Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz Hieronymus #36 üzenetére

    Azért csökkentették mert: "China halted incentives for the new energy auto sector and catalyzed a decline in demand for battery inputs"

    Mivel jelenleg nincs állami támogatás, így drasztikusan megesett a kereslet(Januárban egyből 38%-os volt a visszaesés), így a túltermelés miatt meg kell szabadulni a raktárkészlettől.

    Továbbra is ott tartunk, hogy túlnyomó többségeben állami pénzből váltasz elektromosra a világ legtöbb részén és gyak adófizetői pénzt fölöznek le az autógyártók.

    Piacgazdaság my as...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Hieronymus #57 üzenetére

    adott motorblokk családnál a kis ccmes átlag (99%) használat mellett mindig kevesebbet eszik mint a nagyobb. pl 1szfe és 2szfe.
    Ez alól az 1% difi akkor van ha mindig padlóznád a kissebbet míg a nagyobbat nem kellene. De én még egy 1.0as motornál se láttam, hogy vki folyamat padlóval közlekedne mert kevés.

    btw az emlegetett 1szfe 68le. A 2szfe 87le. (de lehet az 1krfe is plnek). Mai standard szerint nevetségesen kevés lóerő. Nem turbos nyomaték sincs. Vígan megy városban, pályán gps szerint is 150km/h felett tud. Most kb ilyen gyenge motor nincs a piacon. Anno hova kinek nem volt elég?

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • D55

    aktív tag

    válasz Hieronymus #105 üzenetére

    Motortartósság szempontjából a vizsgastatisztika teljesen irreleváns, hiszen igen kicsi a valószínűsége, hogy pont akkor, abban a fél órában - órában hulljon szét. A segélyhívásos már érdekesebb de a totális széthullás nyilván egy véglet és nem is minden típust érint jelentős szinten, csak a hírhedteket, pl. korai TSI-k láncszakadása, 1000-es EcoBoostok dugattyútörései, stb... 2011 2008 után volt nemsokkal, már a gazdasági fellendülés elején, tehát nagyon rossz összehasonlítási alap, 2009 lenne inkább reális, ahol talán hasonló gazdasági légkör lehetett a mostanihoz. Arra meg nyilván figyelnek azért, muszáj nekik, hogy a garanciaidőt kibírja ha lehet az autó. A gondok utána jönnek és manapság általában nem csak párszázezerrel később, mint régebben a rosszabbul sikerült modellek esetén, hanem az az ijesztő, hogy van amikor már rögtön pár ezer km után, mintha annyira ki lenne mérve az egész mostmár. És persze értem én, hogy mit akarunk a garanciaidő után, hiszen arra tervez a gyártó, azért vállal felelősséget, csak hogy ha korábban még simán az volt a megszokott évtizedekig, hogy 3-8x-osan is túl tudták azt teljesíteni a fődarabok különösebb probléma nélkül, most meg nem, akkor mondjuk ki, hogy ezek a mostani modellek a korábbiak harmadát-negyedét érik. És természetesen akkor ezt az áruknak is tükrözniük kellene.

  • D55

    aktív tag

    válasz Hieronymus #121 üzenetére

    "Semmivel sem tudod alátámasztani az állításaidat."
    Nem is értem. Mit támasszak alá olyan állításokon, amikben minden valamirevaló szakmai forrás egyetért és hangoztat minden lehetséges úton? Hogy a downsizing túl van tolva és sokkal könnyebben szétverik saját magukat az érintett a motorok, hogy a DI retkes, hogy a láncok alá vannak méretezve, hogy az 10-15 ezernél hosszabb olajcsereperiódusok utolsó barbárságok amik kitűnően lerövidítik egy-egy motor élettartamát, stb... Nem is én állítom ezeket, hanem KB. MINDENKI EGYHANGÚAN AKI ÉRT HOZZÁ.

    "Bedobod, hogy voltak problémák egyes szériákkal főleg a technológia bevezetése kezdetén. Persze voltak, de ne volt igaz és nem igaz a teljes szériákra, Ki venne olyan autó, amiről tudni lehet, hogy néhány év után már hulladék."
    Pont ezért baj ez a dolog, mert sokszor későn derülnek ki a problémák és akkor már van bőven aki megvette. Amúgy meg nyilván nem állítok olyat, hogy az összes modell összes példánya kritikán aluli lenne, csak azt, hogy a korábbi évtizedekhez képest az aggasztó és rossznak bizonyuló megoldások száma egyrészt nőtt, másrészt a gyártók saját belátás helyett jellemzően EU-s szabályozások miatt kénytelenek belemenni problémás megoldásokba a korábban beváltak, kiforrottak helyett (amiket gyakran effektív betiltanak). Ebből pedig kijelenthető, hogy az irány rossz.

    "Befigyel a tervezett elavulás feltételezése."
    Dehogy is... "Csak a garanciát bírja ki valahogy". Nincs itt tervezett elavulás, ezzel én tisztában vagyok, viszont szarból nem olyan túl egyszerű várat építeni, már pedig manapság gyakran abból kénytelenek vagy az EU-s szabályozások miatt, vagy a saját káros költségcsökkentő irányelveiknek meghasonulva.

    "Ha nem vagy elégedett az ár/érték aránnyal nem vásárold ezeket az autókat. Ha másként nem boldogulsz, jó pénzért segítek "megbízható" 20+ éves autó vásárolni neked."
    Köszönöm, de már van egy 22 éves Honda Civicem és igazándiból még csak megunni sem sikerül sehogy évek óta, ha egyszer már ésszerű okot képtelenség volna találni, akkor végsősoron esetleg amiatt komolyabban elgondolkodjak a cseréjén :)

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz Hieronymus #138 üzenetére

    De magasabb sebesség esetén drasztikusan csökken az elektromotor hatásfoka. Drasztikusan növekszik a hőtermelés.

    Valójában pont fordítva van: magasabb fordulatszámon hatékonyabb a motor (lásd itt, az ötödik oldalon van két grafikon egy Telsa és egy Audi villanymotor hatékonyságáról a fordulatszám és a nyomaték függvényében), szóval a Porschékban tulajdonképpen azért van váltó, hogy városi forgalomban is elég gyorsan tudjon pörögni a villanymotor.

    De ez nagyjából az egy darab Porsche Taycan, Diabolis valószínűleg nem ilyet venne, hanem valami átlagos villanyautót, amiben viszont nincs váltó, semmilyen.

    DRM is theft

  • Füleske

    addikt

    válasz Hieronymus #138 üzenetére

    Nem, csak az e-tron gt - ben, és klónjában a taycan - ban van két sebességes automata váltó. És tudtommal semmi másban. Tehát biztosan nem "a gyorsabb modellekben".

    #141 Diabolis: a fenti 2 (valójában 1) modellen kívül nincs SEMMILYEN váltó az elektromos autókban. Értelemszerűen váltás érzet sincs.

  • giacomogesso

    kezdő

    válasz Hieronymus #208 üzenetére

    Ezért nem említettem a Szaharát (sem), ez csak példa volt, hogy mennyire különbözőek lehetnek a felhasználási feltételek. (Igen, Afrikában van a Szahara is, de nyilván nem erről szólt az üzenet.)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák