- Magisk
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Eleglide C1 - a középérték
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Real_Necro
veterán
válasz spanyoll #45200 üzenetére
Én is örültem az első porszívónak. Aztán hazacipeltettem az albérlőmmel, mint ahogy a sarok számítógépasztalt is.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
fi:zi'k
nagyúr
Egy szép mentés (állítólag kifordultak elé, vhol 200-300 km/h között).
(#45203) Studi
Vmi hasonló reakcióra számítottam, csak elsősorban nem tőled.
Amúgy kb egyetértek, és nyilván kellett hozzá az is, hogy szembejövő is húzódjon, de mindent egybevetve jól reagálta le.[ Szerkesztve ]
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
-
t_a_m_a_s
őstag
válasz fi:zi'k #45202 üzenetére
Abban igazad van, hogy nem gyengén reagálta le a csávó, de basszameg, ilyen 2*1 sávos keskeny szar úton ne menjen már 3 kilóval... Igaz, ez is csak álszentkedés. Egyszer volt szerencsém F430-hoz, olyan szinten pillanatok alatt és különösebb idegeskedés nélkül mész vele 150-200-al, hogy az valami hihetetlen. Persze hogy tolják neki mindenhol...
Holnap majd jól beletépünk...
-
spanyoll
addikt
Amúgy trú. Németországon kívül tudtommal nem igen van ország (releváns) ahol korlátlan sebességgel lehetne menni. Akkor meg a gyártóknak lehetne némi esze és bekorlátoznák mondjuk 160ra és viszonlátásra. Mennyivel kevesebben halnának meg.
"Super perfundo on the early eve of your day."
-
t_a_m_a_s
őstag
válasz spanyoll #45208 üzenetére
Ez nagyon parttalan vitát tud eredményezni, de szerintem elenyésző azok száma akik azért halnak meg mert 160+-al tolják... Szerintem meg a 90/130 idejétmúlt kissé (az 50 nem, az helyén van), túlhaladta a technika. 160-al már egy mezei 1,6 tdci focus is röhögve megy, miközben tök jól kontrollálható. Persze megfelelő út- és látási viszonyok között. A 40-es táblás kanyarban 60-65-el egy kis kategóriás szériaautót röhögve elfordítasz, stb. Nem ilyen egyszerű ez, meg 3 kilóval akkor sem kell tolni, de azért ne akarjuk a helyszínen fejbelőni azt aki a kihalt M6 oson magy az M3-as Nyíregy előtti 50-100 km-én 160-al ámokfut...
Komoly gépeknél, megfelelő képzéssel a 250-es korlát szvsz teljesen oké.
Holnap majd jól beletépünk...
-
Studi
addikt
válasz t_a_m_a_s #45211 üzenetére
Tök jó, hogy a mezei fókusz tök jól kontrollálható, de egy társasjátékról beszélünk, amiben a mezei fókuszok mellett 40 tonnás kamionok, és kevésbé éles reflexekkel rendelkező szüleink is részt vehetnek. Ezért kell találni valami olyan kompromisszumot, hogy a lehető legtöbben életben maradjanak.
-
Balinov
félisten
válasz rbalint88 #45212 üzenetére
Adott a TT, eus verza 250re van limitalva, japo export 3.2vr6ban nem volt limiter. Az első változat esetén tutira
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz spanyoll #45208 üzenetére
Jellemzően nem az autókkal van gond, hanem a vezetőkkel.
(#45212) rbalint88
Én egy gyönyörű 159-et láttam ma az IKEA mélygarázsában.
Kb karcmentes gyöngyház fekete fényezés, 18-as antracit felnik, mogyoró színű bőr belső, ami ráadásul úgy nézett ki mintha most hozták volna a szalonból. Még asszonynak is tetszett.
Amúgy mit jelent, ha a JTD után van egy 4-es?96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
Real_Necro
veterán
válasz t_a_m_a_s #45211 üzenetére
"160-al már egy mezei 1,6 tdci focus is röhögve megy"
Sőt, egy 16 éves 1.4-es benyás Astra is, csak ember legyen a talpán aki huzamos ideig bírja azt a motorzajt meg a rezgő kormányt. Sajátomat 150 fölé már inkább nem terhelem, megbecsülöm és vigyázni szeretnék rá...
(...de szeretnék egy szívó benyás Mondejót...)
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Balinov
félisten
-
spanyoll
addikt
válasz Real_Necro #45217 üzenetére
Pont akartam mondani, hogy én is múltkor nézegettem mit tud az 1.4-es astra és 160 fölé lassan is ment volna meg amilyen hangokat kiadott nem is akartam erőltetni
"Super perfundo on the early eve of your day."
-
zool1
őstag
Jo estet!
[ Szerkesztve ]
-
t_a_m_a_s
őstag
válasz Lassú Víz #45219 üzenetére
Kevés rutinnal (rutintalanul) két gyereket fuvarozni kb ugyanakkora volumenű faszság a szememben, mint adott esetben 160-al menni az autópályán.
Van rutintalan anyuka és sietős Fittipaldi ismerősöm is, előbbi mellé nehezebb szívvel ülök be mint utóbbi mellé. Ne érts félre, a barom módon közlekedőket én is rühellem, de az sem mentség, ha valaki rutintalan.Holnap majd jól beletépünk...
-
Lassú Víz
őstag
válasz t_a_m_a_s #45226 üzenetére
A rutint mindenki évek alatt szerzi meg, senki nem születik vele. Az nem megoldás, hogy csak olyanokat engedjünk az útra, akik ki tudják védeni a másik ilyen fokú felelőtlenségét.
(#45221) fi:zi'k:
Én meg erre a reakcióra. Nem kívántam neked semmit, de gyanítom abból a nézőpontból hamar Studi pártjára állnál. Részemről befejeztem. (Kár, hogy ez a fórummotor nem támogatja a hozzászólások rejtését mint az indexé.)A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
MODERÁTOR
Üdvözletem. Vótmá'?
Sarcasm: just one of the many services I offer.
-
Byk01
senior tag
válasz t_a_m_a_s #45211 üzenetére
Nem az a lényeg, mennyivel tud menni az autó, hanem az, mennyi idő alatt tud megállni. Úgy általában a közutakat egy bizonyos sebességre tervezik, ami pl. biztosítja, hogy a műszaki vizsgán minimálisan megfelelt autók a megengedett sebesség mellett is biztonságosan meg tudjanak állni, ha észlelik a veszélyt. Szóval a 40-es kanyarban sem azért van ott a tábla, mert 50-nel nem lehet bevenni, hanem azért, mert 50-nel már az árokban kötsz ki, ha egy Trabival próbálsz meg megállni, mikor észrevetted az útra dőlt fát (neadjisten biciklist).
Gyorsan menni mindenki tud ... időben megállni, na ez a művészet.
(#45229) crey: Szerintem nem vót. Olasznál volt az adu ász, úgy látom
[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
L4mie
veterán
válasz .: JuSzT :. #45165 üzenetére
NA! hol a magyar kiadás?
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz Lassú Víz #45228 üzenetére
Nem tudom Studit hogy hozod a képletbe, ha csak nem ezért. Ellenben mint láthatod egyetértek Studival tényleg. Innentől nem értem minek kellett belevinni a feleségemet és még nem lévő gyerekeimet?! Erre mégis mit vártál?
Amúgy (ha átjött, ha nem), valóban rád utaltam, amikor Studinak írtam, ugyanis tőled szoktam meg ezt a fajta kissé szélsőséges, pesszimista reakciót. Azonban mindenféle bántószándék nélkül, max egy nagyon kis csipkelődős hangvétellel, ami itt eddig elfért.
A hsz-eim irányába tanúsított kitüntetett figyelemért pedig köszi, bár nem tudom mivel érdemeltem ki.96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
L4mie
veterán
[jah hogy ezaz]
akkor holvannak az esztelen akciók? irgumburgumcrey: ez büntet, de csak ha vannak ilyen tényleges tényevőhozóvivő barmok
[ Szerkesztve ]
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
-
L4mie
veterán
válasz .: JuSzT :. #45236 üzenetére
Jó hát én bevállalom, hogy megveszem a cuccokat, ha eljöttök érte a Nagyvárad térre, így összedobhatunk egy ingyenes kiszállításnyi cucclit, bár ahogy nézem az egyedül is meglesz de benne vagyok egy ilyen biznicbe.
*de tényleg átválthatták volna forintra.....ha a g2a képes rá, akkor ez "egy igényesebbnek tűnő oldal" miért nem
[ Szerkesztve ]
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
L4mie
veterán
válasz .: JuSzT :. #45238 üzenetére
privátba e! és linkkel lusta dög vagyok.
és hogy majd átvételnél kp-ben vagy utalással intézzük.
[ Szerkesztve ]
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
j.bravo
addikt
válasz rbalint88 #45212 üzenetére
Dettó, csorog a nyálam kb minden 147, 156, 159, Brera, Spider, sőt, 145 példányra amit látok, de az igazi birtoklási vágy a 159-essel kapcs. tör fel "omfg de kéne" mormolás kíséretében. Sedan, kombi mindegy.
Több Alfa van az utakon mint gondoltam bakker.Az igazi baj az, hogy ettől kissé fanyalogva nézem az amúgy tök oké Mazda 3-akat Grande Puntokat (ebből egy szép, ferraripiros sportvaltozat mondjuk pont van itt az Árpád-híd alatt), Focusokat, Leónokat, satöbbiket
Pedig a napi 2x15 km-re igazából nem kéne JTD, hanem inkább valami benzines, de TS, JTS nem annyira, ugye...
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
fi:zi'k
nagyúr
Vigyázat, autós videó következik. Meg a hogyan!
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
#40935168
törölt tag
válasz t_a_m_a_s #45226 üzenetére
Sztem ezek ilyen parttalan viták. Különböző vezetési tudású emberek és különböző technikai színvonalú autók közlekednek ugyanazon a "pályán". Mindig lesz, aki kicsit fososabb, mint Te és jön a "kétanyuka néggyerekkel lemennek a Matizzal Horvátországba és Te frontálba kapod őket 300-zal és mit szólnál hozzá ha a Te gyereked lenne" sztori , aztán előkerül a kamion mögül 110-el a belsőbe atomuccsó pillanatban behúzódó gyerekes szoptatós anyuka2 sztori, esetleg még a kocsi is Lada, és abba csapódsz bele hátulról 2 kilóval meg mindenféle hasonló dolog, és juj, és legyen limiter, meg mindenki közlekedjen a sebességet betartva, ilyesmik. Aztán jön az ellentábor, hogy mennyire veszélyesek az ilyen anyukák, zsigulik, hogy a baleseteket nem is a gyorshajtók okozzák sokszor, hanem a lassúak-bénák, stb. stb. Aztán jön a harmadik, negyedik érv, és megy a flame, megy, hogy hogyan kéne közlekedni, mindenki megmondja az okosat, vagy legalábbis próbálja, aztán ugyanott vagyunk, ahol a part szakad, hogy aki egy 3.0 tádé A6-ban ül, tolja neki tempomattal, a Matizos kapja be, vagy fordítva, a Matizban ülők kulturáltan közlekednek (= pályán 90, abból baj nem lehet) ÉS MIVEL ANYUKA + GYEREK, bárkinél bármivel TÖBB joga van az életre (tehát gyereket "ölni" súlyosabb dolog, mint magunkat megölni) ergo az összes kilónyolcvan-tempomatos Audi üzletember gyökér dögöljön meg. Mintha mindenki előre látná a Matizos anyuka kis csecsemőjéből hogy mi lesz.. Lehet egy gengszter és amikor felnő, ugyanaz az ember majd egy jövőbeli X6 féle állattal tolja a pályán a két kilót, mert gyerekkorában a szülei nonstop eltötymörögték az időt, neki meg nem fán terem a pénz Vagy mintha egy emberélet több lenne, mint egy másik emberélet.
Jaaaj, nekem az ilyenek fárasztók, de amúgy én kb. a Te álláspontodon vagyok.
Most jöttünk haza Horvátból, ismerős vitt, 4-en voltunk egy E osztály 220CDI-ben. Nem egy vérgép, nagy, de nem az a 250kmh-s verzió. Kint keményen büntetnek, tehát 130, 110, mikor milyen tábla mellett haladtunk el, így kanyarogtunk a pályán szépen haza, amikor előttünk mindenki atom fék, kétemeletes turistabusz külsőből bevág a belsőbe, mögötte mindenki kígyóban tapossa a féket, mi is természetesen (110-ről!) majd busz kimegy vissza a külsőbe. Amit megfigyeltem:
- mi a faxért fékezett és ment belsőbe a busz ? -> külsőben 80 éves papa szorította egy Jugo-ban úgy a kormányt, hogy csorgott belőle a víz .. sebessége lehetett úgy 70, de lehet sokat mondok. PÁLYÁN.
- miután a busz kiment, a sor képtelen volt feloldódni, mert mindenki meg akarta őt is előzni, ahogy kihúzódott. Igen, a Matiz is, az 1.4 Astra is, a mittoménmi még. Emelkedő szakasz, a busz lemaradt, a személyautó-sor meg beragadt 90 körülre, mert ment elöl valami FASZ (na ilyenkor szakad a cérna) és képtelen volt az ÜRES külsőbe kihúzni a fókát, hogy a többi haladjon..
Nyilván ilyenkor a sztori elején a padlófék sem esik jól az embernek, követési táv ide vagy oda (nem villogtak indexxel, mint német pályán "szokás"), még hátulról is belémpukkanhat akárki, illetve egy atom nyugis vezetés után kb. az összes sofőr agyát az egekbe kúrja fel, ha nem tud haladni, mert nem tartják be a KRESZ idevonatkozó részét ott legelöl a kisautók. Vagy a busz akár, csak hát őt 1) nem engedték be 2) emelkedő jött, lendületből akarta letudni, érthető.
Szóval szerintem a vezetéshez-pályázáshoz közlekedési morál, kultúra kell, nemzettől függetlenül. A KRESZ sehol nem ír olyanról, hogy "Ügyeljen a forgalom lendületére! ha Ön előtt 10 autó 110 helyett 112-vel halad és Ön mögött is torlódik fel a sor, akkor ne tartsa be a 110-et, mert veszélyesebb belemennie mindenkinek a kikerülő műveletekbe, mint Önnek korrigálnia 112-re" és hasonlók. Na, ez a baj.
Van aki ésszel megy és van aki butába. A szabályok meg mindenkire vonatkoznak, de gyanítom, hogy a vezetésben több esélye van annak, aki magán és a szabályokon kívül a többiekre is figyel maga körül, mint aki kinéz a két csövön a fejéből és szorítja a kormányt, hogy fel ne boruljon a kocsi az egyenesben.
Én amúgy a Calibra-val 150-nel szoktam tolni haladóban és tök oké tempó. A kocsi is normálisan eszik és kényelmesen haladós tempó. A merciben a sofőrt a mellette ülő bnője ébresztette fel a félálomból amúgy.. Felbúgott a jobbszélső záróvonal a pálya szélén.
Krk parton bekaja, aztán indulás, úgy 14 körül, haza. Pálya, kaja leért + a barom nagy hajó kényelmes Merci 110-nél (sok korlátozás a kanyarok miatt) a 4-6 sávos pályán, úúúristen Altatógép Nem vagyok benne biztos, hogy egészséges dolog egy brutál széles, csodásan belátható, jó útminőségű pályára 110-et kitenni egy mai korszerű autónak. Kb. tényleg elalszik az ember.
Muterékat meg 150-nél a német belsőben kivillogták már messziről, két hete, pedig "csak" ők is kerültek valami külsőben-középsőben araszoló duplafaszt, de odakint a lebelső sáv (ha 3-3 sávos pálya van) szent terület, kb. ilyen "200+ lóerő only" terület.
Sokan mondják, hogy a közlekedésben az elsődleges és legfontosabb dolog a biztonság. Igazuk van. A viták általában akörül mennek, hogy mi garantál nagyobb biztonságot, az ésszerűség határán belül. (Tehát 20 km/h-val közlekedjen mindenki - kizárható, nem ésszerű).
-
spanyoll
addikt
válasz #40935168 #45246 üzenetére
Én mindkettőt szabályoznám: a 220-szal villogó barmot a hetesen aki belehal, hogy fehérvárig a pór nép is mer előzni szaros 150-nal, meg a középsőben / belsőben 90ezőket, az egymást előző kamionokat, stb. Ezt vajh miért nem nézi a kamera? Miért csak az övet meg a tempót?
Apropó öv; világosítsatok fel, mert az én logikám nem tudja értelmezni az övért büntetést. Egyedül ülök az autóban, megyek pályán, nyár van, üres a pálya, de még ha nem az is mindegy. Szétéget az öv. Kikapcsolom, megbasznak. Miért? A saját életem, senki más életét nem kockáztatom vele, hadd döntsem már el, hogy bevállalom a rizikót vagy sem. Számomra érthetetlen (de ti majd elmagyarázzátok), hogy miért logikus ez."Super perfundo on the early eve of your day."
-
t_a_m_a_s
őstag
válasz #40935168 #45246 üzenetére
Ja, azzal kezdtem én is, hogy ez egy parttalan vita... Az kétségtelen, hogy kultúra az kellene, de az meg nincs.
A rutin megszerzése is nehéz kérdés. Mi az asszonnyal mindketten szerencsések vagyunk, mert százezres futásteljesítmény van mögöttünk. Nem mondom, hogy jól vezetek meg nagy Fittipaldi vagyok, de azért a rutin már megvan. Én kurvára boldog vagyok, hogy asszonykám kb bármikor bármilyen autóval, bárkivel a háta mögött bárhová el tud/mer indulni kocsival. Ellentétben pl a szomszédasszonnyal, aki mondjuk sötétben meg esőben már nem nagyon tud(!) vezetni. És így hordja minden nap a kölykeit... Én azt mondom, hogy először szerezzen az ember rutint, aztán vezessen a kölykeivel a háta mögött. Bóklásszon egyedül, menjen el oktatóhoz párszáz km-t vezetni (10-15 óra alatt megvan) többféle szituban, aztán lehet vinni a kölyköket oviba.
A 60+-os pilótákkal kapcsolatosan meg inkább nem is írok, mert az lenne az igazi flém(#45248) spanyoll: Az én fixa ideám az, hogy gebasz esetén akkor csattan jó helyre a pofikám a légzsákba, ha be vagyok kötve. Vannak hülyeségeim, de az öv meg a világítás alap, mindkettőt még a gyújtás ráadása előtt kapcsolom.
[ Szerkesztve ]
Holnap majd jól beletépünk...
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz spanyoll #45248 üzenetére
Egyrészt, mert szabály, előírás, másrészt vmi worst-case scenario esetén, pont azzal okozol másnak balesetet, hogy kirepülsz a szélvédőn keresztül.
(#45249) t_a_m_a_s
A világításnak nem biztos olyan jó ha már azzal önindítózol. Legalábbis több helyről ezt hallottam.[ Szerkesztve ]
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- H96 MAX RK3318 TV okosító - 2/16 GB - Új!
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis
- Zotac GeForce RTX 3070 Gaming 8GB GDDR6 256 Bit LED OC Videokártya
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen