Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #70869248

    törölt tag

    válasz vlevi #762 üzenetére

    Ez már nem teljesen így van, szinte mintha a saját szavaimat látnám...sok elsőkerekessel mentem már pályán, de mind egy rakás szr volt, a sajátjaimat is beleértve egy hátsókerekeshez képest.
    Aztán pont az AC topikban beszélgettünk, amikor felmerült az elektromos diffizár. Még azóta sem mentem ilyennel, de az AC-ban játszok az EDL programozásával, és valóban át kellett értékeljem az FWD felfogásomat.
    olyan szinten lehet programozni, hogy egy totál más vezetési stílust igényel mint amit megszoktam., ha bekapcsol az EDL akkor sok olyan szituban kihúz a bajból, ahol egy hagyományos FWD leesik az útról. Arról nem beszélve hogy totál más a kigyors alászedett kerék mellett is.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz vlevi #766 üzenetére

    Nem tudom, mivel konkrétan csak a Merci volt megemlítve amire válaszoltál, abban meg van, de összkerekes.
    Macy írt még 3 elsőkerekes autóról aminek egyforma a fizikája.
    konkrétan így:
    "Mentem ezzel a mercivel, hát mit mondjak, elég szar. 3 első kerekes autót próbáltam, gyakorlatilag mind ugyanolyan fos. Mintha egyforma fizika lenne alátolva. Tolja az orrát mint a szar, gázelvételre meg dobja a farát."

    hogy ezek közt volt-e kupás Clio azt nem tudom megszülni így. Erre válaszoltál hogy az FWD-k ilyenek, erre válaszoltam hogy ez már nem teljesen igaz, mivel a különböző aktív diffik, elektromosan zárodó diffik már más vezetési stílust adnak az FWD-nek gázon és gázelvéten is.
    ..bár kétségtelen hogy a legnagyobb hatása kigyorson van...totál más vezetési stílus.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz macy #776 üzenetére

    A Merci az ugye összkerekes, annak alapból nagyon kell különböznie egy sima FWD-től, tegnap olvastam róla, hogy 40%-t ad a hátsó kerékre..remélem nem tévedek.
    A 2014-s Clio-ban nincs, Megane-tól teszik bele.
    Viszont ha a 3. autó egy 2014-s ST Focus volt akkor abban van.
    Ezért ennek a 3 autónak azért kell különböznie, mert a Merci 4WD tulajdonságot kell hozzon.
    A Focus elektronika vezérelt diffit használ, azaz közel olyan jó mint a Merci, ha az ember úgy vezeti.
    A Clio meg klasszikus FWD hajtást kell hogy mutasson.

    pl. itt írnak kicsit tesztvezetés közben miben másabb.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Penge@Borisz #790 üzenetére

    A szimeket készítők hülyék(bocs)...elhitették velük a szimesek hogy semmi nem számít csak a fizika. na köszi.
    Pont a fizika az ami a legnehezebb, ha keveset számol az a baj, ha sokat számol az a baj. ..ha keveset számol akkor ugye hiányérzete van az embernek, ha viszont sokat számol az sem ér semmit ha a végeredmény nem működik.

    Szal fizikát is ilyen-olyant kaptunk, ellenben a hangulatot teljesen kiölték a szimesek azzal a felfogással, mert hogy AI minek hiszen úgy is a multi az igazi, a környezet minek úgy sem látod menet közben, egyéb hangulati elemek is csak az erőforrást zabálják.
    Jól kibaxtunk magunkkal.
    Mert igen is kellenek a hangeffektek amikor a rajongók mellé érsz, és a pit work, a setup rész állításnál is milyen jól esik egy kis csavarkulcs zörgés...milyen jó egy karriermód jó fizikán, multiban gyakran kicsapnak az első kanyarban. ..vagy lassú vagyok, vagy gyors vagyok, vagy kevesen vagyunk...stb.
    Milyen jó tud lenni egy okos AI, amikor leülök és megküzdök egy versenyen, megismételhető élmény, nem függ ezer mástól.
    Amikor Pikes Pike-re úgy megyek fel hogy gyönyörű, nem pedig úgy hogy a távolban látom a tekergő aszfaltcsíkot és a keretező fákat a levegőben...ennyi a grafika.

    Szimes nem szimes, sztem is nagyon fontos a körítés, a hangulat.

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz JoinR #797 üzenetére

    Az emberek 80%-ban bénák, de azt hiszik hogy nem, vagy még több. 12éves multis háttérrel mondom hogy már. absz. nem érdekel a győzelem ..mivel az emberek csalnak ha lehet..tojnak a feeling-re és pillangóznak, vágják a pályát..és nagyobb gusztustalanságok így semmi értelme.
    Soha senkit nem érdekelt hogy én hogy hoztam a 3. helyet, amikor az első baltával átment a mezőnyön, míg mások megtervezték az előzést, és nem vállaltak be ésszerűnél nagyobb kockázatot, mert a másik is versenyez.

    ...szal sztem fel tudom sorolni azokat az arcokat akikkel szívesen mennék egy mezőnyben.
    Egy jó AI a legjobb dolog, ..ennél persze jobb egy nagyon összeszokott baráti társaság, akik élőben is összejárnak...de minden más társaság rosszabb, ráadásul kinek mikor jó..
    A nagyon jó AI kb. az NR2003 AI szintjtől indul.

    A feeling ...mint amikor a PoG, Historix megjelent. Nagyon kell a hangulat.

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz JoinR #799 üzenetére

    Az iR nálam anyagilag nem játszik, (+nekem be sem jön mint szimfizika), és ott is csak bizonyos szint felett kerül be az ember egy nagyjából védett zónába, és még ott is érdekes a büntetések osztása... persze ott is előfordulhat hogy valaki a kuplungra teszi a féket :)
    Az rF AI-ja kinőhette volna magát, egy időben sokat piszkáltam a 'talent' cuccokat ahol jellemzőkkel lehetett felruházni a nevesített AI-t.
    // Driver stats
    Aggression=64
    Reputation=99
    Courtesy=66
    Composure=62
    Speed=74
    Crash=20
    Recovery=15
    CompletedLaps=95
    MinRacingSkill=52

    Nagyon elkanyarodtunk a PCars-tól, bocsesz is érte, a lényeg hogy egy jó AI mindig ráér, mindig fel lehet tölteni vele a mezőnyt, nem lép be anyám magas ping-l, nem nyitja rám a fényszóróját hátha nekem leesik az FPS, ...és nem csal, max rosszul van beállítva. :)

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz rambustibi #807 üzenetére

    itt ez is és az is igaz.
    Nyilván nem a versenyző állítgatja az autóját...pláne a mai technikákat. viszont mire erre a szintre elér nagyon sok képzésen megy át, ..pl. átlátja a telemetriát, és van fogalma mit kell állítani, de nem akar okosabb lenni egy szakembernél...ez neki abban segít hogy fejben értse az autót minden kanyartípusban, és könnyebb, gyorsabb legyen a komunikáció. ...mint mondjuk a munkahelyeden mikor a főnököd beszámolót kér...ha tudod miből áll a munkád, akkor könnyebb, mintha 1 hónapja vagy ott és egy csomó felesleges infót is elmondasz.

    ..
    de valahol nagyon örülnék annak ha a játékos is szintet léphetne, és nem tekergetné a kirugózást, hanem elmondaná hogy mi a pálya, és a mérnök állítana...ehhez egy elég komplex, már már szerepjáték szintű párbeszéd kellene, sokféle választási lehetőséggel.
    De ha ez utópisztikus is, azért egy Viper Racing szintű képi információ nem lenne baj mondjuk karriermód alsóbb osztályokban (pláne hogy ott nagyon látványos volt egy túl puha rugó beállítása)...mert sok játékost a setup csak hátráltat.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz SityiSXT #814 üzenetére

    Ez már kicsit messze vezet.
    Nem tudom ki mondja hogy nem jók az áttételek, de nehezen hiszem hogy miért ne korrektet állítanának mikor uannyi munkába kerül mint egy hülyeséget állítani, pláne liszenszelt modellnél amikor meg is kapsz mindent.
    Nem sok értelme van mást beállítani, pláne hogy azt még látják is...ha csalni akarnának akkor egyszerűbb a légellenállással, súrlódással..meg egy csomó olyan dologgal trükközni ami nincs a kirakatban.
    A fékezés ..hát ez megint olyan hogy milyen beállításokkal?
    ..a gumit egyébként simán el lehet melegíteni 2 kör (pályafüggő, beállításfüggő, stílusfüggő) alatt is a valóságban.

    ..ha kipróbálom majd, akkor rögtön kiderül hogy milyen a fizika alatta, és hogy amit számol az jó irányban történik vagy sem. :)

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz vlevi #816 üzenetére

    amiről te beszélsz az a ligamod.
    Az AC-ban nem kell minden autót egyformára hozni. ..és ahogy írtam felesleges nem korrekt váltóáttételt írni, rengeteg más módon lehet lassítani és gyorsítani az autókat...még abban sem vagyok biztos hogy hivatalos licence-l el térhetnek-e a kapott adatoktól. A törésmodel miatt volt régebben ez miatt balhé, ha jól emlékszem a Ferrari nem is engedte törni az autóit a hivatalos license mellé.
    A lényeg ahogy írtam tök felesleges a váltóáttétellel trükközni, van egy csomó olyan dolog amibe becsomagolt állapotban nem nézhetnek bele a játékosok, és nyugodtan lehet garázdálkodni, nem kitenni a garázsrészbe..a kirakatba.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Csapoati #828 üzenetére

    megvettem, de még egyszer nem indítottam el...van ezeréves motorkormány kontrollerem, de sehogy nem bírtam működésre bírni :(
    de belenézek akkor, megsasolom

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Penge@Borisz #966 üzenetére

    Alapvetően értelek és sok részletében egyetértek. De nagymértékben le lehet egyszerűsíteni és le is kell, pl. egy kasztni csavarodási tulajdonsága nem kell 2ezer részletből álljon, biztos van amikor ez is kell, pl egy autó tervezésénél, töréstesztjének számolásához.
    Szal figyelmen kívül lehet hagyni egy csomó mindent...egész nyugodtan, de bizonyos dolgoknak meg működni kell.
    A számítógépes szimuláció elfogadott sok területen, ilyen-olyan pilótákat képeznek rajta, eseményeket szimulálnak...és nem komolytalankodják el, mert hogy ez nem a valóság.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Penge@Borisz #968 üzenetére

    simán lehet egyszerűsíteni...pl. egy négyütemű motor modellezése nem nagy feladat, nem kell 625 dolgot hozzátenni, pedig 625 dologból áll, és változókból. DE nem kellenek. utólag hozzá lehet tenni mittomén ritkásabb levegőt...de nem kell olyanokat hogy az autó haladásából adódóan párásabb, és szárazabb környezetben halad. Ezt csak a motor veszi észre, és egy adatokat figyelő mérnök.
    pl. az rF2-ben a pályatapadás változik annak függvényében hogy süti a nap vagy sem...ha eltakarja egy felhőbodor, akkor a pálya azon szakasza lehűl.
    sztem pl. ez sem fontos, egy versenyző készül rá, ha tudja hogy ott általában árnyékban van a pálya, de hogy most 5 perces felhőátfutást is számoljon..nekem nem fontos.

    Egy repülőszimulációt végrehajtó pilótanövendék oktatási programját sem zavarják össze, mesterséges környezet, de nem komolytalan.

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz dino_m #994 üzenetére

    Kiss Norbi együtt szimezett egy Proex taggal, így kapott lehetőséget egy Opel Astra tesztvezetésre az EuroRing-n (még megvan a CD..amiben volt sóderágy is :D) a lényeg hogy körrekordot döntött.
    Így lett Proex versenyző.
    Valahol le lett írva milyen lavírozások kellettek (rivális Zengő is segített neki) hogy aztán kamion europabajnok legyen, Astra kupár nyert, clio kupár nyert, Seat Leon kupát nyert, mind végigszurkoltam és a következő évre mégsem volt pénz. Akkor ment formula autoval, és jött pár beugrószereplés, majd a kamion.
    itt lehet bővebben: [link]
    Az Astra tesztvezetésről csak lemezem van (megpróbáltunk neki szponzort hajtani), de 'lacházán már ott voltam.
    Sokakkal szimeztem akik aztán megpróbálkoztak a valós versenyzéssel, egy Nascar-s srác aki saját zsebből pénzelte az idényét, és bár nem volt kiemelkedő szimes, jó eredményei voltak a Suzuki kupában, de nem bírta tovább. Ingy driftelt szintén saját zsebből egy Sierra-val, de ez is sok pénz.
    Itthon nagyon sok olyan valós versenyző van, aki inkább a pénze miatt van a pályán mint a tehetsége miatt, viszont támogatók nagyon kevesen, jó volt pénzmosásnak..azaz adnak 5milla pénzt támogatásnak könyvelve amiből 4 millát vissza kell adnod kézbe, elnézést a tisztességes szponzoroktól!.
    A legtöbb szimes már nem fiatal...hiába van tehetsége, ha 30 évesen már csak akkor lenne lehetősége ha van mellé nagyon sok pénze.
    Volt szimes ismerősöm aki kijutott Nordschleife-re is egy sportkocsival (RTL klubbnál dolgozott ha jól rémlik, és csaj). Nagyon sok jó szimes van, a Magyar szimeseknek nagy respektjük van nemzetközi szinten.
    Csak pénz nincs.

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Penge@Borisz #998 üzenetére

    Nem nyilván nem minden szims jó autóversenyző.
    De sokat számít. pl. szimes és szimes közt is nagy különbség van, van akivel élmény csatázni, jellemzően az öreg motorosok, velük meggyőződésem hogy a pályán is korrekt csatákat vívnák, megtervezi az előzést, nem dobja be az autót minden helyre ahol lehetőséget lát, stabil gyors átlagot tud hozni.
    Van aki nagyon gyors, közülük gyors versenyzőek lennének...akik talán más területen buknának el, lehet.
    ..és vannak azok a szimesek akik nem néznek fűt-fát-bokrot, tökön-babon át mennek az eredményért.
    Ők rossz versenyzők lennének, valószínűleg, nem éri meg egy csapatnak sem.

    A 'setupbuzik' ahogy nevezted őket, magamra is értem, bár nem veszem rossz néven...mert még mindig nem tér el ám nagyban a véleményünk, csak én nem te szélsőségeden állok, csak azon az oldalon.
    Szaql mi 'setupbuzik' :D sok mindent tanultunk az autóról, miért fordul egy autó könnyen vagy nehezen, zártabb-nyitottabb diffik, merevség egyensúly, rugózás harmonia.
    Pláne aki belemászik a telemetriába, ami a GTR megjelenése körül érhető el a szimeseknek, a Motec programja, ahol autodidakta módon megtanulod hogy mi a szrt jelentenek azok az idióta vonalak...nem tudom másként nevezni, mert ezt magadtól megtanulni annyival nehezebb mint egy versenymérnök magyarázata által, hogy qva nehéz.
    tehát megérted a telemetriát, hogy egy váltás hol mit ér meg, hogy a rugózás neked dolgozik vagy ellened.
    Én megmondom őszintén ebből semmit, azaz semmit nem tudtam hasznosítani a pályán, mi csak vezetünk leginkább.

    De igen, sok mindenre tanít a szimezés, rátartiság lenne erre vernie bárkinek magát, mert a lényeg a pályán dől el. Huttu pl. túl kövér, és tunya volt amikor lehetőséget kapott...tanult belőle.
    De sokat segít...a setup sem hülyeség, de nem a szimes fogja elmagyarázni a versenymérnöknek hogy mit merre, ha lehetősége lesz beülni egy autóba...csak könnyebben megérti.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Penge@Borisz #1003 üzenetére

    kösz
    öreg vagyok mint ló sajnos túl sok szimes vitát megéltem ( vagy inkább egy érdeklődési körben való véleménykülönbséget) .
    Detto értékelem amit írtál.
    szerk:
    De nyilván fogunk még vitázni! :D

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz JoinR #1010 üzenetére

    sztem egyszerű, ha kisgyerekként felemeled sorba az autóidat amiket tologatsz a szőnyegen, és az van rajtuk Made in England Matchbox- akkor versenyző leszel.
    ha viszont Made in China akkor szimes.
    szerk: ha nevenincs egymásba pattintós elemekből raksz ki kocsikat akkor modder.

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz SityiSXT #1017 üzenetére

    sztem az első fele üti a második felét.
    Azaz ha azért muzsikál gyengébben mert számolja...azaz fix szinten is másként muzsikál a motor meleg levegőben-hideg levegőben-párás vagy száraz levegőben időjárástól függően az ide érv, ha viszont 'magassági' adatból emeli-csökkenti a teljesítményt akkor oda érv.
    Én nem ajánlom a szimeknek hogy mindent lemodellezzenek, mert sok dolog a vezetéshez teljesen felesleges.
    olyanok kellenek hogy ha kicsúszik-visszatér egy autó akkor kavicsfelhordás miatt más legyen a tapadás, mert azt látom,..az is jöhet hogy láthatóan hidegebb aszfalton (árnyékban van mondjuk) más legyen a tapadás...látom le tudom kezelni.
    Ellenben nem kell olyan amihez semmi közöm, amikor egy galamb nekiesik az autó elejének akkor nem kell lemodellezni az egész folyamatot, a torzó károsítja a futóművet, a csőre beszakítja az elektromos kábelezés szigetelését, a tollai meg 1/8-d részben ráég a leömlőre ami miatt másként számol a turbóelektronika ezért sz@rul tölt...a többi része eltömi a mittomén...érted.
    elég annyi hogy galamb jött-autó adott részén lévő egységben kárt okoz=történik valami.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz #70869248 #1018 üzenetére

    sztem az első fele ütheti a második felét.

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz szekto #1024 üzenetére

    Ez sok mindentől függ. pl. ha minden szim F1-t szimulálna akkor szinte nulla lenne a különbség, mivel az aero része 90%-ban lefed mindent ami kényes, a maradék 10%-ban látszódna a gumi, a mechanikus tapadás.
    Viszont ha van benne drift és rally akkor már az arány szinte megfordul.
    pl: RBR a rally-ban, LFS a driftben, Nr2003 oválpályás körülményekben..stb

  • #70869248

    törölt tag

    válasz dino_m #1048 üzenetére

    szervónál nem.Ezt egyébként hiányolom az AC-ban, a nincs brutális különbség a szervós és szervótlan autók között, azért bazi száées gumis öreg autót nem annyira egyszerű eltekerni álló helyzetben, és egyebek.
    De az FFB egyébként zseniális az AC-ban, sokat piszkálgatom már egy fél éve, és olyan hatások kijönnek mint állat, mindenre reagál, széttartásra, csapdőlésre, de nem csak úgy hogy csapdőlésnél mintha egy egyszerű középrehúzást kapna mint mondjuk az rF-ben érezhető amikor maxra állítod. Itt előjön egy csomó más is olyan pályákon mint Grobnik pl.
    A Chevy amit bütykölök az olyan hogy Magione hétsó egyenesének végén rendesen kapaszkodni kell a kormányba, szervó ide szervó oda. mert megdobálja a kormányzott kereket az egyenetlenség.
    Sztem nagyon jó a tapadásvesztés is, de a CARS-t még nem tudtam próbálni, de az eddigi szimekhez képest király.
    Na mindegy, csak annyit akartam hozzátenni, hogy moddolgatás közben nagyon nem mindegy mit hova állítunk, mert egyből kijön.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz dino_m #1050 üzenetére

    király :D
    Én szeretném 'szívatni' a szimeseket,..de nem a féktávon.
    Számítógépes (konzolos) vezetésnél nagyon sok olyan dolog nem jön át ami a valóságban meghatározó, olyan terhelésváltásokat lehet bevállalni ami a valóságban már (persze millás technikához nem volt szerencsém), kegyetlen felnyomja az adrenalint, mert érzed ahogy eltehetetlenül az autó. Szimekben meg semmi.
    Nincs meg az a para amikor úgy döntesz hogy keményen ráteszed a rázóra.
    A Chevy-nél ezt csak óvatosan lehet, mert az az autó a valós mozgását nézve egy kegyetlen stabil technika, míg a tavalyi Lada-nál el lehetett volna adni egy parásabb vezetést, a Chevy-nél kb. ennyi fért bele nekem, nem lett volna hihető ha olyanra csinálom hogy parásabb legyen vezetni. :(
    Féktávon stabil sima aszfalton, egyfelől mert dolgozik benne az EDL motorfék alatt, meg dobálósabb féktávon is megálljon, és persze csatázható kell legyen, azaz ne túrja le a mezőnyt egy rajt utáni merész féktáv.
    Köszi egyébként! Minden, de minden visszajelzés fontos.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz SityiSXT #1090 üzenetére

    AC-ban nagyon működik a futómű, ezért jobb az FFB-je. Az amit mondasz az így nem igazán jó, majd nézd meg mert másként emeli ha jól van beállítva az autód, és a kormányszög/elfordulás.
    AC-ban, amikor forgatod a kereket akkor ugye van egy csapdőlés és csapterpesztés, ez adja meg hogy a kocsi 'támaszkodik', erre adsz még terpesztést a kerékre: / \
    Ezért van hogy amikor elforgatod akkor emeli a kocsit is, emeli az AC-ban is de csak akkor túlzó mértékben hogy ha nagyon nagy csapterpesztést állítasz be a futómű összeállításánál.
    Maga a folyamat úgy helyes hogy tekered álló helyzetben, és szépen emeli a motorháztetőt (fél centi-2centi), és amikor koppra elfordult akkor kicsit beesik, azaz csak egy darabig emeli, ha nézed a kereket akkor megérted a logikáját, ahogy ráfodul a gumi élére, és teljes kitekerésnél hirtelen 'leesik' róla.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz SityiSXT #1107 üzenetére

    Mert nem látványos, nem is lehet az, ha sokat emelne az autó elején az sok szempontból nem frankó.
    Lehet azért nem látod, mert nincs rá és lefordulás, amikor ráfordul a gumi belső ívére, ugye a terpesztések miatt ott magasabb az autó, azon gördül és fordul nagy vonalakban, majd mikor megint koppra tekered akkor lefordul róla, így elmondva nem annyira szemléltető, jobb ha nézed hogy mi is történik.
    De ha egy autónál a kerékelfordulási szög kisebb mint hogy leforduljon róla akkor sosem lesz látványos, forgatásnál hangyaf@sznyit mozog, de látványosnak akkor látványos amikor ráemeli a gumi belső élére és amikor onnan leesik.
    Favágó kifejezéssel annyit emel és süllyeszt az autón mint amekkora hézag van a gumi és az útfelület között a külső élen mérve (belső ugye felfekszik...ha nem akkor ki kell szedni a téglákat :D )
    Ez az a távolság amit emel és elejt, de ahogy a kerék mozog az mondom sok mindentől függ, és nem mindenhol akkora a kerékelfordulás hogy egyáltalán látványos lehessen.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz SityiSXT #1109 üzenetére

    fogalmam sincs, nem próbáltam még a CARS-t, de biztos hogy megveszem majd.
    Az autó úgy van megszerkesztve hogy jól működjön, azaz pl. egy drift autó ahol a legnagyobb kormányelfordulásra számíthatsz, de drift csapdőlést találsz, úgy játszanak a beállításokkal hogy a guminak minél nagyobb felülete találkozzon a talajjal, mert különben nem jó a technika. tehát ott is hiába fordítod ki szinte derékszögben a kereket, úgy van beállítva hogy a lehető legtöbb felületet adja...azaz nem fog látványosan felmászni a gumi élére, mert akkor csak a gumi éle találkozna a talajjal, az meg elmelegszik és sz@r az egész.
    Ezért hiába akarok neked mutatni, gyakorlatilag csak csinálni tudok egy látványosan működő futóművet AC alá, polgári csapbeállítást, de versenyre való terpesztést..akkor meg tudom mutatni. De a valóságban okosabbak. Látszik a talajhoz nézve ahogy emel az autón kiforgatásnál, de nem valami nagy dobpergés az egész. mert olyan utat járatnak be a kerékkel hogy nagy felületen találkozzon a talajjal.
    Caster:csapdőlés, Chamber: terpesztés, Toe in/out: össze/széttartás, ezt csak mert esetleg olyan olvassa akit összezavarok.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz JoinR #1111 üzenetére

    Ma szét izzadtam magam az Alfa-val..leírtam az AC topikban, mire összeraktam a hajtást, oké minden, erre nem tudom kiautózni, szemét mocsok Alfa, fogytam vagy fél kg..
    Kíváncsi leszek a CARS mit tud nyújtani feeling-ben, várom már. ..ha ezt de karrier-ben is akkor letérdelek.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz SityiSXT #1118 üzenetére

    tegnap is mai az AC fölé teszed a CARS-t az összehasonlításaidban,...vigyázz mert ha ennyire felcsigázod az embert aztán kiderül hogy nem jó, az nagyon sz@r érzés lesz..túlélem, de sz@r lesz. :D

  • #70869248

    törölt tag

    válasz SityiSXT #1121 üzenetére

    Azért furcsa kicsit mert AC topikban nem nagyon szoktam ilyen összehasonlításokat olvasni, jellemzően itt van az hogy ebben jobb, abban jobb ez mint az AC.

    Én az LFS fórumot szoktam olvasgatni (.net), nyilván nincs elfogultság, max az LFS irányába azt meg ismerem jól, és nem zavar. :D

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Csapoati #1124 üzenetére

    megvolt többeknek is. Meg a steam-n látom kinek van meg az ismerősem közül.
    de mégsem jellemző.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz SityiSXT #1127 üzenetére

    Mittomén, én csak azt mondom hogy nem téma az összehasonlítás.
    Nem bánom, csak nehogy pofáraesés legyen nekem belőle, te jó helyzetben vagy mindkettőt ki tudod próbálni, de én nem, és ha itt felcsigázol hogy ebben is jobb, abban is jobb. gyakorlatilag autókezelésben és grafikában is, és még játéknak is. :D
    grafikát és a játékot amúgy nem bánom, grafikát úgy sem tudom felhúzni, egyébként meg az elejétől azért szándékozom megvenni mert talán kapok egy olyan karriermódot mint anno a TOCA Race Driver-ben ezer éve..

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Penge@Borisz #1129 üzenetére

    Project Corsa :D
    Sztem ami idegen, hogy Kunos nagyon fura módon csinálja a szimeket, és bár ez már egy szélesebb vevőkörnek szánták, azért nekem visszaköszön Kunos kissé 'spártai' felfogása.
    Azt amikor a NetKar-ban kiszálltál az autóból és végiggyalogolhattál a pályán akár, de sok értelmet, hangulatot nem csempészett a dologba, aztán beszálltál a kocsiba áram alá helyezted, felkapcsoltad, és megnyomtad a gombot...így indult. nem lehetett gomba rakni az első verzióban, és nem gyengén volt idegesítő amikor kitakarta a kormány, te meg találomra kaparásztál az egérrel a műszerfalon...:D ooh anyám..
    Sok zseniális megvalósítás, halott átvezető mozikkal egybekötve kb...
    De az autók szimesítéséhez ért szvsz, egyedül a NetKar Vintage volt csalódás, de akár a korai Namie verzió Supra-i, akár a későbbi Abarth...rendben volt.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz SityiSXT #1131 üzenetére

    sztem mindenképp durranás lesz a CARS, elég jókat is hallani róla, tavaly év vége felé szinte csak a rosszat, a mostani eltolása a megjelenésnek sem azt sejteti hogy hű de nagy a gáz, nem hónapokat tolnak.
    A 85% is bőven elég, ha annyi, ..és gondolom némelyik autó ennél lehet akár több is, A körítése meg verhetetlen PC-n szimes felfogásban.

  • #70869248

    törölt tag

    Ezt az egészet valóban megoldaná egy kapcsoló,...és akkor fix beállítással megy majd mindenki aki akar.
    ...de a tapasztalat szerint ez nem oldja meg a problémát, hiszen akkor szokott előjönni, hogy kinek milyen kormánya van, 900°-s, 3 pedálos, load cell-s...akkor az lesz a kocka, mert erre költ nem az 'életre'.
    ..és ha mindenkinek egy kormánya van akkor jönnek azok akik 3 monitorral tolják, és/vagy azok akik nagyon sokat gyakorolnak...stb.
    ..sosincs vége, mert a megoldás nem ezen a vonalon rejtőzik, csak ez az egyszerűbb.
    Kiss Norbi pl. nem egyszer vert minket tönkre alapbeállon egy tök egyszerű kormánnyal. ..pedig nem rossz mezőnyünk volt.

    Kinél mennyire talál be ez a 'kockázás', engem pl. nem zavar, mert ennél teljesebb életem már csak több pénzzel lehetne :)
    Pedig 10+ éve szimezem.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Penge@Borisz #1162 üzenetére

    számít a 3 monitor is...én is így gondolom, bár ez engem nem foglalkoztat, inkább az amennyit az élményhez ad. De jobban rálátsz a pályára, a kanyarcsúcsra...versenyben meg a többi autó elhelyezkedésére.

    Az amit írsz, a kockulásról, ez olyan mint ahogy régebben írtam. Eleinte elveszi az idődet, később már elég gyorsan megvan.
    Én napi 1órát általában szoktam 'agymosni', de van hogy 3 órát. attól függ mennyire akarom. Amikor hazaesek melóból akkor általában 3 kör Nordschleife kiszed belőlem minden sz@rságot. :)

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Penge@Borisz #1175 üzenetére

    baxki felejtsd már el ezt a 'fél életét a gép előtt ül hülyeséget' :D
    Ahhoz hogy a guminyomást belőd, és a váltót beállítsd 1 kör elég, a sok idő sosem a másodperces különbséghez kell, hanem a tizedmásodperchez.
    Ez így van a szimekben és így van a valóságban is.
    ...te nem szeretsz a beállításokkal bíbelődni, oké. De ugye nem baj ha mások igen?
    ..sokszor nem is azért kell beállítani egy autót mert gyorsabb leszel vele,...hanem mert összetöröd. Azzal az autóval amivel Monza-n jól érzed magad, piszkosul nem fog működni Nordschleife-n...kell mondani hogy miért?

    Aki szimekkel játszik, az általában érdeklődik az autósport iránt. ..és nagy valószínűséggel érdeklik a technológiák, nem ördögtől való hogy elvárja a szabadabb beállíthatóságot.
    ..
    De én szívesen benne vagyok összecsapásokban olyan autóval ahol nulla a setup, pl. AC Abarth500, vagy más alapautók, és engem már nem érdekel a gyorsaság, azaz nem utazom a rekordokra.
    A CARS-t nem tudom vállalni, de majd ha megveszem akkor ott is.
    ..és szvsz ezzel más szimesek is hasonlóan vannak, nincs abban semmi amikor egy olyan autóval kell menni ahol nem tudsz csak guminyomást, benzinmennyiséget és terpesztést állítani, nem parázik esnki hogy na most mi lesz, elbukom a 'setupelőnyömet'. Mi a t'kömet buknék el :D a lényeg a jó versenyzés, jó szórakozás.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Penge@Borisz #1180 üzenetére

    ooo nem, kedves Jekyll és Hyde :D
    A sztereotípiád az oka :)
    atomkocka meg egyebek...mert valahol leragadtál még a WoW-s sápadt gyerekeknél, a 2ezres évek elején (nem tudom mikor indult pontosan).
    Biztos vannak un. kockák a szimesek közt is, de az én ismerőseim közt, pedig egy évtized van, sokakkal összejártunk, talán tippelni tudnék esetleg, de a legtöbbje teljesen átlag arc volt/van.
    ..és volt pár kifejezetten vagány is. motorversenyző, és táncos is.
    Annak idején elég sok időt rááldoztam én is, de akkor még nagyon érdekelt a tempóm, és rekordokat akartam dönteni, tartottam is párat, nyertem is ezt-azt...de az az igazság hogy nem vagyok annyira gyors, és kényelmetlen is ha annak gondolnak.
    Inkább gondoljanak fineszesnek egy versenyen, olyannak akivel jó csatázni, mint 'ufo'-nak.
    Manapság meg nem megyek gyorsabban mint amiről azt gondolom hogy elvállalnám a valóságban is. Pl. megyek egy időt az Abarth500-l Nordschleife-n,..és bárki leverheti...én annál gyorsabban már nem fogok menni, mert nekem kb. az a tempóm..
    + én rákattantam arra hogy ne törjek autót, tök mindegy hogy senki nem látja.. :D

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Penge@Borisz #1186 üzenetére

    :Y
    hol a tkömkbe marad a tűzálló overál? :D
    ..egyébként elég király mikor beindul az eső.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Penge@Borisz #1191 üzenetére

    Minden annyira játék amennyire annak veszed. Amikor pl. egy CRPG játékot játszol, és mondjuk meghal a karaktered, és nem töltöd vissza az előző mentést, az egy komolyan vett játék.
    Számomra ZoCi hozzáállása példaértékű,...sok esetben hasonlóan próbálom komolyan venni, azaz nem török autót, persze múlt héten is vagy 3 kocsit összetörtem :D ...de elenyésző ahhoz képest, hogy egy nap 3 autóval próbáltam kihozni a legtöbbemet Nordschleife-n.
    DE igyekszem komolyan venni,..nem az eredményességet, hanem az egészet. Sokszor csinálok ringtaxit, azaz megpróbálom úgy vinni a tempót, hogy az anyósülésen beszaratós legyen, de term. ne kockáztassam senki 'életét'....ezek így leírva hülyeségnek tűnnek, még nekem is. :D ...de nem könnyű egyébként.
    De én így szórakozom. Az egyik legjobb liga lenne számomra ahol idény elején indulnánk 5 millából, és minden autótörés, minden mechanikai sérülés számlázódna,..de persze futamonként 'pénzt' is lehetne keresni.
    De ilyen sajnos nincs, túl kevés ilyen elvetemült van.
    A lényeg hogy legyünk bármilyenek, egy játékot komolyan lehet venni, és bár akkor sincs semmi amikor falnak töröm az autót, akkor is virtuális az egész,...de olyankor szememrehányok. :)

  • #70869248

    törölt tag

    Én alapvetően offline használnám..AC-t is jellemzően offline nyomom. De néha azért jövök és ahogy írtam régebben jöhet a setuplock

  • #70869248

    törölt tag

    Na nagyjából megtaláltam a válaszomat..kipróbáltam.
    első blikkre,..és nem hinném hogy alapjaiban változna meg:
    Érzetre, autókezelésre annyira szimulátor mint az rFactor,...sztem tök az a csapásirány, ahogy az autó mozog, ahogy fékeződik...GTR2-rFactor nekem.
    Azaz szimulátor, és akár bajnokságok is mehetnek vele...sőt a Masters is nyithat nyugodtan az ilyen tipusú ligázás felé, sztem lenne igény rá, és ha a résztvevők komolyan vezetnek, akkor a játék alkalmas a ligázásra.
    Saját véleményem szerint.
    Nagyjából értem azt is hogy miért nem lehet ítélkezni felette...azon kívül hogy még nekem is ingatag a véleményem, mert kevés még ez a játéktapasztalat. Ezért csak nagyjábólok.
    Hangulatban, látványban betalált...kb. ezt is kerestem karriermódban (bár még mindig lehetne küszködősebb).
    ..és végül :D az AC vs. CARS :D
    Az AC más csapásirányon mozog fizikában, számomra ha nem nézem a sallangokat, a látványt a hangulatot, akkor egy GTR2-rFactor vs. AC jönne ki, és számomra nem kérdés, mert az autókezelése terén nekem az AC nem csak a rF-GTR2-t veri..nálam veri az rF2-t is.
    De értem miért nehéz kérdés ez, az AC is egy más felfogást hozott a szimezésbe, és most ezt teszi a CARS is,..talán van akinek ez így egymás után már túl nagy elsúlyozás a kőkemény, de tényleg übergránit unevezett HC szimhez képest (Legyen az az LFS mondjuk).
    Annyi hogy a CARS az az rFactor vonal autókezelését hozza..talán jobbat is, látványban-hangulatban viszont a legjobbat hozta.
    Ez azért elég meggyőző.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz dino_m #1878 üzenetére

    két eltérő közelítés.
    Egyet nektek is meg kell értenetek,..és pontosan tudom milyen, mert az AC ugyanebben a cipőben járt amikor az rFactor-tól jöttek át, és az ott megszokott online lehetőségeket keresték. Nem volt, mert más volt...más játék.
    Szal azt a könnyedebb műfaj kedvelőinek kell megérteni, és ha lehet elfogadni, hogy egy szimes mindig, és elsődlegesen az autó viselkedését fogja nézni.
    Mert az eső is szimuláció, és a váltakozó napszak is a valóság lemodellezése, szimulálása.
    De ettől még lehetne kő-fa-bokor szimulátor is.
    elsődleges az autó vezetése, viselkedése...mert azt fogom csinálni, vezetni fogom.
    Mivel elég szimes a CARS ahhoz hogy egy szimes is foglalkozzon vele, így mindkét tábornak meg kell értenie a másik megközelítésének mozgatórugóit. a leülökgyorsanmegyek játékos is apuka, férj, hétköznapi pacák, és a mégfélkattintásarugókon szimes is detto apa, férj..társadalompillére, ...de büdöskölök is lehet mindkettő.

    Az hogy szimes szemmel jobb-e mint az rFactor,..talán jobb lenne a GTR2-t idevenni, mivel az csicsább.
    Ezt eldönteni nem egy nap kérdése, ..nekem igen, sztem igen, lelkem rajta, ....de nem vagyunk egyformák. A CARS összetettebb annál hogy 10 kör után kukázni lehessen, utána kell menni a dolgoknak...sztem érthető.

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz SityiSXT #1921 üzenetére

    Még sem uazt jelenti mindenki számára.
    Nagyjából le lehet vetíteni mitől lesz valami autószimulátor, mert vannak alapdolgok amik beállíthatónak kell lennie, mint a kormány..mert az irányítás alapvető.
    1:A legtöbb véleménykülönbséget a tapadásvesztés kezelése, a súlymozgás, a felfüggesztés számolása hozza, itt alapvetően táborokra oszlik a szimes felhasználok 'tömege'.
    2:..és másodsorban a fizika részletessége, mint gumihő, gumikopás, a beállítások részletessége, az online támogatás, ez utóbbi nyilván az egészet lenullázhatja. De ha az rendben van az sem lesz pozitívum hanem alapvető, ..egy online liga számára term. ha a szimes nem megy online, akkor teljesen felesleges is lehet.

    ...a többi véleménykülönbség már hiszti szvsz. :)

    De az első az nagyon fontos, mert ez képes olyan tagolódást létrehozni mint LFS vs. rFactor vs. iRacing vs. AC...stb.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz JoinR #2465 üzenetére

    Ez absz. igaz.
    Én most álltam át egy gyenge rendszerről egy jóval erősebbre 2magos Athlon/DDR2-s rendszer plafonon húzva (semmi nem futhatott ami eszi a memo-t, böngésző..semmi) vs. i5 4690k DDR3..semmit nem húztam)
    AC Magione másfél másodperc javulás versenyben, szolóban 4tizeddel döntöttem meg a legjobbam.
    Mindig tudtam hogy nagyon sokat számít, csak az ember könnyen elcsábul hogy a lehető legszebb legyen még megfelelő irányítás mellett..én 60FPS-ig hagytam a régi rendszeren, most jóval 200 felett van. Brutális.

    Mindenhol számít ahol számít az irányítás, minden féktáv, minden ráfordulás, minden korrigálás...szinte észrevehetetlen, hiszen ha észlelné az ember akkor emelne az fps-n.

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    na jó alapos tesztelés után letöröltem. a fizika nem csábít, ezt a szimvonalat ismerem, van akinek bejön, van akinek nem.
    Nekem nem.
    A karrier annyir anem lett jó mint vártam, szal én törlöm.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz SityiSXT #2648 üzenetére

    Nem tudom mi szerepel a hivatalos oldalon, de azt ha van kedvetek megírhatnátok nekik, hogy a váltást dolgozzák ki, mert pont az ilyen gagyiságok tesznek rosszat a játéknak.
    Az Escort-nál (mk1) nagyon hervasztó volt amikor szembetaláltam magam a 'régi idők váltásával', ami visszaváltásnál semmilyen problémát nem okoz (oké jól blippelek, de azt is látja/hallja az ember ha nem annyira sikerült...itt tökéletes mind amit én nem hiszek,...ellenben a felváltásnál az arcodba tolják hogy ez hű nem egyszerű...
    ..egy darabig teszteltem fordulatszámra, aztán rájöttem hogy semmit nem számol, prosztó kétszer kell megrántani a kart szevenciális váltónál (nekem csak az van (DFpro), nem érdekli a fordulat, sem az idő...kétszer rántod a kart és váltja a sebességet. Egy kuplung alatt hozzáteszem.
    Ha egyszer akarod elváltani akkor számít hogy mennyire esik le a fordulat, ha kétszer rángatod akkor teljesen mindegy...csak a gyorsaságodtól függ.
    Ez nagyon gáz érzetre, mert minden váltásnál lelombozza az embert.
    ..ezt nem sarazásként, hanem hogy javítsák, ha későbbi patch-ben már mellé kérik a dupla kuplungot és közé fordulat figyelést az nagyon rendben lenne, akkor olyat csinálnának ami nem sok szimben van.
    Ellenkező esetben inkább hagyni kellene és egyszerű késleltetést betenni..és nagyon fontos hogy az AI váltási ideje is se legyen rövidebb mint az átlag játékos képességei.

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz dino_m #2655 üzenetére

    Fektettek engergiát abba hogy ne csak rángatni kelljen a váltót, és hogy használni kelljen a kuplungot is.
    Ebből gondolom hogy lenne aki foglalkozik vele.
    Én azt az első kipróbálás alkalmával tapasztaltam és elfogadtam hogy ez nem HC szim,..semmi bajom nincs is ezzel. Régebben beszélgetés volt tengerszint feletti magasság számolásáról, meg egy csomó olyan dologról, ami nyilván nem az árkád játékok kategóriája.
    Szal nem HC szimes dolgot említek, hanem egy olyat amibe már fektettek energiát, érezni hogy itt a játékossal a váltás összetettségét akarják érzékeltetni, akkor pedig felesleges benne hagyni egy ilyen dolgot ami lealacsonyítja a törekvést. Még az is lehet hogy ők dupla kuplungot akartak, és ez egy bug...akkor pedig tudniuk kell róla hogy nem működik. De ha nem az sem baj...valóban a játékosok nagy része észre sem fogja venni.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz barcalaci84 #2663 üzenetére

    Na elöszőr próbáld ki, aztán utána mond azt hogy nem úgy van ahogy mondom :)

  • #70869248

    törölt tag

    válasz PSplayer1 #2668 üzenetére

    :D
    jesszus

    ..Egyébként oké, mondjuk hogy az én hibám, mert szekvenciális váltóm van, ezért nem lenne szabad bizonyos autókat vezetnem a játékban...tehát hiába fizettem, a H váltós autókat ne vezessem. ..vagy vegyek H váltót és akkor használhatom a játékot :D
    ..
    ..és én pofátlan ha mégis használom a játékomat a szekvenciális kormányommal Escort rs1.6MK' online versenyen, akkor minden váltáson 2tizedet nyerek azokkkal szemben akik nem tudják elváltani, csak bizonyos fordulaton.
    ...ha nem érted a vitriolt, ne fájjon a fejed, melózni mentem...van időd holnap reggelig.

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz barcalaci84 #2687 üzenetére

    így van, simán elváltod kuplung nélkül az AC-ban...viszont én kuplungolok.
    Nem tudom mit mennyire számol, engem főleg a visszaváltás érdekelt, mert ott tényleg számít ha számol...de tök mindegy hogy blippeltem mindig váltott, és felfelé meg, elnézést a szóért, parasztvakításnak tartom.
    Sztem ez olyna mint a kipuffogófüst, jól néz ki, de akkor is úgy pöfög, ha teligázt nyomsz, és akkor is ha alapjáraton van. Nincs számolva.
    Még egyszer sry megint, nem tudom más szemmel nézni, tudom átok szimes vagyok. :)
    Kicsit nagyok, vagy nagyobbak voltak az elvárásaim. Később még visszateszem, hátha meg tudja mutatni a rengeteg belefektetett időt és energiát.

Új hozzászólás Aktív témák