Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ance

    őstag

    válasz air #58328 üzenetére

    Kicsit pontosítanék. Egy autónál minden olyan dolog rejtett hibának minősül, ami nem a vásárláskor megvolt kilométernek megfelelő hiba. Vitás esetben ennek megállapítása szakértői feladat. Pár példa, hogy egyértelmű legyen:

    Alap: 50.000 km-rel vetted, de visszatekerték és 100.000-ret futott, egyértelmű rejtett hiba.
    50.000-nél tönkremegy a motor, rejtett hiba, ha a gyár nem írja, hogy a motor csak 50.000-ret bír.
    50.000-rel veszed és nem jó a fék, mert kopott, az nem rejtett hiba, hacsak nem igazolták, hogy előtte 40.000-nél cserélték.

    Stb.

    Abból kell kiindulni, hogy egy új autónál a legkisebb hiba is rejtett hibának számít, aztán az adott futás fogja meghatározni a józan ész alapján, mi a rejtett hiba. A józan észbeli eltéréseket a két vitás fél között pedig a szakértő dönti el. Érdemes egy per előtt magánszakvéleményt kérni, hogy ne pereskedj feleslegesen, illetőleg a másik felet is meggyőzheti.

    Minden amit Air írt, az is helyes, pl. az is, hogy bármikor perelhető, csak bizonyítani kell, hogy fennállt és nem telt el az elévülési idő, ami jelen esetben 5 év.

    Még annyi, hogy a kereskedőnél tudnia kell a hibáról, nem mentesülhet, magánszemélynél már nehezebb bizonyítani, de pl. egy olajfolyásról, zúgó motorról, rossz szellőzésről, légkondiról tudnia kell, nem fogja tudni kimenteni magát.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák