Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sirus86

    tag

    LOGOUT blog (1)

    válasz D55 #107 üzenetére

    Teljesen egyetet ertek. Az a szomoru a dologban, hogy a termeszet vedelme cimszoval gyartunk sok szemetet. Nem tudom melyik a jobb, hogy evekig-evtizedekig nyustolunk egy oreg autot, vagy garancia utan kb. kuka egy auto. Csak a pelda kedvert tegnap felhivtam egy Sved cegvezeto ismerosom, es mondta, hogy kb az Audi visszavasraolta az E-tronjat, mert nem tudjak megallapitani a hiba forrasat (lerohadt vele Norvegiaban, az auto par honapos volt) Kapott helyette egy hagyomanyos egesu autot. Es mi lesz ezzel a draga autoval? Kb kuka, leirja majd az Audi. Masik erdekesseg: Pl az india kolleganom ferje (elegge benne van az elektromos autok fejleszteseben, egy nagy autos cegnel, ennyit irhatok) mondta egy vacsora alkalmaval, hogy azert vett Teslat, hogy le tudja a masik gyartoval koppintani a szorakoztato elektronikai rendszeret. Idokozben osszertorte a Modell 3-jat (jobbkez problema) es totalkaros lett az auto,mert serult az akkupakk. Ez is mekkora kornyezetkarositas? Az akkut ilyenkor ujra tudjak majd hasznositani? Ezert nem gondolom, hogy a nagy akkupakk, nagy suly es tultolt elektronika a jovo. En ugy hiszem, ketto kozott kellene maradni: Kis akku, alternativ energiaforras es az elektronika es komplexitas csokkentese lesz a jovo egy standard bevezetese utan. Addig meg oldjuk meg a szemet tarolasat es kb. mi leszunk az alpha teszterek.

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz D55 #107 üzenetére

    "... csak hogy ha korábban még simán az volt a megszokott évtizedekig, hogy 3-8x-osan is túl tudták azt teljesíteni a fődarabok különösebb probléma nélkül, most meg nem, akkor mondjuk ki, hogy ezek a mostani modellek a korábbiak harmadát-negyedét érik."

    Ezt már korábban elmondtad, legfeljebb más szavakkal. Az alátámasztására nem tudtál semmit sem felmutatni.
    A régen minden jobb volt vonalába illő megállapítás. Bár ez csak a legkisebb baj.

    A nagyobbik az, hogy semmivel sem tudod alátámasztani az állításaidat.
    Bedobod, hogy voltak problémák egyes szériákkal főleg a technológia bevezetése kezdetén. Persze voltak, de ne volt igaz és nem igaz a teljes szériákra, Ki venne olyan autó, amiről tudni lehet, hogy néhány év után már hulladék.

    Azt az apróságot se felejtsük el, hogy korábban jóval rövidebb ideig vállalt be a gyártó garanciát. Most 5-7 évnél tartunk vagy 150 - 200 ezer kilométer gyártó függően.. Korábban 3 év, még korábban még kevesebb. Ma 10 évet kell kibírna motorbontás nélkül az autóknak, átlagos használat mellett.
    Néhány gyártó el is hagyta az EU területét mert nem tudták tartani a követelményt.

    "...hanem az az ijesztő, hogy van amikor már rögtön pár ezer km után, mintha annyira ki lenne mérve az egész mostmár."
    Befigyel a tervezett elavulás feltételezése. Sajnos nem tudunk így tervezni. Lehet, egyszer majd minden alkatrésznek tudunk korrekt élettartamot tervezni, de ettől még messze vagyunk. Amúgy jó lenne, mert a vásárló tudná, meddig lesz jó az eszköze. A teljesítés után minden egyszerre menne tönkre. Tervezhető lenne a csere az eszköz cseréje. Nem ütne be a baj egy nagy összegű javítás után néhány hónappal.

    "... értem én, hogy mit akarunk a garanciaidő után, hiszen arra tervez a gyártó, azért vállal felelősséget, ....

    Ez sem így van. A garancia után, még él a szavatosság. Ekkor a vásárlónak kell bizonyítania a gyártó hibáját. Nyilván egy személynek ez nehéz feladat, de széria hiba esetén átterhelhető a gyártóra a javítás költsége, közös fellépéssel.

    "...ezek a mostani modellek a korábbiak harmadát-negyedét érik. És természetesen akkor ezt az áruknak is tükrözniük kellene."

    Ha nem vagy elégedett az ár/érték aránnyal nem vásárold ezeket az autókat. Ha másként nem boldogulsz, jó pénzért segítek "megbízható" 20+ éves autó vásárolni neked.

    Néhány éve volt egy riport, az állítólag 1 millió kilométert javítás nélkül futott Mercedes gazdájával. Szerintem valami ilyen autó lenne jó neked. Biztosan van még benne néhány százezer. Ha nincs benne, akkor tévedtem. :DD

    Én inkább maradok a valóság talaján.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák