Hirdetés
Hirdetés
-
Őszi WTCR-es AC bajnokság az Elantra/Cupra duóval okt.3-án rajtol!
lo Az idei őszi Assetto Corsa bajnokságunkban, a jelenkori túrautós bajnokság krémjét, a WTCR-es autókat keltjük életre....
-
Jövő év elején jön a most bejelentett Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
gp Kalóz jakuzák Hawaii-on, azaz újabb őrület vár ránk február végétől.
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
fi:zi'k
nagyúr
Vmi jóképességű 3-4 órája nyomatja nagy hangerőn a mulatós tuc-tucot.
(#40407) atok666
Akkor érthető.(#40410) rbalint88
Egyrészt nem tudom hány emeletet kellene áthidalnia a hangnak, másrészt a hangfalak lent vannak még a pincében.[ Szerkesztve ]
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
-
zool1
őstag
válasz atok666 #40401 üzenetére
Jó a kérdés. Én mtb-omat átépítettem, aminek egyszerű az oka. Egyszer 115 kg vagyok olyan váz kell, amit ezt tudja tolerálni rossz útviszonyok között, egyszer. Másodszor mint már írtam a vázat és az első villát kivéve mindent lecseréltem rajta egy jó közepes minőségűre, így olcsóbban jövök ki. Persze így is kb eddig 130000 hufot költöttem rá! Nekem teljesen kényelmes, túrázásra lett átalakítva. Vehettem volna ezért a pénzért lehet használt de jó állapotú trekkinget, de azon is le kellett volna cserélni egy két dolgot és azok is 100000 huf környékén illetve felette lehet megkapni amire nem kell sokat költeni. Egyébként a ott a fórumon a topikjában, kisebb kocsi árát költik az emberek kerékpárra, én nem szántam rá ennyit. A donor egy Caprine highlander b váz nagyon jó állapotban.
[ Szerkesztve ]
-
atok666
őstag
Én is 105-110 korul mozgok, amit olvastam, azt irjak, hogy 120kiloig birnia kene barmellyik bicajnak - kiveve az extrem konnyu szenszalas vazakat. Egy hete vettem magamnak en is bringat, egyenlore meg minden gyari allapotban van - meg adok kis idot a nyeregnek, aztan lehet azt lecserelem
Atok
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Ha már bringa: az öltözék is fontos könnyű megfázni
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
zolka78
senior tag
válasz atok666 #40401 üzenetére
Ezt én sem értettem sosem. Az oka valszeg az, hogy hozzánk a '90 évek elején nagyon menő újdonságként tört be, és a terjesztéshez hozzá járultak a nayg kereskedelmiláncok. Egyébként nem ördögtől való az sem. Kisebb kerekek, alacsonyabb felépítés, kezdésnek biztosan könnyebb is hajtósabban lehet tekerni. Nem beszélve a tagathatatlan előnyéről a szar utakon. Én kisgyerekkoromban csepel kempingen és szputnyik bringán szocializálódtam. Nem is ment a montizás sosem, 2 év után szabadúltam meg tőle, ez már több mint tíz éve volt, és nem is tekertem tíz évig. Tavaly túrtam elő a bringám, ami már rég óta nagykorú, és 1 év alatt teljesen átalakúlt már. Az életét egy klaszikus outi(országúti) gépként kezdte, és átalakúlt egy mindennapos használatú túragéppé. Én is inkább az outis gépeket szeretem, kedvelem, de már sem a súlyomhoz, sem a bringás szokásaimhoz nem felel meg egy klasszikus outi. Viszont ezek a régebbi vázak azért elég sok teret adnak az építkezéshez. Szinte bármilyen modernebb, jobb alkatrésszel feltudom szerelni, csak a képzelet meg a pénztárca szab határt. Nem, ez így nem teljesen igaz, mert egy bajom van vele, hogy tisztességes minőségű patkóféket nem tudok rátenni. A váz kialakítás miatt, csak nagyon hosszúbenyúlású jöhet szóba, ezt meg nem gyártják jobb minőségben, csak olcsóbb változatok vannak. Ezért van az, hogy a fékpofáim pl. 2x annyit érnek mint a féktestek. Jó ez, teszi a dolgát hibátlanúl, csak tudom milyen egy jobb féktest, ami ugyan drágább, de nem megfizethetetlen. Most jelenleg így néz ki, bár ez egy elég szar kép lett:
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
Larry303
addikt
vettem egy nast, most pofozgatom, viszont olyan appot keresnék az ipademre, ami a megosztott képeket, mintha localban lenne úgy mutatná...böngészni tudom a sharet, viszont csak egyesével tudom megnézni a fájlokat, nem lapozható...a gyári software az applenek jónak tűnik, de ha nem muszáj nem fizetnék érte, szal vmi ingyenesre ha van tippje vkinek.
közben kinéztem egyet, inkább ezeknek fizetek ha nincs tipp ingyenesre....
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/kocsisbalazs
-
rbalint88
addikt
válasz zolka78 #40422 üzenetére
Longus gyárt kultúr minőségű két forgáspontos országúti féket, ami hosszabb benyúlású, asszony holland típusújára is azt vettünk, ha nem lenne olyan szar gumi rajta, simán lehetne vele stopie-zni, de így inkább csak blokkoló kerékkel csúszik. 6e Ft körül van a fék talán.
-
-
spanyoll
addikt
Emberfüggő szerintem. Nekem anno volt egy sima eccerű montim, a világból kimentem vele amíg el nem lopták. Aztán lett az outi, ami fura volt elsőre de beleszerettem, most egyenes kormánnyal ez is a világból kimenős lett. Mellette van egy cruiserem, ami pedig egy kanapéba ülve nézelődést jelent kb közlekedés terén, nagyon kényelmes, nagyon jó. Lenne pénzem / helyem / időm, akkor eltárolnám a cruisert is bp-n, mellé az outi ugye, plusz vennék egy CC vázas gépet túrázáshoz és bódog lennék.
Mondjuk most is az vagyok, tehát tökmindegy azt hiszem."Super perfundo on the early eve of your day."
-
*Ropi*
félisten
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
t_a_m_a_s
őstag
Srácok, hamár ennyire benne vagytok a bringa témában, dobok egy full laikus kérdést. Ha egy tök sima bolti állapotú mtb-n lecserélem a rücsis gumikat sima (simább) felületűre, akkor az normál körülmények között, aszfalton jelent valami könnyebbséget?
A másik meg, hogy ha 20-30 perc tekerés után néha zsibbadnak az ujjaim, meg úgy általában, érzem a kezem, csuklóm, akkor gondolom rossz tartásban tekerek. Min kéne változtatni? Valaji magasabb kormány, hogy egyenesebben üljek?
Holnap majd jól beletépünk...
-
zolka78
senior tag
válasz rbalint88 #40424 üzenetére
Nekem saccon van. Amikor vettem melette volt a longus tök ugyan az, gondolom egy cég gyártja más felírattal. Mondom nincs bajom vele, teszi a dolgát rendesen. De ha próbálsz egy rendesebb féket akkor tudod mi a jó, és bem is a csúcs kategóriáról beszélek, ami még megfizethetetlen. Egyébként kínában láttam talán kicsit jobbat, de még nem mertem berendelni, majd egyszer ha rávisz a lélek.
zool: összeségében nincsen bajom a montikkal, nekem nem jött be.
Tamás: elkell találni a neked megfelelő, kényelmes testartást. Sokat segít ilyenkor az magasságban állítható kormánystucni, és esetle nem egy tök egyenes kormány, hanem ami egy kicsit hajlított felfele. ÍGy eléggé szabad a beállítási lehetőséged. Meg nem utolsó sorban szokni kell, hiszen olyan testtartásban vagy amit nem ismer a tested. A többivel csak könyíthetsz a megszokáson.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
t_a_m_a_s
őstag
válasz zolka78 #40429 üzenetére
Próbálom majd állítgatni ezeket a dolgokat, az tény, hogy nem tekerek sokat, tehát elsődlegesen szokni kéne... Kölyökkorunkban a fél életünket bringán töltöttük, Csepel BMX-ekkel nyomtuk, kék műanyag ülés volt rajta. Most azon kéne ülnöm fél órát, beszarnék asszem
Holnap majd jól beletépünk...
-
Lassú Víz
őstag
válasz t_a_m_a_s #40428 üzenetére
Egy jó biciklis kesztyű alap, mert elvileg a testsúly jelentős százaléka terheli a kezedet, és ha a markolatnak mintája van (márpedig van), akkor elnyomja az ereket. A kormány emelésével és egy első teleszkóppal is tudsz csökkenteni a csuklód terhelésén. Az aszfalt guminak biztosan kisebb lesz a gördülési ellenállása, azt a cserét én is meglépem a nyáron, ha találok olyan nyerget ami kényelmes lesz. Sajnos az én méretemben a célnadrág több mint valószínű, hogy nem létezik (a városképet rontó látványtól most tekintsünk el).
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
#40935168
törölt tag
Tavaly év végén jött ki az Interstellar (Csillagok között). Látta valaki ?
-
zolka78
senior tag
válasz t_a_m_a_s #40430 üzenetére
Nekem egy ilyenem van, ha akarom betudom állítan úgy, hogy majdnem egyenes testtartással üljek a bringán. Ha ezt még megtoldod egy ilyennel, akkor eléggé szabadon mozoghatsz. Én úgy gondolom, hogy eléggé egyéni az, hogy az embernek mi a jó a bringán, mi kényelmes. És itt most csak az urbánus felhasználásról beszélek, a sport teljesen más. Sőt, hogy minden jó legyen, nem ártana próbálni is. Persze ez nem mindig megoldható, de esetleg ismerősöktől, barátoktól lehet mondjuk nyerget, pedált kölcsön kérni, mert még egy drága pedált is meg nyerget is szívesen kibaszna az ember pár kilóméter után ha nem jó. Nekem tavaly a harmadik pedálom volt olyan amire azt tudtam mondani, hogy ez király. Persze ettől is megszabadúltam már de más okokból. Galyra ment az amúgy is szar cipőm amivel bringáztam, és vettem egy kifejezetten bringás cipőt, úgy is csak arra használom. Ezt lehet használni sima pedállal, meg spd-vel is. Októberben kaptam kölcsön egy spd pedált meg stoplikat kipróbálásra, mentem vele egy 110km utat, a következő héten az volt az első, hogy vettem spd pedált. Nyeregnél szerintem nincs olyan, hogy tökéletes. Olyan van amit nem akarsz kibaszni az első 10 percben, és még másnap is tudsz ülni rajta nagyobb nyűg nélkűl. Nekem szerencsém volt elsőre sikerűlt belenyúlnom, nem töri a seggem, pedig nem is nevezném drágának a maga 7e árával. Jó olyan van, hogy 60-100km után néha kiállok a nyeregből lejtőn, de ott már a derekam is mozgatom egy kicsit. És ahogy víz is írta jók a bringás ruházatok is. Bár én mindennapos közlekedésre nem használok sem kesztyűt(telet kivéve), sem betétes gatyát. Viszont ha túrázni megyek, akkor jön a kesztyű is, meg a betétes gatyó is. Szóval tényleg az a lényeg, hogy ki kell egy kicsit tapasztalni mi a jó neked. Meg azért néha kell kompromisszumot is kötni a felhasználást tekintve. Én pl. szeretem a vékony gumikat, eddig 32-es városi gumit használtam, de berepedezett és cseréltem. Mivel nyáron lesz egy 6 napos túránk Romániában és Szerbiában, ahol lesz egy 60km rész a Retyezátban ahol nincs beton út, így egy ilyen szélesebb 37-re váltottam. Érezni is, hogy egy kicsit lasabb a jószág, nagyobb a gördülési ellenálása, de nem hajt a tatár. Viszont már bemerészkedtem vele oda is, ahova előtte nem.
szerk: szar az első link helyes
[ Szerkesztve ]
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
atok666
őstag
válasz zolka78 #40436 üzenetére
Tegnap voltam kinn picit tekerni (~fel ora, ~20kmh, ~90rpm - nem nevet, vhol el kell kezdeni ), ma reggel arra ebredek, hogy a terdeim majd leszkadnak - izomlaz nincs, de a terdeim elegge fajnak. Ilyenkor mi a teendo, pihentetni picit, vagy kutyaharapast szorevel alapon menni es megint tekerni?
Atok
-
Mercutio_
félisten
válasz t_a_m_a_s #40428 üzenetére
Ami még kimaradt - és atok hsz-éről ugrott be: az ülésmagasság jó beállítása nagyon fontos!!! Ahogy olvasgattam nekem is attól fáj(t) az amúgy se 100-as térdem már viszonylag rövid utak után is, hogy nem volt teljesen kinyújtva a lábam közben.
Idén én is úgy tervezem, hogy a rücskös gumik helyére vékonyabb aszfaltra valók mennek fel, és valami rendes markolat is kell, az ülés még kérdéses.Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
zolka78
senior tag
válasz atok666 #40437 üzenetére
Egyáltalán nem kell azon nevetni ki hogy teker . Gondold el amikor én vonszolom fel a hatalmas belem valahol a Pilisben a hegyekben 8-10 km/h sebességgel, és elhúz mellettem egy országútis, aki sportból nyomja 20-22 km/h sebeséggel a 10-15 százalékos emelkedőn. Egy kicsit lehangoló, de hát őt is más vezérli, meg engem is. Kezdésnek állítsd be jól a nyereg meg a pedál viszonyát. Magasságnál általában 2 módszert alkalmaztak régebben. Mindegyiknél fontos, hogy az a lábbeli legyen rajtad amit használni fogsz. Fontos még, hogy a lábfej hol helyezkedik el a pedálon. A legjobb ha a talpad belső oldalán lévő bütykos csont, ahova a nagylábúj csatlakozik(ennek nem tudom a pontos nevét ), a pedáltengely, az az a pedál közepe előtt helyezkedik el max. 1-2 cm-re, de lehet a 2cm már túl sok is, próbálni kell. Ha nagyon előre teszed, akkor a talpközepet terheled, zsibbadni fogsz, ha túl hátra, akkor a lábújjak terhelődnek. Ha ez megvan akkor jöhet a magasság beállítás. Sokan csinálják, hogy olyan magasságig emelik az ülést, hogy a pontos lábfejtartással éppen elérik a pedált. Ezzel azt éred el, hogy a térded teljesen kitudod nyújtani, így kiméled. Viszont már majdnem nyújtózól ha lent van a lábad. A másik módszer amit én is alkalmazok, és szerintem a kényelmesebb is, az hogy ha lent van a pedál és rajta a lábad, kiállsz a nyeregből úgy, hogy a pedálon vízszintesen van a lábfejed, majd így állva betolod a nyergfőlé a feneked simán és nem akadhat el benne. Tehát van a feneked meg a nyereg közt 1-3 cm távolság, és egy picit még lefele kell engedni a feneked, hogy ráhelyezd. Bár ezzel a módszerrel nem lesznek teljesen kinyújtva a térdeid ha lent van a pedál, viszont nem is kell nyújtózkodnod minden taposás után. Fontos még a nyereg pontos elhelyezkedése. Ezt úgy a legcélszerűbb belőni, hogy ha pedálon van a lábad, és felhúzod a pedálokat úgy, hogy a hajtókarok vízszintesen legyenek, akkor az előrébb lévő pedálnak a tengelyét egy képzeletbeli függőlegessel össze lehesen kötni a felette lévő térdkalácsoddal. Tehát a térdkalácsod egyvonalba kell, hogy legyen a pedáltengellyel ha maga a hajtókar vízszintes helyzetben van. Remélem azért érthető voltam. Ezt a nyereg előre, vagy hátra tolásával tudod állítani. Nagyjából ennyire emlékszem régről. De próbálni kell mi a jó neked.
Más: azt mondja a fiam a reggeli nagy sonka zabálás közepette: piros tojás, fehér nyuszi, locsolásért jár egy nuni...
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
t_a_m_a_s
őstag
válasz zolka78 #40436 üzenetére
Ejj, nem jó ez így... Bedobtátok ezt a bicikli témát, és rá kell jöjjek, hogy erre is költeni kéne..
Az én bringám egy ilyen széria Hauser:
Most voltam a gyerekkel egy fél órás körön, kb 10 perc után már fájt a csuklóm... Az ideális(abb) az lenne, ha kb 5-10 cm-el feljebb lenne a kormány, meg kb ugyanennyivel közelebb hozzám, sokkal kevésbé dőlnék rá a kormányra. Mondjuk így sem lehet mondani, hogy "fekszem" a bringán mint egy sportmotoron, de valszeg ha egyenesebben ülnék, kevésbé terhelném a kezem. Valószínűleg egy olyasmi kormányszárra be kell ruháznom mint a tiéd, aztán első körben azt állítgatni. Most ilyen van:
Meg valszeg a rücsis gumik is menni fognak a háztól...
Ja, és offkorsz köszi mindenkinek az okosságot!
Holnap majd jól beletépünk...
-
zolka78
senior tag
válasz t_a_m_a_s #40444 üzenetére
Kezdésnek nem tudod még magasabbra állítani a kormányt? Egy próbát meg ér. Egyébként ez nekem így is magasnak tűnik, persze az én szokásaimhoz. Nekem a kormány a nyereggel van egy vonalban, a tied meg jóval felette.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
rbalint88
addikt
válasz t_a_m_a_s #40444 üzenetére
Ne nyúlj hozzá! Add el, vegyél helyette trekinget. Ezen még menetes villa van, nem lehet rajta csak úgy stucnit cserélgetni. Gondolom a gyerekkel úgysem fogod durva terepen veretni, azt ahol még el mersz menni, bírja a treking bringa is. Könnyebb hajtani, kényelmesebb, jobban testre szabható. Végösszegben ugyanoda lyukadnál ki, csak az egyik megoldással egyszeri nagyobb ráköltés után lesz egy jó bringád (ami céleszköz), a másik megoldással többszöri viszonylag nagy ráköltés után lenne egy tákolgatott bringád, ami akár jó is lehet, de nagyobb valószínűséggel nem lesz és eladhatatlan.
-
zolka78
senior tag
válasz rbalint88 #40447 üzenetére
Azért a menetes villa ne legyen már gond. Ok, hogy az a-head modernebb, jobb, de a menetes rendszerhez is rengeteg féle kormányszárat találhat különbböző méretekben, és különböző hosszúságú nyakakkal. Lehet esetleg ez vidéken nem így van, de itt bp-n a környéki kis szervízboltokban is van miből válogatni. Egyébként fentebb pont ilyeneket linkeltem.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
rbalint88
addikt
válasz zolka78 #40448 üzenetére
Ezen meglepődtem, hogy ennyi menetes kormányszárat árulnak még, de attól függetlenül áll az,amit mondtam. A 30-40ezret érő bringára rálocsol helyből 20ezret (stucni, kormány lefejtése, felrakása, visszaépítése, új külsők, ahhoz új belsők +munkadíj), lesz egy továbbra is 30-40ezret érő bringája, amit ha el akar adni, megint vissza kell építeni, mert így nem fog senkinek kelleni. Ezért mondtam, hogy egyszerűbb és jobb megoldás eladni a bringát és keresni helyette egy normális trekkinget, ami jobban megfelel a céljainak. (ami terepet ez a caprine kibír, azt jóformán egy országútival is beadod, ha megvan a technikád)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Huawei P50 Pro - emlékkép
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- War Thunder - MMO Combat Game
- eFootball
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Hálózati / IP kamera
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Horgász topik
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Motorolaj és szűrő topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen