Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • stifi

    senior tag

    válasz .mf #4247 üzenetére

    írtam 5 sort, de inkább hagyjuk...

    Nincs időm kedvesnek lenni!

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz .mf #4247 üzenetére

    Korábban az olaj témánál leírtam, hogy van egy ökölszabály, miszerint 1000 fordulatonként kb 0,7 bar nyomásnak kell lennie. Az olajpumpa keringeti az olajat, az olajnyomás nem más, mint az áramlással szembeni ellenállás. Lehet az az olaj viszkozitása miatt, vagy az olajfuratok, olajfúvókák, csapágyillesztések miatt. Nem a nyomás ken, tehát nem jelenteném ki azt sem, hogy nincs kenés, és azt sem, hogy nem elegendő a nyomás. Ezt a két dolgot nem lehet szétválasztani csak nyomásra, mert az áramlás miatt van minden. Ha az olajpumpa szállítási teljesítménye jó, (a szűretlen olaj fémdarabkái nem vágták haza) akkor nem lehet ebből probléma. Más kérdés, hogy mi értelme van főtengelyen ébredő 20 Nm nyomatékot 6. ban elpazarolni, akkor egy choppert kellett volna venni, mert azt kell így használni. Ami tud forogni 15000 et azt nem alacsony fordulaton kell használni. Nem hinném hogy a kenéssel lenne baj, hiszen alacsony fordulaton nem ébrednek akkora erők sem, ami az olajfilmet megszakítaná, vagy a hidrodinamikus kenés megszűnne. Azonnal meghallanád mert elkezdene sírni a siklócsapágy. Henger dugattyúnál meg nem a nyomás fogja szétvalasztani az alkatrészeket, azért van hónolva a henger, hogy ott maradjon az olaj. A gyertyák is úgy vannak megválasztva, hogy egy bizonyos igénybevételnél tudnak tisztulni. A szeleptányérokon autóknál szokott kokszréteg rakódni, ha így kímélik, motoroknál nem hinném hogy van ilyen, bár ha nagyon babusgatják én inkább ezek miatt aggódnék.

    [ Szerkesztve ]

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

Új hozzászólás Aktív témák