Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dtomi

    őstag

    válasz Dare2Live #1069 üzenetére

    Na most ugyebár ez megin nagyon más amiről te beszélsz. Ne keverjük a szezont a fazonnal. Az 50D nél a megapixel/érzékelőméret jelenti a problémát tehát a diffrakció. Totál lencsefüggetlen a dolog. A fullframes gépeknél még mindíg kb 8-10 megapixeles APS-C arányról beszélünk/képpontméret => tehát négyzetcenti/felbontás. Más kérdés, hogy ugye mekkora képkört rajzol az ojektív. TOTÁL OBIFÜGGŐ Ez ugye filmes gépeknél még nem okozott problémát mert szart rá a film, hogy milyen szögből érkezik a vetített kép, ezt még a szenzorok nem tudják. OBIFÜGGŐ. Amit itt angolul bemásoltál "egyébként akkor már vehetted volna a fáradtságot hogy lefordítod a lényeget" egyszerűen nem tartom teljesen igaznak. Az APS-H szenzor a mai tudomány álláspontja szerint a legeslegigénytelenebb az obira, nem kell teljes képkört rajzolnia, viszonylagosan jó szögbe éri a fény, és a legjobb négyzetcenti/felbontás-al rendelkezik. NA most nem EF-S közeli üvegeket kell rácsavarni. De itt ugye egy ~800-ezres gépről beszélünk, felejtsük el az amatőr lencséket. Egyébként nem hinném, hogy a 17-35 olyan szarul muzsikálna az 5D-n

    "Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."

  • pitman

    őstag

    válasz Dare2Live #1069 üzenetére

    Mit is írtam? Pont ugyanezt.
    Nem az új 5d pixelsűrűsége miatt kellenek a jó objektívek, hanem a nagy lapja miatt kell áttervezni a régi obejtíveket, mert a képszéleken előfordulhatnak anomáliák (ahogy te is és az idézett szöveg is írja/írod). Ez az érzékelő mérete és anyaga miatt van, nem a pixelsűrűsége miatt.
    A 20d a pixelsűrűség miatt került szóba, az ott leírtakkal nincs értelme vitázni.

Új hozzászólás Aktív témák