- Okosóra és okoskiegészítő topik
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Milyen okostelefont vegyek?
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
Hirdetés
-
Ilyen lesz a Honor 200 és 200 Pro
ma A Lite verzió már itthon is megvásárolható, az alap- és Pro modell pedig június 12-én érkezik Párizsba.
-
Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
gp A teljes leleplezésre a jövő hónapban esedékes Xbox Showcase után kerül sor.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #25953 üzenetére
főleg a soforjeik miatt
Mondjuk arról pont nem a szegény motor(típus) tehet. -
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #25956 üzenetére
De ha jobban megy a J300, miért nem előzöd vissza őket?
Vagy miért nem mész Te előre a lámpánál? Ez pont nem a
nagymotorosok privilégiuma, hanem bármivel szabályos...
Más kérdés, hogy 50-esnél megint előzgetnek majd vissza,
de valahogy nehéz elképzelni, hogy a 400 Burgi olyan lassú.
Azt el tudom képzelni, hogy nem hajták gyorsan, mert fotel,
de ez még nem indok arra, hogy ne mehessenek előre. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #25959 üzenetére
A Váci út az már csak ilyen...
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #25978 üzenetére
Bowden csere: nem drága, nem para. Én anno télen
téptem el a Cygnuson, amikor befagyott és erőltettem.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26011 üzenetére
Az jó! Ezt a típust még nem próbáltam, City Grip 2. A simából anno tuti
nem volt jó méretben, azért volt, hogy vegyesfelvágott gumikon jártam,
amikor épp defektet kaptam, meg ilyenek... csak a gyári Pirelli nem jött
be (rezgés a kormányon, lassú kanyarban), a többi mind jó volt vmiben. -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26020 üzenetére
Ez mondjuk nem jó hír. Azt hittem, hogy új modell, több méret elérhető.
Mindenesetre szerintem nem fogsz csalódni az Angel Scooterben sem,
nekem nagyon tetszett, amikor felkerült... Aztán persze sokat azóta se
mentem vele, mert beütött a vírus, a sok home office... ill. mostanában
rollert tuningolok, lusta vagyok kitolni a Madisont, le is halt az akkuja.
Munkába ha kell bevisz a roller is, bár a "kisebbel" estem is egy szépet
(remélem a nagyobb nem fog kettétörni, mint a ropi egy úthibán). -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26049 üzenetére
Kib*szott intelligencs töltőn volt jó 1 hétig. Nem látni a szulfáttól az erdőt,
szóval ennek annyi. Minimális terhelésre beesik a fesz, pedig üresjáratban
még azt hihetnéd oké. A szivattyú még csak feltölt, de ekkor már 11.7V.
Indítózásra meg konkrétan klasszikus "berregős" áramszünet... így jártam.Gumit miért nem egy helyről rendelted párban? Sehol nem kínálták úgy?
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #26055 üzenetére
"Töltöttség" a CTEK szerint (SOC). Valamit számolgat a feszültségből, de amúgy valóban elég hamar omlott össze, de ennek igazából volt már előzménye, mégpedig leginkább az, hogy lassan egy éve nem mentem vele, és csak néha töltögettem közben. Nem baj, cserélek akkut, aztán ha használgatom, megint elmegy pár évet. Műszaki is vagy fél éve lejárt, ezzel fogadott a fedkomp, hogy -180 nap!
Micsurin: nem 1:1 származtatható a mért feszültségből, figyelembe veszi, hogy éppen töltésen van-e, meg ilyenek. Van egy olyan log is, ami a feszültséget tárolja, de olvashatatlan sajnos. Mármint a grafikon. Exportálni nem hagyja.
[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz atomanti19 #26067 üzenetére
Ilyen keretből, egy nagytestű, min. 250 ccm* robogó irgalmatlan
szopóroller lesz: X9 jópofa, de hemzseg az elektronikai hibáktól.*: hosszabb utakra nem igazán jó egy 125. X9-ben főleg kevés...
Továbbá, a B125 miatt meg is drágult a kategória. Nagyobb ccm
jobban megéri, csak ennyiért biztos nincs belőle ajánlható. (Elég
valószínű, hogy vmi tekert órás olasz bontószökevényt kapsz.)Ui: jogsid mire elég? 90% városra nem kell nagyon nagy ccm, sőt,
inkább valami kisebb, filigránabb vas praktikusabb, pl. a PCX125.Viszont az a 90-100 km (ráadásul pályán) nem lenne túl kellemes,
meg a 192 cm sem semmi: lehet, a PCX egyáltalán nem adná ki... -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26115 üzenetére
Ez mekkora fostalicska! Szegény akkut szépen megfőzte...
Javaslok egy műszerfali feszmérő beszerelést / használatot.Még ha nem is 100% pontos (átmeneti ellenállások itt-ott), a
18V-ra bőven jó lett volna, hogy időben figyelmeztessen.(Nekem mondjuk a fedkomp is sipákolni kezdene 15V fölött,
de az overkill, egy sima vízálló feszmérő is csodákra képes.) -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26111 üzenetére
Most bányásztam ki az én döglött akkumat. Szó szerint bontani kellett
hozzá a kasztnit, de hát ez az én hülyeségem. 19A-re taksálta a gép.
De nem merte kijelenteni, hogy szr, pedig... Az új meg még nem is érte
el a 14.4V-ot, szóval még lehetne tölteni, de már így is 360A-t mutatott.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26123 üzenetére
Műterhelést kapcsol rá ms nagyságrendű ideig, és a feszültségesésből
következtet az akku tulajdonságaira. Ha erre járna Brogyi fórumtárs, jól
el tudná magyarázni, nekem nem szakmám. Amúgy hasznos kis kütyü!Btw. most, hogy még rádugtam tölteni kicsit az akkut... Normális, hogy
a lezárt dugók ellenére némi pezsgést hallani? (Elvileg lassan végeznie
kellene a töltőnek, mivel már 14.2V mérhető... túl nagy áram pedig nem
folyhat hiszen max. 0.8-at tud, szóval elforralni talán nem fogja, de na...
Ma reggel savazták fel, és töltötték az üzletben kb. 3-4 órát. ..Valami új,
EU-s rendelet miatt nem adhatják el szárazon - nehogy a savból inkább
bombát gyártson a motoros akku helyett. Agyrém, de hát ez van...)Mit kellett bontani? Az akku körül mindent. Konkrétan a negatív saru ki
se látszott a gyári ablakban. Most vmivel kisebb akkut vettem, teljesen
tök mindegy, hogy 25Ah-t teszek tönkre, ha nem használom, vagy 18-at.
Ha meg használom, akkor tölti magát rendesen... max. néha rátöltök.Ui: nem, ez a tesztelő azért nem Lidl alsópolcos, de persze nem is 50K.
Talán vmi 20K-ba fájt anno, de már jó pár éve vettem, Brogyi tanácsára. -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26125 üzenetére
Szerintem is. 18V nem barátja. Ezek szerint ez a gyári helyre is elfér?
Csak mert anno egy picit nagyobb tartót gyártottam, aztán úgy maradt.
(Teszem hozzá, ilyeneket kellett bontani a kiszedéséhez, hogy lambda-
szonda vezérlés... De hát mondom, hogy az én hülyeségeim ezek.)Szerk: na igen,14.7V elvileg az AGM-ek teljes feszültsége, de a kis töltő
ilyet nem is tud, a nagy 7A-t meg nem akarom rögtön ráereszteni, sőt...Szerk2: ilyen volt a nagy akku helyén. Nem szerelés-barát megoldás.
Szerk 3: akárhogy nézegetem, szerintem a gyári helyre ez se férne be...
Vagy a kábel nem fér el, vagy nem tudom: azért a régi kisebb volt.
VS.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26127 üzenetére
Ja bocsi, úgy értettem az ugyanilyent, hogy ugyanilyen. Közben
kicsit túrtam a keresőt, és megtalálta a 9Ah-t. Akkor az Exide,
meg AGM, de azért nem teljesen ugyanolyan, ha kisebb méretű.Egyelőre itt hagyhatom, nem? (Eredetileg 12 óra beüzemelésről
volt szó, de mivel mondtam, hogy van töltőm adták korábban...)17 fok, 14.24V, halk pezsgés, töltő meg okos, majd leáll ha kész.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26129 üzenetére
Mivel be szokott indulni, és nem cseréltem őket nagyobbra: igen.
(Ha szar ütemben kapja el, és megszorul indítás helyett, akkor elég
sok áram mehet át valóban, de amúgy névleg 650W az indítómotor
ami csak 54A 12V esetén, és viszonylag rövid ideig tart az egész...)Ui: a rollerem ránt be 91A-t csúcsban, tyúkbeleken: az leéghet, igen!
A magam részéről: a tápkábele 10AWG, azaz pont ilyen 6 mm²...
Ezzel nincs is baj. Ami durván melegszik az a fázis vezeték, rohadt
vékony valami, aztán azon kb. 180A is szaladgálhat indulásnál...
(Annak rendje és módja szerint egyszer össze is égett a cucc LOL.)[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz mokus1 #26151 üzenetére
Az itt a keresztkérdés, hogy ha kulccsal állítod le, akkor nem csinálja?
(Ha a kitámasztót rúgod le, ám a kulcsot nem fordítod el, marad a gyújtás,
ekkor előfordulhat, hogy a vízhőmérő a hivatkozottkényszerkeringés miatt
átkapcsol, így beindul a venti, de ugye kulcsos leállításnál is indulna, csak
HA úgy van bekötve, hogy olyankor nem kap áramot, akkor nem tud.)Szerk: Madisonnál pont ez a helyzet... a gyújtáskapcsoló látja el árammal
az áramkört, amin a legtöbb fogyasztó van... Nincs gyújtás, nincs ventizés.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26154 üzenetére
Igen, mert ahogy a szerkben jeleztem, megnéztem a kapcsolási rajzot, és így
van bekötve. Megjegyzem, hogy pl. a szivargyújtó csatlakozó is kikapcsol, ha
nincs rajta gyújtás, ugyanezért, tehát nem tudsz bent hagyni mondjuk telefont
tölteni a kesztyűtartóban, ha lezárod a gépet. Ez kicsit suta megoldás, szvsz!Szerk: régen rossz, ha egy tizenpár wattos venti le tudja szívni az akkut.
7.5A-es biztosítékon van... Ha csutkára kihasználja (nem teszi, nem 90W-os),
akkor is órákig kellene mennie az akku leszívásához, nem percekig.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26156 üzenetére
Ha a motor annyira bemelegedett, hogy még pár percig 86+ fokos a víz, akkor
valószínűleg mentél is vele annyit, hogy az akku fel lesz töltve. Nem tudom,
napi hány leállítással számolsz, de ilyenkor én inkább aggódnék az indítások
miatt, mivel az sokkal nagyobb árammal terheli meg az akkut, még ha sokkal
rövidebb ideig is... Nyilván a start-stop egy kis akkus gépnél nem jó megoldás.Ui: az autóm (22 éves) leállítás után ventizik, ha melege van: hadd tegye.
Pedig abban kicsit nagyobb venti van, de mégis így látták jónak a gyárban.
(Igen, cserébe az akku is jóval nagyobb kapacitású benne, szóval fifty-fifty.)Szerk a szerkre: egy 400-as Madisonnal futárkodni elég nagy marhaság lenne.
Javarészt a fogyasztása miatt, ami városban simán 6L plusz, de ha még ilyen
start-stop üzemben is van, és rendesen be sem melegszik, akkor akár 8L...Szerk2: régen amúgy mindent motorral intéztem a városban (futár viszont nem
voltam), soha nem volt gond napi néhány indításból... Súlyosan alulméretezett
akku, vagy töltésrendszer tud csak olyat csinálni, hogy "normál használatban"
egy nap alatt lemerül... HA tényleg ilyen, akkor megfontolandó, hogy nagyobb
akkut farag bele az ember, esetleg jobb fesszabot használ, vagy valami.Nem hinném, hogy pusztán fogyasztás megfontolásból jó, hogy nem ventizik...
(Nyilván kényszerkeringetéssel egybekötve több értelme lenne... de az a plusz
elektromos szivattyú önmagában többet fogyasztana, mint a hűtőventi...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz mokus1 #26158 üzenetére
Én általában a "vészleállítóval" állítom le a motort (hatása ugyanaz, mint az
oldalsztendernek, de én inkább a középsztendert preferálom), így szintén a
gyújtás még rajta van ekkor: ha megy a venti, hagyni szoktam hadd menjen.
(Nem szokott többet menni 10-20 másodpercnél ilyenkor. Ha nagyon sietek,
leveszem a gyújtást főjön a saját levében, de valójában nem baj, ha nem.) -
DigitXT
félisten
válasz mokus1 #26160 üzenetére
Én először a sisaktartót nyitom ki. Gyárilag az csak a gyújtás levétele után
nyílott egy borzasztó kényelmetlen bowdenes megoldással. De amióta egy
központi zár motor lakik a burkolat alatt, és gombnyomásra nyílik, kinyílt a
világ. Akarom mondani a csomagtartó. Szóval ha nem rögtön szaladok a
hátsó dobozhoz (az nincs automatizálva), akkor hagyhatom rajta...Ui: mivel nagyon menőn vészvillogóval vissza is jelez a nyitási kísérletre, de
a (tök saját) áramkört anno nem sikerült elsőre úgy megcsinálni, hogy csak
egy irányban működjön, ezért ha rajta van a gyújtás, még csak a távirányító
gombját se kell keresgélnem, rányomok a vészvillogóra a kormányon, nyílik!
(Vagy nem: akkor egyik kézzel nyomom a gombot, a másik kézzel ütöm.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #31733248 #26180 üzenetére
Túl van ez misztifikálva: jó az SH, de messze nem akkora városi csoda.
(Eleve a mérete semmivel sem kisebb, mint a Madison, a nagyobb kereke
miatt viszont kisebb a csomagtartója.) Hirtelen alám került Burt SH-ja, és
aztán vissza kellett ülnöm: annyi volt a legkomolyabb különbség, hogy az
úttartása sokkal jobb volt, mert gatya volt a hátsó telóm... Van az a kátyú,
amiben a 13" kerék csúnyán koppan, így a 16" biztosan kisebbet, de azért
célszerűbb az ilyet kikerülni, s nem teljesen a futóműre bíznod magad.Menettulajdonságait tekintve Dr. Pulley görgőkkel tetszett, anélkül nekem
lustának tűnt: nem nagy különbségre kell itt se gondolni, csak nem ugrott
akkorát, mint vártam volna, Pulival meg igen... Amíg konkrétan nem olyan
kicsi a kerék, hogy mondjuk nyomvályúkra túlérzékeny (12", Maja 250), én
nem érzem akkora durranásnak a 16" kereket egy robogón. Tmaxon sincs
ekkora, mégis köröket ver bármilyen robogóra a futómű felépítése miatt...ABS viszont nekem is kéne... csak az sajnos nem egy ilyen utólagos extra.
(TC se ártana néha, főleg ilyen esős időben. De már nagyon rég toltam ki.) -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26183 üzenetére
Nagyon szar helyen állt meg... Simán kitakarhatta az A oszlop...
De a videó címe rögtön ítéletet is hirdet, hogy a robogós nagyon
körültekintő volt (tehát "nem hibás"). Csak ugye nem a felfestett
helyen állt meg, szinte bement a kereszteződésbe: rossz helyen,
rossz időben. Persze a SUV meg kicsit vágta az ívet, tiszta sor...
(Sajnos mindkét felet hibásnak érzem. De mindkettőt sajnálom.)Burt: ne menj gyári súly fölé a Pulival, semmi előnye nem marad.
Szerk: SUV témában jogosítvány elvételig nem mennék. Büntető
pont mehet, mert lendülettel, balfaszul kanyarodott, ám tekintve,
hogy az adott ponton nem szabadott volna senkinek lennie, jár a
motorosnak is, lábtartón való csomagszállításért meg plusz egy.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26188 üzenetére
Erre mit mondhatnék? Max. egy klasszikus Vektor idézetet:
"Olyan ez, mintha egyre butábbá válna mindenki..."[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz kaktusz2 #26192 üzenetére
Miután legjobb tudomásom szerint nem sok Burgis írt ide, szerintem nem.
(Ill. van egy tippem, hogy ki tudott róla.) A Madison csak rokona a Burgi
400-nak, kuplung, meg varió-barátok, talán még a hengerfej is stimmel, de
a blokk kicsit más, a külső dizájn meg nagyon: kinéznének ha mennénk. -
DigitXT
félisten
válasz kaktusz2 #26194 üzenetére
A történelmi Magyarország összes működő 400-as Madison tulaja ide ír.
Viccen kívül valóban célszerűbb a típusspecifikus fórumokat követni, ha az
ember márkatársak eseményeire ill. tapasztalataira kíváncsi: bizonyára van
sok ilyen jellegű összeröffenés minden évben. Kivéve ha karantén van ugye.Az Indexes Malaguti fórum sajnos halott, a Burgiban biztos több az élet, uis
abból néhány nagyságrenddel több fut az utakon: anno még én is írtam oda
azzal a nem titkolt szándékkal, hogy hajtás alkatrészektől szabaduljak. -
DigitXT
félisten
Ha van kereskedői vénája, pici pénzért* elintézi a papírokat.
Nagyobb pénz akkor van, ha külföldi a motor, nincs magyar
rendszám, regadót kell fizetni, komplett vizsgát csinálni stb.
De ilyen motort nem akarsz venni. Igazából olyat sem, amit
nem lehet lekérdezni, azaz már elég öreg és/vagy import.
(Ha egy ilyen bontó szökevényt még le is papíroznak neked,
abban nem lesz köszönet.) Ez a része mondjuk pont nem is
típus specifikus, én egy Majestyvel szoptam be jó 10 éve.
Aztán meg a Madisonnal. Mindkettő többmilliót elvitt végül.
(A sors iróniája, hogy a Majesty fórumtárshoz került. Ő is jó
sok zsetont rálocsolt, majd egy kollégám vette meg, és már
nem kell rá költeni, azóta is szuper, egy akku csere volt LOL.
Fórumtárs meg azóta elköltözött, és újabb Maját építget.**)*: nekem pl. a Dream 5K-t kért, és névre írva vittem a motort.
**: ez egy ilyen topik. Kis pénz, kis foci. Ritka itt az olyan, aki
szalon motort hajtott, de persze, ha megteheted, az az igazi!
Ellenberger, tekert órás import motorokról regényeket írtunk:
sok szerelés, kevés motorozás... De hát ez is egy hobbi.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #26217 üzenetére
Jaja, csak aztán pofáncsap a kis magyar rögvalóság. Esetemben az, hogy
évek alatt elszórtam pár milliót a Madison életben tartására (és tuningjára),
no meg a feneketlen étvágyára, nem jelenti azt, hogy bármikor lett volna akár
csak 1 MFt-om is egy új motor vásárlására. (Hitelből lehetett volna max., bár
ez anno fel sem merült. Most meg mindegy, mit rohasztok a garázsban, lol.)Ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy van rá megfelelő kalkuláció, hogy
még a hitelkamatokkal együtt is olcsóbb lett volna egy megbízható (új) motor.
Nem beszélve a (túlárazott) kötelező szervizekről, amitől megbízható marad...Ui: ilyenkor szoktam berakni a képet, hogy a fogyasztás annyira nem is tétel,
hiszen az a 700K benzinre 8 év alatt nem is olyan sok. (30000 km-re inkább.) -
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #26220 üzenetére
Eeeegen, mindjárt megint ott vagyunk, hogy vennem kellett volna egy T-maxot.
Én is párszor viccelődtem vele, hogy ha vettem volna időben, már ki lenne fizetve.Viszont, anno nem sokat konyítottam a robogó szereléshez, mára már ott tartok,
hogy nem különösebben izgat, ha bármit meg kell csinálni rajta... Oké, a blokkot
még nem húztam szét, és nem is tervezem (bár lassan esedékes a vezérműlánc
cseréje). Meg gumizni sem gumiztam házilag, de utóbbit pl. most a rolleren elég
jól "megtanultam". Mindig kell valami hobbi: lehet rajta nevetni, hiszen van akinek
bőven elég a motorozás, és szerelni nem akarja otthon. Én is azt vallottam, hogy
mindenki csinálja azt, amihez ért: nem értek hozzá, kifizetem a szerelőt, pont.De rájöttem, hogy tulajdonképpen szeretek szerelni, és tuningolni is: utóbbi ugye
nem csak a teljesítményről szól (azt nem is nagyon tornáztam fel, sőt...), hanem
olyan kattanásokról, hogy érdekel(!) a keverék minősége. Nincs injektorom, nincs
programozható motorvezérlőm, így nincs szükségem a lambda érték ismeretére...
De érdekelt, és hajlandó voltam 50-100K-t rákölteni csak erre. Ahogy a "fedkomp"
is olyan extra, ami egy újabb szalon motorban alap: én magamnak építettem...
Szerk: annak minden** sallangjával, nyomásmérők, hőmérők beépítése, stb.Szükségem volt rá? Fogjuk rá. Inkább nem. Kimutatott csomó olyan hibát, ami a
beépítése nélkül talán fel se merül. Viccen kívül, ilyen is volt. 8. évemet töltöm
ezzel a motorral, voltak közben vargabetűk - Maja2, kölcsön Cygnus -, de ennyi...
Úgy, hogy az utóbbi évben szinte egyáltalán nem használtam... Nagyjából azóta,
hogy kényelmesebb volt a ház elöl elindulni kocsival és beállni a céges garázsba
ingyen, mint kigurítani a motort a műhely/garázsból, és ugyanott parkolni... Mivel
a forgalom is olyan volt a karantén alatt amilyen - ritka -, gyakorlatilag semmilyen
előnye nem maradt a motorral munkába járásnak* (így már elég rég használtam).*: néha látom a szomszéd srácot, hogy elmegy motorozni... Fiatal gyerek, biztos
új neki az élmény: nem is megy sehova, csak gurulni. Én is mentem rég. Viszont
egy ideje valahogy ez nem mozgat. Szeretek "motorozni". Csak nem szoktam.**: még kérdezte is a Malaguti szervizvezető, amikor pont ott rohadtam le, viszont
később magához tért a versenytechnika, és ment vele egy kört (azt mondta, hogy
tök jó erőben van, pedig én tudtam, hogy volt ez jobb is), hogy ki építette be ezt a
sok műszert... Mikor megtudta, megjegyezte, hogy nem vagyok teljesen normális.
Így is van. Hogy jó vagy rossz értelemben, ne firtassuk: a mérnök furcsa állatfaj.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz vendingo #26253 üzenetére
Nekem volt anno egy Sym VS125-öm. Semmi baj nem volt vele.
Viszont nagyon nem országútra való volt. Márkás gépről annyit,
hogy az utána vett bontószökevény Yamaha annyi pénzt elvitt...Persze, ha újan veszed, ilyen baj nem érhet: a Sym elvileg új volt
ennek megfelelően semmi nem romlott el rajta... Bár csak 3800
km ment bele 1 év alatt, de azt jellemzően rövid, városi utakon...
Gyakorlatilag meg lehetett tekert órás import, ezt így utólag már
senki nem fogja megmondani. Viszont összességében: tetszett!Yamaha Cygnus volt hasonló formára, ami már bontás érettként
került alám kölcsönbe. Azzal adódtak gondok, de gurult: szintén
város, eszembe se jutott, hogy túrázni induljak vele, 80 km/h-val.
(Az volt a végsebessége. De értelemszerűen gyorsulni ott alig...)Ui: 180-as Yamahával voltam a Balatonnál. Egyszer. Előzni még
azzal is esélytelen volt, pedig jóval erősebb volt egy 125-ösnél...
És amikor a kamion utolér, az para... (És meg is előz centizve.)Nem azért baj a kis köbcenti, mert elülöd a segged, hanem mert
ugyan igaz, hogy keveset eszik, viszont nem megy. Nagyon nem
uaz, mint egy SV650-el lassan csettegni. Ami, ha kell megindul...
Üveghangon, végig nyélen, nulla erőtartalék mellett: felejtős. -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #26324 üzenetére
garancia van-e rá,számlát ad-e
Hát ha az egybites userekre kell felkészülni, akik nem veszik észre,
hogy ez nem márkaszerviznek az "ajánlom magam" videója, akkor
le kell tiltani a hozzászólásokat a retekbe. Nehogy már azért, mert
hülyék vannak a neten, ne csinálhassa meg magának... Persze, ha
arra is fel kell készülni, hogy szakvizsga hiányában, a kereket hogy
merte felfújni, megy a feljelentés, akkor oké, tényleg ne rakja fel.
(Esetleg pl. linkkel megnézhető formában, ami nem virít a YT-on...)Itt pl. a (szopó)roller vezérlő áramfelvételét teszteltem: mivel ugye
ez 4 kW körül adott le csúcsban, tuti nem mehetek vele majd azon
a bicikliúton, főleg nem 40 km/h fölött, ha jön a KRESZ módosítás,
szóval nem rakom ki a videót publikusba... linkkel meg lehet nézni.
Ha még ez alapján is megtalál vmi egybites, akkor tényleg semmit
nem szabad csinálni, meg dokumentálni, marad a rettegés.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #26327 üzenetére
Troll ON: Életveszélyes.
Semmi trollság nincs ebben: ez tény. Akkorát estem vele, mint motorral sem.
(Teszem hozzá, hogy nem vezetéstechnikai, hanem "csak" műszaki hiba miatt,
konkrétan kitörött az első kereke némi nem látható rozsda mellékhatásaként...)
Szerencsére a motoros (Forcefield) protektoringem rajtam volt, így nem tört el pl.
a könyököm, mint rollereseknek szokott az ilyen eséseknél. Minap mentem egy
gyors karikát: konkrétan az összes motoros cuccom felvettem. Anno térdvédőm
nem volt rajtam, nagy mázli, hogy ízületet nem vertem oda, csak fölötte zúzta le
az aszfalt... Maradjunk annyiban, hogy minden kétkerekű életveszélyes. De egy
kínai csodamasina, amit ráadásul fel is tuningolsz, hogy emelkedőn is 36 km/h-t
tudjon (mert nem akarsz az út szélén 10 km/h-val szenvedni), az hatványozottan.Burt: BT-s BMS-t építettem az akkuba, majd felvettem a képernyőt. (Utána csak
össze kellett mixelni a két videót, de az a része mondhatjuk már rutinmunka.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #26333 üzenetére
Majd ezek méreteit kitettem a fórumra is,ha más is cserélni szeretné.
És te vállalod a felelősséget, ha valaki a te általad közzétett méretek alapján
vásárol, és mégsem passzol neki, akkor hozzád fordulhat kártérítésért?
(Btw. viccen kívül én pontosan megadtam egy csapágyméretet fórumtársnak
kérdésére válaszul, viszont utólag derült ki, hogy ő az első kerékre gondolt...
Amibe persze más méret kell... Szerencsére nem perelt a téves vásárlásért.)Szerintem félreérted csongi szándékait... Nem oktatóvideót akar csinálni: aki
meg YT alapján próbálja utána csinálni, és neki nem sikerül, sag schon...Amit meg ő csinál meg, azért nyilván nem vállvonás jár, ha megkotlik: vegyük
észre, hogy aki motorszerelő iskolában tanulta is a szakmát, tud sz*r munkát
kiadni a kezei közül. Gondolom nem kell felemlegetni aranykezű Gergőt.Egy ideális világban a szerelő jól szerel/az informatikus hibátlan programot ír.
Programhiba is okozhat anyagi kárt, vagy személyi sérülést, ahogy a szerelő
hanyagsága is. Kocsiban hátsó hidat cseréltek a "szerelők", azért az idézőjel,
mert volt szerencsém végignézni azt a kendácsolást. Pedig napi 2-3-at biztos
megcsinálnak mégis sikerült kiszakítani a hátsó fékcsövemet: pereljem őket?
(Vagy csak akkor, ha leesek az útról a nemtörődömségük miatt, addig nem?)
Megjavíttattam saját költségemre, és nem ajánlom őket senkinek. De tovább
görgetve ezt a felelősséges gondolatmenetet, azt sem írhatom le, hogy ugye
hol csinálták ilyen hozzáértéssel a dolgot, mert még perelnek hírnévrontásért.Szerk: ja és ez nem ideális világ... Ha meg látod, hogy kontár az illető, akkor
nyomod a dislike-ot, és mész tovább. Nem tudod megváltani a világot. (Most
pl. csongit akarod lebeszélni, hogy ne legyen n+1. kontár. És ha jól csinálja?)Szerk2: "Inkább a márka/típus fórumot szoktam olvasni"
Mert ugye aki oda ír bármit, az azon kívül, hogy tulaja a vasnak, ért is hozzá.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #26337 üzenetére
De igazából a "tulaj, 200eKm tapasztalattal" semmit se mond arról, hogy mennyire vannak releváns ismeretei a típus szervizelésével kapcsolatban... Esetleg mennyire ért hozzá, vagy érdekli az egész. Lehet, hogy csak túrázik: ha baj van betolja ugye szervizbe, és fingja nincs mit csináltak rajta, nem számít, fizet és gurul tovább...
Az a baj, hogy magadból indulsz ki: műszaki érdeklődéssel megáldott, magának is szerelgető ember, aki a lehetőségeihez mérten igyekszik megismerni a motorját...
Na nem mindenki ilyen, és ez független attól, hogy amúgy mennyit motorozik... Ja hogy az adott típus szerelője is ír a fórumra? Na, akkor attól érdemes kérdezni, és slussz. Pedig lehet, hogy a szerelő nem is tulaj, vagy nincs is sok km tapasztalata az adott típussal, hiszen nem hajtja, hanem szereli... Ritka szerencsés, ha a kettő együtt jár, és lelkiismeretes, szakértő, releváns tanácsokkal. Vagy ugye nem csak tanácsokkal, hanem odaguríthatod a vasat, és megcsinálja bekötött szemmel is.
Minden más porhintés... Tudom, tízmillió motoros országa vagyunk, és mindenki egy szerelő zseni is egyben, kivéve persze "másokat", mert más mindig hülye. Ne tudd meg, hogy két szerelő miket nem tud elmondani a másik hozzáértéséről... Illetve gondolom ismered a jelenséget. És ha némi valós alapja van a fikázásoknak, akkor visszakanyarodtunk ahhoz, hogy a papír egy dolog (mondhatjuk, szükséges, de nem elégséges), a lelkiismeretes munkavégzés meg a másik. Sajnos rengeteg papírral rendelkező kókler is létezik. És/vagy nincs annyi ideje "elszöttyögni" vele, mint azt az adott probléma megérdemelné: jóvanazúgy jelenség / taknyolás.
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #26341 üzenetére
Én nem vágyom erre, de nem vagyunk egyformák...
Robogón is már fél éve nem ültem, s az sem hiányzik.Nagyon érdekes amúgy, hogy akire ragadt ez-az, arra
lehet hallgatni. Másnak meg kuss a neve. Ha nincs jó
papírja, amit Moszkító-bácsi elfogad... Nyugodj meg,
nálam a "túrázás" mindig is fikció volt, a leghosszabb
utam talán 260 km volt egyhuzamban: több se lesz...nem a robogózást szeretném lekicsinyíteni
Akkor valamit rosszul csinálsz....[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest