Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lo_jo

    senior tag

    válasz Farkassacred #108972 üzenetére

    Elég összetett a kérdés, mivel ahány játékos, annyi igény. Szigorúan saját vélemény következik:

    Egy autós játék, legyen az teljesen arcade vagy simcade, ha már történettel próbálkozik, akkor szar. Az összes arra fordított idő és pénz mehetett volna új pályákra, autókra, versenymódokra. Szerintem ez igaz a GT7-re is. A Café egy szükséges rossz, annyira jó csak, hogy ingyen kapsz egy rakat autót, amivel utána nem versenyzel nagyjából soha. Van 1-2, ami jó lesz majd egy kategóriára később, de egy kaptafa versenyek, utolsó helyről indulsz és legyél első. Sokkal érdekesebbek a mission-ök, amikhez nincs koncepció gyártva, simán csak van egy feladat, amit teljesíteni kell.

    Nem érdekelnek karakterek, nem érdekelnek emberi történetek, vezetni akarok, első akarok lenni, szarok rá, hogy ki mit érez/gondol, aki mögöttem van az egy lúzer, aki előttem, azt meg akarom előzni. Akármilyen versenyzésről van szó, számomra ez a lényege.

    Legyen jó az AI, legyen jó az irányítás, legyenek jók az extra mechanikák (pl. Split/Seconben imádtam a rombolásokat, a Blur viszont csak egy csicsás és gyenge Mario Kart utánzat volt), legyenek változatos kategóriák, versenyek, jutalmak, legyen értelmes a büntetésrendszer multiban.

    Meg egyébként is, milyen történetet várhatnánk bármilyen autós játéktól, amit már nem sütöttek el? Megjön a nagymenő, de lekapcsolják, így újra a tápláléklánc aljáról kell feljutnia? Aha, NfS MW és még ki tudja hány rókabőr után nem kell még egy. Bekerül a fiatal tehetség a nagy öreg rókák versenyébe? Hát ilyen is volt már jópár, de minek, ez nem a Verdák. Az F1 karrier mód is egy vicc, ott is a paddockban megy a párbeszédekben a fingreszelés ahelyett, hogy az autóban ülnénk és versenyeznénk. Nem kell mindennek történetet adni, ahogy nem kell minden akciójátéknak open worldnek lennie, nem kell mindegyikbe kutya/íj/zombi. Tudom, ma már nem az alapján lesz valakinek kedvenc versenyzője, hogy hogyan teljesít, milyen merész előzéseket vállal be, milyen a vezetési stílusa, stb, hanem hogy mennyi emberközeli posztja van instán. Csak hát a versenyben ez semmit nem ér, nem ad hozzá, felesleges sallang, a pontokat a helyezésre adják, nem a népszerűségre. Persze lehetne olyat, hogy gyerekkori barát meg ősi rivális ellen versenyzel, de teljesen mindegy, a végén úgyis nyerni kell. Ahogy a valóságban bármilyen sportban igaz lesz: amint a pályán vagyunk, nincs barátság, a győzelem az első. Persze nem a másik elpusztítása, de azt normális esetben vadidegenekkel sem csinálja meg egy versenyző, legyen az offline AI ellen vagy multiban.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák