Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sirus86

    tag

    Szerintem akkor fog esni az EV-k ara, amikor mar nem csak lithiumos akkuk lesznek dominanciaban, hanem lesz tobb alternativa is. Illetve a toltok es energiatarolas fejlodni fog annyit, amikor egy akkupakk kvazi ertektelen lesz. Adok erre 10-15 evet. Es szereny velemenyem szerint hibrid energiatarolas lesz a jovo, esetleg valamilyen megujulo energiapaszta, ahol a kocsik sulyat vissza lehet faragni, ergo a hatekonysag is nolni fog. Ilyen pl az en 860-kg os oreg autocskam, ami 2,5 liter benzinnel eszik kevesebbet, mint ugyanazon nagyobb testvere, ugyanazzal a motororral, csak 400 kg-mal tobb. Ja meg akkor, amikor egy Audi E-tron nem fog a semmi kozepen megallni, es a milliomos tulaja (beszeltem vele) elmondja, hogy inkabb visszaul benzines Audiba, mert a megbizhatosage ezeknek az elektromos autoknak azert hagy kivetni valot.

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • Sirus86

    tag

    válasz Dare2Live #60 üzenetére

    En pl dillemmaban vagyok, mert szeretnem az oreg 1,6-os Renault Kangoomat es 1,6-os Renault Modusomat ujabbra es kissebb fogyasztasura lecserelni. Ket havonta megyek 700-700 km-t, plus napi szinten rovid tavok, neha 1-2 ezer kilometer extra. Ezt az autovaltast jelenleg nem merem megtenni tobb okbol kifolyolag. A regi autot olcso javitani, es ismerik oket. Tankolok egyszer es megyek tovabb, nem kell toltenem orak hosszat. Kis autora lenne szuksegem, ami kenyelmes, de a varakozasi ido ket ev Nemetben. (pl Twingo) A valasztek limitalt. Az arak odavernek (jo,azt kigazdalkodom). Nincsen szerviz tapasztalat, es elmondjak, hogy tok jo, hogy ez meg az lefagy menetkozben (pl VW Sharan DSG foschtenger, gazra fekezni kezd, tempomat lefagy, fek elkop 10k km utan). Elektromos autoval szivas sok cuccot vinni, mert nagyon designosak, de nem praktikusak (Kangoo 700 liter plusz, Modus kombisitva is nagy). Az uj autok meg nem praktikusak elegge, foleg a SUV vonal, mert a design elvisz mindent. Munchenben nagyvarosban parkolni kicsi autoval lehet csak kibirhatoan. Szoval ezert nem szeretnem az oreg vasakat lecserelni, mert azok csak mennek es mennek es teljesitenek mindent, csak a fogyasztas kb 30%-al magasabb. Te, illetve kedves forumtarsak mit javasolnal-javasolnatok alternativakent?

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • Sirus86

    tag

    válasz Reggie0 #63 üzenetére

    Itt sajnos nem csak a berekrol szol, hanem hogy szepen elkopnak ezek az autok es lassan nincsen mas csak hybrid es elektromos, amivel tobbnyire sok a gond (sztradazva lehet latni sok-sok kiegett, lerohadt autot, ami altalban ezeknek komboja). Masreszt tegyuk fel, hogy jol keresel. Akkor is egy alap szerviz elvisz nagyon sokat, es nem eri meg javittattni mar. Ennyire egyszeru a dolog. Ameddig Magyarorszagon tudom oket esszeruen javittattni, addig kb maradnak is.

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • Sirus86

    tag

    válasz Füleske #64 üzenetére

    Koszi a tippet!

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • Sirus86

    tag

    válasz Tasunkó #96 üzenetére

    Elvileg az EV-k a nagy stabilitasrol szolnak, de a valosagban nem ezt lehet latni a sztradakon. Illetve ismerosok altal is nagyon sokaknak van gondja. Pl Audi e-tron csak ugy megdja magat a semmi kozepen es nem lehet sehova sem vinni. Abban az autoban ultem is, hala az egnek nem alattam ment szet. Egy masik ismerosomnek rendszeres fagyasi gondjai vannak a Polestar autojaval. Lattam mar kiegett Teslat is az autobahnon. Szoval vannak bajok erosen, es ezek altalaban nincsennek nagy dobra veve. Plane a BMW kiegesek, amibol legalabb 5-ot lattam mar. Nalam meg a Sharan pl gazadasra elekezdett erosen fekezni, mert szerinte volt elottem valami, amugy meg sztradan toltam es semmi nem volt elotte. Azert ezek ilyeszto dolgok...

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • Sirus86

    tag

    válasz vicze #100 üzenetére

    Miert, te utazol nemzetkozileg? Berelsz autokat? Lattal egni autot eloben, vagy csak irod? Vezettel 2022-es DSG 1,5 TSI Sharant, ami lefagy menetkozben, fekez gaz helyett (masnal is csinalta) es elfogyott a tarcsafeked az Alpok aljan , mert az auto minden elektronikaja fekkel kompenzal normal esetben? (10k km volt az autoban, szoval vadonat uj volt) Nem lenne bajom ezekkel, ha mukodnenenek stabilan, illetve ha meglenne a hatotavom. 2022 szeptembereben volt elmenyem ilyen Sharan remalommal mennem. Kollegamnam meg Svedorszagban szart be a Polestar rendszere menetkozben, kb mindene elaludt. Az Audi e-tronban is ultem, szinten Svedorszgban. Az auto Norvegiaban rohadt le egy nappal azutan, hogy ultem benne. Lehet velem van a baj, de ezek az autokat nem szeretnem, koszonom szepen. Holnap lenyomok 700 km-t ismet, es utana meg par szazat a napokban. Az ADAC meg amugy nem egy jo ceg,volt nala biztositasom, es ott is reszre hajlas van bizonyos markakkal kapcsolatban. Ha meg leirsz egy panaszt,csakis ugyvedi felszollitas utan reagalnak. Ennyit roluk. Nem hiaba adtak el a nemet ovis szulok is a VW DSG autoikat, mert nem erte meg oket uzemeltetni. Szoval van tapasztalatom ezugyben.

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • Sirus86

    tag

    válasz vicze #106 üzenetére

    Nem szep dolog haugnak nevezni valakit, akit nem ismersz, nem tudod hogyan el, es miket elt meg. En ezeket eltem meg, ha elhiszed, ha nem.

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • Sirus86

    tag

    válasz D55 #107 üzenetére

    Teljesen egyetet ertek. Az a szomoru a dologban, hogy a termeszet vedelme cimszoval gyartunk sok szemetet. Nem tudom melyik a jobb, hogy evekig-evtizedekig nyustolunk egy oreg autot, vagy garancia utan kb. kuka egy auto. Csak a pelda kedvert tegnap felhivtam egy Sved cegvezeto ismerosom, es mondta, hogy kb az Audi visszavasraolta az E-tronjat, mert nem tudjak megallapitani a hiba forrasat (lerohadt vele Norvegiaban, az auto par honapos volt) Kapott helyette egy hagyomanyos egesu autot. Es mi lesz ezzel a draga autoval? Kb kuka, leirja majd az Audi. Masik erdekesseg: Pl az india kolleganom ferje (elegge benne van az elektromos autok fejleszteseben, egy nagy autos cegnel, ennyit irhatok) mondta egy vacsora alkalmaval, hogy azert vett Teslat, hogy le tudja a masik gyartoval koppintani a szorakoztato elektronikai rendszeret. Idokozben osszertorte a Modell 3-jat (jobbkez problema) es totalkaros lett az auto,mert serult az akkupakk. Ez is mekkora kornyezetkarositas? Az akkut ilyenkor ujra tudjak majd hasznositani? Ezert nem gondolom, hogy a nagy akkupakk, nagy suly es tultolt elektronika a jovo. En ugy hiszem, ketto kozott kellene maradni: Kis akku, alternativ energiaforras es az elektronika es komplexitas csokkentese lesz a jovo egy standard bevezetese utan. Addig meg oldjuk meg a szemet tarolasat es kb. mi leszunk az alpha teszterek.

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • Sirus86

    tag

    válasz 8th #116 üzenetére

    Igy van! Ott csak az akkut kell start-stopposnak venni, illetve olajminosegnek kell jonak lennie. Es kb ennyi.

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • Sirus86

    tag

    válasz Diabolis #132 üzenetére

    En pl megtehetnem, hogy vegyek, csak nem talalok olyat, ami megfelel a szuksegleteimnek. Mikozben tegnap nyomtam a gazt Magyarorszagrol vissza Nemetorszagba, egy erdekes dolog tunt fel. Mikor Nemetorszagba koltoztem, akkor az emberek rengeteg regi autot vittek ki. (Ugye mi magyarok is ezt csinaljuk, meg mas orszagok lakoi is) Amit az utobbi fel evben latok az az, hogy kb Dacia-k (abbol is a Jogger, meg Duster) jonnek be Nemetorszagba, mint a rossebb, a Suzuki Vitara es VW T-roc. Audi kvazi semmi, meg Merci is csak par darab. Tudom, Maygarorszag fele, vagy itt gyartjak oket. Ami viszont meghokkentett: Nemetbe kezdik "visszahozni" a regi darabokat, amik kulonlegesek. Pl BMW kabriok, Abarth, illetve sport kivitelek es egy elektromos kisuatot, az pedig a Mitshubishi i-MIEV es variansait. Illetve meg egy dolog tunt fel. A 2010 koruli es elotti autok arai mennek fel itt, de durvan. Az en automat pl. most 120k km tobbel, 2000 Euroval tobbert tudnam ot ev utan eladni, mint amennyiert vettem. Szoval en is igy gondolom, hogy a regi autokat meg lehet javitani, es a nemet is ezt latja, meg mas nyugati nep is. Es kb ketteszakad a tarsadalom. Van az uj EV-k, par ertelemes uj auto es a regiek. Valahol meg Euro 6d temp es Euro5 kozott meg kifingtak az autok es szinte alig lehet oket eladni. Szoval az ollo nyilik es kb ugyanaz lesz, mint a Covid, nem covid oltas, aztan valahol mindenkinek igaza lesz a vegen. Erdekes egy vilagban elunk.

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

Új hozzászólás Aktív témák