- Android szakmai topik
- iPhone topik
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Hirdetés
-
Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
ma Érdekes egyveleg a középső Edge 50: a jó tulajdonságai közé becsúszott pár rossz, de vannak szerethető, egyedi megoldásai is.
-
Elhalasztották a World of Goo 2 megjelenését
gp Május helyett csak augusztusban kapjuk meg a folytatást PC-re és Nintendo Switch-re.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
válasz stickermajom #100 üzenetére
Most linkeljek én is valamit amin 2%-ot mértek? Mert akkor annyi lesz a töltési veszteség?
Ez tötlő, autó és körülmény függő. Nem mértem le az összes jelenleg kapható villanyautó töltési veszteségét az összes lehetséges szituációban. Ahol mértem ott teljesen barátságos értékeket kaptam, átlagban nyugodtan számolhatunk 10%-ot (én inkább a 7-8% átlag felé hajlok jelenleg, de egyébként baromi nehéz egy átlagot mondani hogy na ennyi, talán majd akkor ha lényegesen több autó lesz).
És ebben én várnék hatalmas fejlődést a következő időszakban ezzel kapcsolatban. Aztán meglátjuk.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
válasz tha_answer #102 üzenetére
Hogyhogy erőművel? Tán a villanyautósok majd elzarándokolnak az erőművekhez tölteni? Azt az áramot el is kell juttatni valahogy, majd letranszformálni. Egy benzinkúthoz nem muszáj csővezetéken szállítani a benzint, de az áramhoz kábel kell. A szükséges infrastruktúra kialakítása mennyire zöld? Pl. mennyi réz kéne a kábelekhez?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezekiell
veterán
És mennyi olaj kell a finoításhoz, meg a benzin szállításához, meg stb?
A különbség, hogy azt a kábelt egyszer kell legyártani/kihúzni, míg a benzinkutakra szállítás folyamatosan szennyez. Egyszeri szennyezés vs folyamatos. Ez amúgy pont jellemző az egész "benzin vs elektromos" témakörre.
És nem csak az elektromos autózás miatt kell fejleszteni az energiahálózatot, anélkül is bőven elérjük a kapacitást majd, szóval mindenképpen fejleszteni kell.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
#16820480
törölt tag
Szerinted mennyivel környezetszennyezőbb egyszer kihúzni az amúgy újrahasznosítható rézdrótot, mint hogy naponta tartályszámra szállítani a benzint a kútra kamionnal, ami szintén szennyez, hangos, rombolja az utat a maga sok tonnás súlyával, csomó helyre be sem fér, stb.
És nézhetjük az előtte bejárt utat is, amikor egy csövön pumpálják több ezer km-t az az olajat, meg szétfúrkálják miatta a talajt vagy óceánfenekét. Meg ott vannak a tankerhajók, a finomítók, ami mind szennyező és kb nulla százalékban újrahasznosítható, ráadásul veszélyes is.
A jövő elektromos kell legyen, nem csak közlekedésben, hanem kb mindenben. Remélhetőleg egyre több megújulót használ majd mindenki (főleg ahol sok van), illetve jönnek hamarosan a molten salt reaktorok is. -
Áfogat
csendes tag
Thx, de túlkomplikálod, sima converterben váltottam át, valószínűleg elkattintottam valamit a beállításoknál. Épp ezért kértem vki nézze át.
Amit nem értek a válaszodból, az pont az, amiről a hozzászólásom többi 80% szólt, és elegánsan átsiklottál rajta .
Ha 16e km futást feltételezel autó/év, akkor még inkább nem jön ki a matek. Ez azt jelenti, hogy 40-65 km-t megy a jármű egy nap (365 nappal átlagban, vagy 250 munkanappal számítva). Ez azért jelentős szelet az elektromos autók akkujából, így hetente biztos tölteni kellene, de ki az aki teljesen lemerítené a kocsit, amikor úgyis gyakrabban kell tölteni? Ilyen körülmények között biztosra veszem, hogy mindenki azt preferálja, hogy hazamegy, rádugja az autót a töltőre, és reggel feltöltve vidáman használja. Ez azért egy baromi hálózatfejlesztést kíván, még egy optimalizált töltőrendszer kapcsán is, amit én úgy tudok elképzelni, hogy parkolónként lesz egy nagy töltő, amire mindenki rádughatja a kocsiját, és igény szerint tölti azt, majd a töltés végén fizet.
És itt jön az, amire nem látom a megoldást, és a beruházási hajlandóságot:
- a kieső jövedéki adó kompenzálására biztos, hogy a közlekedésre használt áram ára drasztikusan nőni fog, tehát megszűnik az ingyen töltögetés mindenhol
- ki az, aki a panelok elé lerakja a töltőhálózatot? EU, magán beruházás, állam (végsősoron magánberuházás), szolgáltató (végül szintén az egyén fizeti meg), társasház (dettó) lehetőségek vannak.
- ki az, aki beruház ilyenre, ha a parkolóhelyét bármikor elfoglalhatja más?
- ha nem fektetjük le az alapokat, hogyan gondoljuk, hogy bármilyen beruházás elindul?0-ra saccolom a régi lakótelepek mellé puszira letett és már megvalósult töltőhelyeknek a számát. Ebből kiindulva erős a gyanúm, hogy a mindenkori kúrmányzat utolsó célja lesz a panelok melletti töltőállomás hálózat kiépítése. Nem mondom, hogy gátolni fogja, talán egy részét EU-s pénzekkel támogatja majd, de elsősorban a társasházak nyűgje marad a kiépítés.
A fentiek alól csak úgy tudsz kibújni, ha jelentősen nő a hatótáv (kb. duplázódik), és a töltési idő is rövidül max.10 percre, különben a MOL töltőhálózatára zúduló tömeg a MOL-nál is fog lakni. A két feltétel nagyszerűsége az, hogy pont egymással ellentétes irányba hatnak , és ezeken a területeken van évek óta legnagyobb ígérgetés, a legkisebb előrelépéssel.Az energia igényre visszatérve, továbbra is tartom, hogy jelentősen alulbecsülöd a várható igényt. Megnéztem Magyarország Nemzeti Energia- és Klímatervét, kb. 70 TWh a közlekedés energia igénye 2030-ra egy masszívan növekvő energia felhasználási trend mellett (szintén converter úgy hogy vigyázz , 6000 ktoe). Ez azért jóval meghaladja az általad vázolt kb. 10 TWh teljesítmény igény növekedést, és az éves energia fogyasztással összevetve is baromi sok. [link] 70. oldal. Arról hadd ne tegyünk említést, ez csak a közlekedés energia igénye, de nem csak a közlekedés használ fosszilis energiahordozókat (valahol 30%-ot olvastam a közlekedés kapcsán, mint a fosszilis energia felhasználó terület, globális adat volt nem Mo-ra vonatkozott).
De kapaszkodj meg, a terv elintézi azzal, hogy 2030-ig nem kell foglalkozni vele, a későbbi periódussal meg nem számol - ami valahol jogos, mert messze van, de a trendek alapján lehetett volna bökni egyet. Ha a jelenlegi villamos termelés 30% Paks, Paks 2 felépítése kb. 15 év (ami elég optimista a jelenlegi haladási ütemet látva), akkor mennyire sok az a meglévő pár évtized?Azonban ennél sokkal fontosabbnak érzem, azt a kérdést, amit fent is írtam, ilyen leendő körülmények között hogyan tölti majd a panel proli (mint én is) az elektromos autóját? Még mindig nem látom abban a válaszban a megoldást, hogy van rá pár évünk, hogy kitaláljuk.
A részemről az nem kérdés, hogy nincs választásunk, és zöldíteni kell. A hogyan kapcsán vannak kérdéseim, azt látom, hogy ki-ki optimistán, vagy ellenségesen viszonyul a témához, de nekem a tárgyilagosság hiányzik.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Ezekiell #105 üzenetére
Szóval, a benzines nem zöld, az elektromos meg egyszer majd talán zöld lesz. Sztem ez az egész egy nagy mézesmadzag, amiből kurva nagy ráb@szás lesz. Ezt a fejlesztősdit vkinek ki kell fizetni. Ahogy azt a többszáz milliárdot is, amit jelenleg adó formájában becsengetnek a benzint, dízel tankolók. Én inkább irgalmatlanul büntetném azt, aki magán célból a városban autót használ (a villanyost is) és ebből jutalmaznám az alternatív módon közlekedőket.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezekiell
veterán
A te módszered is működhet, lásd dugóadó és társai. Nem kizáró a kettő, az elektromos autózás és a dugóadó/kitiltások
A benzines sose lesz zöld, igen. Az elektromos pedig az tud lenni (kb 10 évesen már bőven az is, addigra visszahozza a legyártásának "költségét", de ez persze függ az autótól).
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Somatom
veterán
-
GreenGoblin
tag
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
tha_answer
őstag
porsche csinal zold uzemanyagot
-
Somatom
veterán
válasz GreenGoblin #111 üzenetére
Mintha kimaradt volna néhány "apróság". Pl. hogy az a társasház hova telepítse a töltőt, amikor így sincs elég parkolóhely és hogyan lássa el árammal? Mondjuk a javasolt napelemmel? Csúnya bukta lenne.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
8th
addikt
Hát ez az. Én a Dunakeszi Gyártelepi paneldzsungelben nőttem fel. agglomerációs város nem egy kirívóan nagy lakóteleppel. Nem is olyan zsúfolt mint a gazdagréti vagy a kaszásdűlői. Keszin a polgármester addig kábította a helyieket, amíg azok rábólintottak a lakótelep tövébe építendő lakóparkra. Az egy dolog, hogy olyan zsúfoltság lett emiatt, hogy ha feldobsz valamit a levegőbe az biztosan nem ér földet mert eltalálsz vele egy embert de ehhez ki kellett irtani egy jó nagy erdős zöldterületet és ki kellett sajátítani több tucat kiskerteket is amin akkora népharag kerekedett, hogy majdnem elbukta a fickó a következő polgármester választást. A lakótelepiek azóta minden négyzetméter zöldterület megmaradásáért vérben forgó szemű pitbullként kőkeményen megharcolnak. Ha most jönne valaki aki közölné, hogy na emberek itt és itt most fogjuk és lebetonozzuk a lépcsőházak előtti zöldterületet és parkolókat létesítünk elektromos autók számára töltőkkel az vehetné is a sátorfáját mert biztosan bukná a következő polgi választást. Meg aztán matekoljunk már kicsit. A tömb amiben laktam hét lépcsőházból állt. Lépcsőházanként hatvannégy lakással. Az négyszáznegyvennyolc lakás csak abban az egy tömbben. Huszonöt lépcsőház van a "régi lakótelepen" a tízemeletesekben ami ezerhatszáz lakást jelent. Van olyan háztartás ahol több autó is van de olyan is akinek nincs autója. Legyen mondjuk ezeregyszáz autó összesen a lakótelepen. Kíváncsi lennék milyen infrastruktúrát kéne ahhoz kiépíteni ami elbírja azt, hogy estefelé hazaérve kvázi egyszerre rádugjanak a töltőre 1000+ villanyautót és most direkt nem számoltam bele sem a lakóparki lakókat akik szintén fent parkolnak a tízesek előtt sem a négyemeletes sorházakban élőket sem az új tízemeletes paneltömbök lakóit csak azt aki a régi tízesekben lakik. Senki mást. Szóval fasza ez a villanymániás hurrá optimizmus meg, hogy simán van még húsz évünk arra, hogy kitaláljuk hogyan oldjuk meg a töltést csakhogy egy zsúfolt lakótelepen a valósághoz nem sok köze van ezeknek a lázálmoknak. Azt a hülyeséget, hogy mindenki töltse a munkahelyén meg töltsön rá nappal valamennyit és eloszlik a dolog azt inkább hagyjuk. Ez egyáltalán nem életszerű. Tragikomikus, hogy úgy üldözik döntéshozói szinten a belsőégésű motort, hogy még egyáltalán nincsen semmilyen alternatívája. Mert ne áltassuk magunkat a villanyautó sem az maximum csak egy nagyon szűk tehetős réteg számára. Amíg tengerentúlon, ázsiában és minden földrészen ésszel állnak a dologhoz addig mi haladó európaiak szokás szerint szépen tökön lőjük magunkat és önként dalolva kinyírjuk az autóiparunkat. Mert ződnek kell lenni még ha beledöglünk is!
-
"Azt az áramot el is kell juttatni valahogy, majd letranszformálni. Egy benzinkúthoz nem muszáj csővezetéken szállítani a benzint,..."
Azt azért számold bele, hogy a kábelfektetés egyszeri költség, ami után minimális karbantartás szükséges.
A környezetszennyezés is hasonlóan oszlik meg. Az építési időszakban magas, utána közel nulla.Az üzemanyaggal azért más a helyzet. Nyersolaj kitermelés és import. Németországba tankhajókkal szállítják a nyersolaj egy részét. A nehézolaj olcsó üzemanyag, de a legkörnyezetszennyezőbb hajtóanyag címére sikeresen pályázhat. A finomítás után szállítani kell, majd szállítani a kútig.
" Pl. nekem egy 8 éves, 2 literes dízelem van és állítom, hogy zöldebb vagyok, mint egy agglomerációból naponta, villanyautóval ingázó. "
Állítod. Inkább csak rosszul gondolod. Amíg egy e-autó a fékezésekből képes visszanyerni a mozgatásba befektetett energia egy részét, egy tisztán robbanómotoros a teljes mértékben a fékrendszerrel emészti el.
Ez ugye duplán környezetszennyező. Nincs energia visszanyerés, de legalább a fékek kopása is növeli a részecske méretű szennyezést."Én sem ott szennyezek, ahol élek, mert az autóm futásának 90% -át úgy teljesíti, hogy kimegyek vele Németországba, meg haza."
Nem erről van szó. A szennyezés szempontjából mindegy hol szennyezel. A nagyvárosok szempontjából ott az előny, hogy nem (csak) a helyszínen szennyez a jármű. A fékek és a gumik az elektromos autók esetében is kopnak, de az energia előállítás szennynezése másutt történik. Nyilván az sem mindegy miből állítják elő az elektromos áramot. Németország ebből a szempontból jó helyzetben van. Az északi-tengeren folyamatosan fúj a szél. Már csak két távvezeték hiányzik az ország egyenletes ellátásához.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
8th
addikt
válasz Hieronymus #115 üzenetére
egy tisztán robbanómotoros a teljes mértékben a fékrendszerrel emészti el. Ez ugye duplán környezetszennyező. Nincs energia visszanyerés, de legalább a fékek kopása is növeli a részecske méretű szennyezést.
Motorfék?
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #115 üzenetére
Ez nem így van. Mivel még nem tudják, hogy hogyan is lesz a jövő, a szabványok változnak, amihez a hálózatnak is folyamatosan alkalmazkodnia kell.
Pont azért írtam, hogy nem ott szennyezek, mert egy nagyvárosban lakok (feltéve, hogy Budapestet annak tekintjük). Aki agglomerációból ingázik, az naponta tölt, generálja a dugót, parkol a városban, koptatja a gumikat, stb., stb. Én a városban bringázok. Nem használom az autót, mivel itt is lakok, így bringatávolságokat közlekedek. 8 hónapja van meg ez az autóm, minden hónapban két hetet vagyok itthon, de még csak egyszer tankoltam Magyarországon (akkor is csak 20 litert). Szóval, fenntartom, hogy én vagyok a zöldebb.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezekiell
veterán
-
Ezekiell
veterán
válasz tha_answer #119 üzenetére
a bolygo koszoni szepen meglesznelkulunk is jopar kihalasi esemeny volt eddig is
Mi = emberiség, nem a bolygó, ne keverd. Mi beledöglünk.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Noukoum
veterán
Na most ugye az volt a fő szál hogy 20 év múlva egy társasházban lakó ha új autót akar venni (ami akkor már csak villany) akkor hogyan fog tölteni. Akkor már az összes új autó tudni fog 500 km wltp hatótávot legalább, azzal heti 1szer kell tölteni kb. De nem kell teljesen feltölteni, semmi szükség rá. Mert mindenhol lehet majd tölteni. Reggel felkelsz, elviszed az egyik gyereket az óvodába és bekíséred. Ha van töltő töltesz, 15perc. Elmész a munkahelyre, ha van töltő töltesz 8 óra. Végzel a munkával, mész a másik gyerekért az iskolába megvárod míg végez 10 perc. Aztán irány a sportcsarnok, edzésre viszed a gyereked. Addigra már az asszony elhozta az ovis gyereket és elmentek bevásárolni, ha van töltő 1 óra töltés. Aztán mindenki haza, este elmentek a barátékhoz vacsorára ha van töltő, 1,5 óra töltés. Aztán haza aludni, ha van töltő megint lehet tölteni 8 órát. Ebben semmi kompromisszum sincs, csak át kell állni az emberek agyának arról hogy 1szer kell feltölteni arra hogy folyamatosan tölteni kell.
Nem sorban: aki töltőhelyre áll és nem tud tölteni az jelenleg sem legális közterületen. Nyilván lesz haszon az eladott áramon, hiszen kihasználják hogy egy társasházas nem tud otthon tölteni. Hogy ki fogja telepíteni? Az aki azt akarja hogy ne a másé legyen. Én mindig hangsúlyozom hogy senki ne gondolja azt hogy majd olcsóbb lesz a villanyautó. Most még az, sokaknak néhány év alatt kiadja a matek a belsőégésűhöz képestAzt meg totál nem értem hogy azt mondtad földbe dugom a fejem, erre a szükséges áram 1000szeresével számoltál. És még mindig azt mondod hogy én becsülöm alá az energiaigényt?
Azt még elhiszem hogy elbasztad a konvertálást, de azt már nem hogy mikor elolvastad elküldés előtt nem tűnt fel.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
8th
addikt
válasz Ezekiell #118 üzenetére
Egy fenét! A régi környezetszennyező autók eltűnnek lassan már a full csóró vidéki Magyarországról is nemhogy a nagyvárosokból. Nézz szét az utcán. Nagyrészt csak euro4-5-6 autók vannak forgalomban a dízeleken minimum tizenöt éve ott a részecskeszűrő. Hiába van sokkal több autó mint két évtizeddel ezelőtt az általuk generált légszennyezés sokkal alacsonyabb mint akkor volt. Több évtizedes reszelgetés árán végre elértünk arra a pontra, hogy már marhára nem döglünk bele ha ezekkel az autókkal járunk és akkor most parancszóra dobjuk az egészet a kukába? Mert néhány tucat döntési pozícióban lévő hülye úgy akarja? Nem az elektromos autó ellen vagyok de az nem megoldás, hogy teljesíthetetlen normákkal megfolytjuk a teljes európai autóipart miközben sem az infrastruktúra sem a mocskos anyagiak nem állnak még rendelkezésre, hogy tömegével villanyra váltsanak az emberek. Ha már annyira aggódnak a döntéshozók a környezetvédelemért talán kezdhették volna azzal, hogy első lépésként kibasszák a dízel autókat a városokból majd kötelezik az autógyártókat az alternatív üzemanyagok használatára (pl. lpg vagy cng + hibrid hajtás) és csak ilyen autókat hagynak árusítani mondjuk 2025 után. Gyártói oldalról ez minimális beruházással könnyűszerrel teljesíthető feltétel lenne. A technológia és a tapasztalat is adott az összes autógyártónál ehhez. Már ez az apró kis lépés drasztikusan tisztítaná a városok levegőjét. Aztán majd valamikor ha a feltételek adottak lesznek ehhez eljöhet a villany hajtás ideje.
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
Olajtkitermelés, feldolgozás, szállítás, stb - ez meg mind le van szarva, mert az autód kevésbé szennyez, mint a 10 évvel ezelőtti. Értem én.
Mindezek mellett a nagyvállalatok és az ipar szennyezését kellene ugyanígy visszafogni, ahogy a lakosság szennyezését próbálják.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Noukoum
veterán
válasz Ezekiell #123 üzenetére
Ne etesd a trollt. A Föld lapos, a vakcina azért kell hogy kinyírják az emberiséget, az 5g rákot okoz. És igen a villanyautó szennyezőbb mint a dízel. Hiszen Kamula Barna is megmondta. Ő a példaképem, miért hazudna?
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
8th
addikt
válasz Ezekiell #125 üzenetére
Rosszul látod. Semmiről sem akarok senkit meggyőzni. Csak leírtam egy lehetőséget amivel rohadt nagyot lehetne tisztítani a belsőégésű autók égéstermékén. Az én öreg szarom is megy télen szappanosékhoz és ott kap egy lpg szettet. Olcsóbb is tisztább is win-win.
(#126) Noukoum: Szánalmasan gyenge próbálkozás volt. Soha egyetlen villanyautós cikk alatt sem állítottam ilyen baromságokat tehát roppantul örülnék ha abbahagynád a személyeskedést és nem hazudoznál itt rólam össze vissza. Mondok még egy meglepő dolgot: rég be vagyok oltva, nem is volt számomra kérdés, hogy felvegyem-e vagy sem.
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
Igen, ez egy lehetőség amit írsz. Egy átmeneti lehetőség maximum. És azt még mindig nem gondolod komolyan ugye, hogy majd hirtelen mindenkinek elektromos autója lesz egyszerre, vagy hogy ez egyátalán kívánság bárki részéről is?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
(#116) 8th: "Motorfék?"
Mert az vissza táplálja az üzemanyagot?
A régi porlasztós járművek még akkor is fogyasztják az üzemanyagot.
A motorfék leginkább a jármű lassításához jó. Ebben is a diesel jobb hatásfokú, de az sem alkalmas komolyabb fékezésre.(#117) Somatom: "Ez nem így van. Mivel még nem tudják, hogy hogyan is lesz a jövő, a szabványok változnak, amihez a hálózatnak is folyamatosan alkalmazkodnia kell."
Ezért nem kell neked aggódnod. Jelenleg 400 voltos hálózatot húznak a töltéshez. A töltést biztosító szolgáltató olyan kiszolgáló végpontot akaszt a vezeték végére, amit akar. Abból lehet 800V-os töltőt is üzemeltetni.
Ráadásul a töltőpontok szaporításához a hálózatot is bővíteni kell, ami lehetőséget biztosít a ma még speciális igények kielégítéséhez."Aki agglomerációból ingázik, az naponta tölt, generálja a dugót, parkol a városban, koptatja a gumikat, stb., stb."
Kevered a dolgokat.
Az egyik az, hogy olyan nagyságrendű és minőségű tömegközlekedés nincs a nagy városokban és környékükön, amivel ki lehetne váltani az szgk használatot.
A másik, hogy az elektromos autók kevesebbet szennyeznek, mint a robbanómotorosak, a felhasználásuk helyén.
Ha én tömegközlekedéssel járnék munkába, akkor az utazási idő hosszabb lenne, mint autóval. A havi költsége is magasabb lenne, mint a felhasznált üzemanyag költsége. Ezért 4 éve vettem egy új városi autót.
Vettem volna elektromosat, drágábban, de akkor még nem állt rendelkezésre elegendő töltőállomás. Hiába van 3 fázisú energia ellátásom. Az utcában tilos a parkolás. Mára sokat javult a helyzet, gondolkodás nélkül cserélem az autót elektromosra, jó ajánlat esetén.
Részese és elszenvedője vagyok a városi közlekedés problémáinak."Szóval, fenntartom, hogy én vagyok a zöldebb."
Mit lehet ezzel a kijelentéssel kezdeni. Addig, amíg valóban nem lehet 10 perc alatt feltölteni egy akkumulátort, nem lehet téged kötelezni elektromos autó használatára. Az, hogy te vagy a környezetkímélőbb, még akkor sem feltétlenül igaz, ha te választod meg a viszonyítási alapot.
Ha egy kamion mögé beállva tolod le a kb 1000 kilométert, akkor nem szóltam.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #136 üzenetére
Pedig, sztem elég világos. A ződség nem csak a saját üzemanyagfogyasztásról szól. Azzal, hogy autóval jársz, gerjeszted a zsúfoltságot. Miért nem költözöl olyan helyre, ahonnan nem kell autóval járnod? A Kissvábhegyen lakok, Óbudán van egy garázsom, a nyócban egy lakásom és ezeket a távokat símán tolom bringával. A piacon vásárlást is megoldom bringával. A Balcsira is mentem már úgy, hogy levonatoztam a bringával. Sokkal jobb volt, mint autóval.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezekiell
veterán
De ez ellen nem is érvel senki se, amit te mondasz Teljesen igazad van, hogy ha nem muszáj autót használni, akkor ne használjon az ember, és ezzel tud a legtöbbet tenni a környezetért (autózás témakörben).
Szóval tök igazad van, csak itt nem az autózás vs biciklizés a téma, hanem benzines vs elektromos.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
"Miért nem költözöl olyan helyre, ahonnan nem kell autóval járnod?"
Ha a következő 20 évben kifizeted a nagyjából 500 euró havi többletköltséget, akkor költözök. Ha nem akkor értelmetlen kérdést tettél fel. Na jó legyen 400, mert 100 eurót elatugozgatok. Ja nem, mert a havi bértlet költségével még mindig számolnom kell.
De ez terelés. Nem arról folyt beszélgetés, hogy én mit csinálok. Te állíítottad, hogy zöldebb vagy az elektromos járműveknél. Maradjunk ennél, ha még úgy gondolod.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Áfogat
csendes tag
Valóban ez volt a fő szál, és éppenséggel nem nagyon nyugtattál meg, sőt. Leírtál egy opciót, hogy hogyan kellene működnie, vagy működhetne a rendszer. Az egészet pedig felépíted erre az érvrendszerre:
"Mert mindenhol lehet majd tölteni."
Amit ilyenek követnek:
1. "Ha van töltő töltesz, 15perc."
2. "ha van töltő töltesz 8 óra."
3. "ha van töltő 1 óra töltés"
4. "ha van töltő, 1,5 óra töltés."
5. "ha van töltő megint lehet tölteni 8 órát."
Értem, amit mondani akarsz, és egyet is értenék egy ilyen modellel, csak a leghalványabb jelét nem látni, hogy ebbe az irányba mozdulna az ország, ez még az én példámnál is jóval durvább hálózatfejlesztési igényt takar. A modelledből nem az következik, hogy az telepít töltőt, aki azt akarja hogy ne másé legyen, hanem az, akinek ez üzleti érdeke (pl. kevéssé látom reálisnak, hogy az ovik töltőpont építésbe fogjanak) -> nem fog olyan helyre töltő települni, ahol nem rentábilis -> nem lesz mindenhol töltő.
Biztos, hogy úgy senki nem fog magának töltőt kiépíteni, ha a helyére bármikor bárki odaállhat tölteni, és nem 100%, hogy a telepítő is tölthet, amikor szüksége van rá. Ez a hiénázás melegágya lenne, ami nem példa nélküli - nem állítom, hogy általános, de semmiképp nem példa nélküli.
Magam is úgy vélem az a legtisztább, ha mindenki magának építhetne egy töltőt, akinek van rá szüksége, de akkor ez azzal jár, hogy bitorlod a parkolóhelyet, és akkor sem állhat oda más, ha éppenséggel az autód a munkahelyen van. Sőt tovább megyek, a leírásod alapján az építő maga is szabálytalanságot követ el, ha csak parkol a helyén, de nem tölt.
Az olcsóság részét nem egészen értettem, nem az anyagi vonzat a legproblémásabb a szememben, soha nem is állítottam ilyet. A tisztázatlan viszonyok zavarnak, hogy nem tudsz pár évet előrelátni, pedig egy autót pár évre vesz magának mindenki.
Még egyszer, maximálisan támogatok egy, az általad leírt modellt, de hinni nem tudok benne, hogy ez így is lesz. Mondhatnám, hogy szerintem meg az lesz, hogy meglátjuk mi válik be nyugaton, és copy-paste átvesszük, de ezzel is az a baj, hogy egy vélemény, és nem egy logikus következtetés.A váltási hiba mennyire alapja a szempontodból az érveim ignorálásának? Mert ha teljesen, akkor felesleges bármit is írni . Mit tegyek azon kívül hogy:
- elismertem a hibát
- amikor leírtam, akkor külön is kértem nézzétek át
Igen továbbra is állítom, hogy jelentősen alulbecsülöd a szükséges villamosenergia igényt, a fenti okokból, és erre nem lehet mentség a konvertálási hibám (az én hibám nem zárja ki, hogy más ne tudjon tévedni ). Melyik része nem volt világos az előző hozzászólásomnak, azt szívesen kifejtem bővebben, de az egészet újra nem. Nyisd meg légy szíves a linket a jelölt helyen, és ha továbbra is úgy látod hogy az egész átállás megvan az általad vázolt 10TWh-ból, akkor beszéljük át, miért gondolod úgy. Ebben az MNEK-ban az a jó, hogy minden az általunk saccolt értéket, kerekítést, elszámoltam, elkonvertáltam, nem vettem figyelembe dolgot, töltési veszteséget (amit szintén nem értettem hogy jött ide) beleszámol. Természetes nem aduász, de a saccolásnál mindenképp jobb.Sajnos minél többet beszélünk a témáról annál inkább meggyőződésem, hogy az ár sodor minket, nem pedig kis országunk hajózik a zavaros vizeken egy konkrét cél felé.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Ezekiell #138 üzenetére
A téma az, hogy attól, hogy vkinek benzines autója van, még lehet zöldebb egy villanyautósnál. Mégpedig úgy, hogy olyan körülményeket teremt, hogy zöldebb lehessen. Nekem tök mindegy, hogy mi hajtja az autómat. Abban a pillanatban villanyosat fogok venni, mihelyst az jobb lesz nekem. De, ennek semmi köze a zöldséghez és nekem egy villanyautós se mondja, hogy azért jár a villanyautóval, mert az zöldebb. Ha a zöldség fontos lenne számára, akkor úgy élne, hogy ne kelljen autóval járnia.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezekiell
veterán
Hát ha nem használod az autód, akkor zöldeb leszel annál, mint aki folyamat használja. De hát ez meg milyen érv már megint, hogy jön ez a közhely ide?
egy villanyautós se mondja, hogy azért jár a villanyautóval, mert az zöldebb
Hát, pedig elhiheted, hogy elég sokan azért vettek villanyautót.Ha a zöldség fontos lenne számára, akkor úgy élne, hogy ne kelljen autóval járnia.
Ez meg már megint egy egészen teljesen más kérdés, és ebben sincs feltétlen igazad, mert nem mindenki tudja megtenni, amit írsz.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Somatom
veterán
válasz Ezekiell #142 üzenetére
Ez nem közhely, hiszen itt vagyok rá példaként. Havonta két nap, egy bizonyos feladatra van az autóm. Ez olyan feladat, amire a villanyautó még nem alkalmas.
Mindenki nem tudja megtenni, de ha csak az járna autóval, aki nem tudná megtenni, hogy ne autóval járjon, akkor ez a villanyautózás sztem nem is kerülne szóba.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezekiell
veterán
ha csak az járna autóval, aki nem tudná megtenni, hogy ne autóval járjon, akkor ez a villanyautózás sztem nem is kerülne szóba
Ebben nem vagyok biztos, de jobb lenne a helyzet, az biztos.Ugyanakkor azt is látni kell, hogy a civilizációs fejlődésnek és jólétnek ára van, és hát nem mindenki akar lemondani róla könnyen/akárhogy.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #146 üzenetére
Egyáltalán nem rendelgetek, mivel nem vagyok itthon, hogy át tudjam venni. Csak olyan terméket rendelek, amit hazai boltban át tudok venni. Látod, ez is egy olyan dolog, hogy úgy vagyok ződ, hogy nem is akarok az lenni.
Egyáltalán nem ragaszkodok a húshoz, ha az ízlelőbimbóimmal el tudják hitetni, hogy az a valami húsból van. Csak utána ne fossak, mint a pelikán.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Be quiet! Pure Wings 2 140mm PWM High-Speed
- Ejha! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16Gb 1TB SSD FHD IPS + Táska!
- ELADÓ intel i5-9400f (igény esetén hűtővel)
- GeForce EVGA GTX 1660 SUPER 6GB
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000