Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #61479 üzenetére

    Ez szintén egy nagyon érdekes kérdéskör, amiben nem lehet szerintem egyértelmü jó választ adni.
    Hasonlóképpen vélekedek én is, illetve a zinternet is tele van ilyen cikkekkel, hogy az elsö X évben mekkora értékvesztésen esik át az autó, tehát egyik oldalról meg is van indokolva. Megy is a reklámozás, hogy " Jahreswagen "-t kell venni, illetve ahogy Te is írtad, pár évest. Értékvesztés szempontjából valóban elönyös...de..

    Kicsit jobban belegondolva az ilyen " Jahreswagen"-ek a következökböl kerülnek ki:
    - Olvasható, hogy például az autógyártó dolgozóinak adott 'juttatása' is lehet ez, tehát egy-két évig mászkál vele ( valószínü lízing, bár Ingolstadtban a dolgozók vásárláskor is kapnak valamennyi %-os keveskedést ), aztán visszaadja.

    - Bérautós cégnél szintén lízingelik az autókat, amit adott Km-nél becserélnek. Aki használt bérautót, tudja, hogy nem nagyon látsz 50 - 100ezer körül futott darabokat, iszonyat rotáció van.
    Hogy csak egy személyes példát is írjak, céges útra kaptam egy 8 km-t futott Mokka 1.4T-t. A szélvédö sarkában fejemnyi matrica ( hogy véletlen maradt ott, vagy szándékosan, azt nem tudom ), hogyasszondja " Az autó a 27000km-t nem lépheti át, ellenkezö esetben pluszdíj, stb. "
    Na most itt nyilván nem az én egyetlen, kétnapos utamra ragasztották ezt ki, hátha valami féreglyukon át megkerülném a Plútót is... : :DD

    Ráadásul a bérautó az egyik legmostohábban kezelt eszköz, egyrészt mert úgyis ki akarod próbálni mit tud, másrészt rengeteg suta ember keze között jár, ami semminek Sem tesz jót.

    - Ha az ember végigpötyögi bármelyik gyártó konfigurátorát ( én is szoktam kalandozni, ha nagyon nincs jobb elfoglaltságom, kíváncsiságból, hogy mit nem fogok venni :DDD ), ott a legvégén a KP-s fizetés helyett fényreklámmal villog az arcodba, hogy mennyiért lízingelheted 2 - 4 évre ( plusz Km megkötést természetesen ).

    Nagyjából ezekböl lesznek aztán az ilyen 1-2-3 éves alig futott használtautók mondjuk 85-90%-ban. Plusz emellett van a torta pitsányi szelete a magánvásárló persze, mert ilyen is van azért.

    És ismerve az emberi mentalitást, ezen 1-2-3 év használati módját a fantáziádra bízom. :D
    Tekintve, hogy "úgyis hamar visszaadom", és "annyi idöt úgyis kibír", borzalmasan lehetnek ezek gyilkolva, akár egy cégautó...ott is láttam korábbi munkahelyemen, hogy a 2 literes dízel Mondeoba belehuppanva a telepröl kiforduló vezetö a rövid utca végéig leüvegelte a 2.-at...

    Szóval szerintem legalább ennyire lutri egy ilyen autóba beleugrani, hiába "csak 3 éves, és 30ezret futott ".
    De nyilván ez egyéni preferencia, hogy ki milyen szempontokat mérlegel autóvásárlás elött. :)

Új hozzászólás Aktív témák