ez nem egyszerű tényközlés, akkor annyi történt volna hogy hát igen a villanyautóhoz kell akkumulátor, aminek az előállítása a mai viszonyok között teljesen rendben van környezet szempontjából, cserébe 95+%-ban újrahasznosítható. Ami pl. a benzin és dízelnél 0%. A cikk utolsó mondata pont olyan mint a többi, kuka. Ez van.
Mi a baj a hidrogénnel? Ezt most ugye nem komolyan kérdezed? Mondjuk az a baj a hidrogénnel hogy beleakarják erőltetni a személygépkocsikba, pedig nem abba való.
Csak röviden: Nincs hol tölteni, az infrastruktúra kiépítésére a világ összes pénze nem elég kis túlzással, a töltési folyamat macerás, 700 baron vinnéd a gyerekedet oviba amin te lennél a beta teszter évtizedekig, hidrogén tárolására nincs megoldás, ráadásul folyamatosan “párolog” így nem lehet hetekig az autóban tárolni, és a legfontosabb hogy nincs zöld hidrogén amivel a “szakértők” számolnak. Az csak a laborban létezik, a valóságban nem. Ja és nem látjuk a fejlődési lehetőséget, szemben az akkumulátorokkal.
De elég érdekes hogy neked aki állítólag azért nem vesz villanyautót mert előbb kéne egy passzív ház, neked kell magyarázni mennyire gyenge autókban a hidrogén.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Hol laksz? Nincs a városban egy darab nyilvános töltő sem?
Hidrogént SENKI nem tud tölteni, nem csak te. Villanyt meg nagyon sokan tudnak. Most, nem 50 év múlva. Abba bele se menjünk hogy otthon, kényelmesen.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Benzines, hibrid vagy elektromos autóval gyorsabb utazni?
(spoiler, az előbbi kettővel ha az autóban eszel és pisilsz)
De legalább a villanyautó továbbra sem alkalmas hosszú utak megtételére, legalábbis a dízel tulajok szerint. Ja meg a matek sem adja ki.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
A legnagyobb vicc az egészben hogy ahhoz képest hogy 3 év alatt tönkremennek az aksik, még mindig nincs lehetőség az újrahasznosításra mert még mindig nem mentek tönkre 10 év után sem. Ki gondolta volna… De én dugtam a fejem a földbe mikor azt mondtam hogy f@szság, és most is én vagyok sötétzöld ha valamire azt mondom hogy hülyeség mert az.
Mondanám hogy Magyarország, de a többi országban is ugyanúgy létezik ez a benzin dízelvérű fan réteg,„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Az első szériás leaf-en és telsán kívűl szerintem mindenhol rendben van a degradáció. Persze tudom majd az idő eldönti, ahogy azt is hogy 3 év alatt tönkremegy az akkumulátor. Na gonosz vagyok, de egyszer csak felébrednek az emberek hogy jó reggelt, az akkumulátor nem igazán megy tönkre, elásni sem kell a földbe, nem annyi a környezeti lábnyoma mint 10 éve, autó után mehet napelem alá és utána újra lehet hasznosítani. Ezzel nehéz versenyezni, nem is igazán sikerül a többi technológiának. Akkor meg miért nem fogadjuk el hogy ez részben a jelen és ez a jövő. Ez most a technológia teteje. Nem 50 év múlva talán, hanem most.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Ahol egyseggel tettek meg 1000km-t, 100%-ig töltötték a Teslát, a passattal nem tartották be a közlekedési szabályokat de legalább a villannyal 120-al mentek hiszen minél többször kelljen 100%-os töltésre várni. Igen kurvára elvérzett. Troll.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Lemerül? Próbáltad?
Ha az volt a cél hogy minél gyorsabban eljusson az autó (nem az volt) akkor óriási baromság volt 120-szal menni és 100%-ig tölteni. Persze ezt ő is pontosan tudja, csak hát az érdek nagy úr.
Nem érsz rá arra hogy kevésbé terheld a környezetet és hogy kevésbé szennyezd a levegőt? Ám legyen. Ha a benzines vagy dízel (vagy hidrogén, bármi) kevésbé szennyezne mint a villany akkor én rászánnám azt a heti 1 órát míg megtankolok a benzinkúton. Nálam annyi a híres 3 perc sajnos, mert nincs otthon benzinkút. Villannyal pedig lényegében egy percet sem veszítek töltéssel, igaz én nem is akarok egyseggel münchenbe menni oda vissza. Mondjuk ha körbekérdezném az embereket, szerintem mások sem.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Szerintem reális a képet mutat, nem tökéletes ahogy semmi sem. Fogyasztásról meg annyit hogy én sosem tudtam annyival menni mint mások elméletileg és volt hogy gondolkodtam rajta hogy mit csinálok rosszul. Aztán rájöttem hogy nem nálam van a gond, hanem azzal hogy mindenki próbálja a saját autóját felemelni azzal hogy az milyen keveset fogyaszt mert hogy sehogy sem sikerült reprodukálni azokat az értékeket amiket mondtak az ismerőseim, de még a közelében sem jártak a valóságban mikor megnéztük. Ez a fogyasztásmánia ugyanúgy ott van a villanyautósoknál is. Csak mondjuk nem mindegy hogy 1 kWh-tal mondok kevesebbet ami 40-100ft vagy 1 liter üzemanyaggal ami 420-500ft. Sem matek, sem környezetkímélés szempontjából
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Tényleg hatalmas kompromisszum hogy nem kell benzinkútra járnom, max hosszú úton amikor tölteni akarok vagy enni egy szendvicset… Erre már nem lehet mit mondani,
kBika: na jön a matek része, bele se kezdj mert nem jössz ki belőle jól. 330i 19.3m-ra konfiguráltam, fényezés, felni, kárpit semmi nélkül. És ugyanúgy drága az üzemanyag, a szerviz, nincs zöld rendszám, nem tudok otthon tölteni és még rohadtul szennyez is. Persze a fapad viszonylag értelmesebb árban van.
Egyébként sem értem, a bmw egy prémium autó, 12-13 millióért ugyan kapsz nem városi villanyautót bőven, de prémiumot fix hogy nem.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
Noukoum
veterán
Átlag autós szemével nézek mindent.
Tehát anyós a cél és nem lehet ott tölteni. Városban AC töltőre rárakod amíg anyósnál vagytok, vagy visszafele villámtöltővel feltöltöd és hazamész. Előbbi sokkal kényelmesebb, utóbbi inkább szívás kategória de B tervnek elmegy. Töltőt meg nem kell vadászni, max Budapesten a legnépszerűbb töltőket. Töltőt akkor kellett vadászni mikor alig volt, és az is mind ingyenes. Ez már nincs.
Villámtöltés nem 1,5 óra, még a legolcsóbb dacia spring is feltölt dc-n 1 óra alatt 10-80%-ra. Annál meg csak jobb van.
Cserébe a dízellel folyamatosan tankolni kell járni, a villannyal meg max akkor ha hosszúútra mész. De mondom, akkor se mindig. Ez egy elég nagy kompromisszum.
Sok sikert a 300km-hez két gyerekkel hátul, és asszonnyal jobb 1-en.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Ja hogy ráadásul több napig lesztek? Akkor még annyira sem gond a töltés. Nem lehet náluk tölteni? Tehát egy faluban laknak, ráadásul társasházban ahol pont véletlenül nincs AC töltő? Biztos..
Rövid úton vagy nem is kell tölteni, vagy AC-n ott töltesz vagy konnektoron a célhelyen. Hosszú úton viszont útközben általában kell a villámtöltés, bár ez autófüggő. Persze ez nem jelent gondot, hiszen amúgy is megállna az ember viszont ahol kevesebb dc töltő van ott lehet hogy nem válogathat az ember hogy hol álljon meg pihenni. Pl. Kelet-Magyarország.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Horvát tengerpart évek óta lazán megvan, viszont a görög tengerpart még mindig necces. Gyorsan csak nagy hatótávú villanyautóval lehetséges.
Szóval trollok legalább látnám hogy valós problémát fikáznátok, pl. kis aksis villanyautóval még szívás lemenni a görög tengerpartra. Mert a hülyeséget már leírtátok ezerszer, mindenki hallotta nyugalom.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Idézet:
Nem megfelelő sűrűségű töltőállomások.
Ez max keletmagyarországra igaz szvsz.
Többféle, eltérő szabvány szerinti technikai megoldások.
Euban szabvány van.
Zárt, csak bizonyos gyártók autói számára elérhető töltőhálózatok.
Nagyon sok szolgáltató, különböző és néha nehezen átlátható indítási módokkal (app, RFID kulcs, manuális, stb.).Zártsággal nem értek egyet, aki hülye az benzines autóval is elmegy a villámtöltőhöz és nem fog tudni tölteni. Nem olyan bonyolult hogy tesla mehet suc-ra, a többi nem.
A másik részével totálisan egyetértek, viszont látjuk hogy a tesla megoldása világbajnok ebben is.Ez különösen országok közötti utazás esetén okoz nehézséget.
Bonyolult regisztrációt, felesleges adatokat megkövetelő töltés indításra és fizetésre alkalmazott app-ok.Határozottan egyetértek.
Alacsony kapacitású töltők.Drága, esetenként lassú (és néha perc alapon számolt) töltés.
Arra kel használni a töltőt amire való. A drága meg relatív, AC-n még mindig 1000 forint alatt van 100km és a dc is általában olcsóbb mint a benzin/dízel.
A perc alapú számlázás meg igazságtalan és pont. Nincs leírva de amitől én falra mászok az a díj amit azért fizetek mert rádugom a töltőre az autót. Tölteni akarom 10 percig, de azért fizessek ki 500-1000 forintot mert rádugtam a töltőre… Még szerencse hogy csak dc töltőknél van ilyen néha de aki kitalálta ezt annak tudnék adni más munkát… Meg ez a töltőkártya meg előfizetés…. A nagy európai autóipar tökéletesen megmutatja mit tud. És egyesek azért sírnak mert a villanyautózás kinyírhatja az autóipart euban, hát meg is érdemelnék.Akadozó szolgáltatások, gyakori technikai hibák.Rendszeres foglaltság, hosszas várakozás a töltőkre.
Első kettő pipa, bár a gyakori relatív. A foglaltsággal nem értek egyet, várakozással meg különösen nem.
Ami jól látszik ebben is hogy nem a technológiával van a baj, hanem lényegében az utcai töltés bétaságával. Ezért szokta minden józan ember mondani sajnos még mindig hogy csak akkor vegyél villanyautót ha tudsz fix helyen tölteni, mert akkor garantáltan nem lesz szívás. Most.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Nem mondom meg milyen autóval járok, meg nem linkelek tanulmányt. Ez elv, ne keress benne sok logikát.
Itthon vannak akik mennének, nyilván nagyon kevesen de azért fejlődhetne a balkán is. Én se mennék autóval semmi pénzért, de aki akarna az villannyal is akarna.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Tudom hogy nem támadás jellegű volt, én sem akartam sértő lenni. Semmi bajom nincs azzal ha valaki nem villanyt használ, azzal sincs aki nem kedveli a technológiát. Mégis állítólag én vagyok a sötétzöld villanyfan, az aki azt mondja hogy plugin helyett nyugodtan lehetne hatékony benzin /dízel /hibrid autókat gyártani és az aksikat beletolni villanyautókba. De hát na, én állítólag utálom a belsőégésű autókat, biztos azért mondok ilyeneket.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Értsd már meg. 1 milliós autóval járok és panelben élek. Minden nap 700 km-t teszek meg oda vissza. Nekem nincs időm töltésre, 3 perc alatt most megtankolom a dízelt. Nem érdekel hogy sor van előttem, akkor elmegyek fizetés nélkül. Nem érdekel mennyibe kerül fenntartani az autót mert nem nézem, olyan jó hangja van. A vételár a lényeg, ha egy kocsi 1 milla akkor 1 millába fájt akkor is mikor eladom. Nem érdekel a városi levegő, nem érdekel a környezetvédelem. Ezek felhypolt libai dolgok. Hiszen mindenki tudja hogy teljesen normális hogy 30 fokban szakad a diónyi jég Magyarországon júliusban. Meg az én dízelem amúgy is a kúton termelődik, Barna is megmondta. A sebességkorlátozás rám amúgy sem vonatkoznak, úgy meg hamar lemerülne a villany. Meg ki a franc akar 1-2 óra és 100-200 km-t után megállni pihenni? Pisi mehet üvegbe, autóban meg van kóla meg csirkecomb. Meg az ablak is lehúzható, levegőzni tud a gyerek. Nekem nincs időm megállni, este látnom kell a joshi barátokat.
Szóval nekem a legjobb ez az 1 milliós dízel, de ne feledjük hogy szar a villany hiszen ha 20 év múlva új autót akarnék venni akkor lehet nem tudnám a panelban tölteni. Mondjuk 20 év múlva sem lesz új autóm, valószínűleg akkor is használt dízelem lesz. Mindegy, nem ez a lényeg. A lényeg az hogy a villany szar, akik meg szeretik és leírják a valóságot azok meg trollok![ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Tehát jelenleg a lakosság legalább felének kényelmes technológia a villany. Halott technológia, hidrogén a jövő.
Az nem kompromisszum hogy a város szélére kell járnom hetente tankolni? Az nem kompromisszum hogy nem tudom előhűteni/fűteni az autót? Az nem kompromisszum hogy idegesít a motorzaj és a rezgés? Az nem kompromisszum hogy megalszik a tej az ember szájába mire elindul az autó? Soroljam még? Minden egy rohadt nagy kompromisszum, az is hogy otthon be kell dugnom a töltőre a kocsit. Hiszen ha nem kéne tölteni akkor fix hogy nem dugnám be. A belsőégésű autók is kompromisszumosak. A kérdés az az hogy kinek melyik jelent kevesebbet, kevésbé fájdalmasat. És fentről jön a jolly joker környezet védelem mely üt mindent. Persze tudom ez itthon senkit sem érdekel.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #378 üzenetére
Ez a 15 perc gyakorlatban arra jó ha egyedül utazol akkor tudsz pisilni és inni egy kávét sietve. Pihenni, enni esélytelen. Családról nem is beszélve. Egyébként már most ott tartunk hogy a jelenlegi csúcstöltők (amikből Magyarországon alig van) olyan sebességre képesek melyek a mostani átlag 40-60 kWh-t túl gyorsan töltenék fel. Nyilván a nagy aksis autókhoz jól fog jönni a kakaó, viszont remélem lehet majd csökkenteni a töltési teljesítményt mert hiába tud többet az autó, mi akkor sem fogunk tudni hamarabb megreggelizni..
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Jó de egy dízelt majdnem 4-szer megtankoltál volna ennyi idő alatt, és azzal megjártad volna Párizst oda vissza. Teljesen érthetetlen számomra miért kíméled a környezetet, mikor dízellel is járhatnál.. És akkor nem kéne mosdóba járnod, hogy azzal indokold a töltési megállásoknak fájdalommentességét.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz GreenGoblin #403 üzenetére
Mielőtt valaki elbaszná az idejét. Első látásra egy belsőégésű autókkal foglalkozó csatorna, néhány érdekes videó cím:
A tesla nem tudja a 2 másodperces gyorsulást (2 videó)
A toyota csodahidrogén fejlesztése.
Tud-e egy elektromos autó 1000 mérföldet tenni 1 nap alatt?
A probléma az elektromos autókkal…
A toyota Suvja zöldebb mint egy tesla?
A volkswagen id4 egy csalódáskeltő villanyautó
Mennyire szörnyű egy téli utazás egy Teslával
A legnagyobb probléma a Teslával
5 indok amiért nem szabad venned elektromos autótKérdezz meg egy román nacionalistát mi a véleménye trianonról. Na ennyi értelme volt ezt ide belinkelni.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Kolléga (vagy mi) arra gondol hogy ami környezeti teherrel jár az nem lehet zöld. Ergo aki kímélni akarja a környezetet az ne szüljön gyereket, ne járjon autóval stb. Aki meg nem akar zöld lenni az meg csinálhat bármit következmények nélkül.
GreenGoblin: Sajnos az a tapasztalat hogy annyira erőlködik az olajlobbi hogy inkább a készítőt nézem meg mint magát a produktumot. Ugye Aston Martin áltanulmány. Egyébként a videó attól még lehet jó, majd megnézem. Bár őszintén szólva erősen kétlem hogy nem lesz részlehajló.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Egy hibrid sosem lesz EV, nem nyújtva ugyanazt. Hasonlót adhat a plugin, viszont ott is fennáll az hogy egy idő után el kell kezdeni költeni rá. A matekba ezt is bele kell kalkulálni. Persze nyilván akkor nem ha akkor adjuk el mikor előjönnek a problémák.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!