Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • adr0001

    tag

    válasz RazoR #4868 üzenetére

    Ahogy nő a FPS - már ha a GPU bírja -, úgy lesz egyre több a CPU dolga, de ez alól kivételt képez a Frame Generation-ös cheat, aminek egyik szerepe pont az hogy a CPU-n lévő nyomást enyhítse. Hasznos amikor olyan felbontáson és minőségi beállításon játszunk amit már nem bírna a VGA (könnyű ebbe a szituációba kerülni, nevezzük simán csak "egy gamer alapélménye" néven a helyzetet :DDD ), vagy amikor 1080p-n a 360Hz-es monitoron csak 240 FPS-ig jutunk, mert a CPU nem bírja, illetve bírná, de csak a jövőre megjelenő lineup teteje...

    4k60 ultra vs 720p60 ultra között a GPU-ra eső terhelés kb 1 nagyságrendi eltérést mutat alaphangon. Ugyanitt a CPU terhelések közötti különbség az nagyjából 0.
    Így az is előfordulhat egy kellően gyenge procival, hogy 720p-n sincs meg a 60 fps, míg frame generation-nel meg frameskip nélkül szalad a 4k60fps az ún. nem kihajtott VGA-n.

    Tény hogy egy X3D processzor alaptartozéka egy "Nálam minden faszán megy" starter pack-nek, de egy 11700k-val én nem nagyon izgulnék.

    A PH!-s RTX 4080 tesztet érdemes visszakeresni. Szét lett oltva a kommentszekcióban a teszt mert nem a leggyorsabb CPU-val lett tesztelve a 4080, és így nem látszott hogy 1000fps lett volna 1080p-n az eredménye. Viszont a kb. 1 éves tesztben az is látható volt hogy az akkor már 1-2 éves - nem is a legdurvábban VGA-t tornáztató - játékoknál hogyan kezd elfogyni a kártya 2560x1440 felett. A CPU ellenében. Ami egy 5800x volt. Ami kisebb egyenlő 11700k.

    "If you think [***]* was a Grade A asshole liar, wait 'til you get gaslit by a mainframe"

Új hozzászólás Aktív témák