- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- iPhone topik
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
picsu
csendes tag
Srácok nagyon nagy segítségre lenne szükségem.
Ha van egy weboldal ami mondjuk így áll össze:
www.valami.hu/1.htm
www.valami.hu/2.htm
www.valami.hu/3.htm
Ha én mindegyik htm-ből nick neveket szeretnék kivenni bármilyen fileformátumba (mondjuk txt vagy xls, bármi) azt hogyan tudom megtenni?
Mivel lehet ilyen progit csinálni és hogyan?
Előre is nagyon köszönöm.
PicsuMelyik a kakukktojás? ARANY - PETŐFI - EZÜST
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Sziasztok, szükségem lenne némi segítségre.
A probléma onnan ered, hogy technikusin vagyok második éven, és ez az év alatt kell vizsga szintre (előző osztálynak kis betű hajócska ment a random partok között) eljutnunk pascalból, valamint assemblyből (kb 8*3 óra marad assemblyre, hát nem vicces?).
Assemblyből már találtam valami könyvet, oda igazából egy működő fordítóprogram kellene, mert suliban az még nincs... Persze ha tudtok még valami egyszerű leírást, azt szívesen látnám.
Pascalból inkább még leírásokat vadászok, ott szerencsére megvan a működő program.
Előre is köszi mindenkinek.Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
doc
nagyúr
válasz CPT.Pirk #2602 üzenetére
assemblerből mindenképp azt használd, ami a suliban van, mert nagyon eltérnek egymástól, az egyikhez írt proggit a másik valószínűleg csak erős átalakítgatások után fogja megenni. én személy szerint a nasm-ot használtam anno (ingyenes, jó)
pascalbol meg ha elindulni szeretnel, erdemes a ''programozzunk pascal nyelven'' konyvet beszerezni, alapnak nagyon jo -
CPT.Pirk
Jómunkásember
-
doc
nagyúr
válasz CPT.Pirk #2606 üzenetére
úgy is lehet, anno csináltam én is, de azért ez elég erős önszopatás...
kérdés persze hogy mennyire kell komoly proggit csinálni, nálunk pl. assembly vizsgán egy sakktáblát kellett kirajzolni, aztán pluszpontért a begépelt koordinátákra bábukat kirakni, ha jól emléXem (szövegesen persze)
na ezt már necces pascal/asm-ben...
meg ha jól emléXem, a cimkeket sem kezelte normalisan a BP
[Szerkesztve] -
CPT.Pirk
Jómunkásember
Egyenlőre nincs választási lehetőség, pascal lesz és kész. Tekinte hogy masm meg hasonlókkal nemtudtunk bent lefordítani smmit...
Annyira tuti nem lesz bonyi a vizsga, mert akkor senki nem megy át. Mi nem programozást tanulni mentünk oda, első éven nemis volt (pedig jó lett volna)...
Egyenlőre nemláttunk még próbafeladatokat, de hétfőn igyekszem kideríteni, mik voltak előző években... Pascalbol tudom csak mondani a hajókásat, ami úszik két random part között, és figyeli a progi az ütközést, persze mindent karakteres képernyőn...Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
doc
nagyúr
nekem is van kérdésem:
hogy tudom kitalálni hogy vindóz alatt mi a user home könyvtára?
(tehát pl. c:\Documents and settins\userneve)
c/c++ -
ktg3
őstag
sziasztok
aki nekem megmondja h mi a hiba leírja és el is magyarázza annak 1-2 heineken jár bp-n!
itt a link ahol van a progi:[link]
üdv:ktg
mod:ja és persze csak az 1. segítőnek jár sör
megoldást püben várok thx
[Szerkesztve] -
Tottone++
csendes tag
Sziasztok a kérdésem Delpihvel kapcsolatos, remélem tudtok segíteni, sürgős:
egy byte-orientált adatátviteli protokollhoz kellene Delphiben mindenféle adatokat byte-okra bontani:
- word
- double
- string
(Arról van szó, hogy AdvStringGrid-et használok, a stringekben lévő adatokat átalakítom, StrToInt meg StrToFloat-al, ahol kell, aztán tovább kéne bontani byte-okra)
A word azt hiszem működik alsó-felső byte maszkolással.
De hogyan lehet egy string adott karakterét kinyerni (karakterként és nem stringként!)?
PAnsiChar pointer?
És hogyan lehet 8 byte-os Double számokat byte-okra bontani?
Nagyon köszönöm a segítséget előre is! -
amargo
addikt
válasz Tottone++ #2614 üzenetére
Erre gondolsz?
string test = ''valami'';
test[0]; //v
test[1]; //a
test[2]; //l
test[3]; //a
test[4]; //m
test[5]; //i
Ha egy double-t akarsz így felbontani jobb módszert most nem tudom, mit ugyan így.. csak előbb egy stringbe konvertálod.. ami drága is lehet.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Tottone++
csendes tag
Köszi a javaslatot, időközben én is rájöttem:
word esetében van HI() meg LO() rutin a felső alsó byte-hoz
String esetében kezelhető karakter tömbként ahogy te is írtad
Double esetében pedig kell egy byte pointer amivel rámutatsz a Double változó kezdőcímére, aztán ezt lépteted, a tartalmát pedig bele lehet tenni a byte tömbbe.
Csak arra kell figyelni, hogy a byte pointert explicit kasztolással lehet léptetni:
Inc(integer(BytePointer));
így működik... -
vzoole
csendes tag
Sziasztok!
Sajnos nem sok közöm van a programozáshoz, ezért kérnék tőletek egy kis segítséget…
Olyan programra lenne szükségem, ami visszafelé számol.
Pl.: 30 másodpercről vissza nulláig, majd megint kezdi elölről.
Ez minden program fölött látszódjon (játék is), és egy gombnyomásra 30-ra ugorjon.
Állítani kéne az időt, és hogy melyik gomb reset-elje.
Nem kéne nagy design, csak épp kiírja egyszerűen a hátralevő időt pl a bal felső sarokba.
Milyen nehéz lenne egy ilyet összehozni?
(Lényege, hogy egy online játékban xy másodpercenként jönnek az ellenfelek újból, és nagy taktikai előny lenne, he én pontosan tudnám az érkezésükig hátralevő időt.
Meccs előtt beállítanám a szerver xy idejét, meccs kezdetekor pedig resetelem a visszaszámlálást, és onnantól kezdve mindig kijelezne)
Köszönöm a válaszokat!
Zoli -
cochy
tag
Üdv!
Az elvet el tudnám mondani, de ha ''nem sok közöd van a programozáshoz'', akkor nem sokat ér. Itt meg nem hiszem, hogy tolonganának majd azért, hogy egy ilyen progit összehozzanak neked ( Bár ne legyen igazam ).
Amit tudok tanácsolni (igaz hogy első hallásra nagyon gatyi), ha van hangszerkesztőd, akkor az a segitségedre lehet (Cool edit, soundforge). Persze ha tudod használni. A lényeg hogy ha pl 30s -ként jönnek az ellenfelek, akkor pl. 10s-nél, 20-s-nél. végül 30-s nél felveszel valami hangot. Ez jelzi neked az időt. Ezt a hang filét meg valami lejátszó progival elinditod és ismétlésre állitod a lejátszást.
Egyedül a szinkronizáció nehéz, azt meg esetleg ha van Hot key-es billentyűzeted, azzal simán belőheted.
Ha meg szar ötletet adtam, akkor bocs h beszennyeztem a topicot. -
vzoole
csendes tag
Sziasztok!
Nem is olyan nagy hülyeség amit írtál... nekem hogy nem jutott eszembe, pedig „nagy” zeneszerkesztő vagyok... meg is csináltam, de sajnos csak ideiglenes megoldásnak jó.
A gond az hogy gyakrabban kell szinkronizálni mint gondoltam.
Mivel ez online játék, megfigyelhető a lag jelenség (pár tizedmásodperces csúszások) és emiatt már a 4-5. 30 másodpercnél már van 1-2 másodperc eltérés (és néha siet, néha késik)
És hiába van multis billentyűzetem… messze is vannak azok a gombok, és egyszer le kell állítani, majd újra indítani, ami már késést eredményez.
amargo!
Nem kell teljes képernyő, sőt…
Az lenne jó ha a játékban én csak 10mm széles 5mm magas négyzetben látnám csak a számot valahol a bal felső sarokba.
Amin írtam az fontos hogy legfelül legyen az ablak, hogy játékban is látszódjon.
Esetleg úgy működjön hogy ahol „leteszem” az asztalon ott látszódjon, vagy még jobb… koordinátákkal meg lehetne adni.
És esetleg egy sys vagy ini fájlban lehetne megadni az időt (1 vagy 2 tizedesig másodpercben) és hogy melyik gombbal működjön, meg esetleg a koordinátákat is.
Jaa… meg akkor már legyen benne valutaváltó is lol
Köszönöm!
Zoli -
Fermat
tag
Lenne egy problemam. Az OMrol letoltott es konyvbol kiirt erettsegi feladatmegoldasoknal, meg az altalam irt egyszeru programoknal hibat ír ki a freepascal:
program SZAMOLAS;
uses CRT;
var i,n:integer;
begin
clrscr;
write ('K‚rem a sz mot:');Readln(n);
for i:=n downto 1 do begin
GotoXY(30,5+1);
write(i,' Pascal');
end;
readln;
end.
Itt meg nincs hiba.
De itt mar igen :
program SZAMOLAS;
uses CRT;
var i,n:integer;
begin
clrscr;
write ('Kerem a szamot:');Readln(n);
repeat
for i:=1 to n do begin
GotoXY(30,5+1);
write(i,' Pascal');
Delay(500);delline;
end;
for i:=n downto 1 do begin
GotoXY(30, i+5);Write(i:4,' Pascal');
Delay(500);delline;
end;
repeat until keypressed;
end.
''until'' expected but ''end'' found
Es minden programra ezt írj ki, az ideg megvag 3 hettel az infoerettsegi elott..::: http://www.forum.nokia.com/devices/E51 :::. <3 E51 <3 BME
-
shev7
veterán
szerintem arra gondolt, hogy ha a jatek teljes kepernyoben fut, akkor nagy valoszinuseggel video overlay van, amire hagyomanyos modszerekkel nem lehet meg egy cuccot ratenni. opengl-lel van tapasztalatom, de gondolom a directx is hasonloan mukodik: elker egy teruletet az oprendszertol es azon o garazdalkodik. Hiaba mondod meg barminek, hogy legyen o ''always on top'' a directx szerintem siman felulirja. Probald ki egy programmal, aminek beallithatod, hogy ''always on top'' (pl winamp jutott most eszembe) szerintem nem fog latszani. De javitsatok ki ha tevedtem.
''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''
-
amargo
addikt
Én pont ezért jöttem ráhogy hülyeség nem tévedsz.
Mert ha nem full screenbe futtatja, ahhoz nem kell progi, ott a tálcán az idő. De ha abban, akkor az opengl vagy direktx felül csapja.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
vzoole
csendes tag
Sziasztok!
Igen a sima „always on top” nem jó, csak arra gondoltam, hogy az msn ablaka is bejön a játékba ha ír valaki.
Tehát ráerőszakolni hogy neki mindig kell látszódnia.
De sajnos ehhez nem értek. És úgy látom ez nehezebb terület, talán nem is lesz ilyen programom 2 sörért.
Cochy!
Remélem nem jelenik meg a Fraps egyik verziójában sem, mert akkor el is vesztettem azt az előnyt amit nyújtana nekem.
Zoli -
sghc_toma
senior tag
van egy tök minimális program:
void function()
{
char buffer[5];
}
int main(int argc, char* argv[])
{
function();
return(0);
}
a ''function()'' fv.-t gdb-vel disassemblálva (ejj, de szép szó..), a következőt kapom:
push %ebp
mov %esp, %ebp
sub $0x18, %esp
leave
ret
a kérdésem: mi az oka annak, hogy egy 5 byte méretű tömbhöz lefoglal 24 byte-ot? 1,2,3, illetve 4 byte méretűhöz 4 byte-ot foglal, ez így oké.. 5,6,7-hez 24-et, 8-hoz 8-at, 9,10,11,12,13,14,15,16-hoz megint 24-et.. nem értem
ja, még vmi: 3.4.6-os gcc-vel fordítottam..
[Szerkesztve]in asm we trust
-
doc
nagyúr
válasz sghc_toma #2631 üzenetére
csak tipp: nincs a forditasi opciok kozott vmi. word/dword- hatarra igazitas?
mondjuk logikat akkor sem sokat latok benne...
amugy nagyon raerhetsz ha azt debugolod hogy hany byte-ot foglal egy 5 elemu tomb
vagy vmi gond volt a programmal (mondjuk sok ramot eszik) es azt keresed? -
sghc_toma
senior tag
elvileg word határra igazít alapból, ami ugye 4 byte.. ezért is írtam, hogy 1,2,3,4 byte-os tömbnél okés a 4 byte.. 5 byte-osnál viszont 8-nak illene lennie.. főleg úgy, hogy 8 byte-osnál ugye csak 8-at foglal le..
más progiknál tűnt fel, hogy nincs minden rendben a lefoglalt memóriával kapcsolatban, és kíváncsi lettem.. ezért debugolgatom ezt a kis szösszenetet..in asm we trust
-
bzoley
veterán
Sziasztok!
Kaptam egy ''használati utasítást'', és két apró fájlt[link], de egyrészt hülye vagyok a programozáshoz, másrészt pedig úgy látom, ehhez Linux kéne, úgyhogy pláne nem sok mindent tudok kezdeni vele.
Ezt írták:
Linux alatt:
1. Lefordítod a programot: gcc -o remove_putbox remove_putbox.c
2. Beteszed valahova, hogy benne legyen a path-ban (pl. /usr/local/bin - be)
3. Szűrőként a grabber után teszed, amikor azt meghívod:
tv_grab_huro | remove_putbox > tvmusor.xmltv
Windows alatt nem próbáltam, de a lényeg ott is ugyanez.
Ebből az 1. pont ami gondot okoz.
Esetleg tudna valaki segíteni, Win alatt milyen programmal lehet ezt ''megszerelni''?
Köszönet! -
-
-
bzoley
veterán
Eddig eljutottam, de nem tudom, mit és hol keressek
Fordító: Default compiler
gcc.exe... indítása.
gcc.exe ''D:\xmltv\remove_putbox.c'' -o ''D:\xmltv\remove_putbox.exe'' -I''C:\Dev-Cpp\include'' -L''C:\Dev-Cpp\lib''
gcc.exe: installation problem, cannot exec `cc1': No such file or directory
Feladat befejezve
Sikeres fordítás
Vagyis azt már látom, hogy mit kéne keresni(az exe), de nincs ott.
[Szerkesztve] -
bzoley
veterán
Néhány letöltött, kipróbált program után feladtam
Mindnek van valami nyűgje. Ez bonyolultabb, mint gondoltam. -
bpx
őstag
Üdv!
Adott az alábbi feladat C++-ban:
''Készíts osztályt tetszőleges méretű egész szám tárolására!
Az osztályt származtassa egy szám ősosztályból! Kapcsolódó operátorok és metódusok: + - * / %, értelemszerű konverziók (string, int, long) oda és vissza, kiíratás.''
Na most én pl. egy ilyen osztályt úgy írnék meg, hogy számjegyenként tárolom a számot egy stringben ami tetszőlegesen tud ''nyúlni'', ezzel a módszerrel az összeadás, kivonás, szorzás pofonegyszerű, osztás elég macerás, konverzió is könnyen megoldható a lehetséges határok (int, long mérete) között.
De ott van a feladatban, hogy ''Az osztályt származtassa egy szám ősosztályból!'' Ez most mit takar? Jó ez egyáltalán vmire, hogy pl. Integer osztályból származtatom?
(félreértés ne essék, nem kész programra van szükségem, csak az elvet nem értem ) -
Harti
senior tag
Sziasztok!
Valaki tudna nekem küldeni mailben egy Borland C progit vagy adni egy linket valami trialhoz???
Pénteken vizsgázom belőle de az enyém eltűnt valahogy a süllyesztőben és nem tudok felkészülni rá! -
Jester01
veterán
Szerintem ez csak azt jelenti, hogy csinálj elõször egy általános osztályt aminek egy implementációja lesz a tiéd. Helyesen elkészítve lehet újabb implementációkat csinálni amik mivel ugyannak az osztálynak a leszármazottai így azonos módon használhatók. Pl. ha én megírom a saját osztályomat ami tegyük fel nem stringben hanem egy vektorban tárolja a számjegyeket akkor ez minden további nélkül kompatibilis lesz a tiéddel (mármint ha én is az általános osztályból származtatom).
Jester
-
gypo
csendes tag
Sziasztok,
meg tudná nekem valaki mondani, hogy hogyan tudok importálni egy egy már kész Flash animációt(.swf) egy másik, most készülőbe? Kösz, előre is. -
hustler
csendes tag
Sziasztok!!
Kellene egy kis segítség!!
Ezt a programot kellene megírni backtrack keresővel:
Adott egy sakktábla, melynek 4 sarkát levágtuk. A cél az első sor, második oszlopából, az utolsó sor, utolsó előtti oszlopába érni, úgy, hogy minden mezőt egyszer érintünk és a célállapotból, lólépésben elérhető a kezdőállapot!
Egy hete probálkozok és nem megy, ha senki nem tud nem tudnátok mondani helyet, ahol tudnak segíteni?
Péntek a határidő.....
Előre is köszi a segítséget!!! -
amargo
addikt
válasz hustler #2646 üzenetére
Melyik részében kell a segítség?
Na most, lehet én gondolkozok rosszul, de akkor ez 3 dimenziós tömb lesz, 2 dimenzió a koordináta, a 3. egy bit, mi megadja, hogy érintetted-e az adott mezőt. (Bár úgy is lehetne, hogy azoknak a koordinátáit tárolod el, amit már bejártál és azt ellenőrzöd mindig.)
Kell egy léptető függvény, ami nek van egy kezdő pontja, hogy honnan kell lépned, majd random az irányt megadod.
Ezt csak első blikre írtam. Nem túl hatékony.. de most jobb nem jut még az eszembe.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
hustler
csendes tag
Igazából én úgy szeretném megírni a programot, hogy egy két dimenziós tömb lesz a sakktábla és minden lépést megjegyzek...
Úgy, hogy ha a mezőn már voltam, vagy rajta állok '1'-est írok, ha nem is léphetek rá(sarokmezők) '-1'-et, kezdetben csupa nulla a mátrix és folyamatosan '1'-esek lesznek belőle... Természetesen azt is tárolnom kell, hogy melyiken voltam már és melyiken nem még...Van egy rutin ami arra szolgál, hogy végigmegy a mátrixon lólépésekben és '1'-sel tölti fel, ezt nem tudom...
Elméletben nagyon faszán eltreveztem, de hiába probálom nem tudom megvalósítnai...
Köszi mindent!! -
doc
nagyúr
válasz hustler #2648 üzenetére
azt írtad hogy backtrack algoritmussal kell megoldanod, ezesetben ezt ne felejtsd el (eszperente nyelven tettem ezt neked )
vagyis ''visszalépéses'' megoldás kell! ajánlom tanulmányozásra pl. a nyolc királynő problémát, az nagyon sok helyen le van vezetve magyarázatokkal
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- Xbox tulajok OFF topicja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5