Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz zsolti1 #3434 üzenetére

    Pályatempónál fordulaton az olajszivattyú szállítási sebessége maximális nagy, az olajnyomás a meghatározott maximumon van, a nyomásszabályzó feltételezhetően már nyitva, a fölösleg visszamegy a teknőbe. Onnantól a blokkban az olaj áramlási sebességét a csövek, furatok átmérője határozza meg. Egy konkrét motor esetében a furatok adottak, tehát az áramlási sebességet már csak az olaj viszkozitása határozza meg. Ha ugyanis vastag/sűrű az olaj, az nehezebben/lassabban áramlik, az olajnyomás megnő, "előbb" nyit a szabályzó, és azonos maximális olajnyomás mellett lassabb lesz az olaj áramlási sebessége. Ha vékonyabb az olaj, akkor gyorsabban áramlik, a gyorsabb áramlási sebesség miatt a nyomás "csökken", azaz a nyomásszabályzó "később" nyit, és azonos olajnyomás mellett nagyobb áramlási sebesség jön létre. A gyorsabb áramlási sebesség gyorsabban vonja el a hőt a blokkon belül, vagyis az olaj hűtési funkciója jobban érvényesül.
    Akinek van olajhőmérő a kocsiban, és azt látja, hogy városban alacsonyabb, autópályán magasabb az olajhőmérséklet, az sem téved, egyszerűen a magasabb fordulaton egységnyi idő alatt keletkező több hőt az olaj felvéve "kivezeti" a blokk belsejéből.

    [ Szerkesztve ]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák