- BYD Atto 3 menetpróba
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Windows CE fórum
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Újabb infók és képek a Lumiákat idéző HMD Skyline-ról
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- iPhone topik
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Yettel topik
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Sam & Max: The Devil’s Playhouse Remaster
gp Az előzetes tervek szerint augusztusban érkezik az új kiadás PC-re és konzolokra.
-
Újabb infók és képek a Lumiákat idéző HMD Skyline-ról
ma Komoly riválisokkal kell majd szembeszállnia a HMD várhatóan júliusban megjelenő telefonjának.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz
Declare #61479 üzenetére
Ez szintén egy nagyon érdekes kérdéskör, amiben nem lehet szerintem egyértelmü jó választ adni.
Hasonlóképpen vélekedek én is, illetve a zinternet is tele van ilyen cikkekkel, hogy az elsö X évben mekkora értékvesztésen esik át az autó, tehát egyik oldalról meg is van indokolva. Megy is a reklámozás, hogy " Jahreswagen "-t kell venni, illetve ahogy Te is írtad, pár évest. Értékvesztés szempontjából valóban elönyös...de..Kicsit jobban belegondolva az ilyen " Jahreswagen"-ek a következökböl kerülnek ki:
- Olvasható, hogy például az autógyártó dolgozóinak adott 'juttatása' is lehet ez, tehát egy-két évig mászkál vele ( valószínü lízing, bár Ingolstadtban a dolgozók vásárláskor is kapnak valamennyi %-os keveskedést ), aztán visszaadja.- Bérautós cégnél szintén lízingelik az autókat, amit adott Km-nél becserélnek. Aki használt bérautót, tudja, hogy nem nagyon látsz 50 - 100ezer körül futott darabokat, iszonyat rotáció van.
Hogy csak egy személyes példát is írjak, céges útra kaptam egy 8 km-t futott Mokka 1.4T-t. A szélvédö sarkában fejemnyi matrica ( hogy véletlen maradt ott, vagy szándékosan, azt nem tudom ), hogyasszondja " Az autó a 27000km-t nem lépheti át, ellenkezö esetben pluszdíj, stb. "
Na most itt nyilván nem az én egyetlen, kétnapos utamra ragasztották ezt ki, hátha valami féreglyukon át megkerülném a Plútót is... :Ráadásul a bérautó az egyik legmostohábban kezelt eszköz, egyrészt mert úgyis ki akarod próbálni mit tud, másrészt rengeteg suta ember keze között jár, ami semminek Sem tesz jót.
- Ha az ember végigpötyögi bármelyik gyártó konfigurátorát ( én is szoktam kalandozni, ha nagyon nincs jobb elfoglaltságom, kíváncsiságból, hogy mit nem fogok venni
), ott a legvégén a KP-s fizetés helyett fényreklámmal villog az arcodba, hogy mennyiért lízingelheted 2 - 4 évre ( plusz Km megkötést természetesen ).
Nagyjából ezekböl lesznek aztán az ilyen 1-2-3 éves alig futott használtautók mondjuk 85-90%-ban. Plusz emellett van a torta pitsányi szelete a magánvásárló persze, mert ilyen is van azért.
És ismerve az emberi mentalitást, ezen 1-2-3 év használati módját a fantáziádra bízom.
Tekintve, hogy "úgyis hamar visszaadom", és "annyi idöt úgyis kibír", borzalmasan lehetnek ezek gyilkolva, akár egy cégautó...ott is láttam korábbi munkahelyemen, hogy a 2 literes dízel Mondeoba belehuppanva a telepröl kiforduló vezetö a rövid utca végéig leüvegelte a 2.-at...Szóval szerintem legalább ennyire lutri egy ilyen autóba beleugrani, hiába "csak 3 éves, és 30ezret futott ".
De nyilván ez egyéni preferencia, hogy ki milyen szempontokat mérlegel autóvásárlás elött.