- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Akciófigyelő: Már 70 ezer forint alatt a Xiaomi felmosni is képes porszívója
Hirdetés
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Firmware-frissítés a Kioxia SSD-kre
ph A Toshiba-korszakból származó meghajtókra is vonatkozó frissítést mindenképpen érdemes telepíteni.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz -Mike- #92787 üzenetére
Fura. Engem már úgy oktattak, hogy még a vészfékezés is egy pillanat különbséggel a hátsóval kezdődik (majd lassan fel is kellene engedni), hogy előre essen a súlypont és kezdjen összenyomódni az első gumi, mire felépül rajta a fékerő. Könnyebb megcsúsztatni hirtelen fékre, amíg kicsi a tapadási felület.
Persze ABS-nél ez nem gond.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92792 üzenetére
Szóval a vészfékezés attól vészfékezés, hogy ijedtemben azt se tudom hova kapjak? Oké.
Én már csináltam ilyet, mindkét fékkel ahogy azt tanították. Csak épp a hátsót nem engedtem fel (na ehhez tényleg nem volt már kapacitásom) így az csúszott. Aztán kikerülő manőver elengedett fékkel, különben csattanok az előttem - addigra - álló kocsiba. Eléggé vészesnek tűnt nekem.
Jah és ez vizes úton volt.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92799 üzenetére
Nem is értem, hogy aki pályázik, az miért nem használja
Száraz aszfalton nincs szükség hátsó fékre, hisz a létező legnagyobb fékhatásnál a hátsó keréken nincs is súly.
Persze a ledöntött motor az más téma. Azt én sem értem, vagyis hát ha ott elsővel fékeznek nagyot, akkor annak a guminak többet kell tudni, mint amit kinézek belőle.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92820 üzenetére
Most épp a kukoricát keresem, mert itt kezd izgi lenni a beszélgetés.
Lehet közben jött már rá válasz, de azért itt hozzátenném szerényen, hogy szerintem ezzel pont rossz embert találtál meg.
Persu köztudott, hogy olyanokat tud fékezni, hogy roppan a nyakcsapágy.
Na most hogy tudod ezt egy lapon említeni azzal, amikor egy átlag utcai motoros jelentősebb tapasztalat nélkül elmegy egy technikai tréningre (értsd: a magunk fajta) és megtanítják fékezni úgy, hogy előtte soha nem húzott akkorát, hogy a hátsó kerék elemelkedjen? Persze, hogy nekünk el lehet adni ezt, hisz látványosan javul a féktávunk. De azt feljebb írtam, hogy a létező legnagyobb fékhatás kétkerekűeknél 100% első féknél valósul meg (száraz aszfalt, nem ledöntött motor).[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92867 üzenetére
A második felével egyetértek.
Nem lehet eleget gyakorolni. Viszont a fokozatos felengedés nekem sehogy se megy, egyszerűen arra már nem tudok figyelni. Tudatosan igen, de vészhelyzetben ösztönösen kell jönnie. És az ösztönök ellen dolgozik a felengedés, így az csak tudatos lehet. Ha van elég időd reagálni, mint ahogy nekem volt úgy 30-40 méterem országúton, akkor talán.Az első feléhez meg annyit még végszónak, hogy egyrészt a tengelytáv nem nőhet, hisz az első villa épp összeül és az első kerék közelebb kerül a radiátorhoz. Ez nagyobb geometriai változás, mint a lengőkar bármilyen elmozdulása (már ha elmozdul egyáltalán csak hátsó fékre).
Csupán elméleti síkon a pár tizedmásodperces hátsófék valóban segít, ahogy azt már korábban kifejtettem összenyomja az első gumit, így nagyobb lesz a tapadási felület.
De ahogy a súlypont előre vándorol úgy kéne felengedni a hátsó féket. Ugye teljes fékerőnél 100% súly az első keréken, 0% a hátsó keréken (száraz aszfalt).
Mondjuk könnyen belátható, hogy ezt a profik miért nem így csinálják. Szerintem ez túltesz az emberi teljesítőképesség határán vészhelyzetben.
Egy progressziv elsőféket jóval egyszerűbb kivitelezni.
Nekünk egységsugarú motorosoknak meg azért válhat be mégis, mert mi nem fékezünk akkorát a kettővel együtt se, mint a profik.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
És ha a helyzet megkívánja, hogy használd a motort, mint erőforrást? Soha nem jó ötlet lefullasztani menet közben. Abból csak baj lehet. Ezt is tanítják. Vagy csak nekem volt ilyen qrva jó oktatóm?
szerk:
Amúgy a gurulsz tovább is csak akkor van, ha közben mégis behúzod a kuplungot. Remélem azt te se gondolod, hogy álló motorral sebességben hagyva te tudsz gurulni. Egy balfasz kuplungolás rossz fordulatszámon is állóra tudja fékezni a kereket menet közben, akkor szerinted leállt motornál te gurulni fogsz?szerk2:
Prioritás? Mondjuk megállsz időben, aztán észreveszed, hogy el fog sodorni a mögötted lévő és te ott szerencsétlenkedsz. Vagy sikeresen vészfékezel a vasúti átjáróban és jön a vonat.
Vagy egy életszerűbb példát hozzak, ha én lefulladok fékezés közben, akkor utána nem tudom megcsinálni az elkerülő manővert.
Viccet félretéve én a kuplungot együtt húzom a fékkel. Olyan soha nincs, hogy intezíven fékezek és nincs behúzva a kuplung. Nekem az feltételes reflex.
Eleve motorfék mellett mondj le az adagolhatóságról, már ha van időd efféle luxusra.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92875 üzenetére
Az autó más. Ott az se nagy baj, ha állóra fékezed a kerekeket.
Mondjuk megállás utáni következmények ott is lehetnek, amit ha jól emlékszem az autós oktatásnál is mondtak nekem.
Persze ott se értem hogy fordulhat ez elő, mert úgy oktatnak, hogy kuplung+fék.
2006 óta vezetek autót, az életben nem fordult ez elő velem.Eleve lefulladt motorral nem biztos, hogy biztonságosan megállsz motoron.
A hátsó féket ha fel is engeded de mégis elfekszik a motor, mert nem húztál kuplungot??
Ugyan már... Ezt tényleg magyarázni kell?
A helyes berögződés, hogy húzom/nyomom a kuplungot.(#92877) HSM
Engem autóban is úgy oktattak, hogy kuplungot csak amikor már feltétlen kell, mert addig is besegít.
Igen, üzemi fékezés közben. Úgy oktatják, hogy akkor kuplungolsz, mielőtt fulladni kezdene. Hogy ez mennyire jó gyakorlat arról lehetne vitázni.
Viszont vészfékezésnél egyszerre nyomod mind a kettőt. Ott te nem fogsz arra figyelni, hogy fulladni kezd a motor és akkor most nyomom a kuplungot, mert így mondta az oktató városi vezetés közben.
Qrva nagy fékezéskor mindig nyomjuk/húzzuk, ezt is elmondják külön. Elvileg.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92879 üzenetére
Hmm, ebben van vmi ráció.
Bár egy autónál, főleg első kerékhajtásnál nincs az a bika motor, amit ne tudnék 0,326 másodperc alatt lefullasztani. Azért sok autóban elég könnyű állóra fékezni a kereket. Talán nem 90-ről, de városi tempóban simán.
Ettől függetlenül még mindig jobb ötlet kizárni már a manőver elején egy tényezőt, ami elvonhatja a figyelmed.
És tartom, hogy még eztán is adódhat olyan helyzet, amikor baromira ellened dolgozik az álló motor.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Igen, de az én értelmezésemben nem lefulladt motorral.
Amúgy még mindig várom, hogy kifejtsd kérlek miként is lesz instabil fékezés közben, ha szétkapcsolod a hajtást.
Én kizárólag behúzott kuplunggal fékezek intenzíven. Nem tudom mit értesz instabilitás alatt. Sosem imbolyog fékezés közben, vagy nem tudom mire akarsz utalni.
Az egyetlen hatása szerintem, hogy kisebb fékerőd lesz hátul.
Javítson ki vki hozzáértő, de szerintem semmi más hatása nincs.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Abban a szituban nem volt összesen akkora fékerő hátul, ami megfogta volna a kereket, így nem is fulladt a motor. Tiszta sor.
Az utána tárgyalt esetekre, főleg az instabilitásra még mindig várok vmiféle magyarázatot, mert nem értem.
A vélt lánccsapkodás lökésszerű hatásaitól meg eltekintek, az már igazán szőrszálhasogatás volna ebben az instabilitás kérdésben.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92893 üzenetére
És itt azért "idő előtt kuplungoltál", ugye?
-
Teasüti
nagyúr
válasz imibogyo #92903 üzenetére
Az tény, hogy a maximális fékerő száraz aszfalton 100% első fékkel elérhető.
És az is tény, hogy a negatív gyorsulás akkor a legnagyobb, amikor a hátsó kerék elemelkedik, mivel a súlypont az első keréken van, de még nem billen át rajta. Van ennél is nagyobb fékerő, azt úgy hívják, hogy előre szaltó.
Persze ehhez kell egy olyan gumi, ami képes akkorát fogni, hogy stoppie legyen és ne csúszás.
Ezekről én nem nyitok vitát, mivel nem hit kérdése.
Ezek fizikai adottságok a kétkerekű járműveknél és így axiómaként kezelem a dolgot.
Persze minden motornak más geometriája van, ezért más adottságai is.
Egy alacsonyabb és hosszabb tengelytávú, laposabb fejcsőszögű cruiser-t elég nehéz előre billenteni, ott az esetek többségében csúszás lesz. Egy meredek fejcsőszögű sportmotort már könnyebb átbillenteni az első keréken.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz imibogyo #92922 üzenetére
Én sehol nem beszéltem fékútról.
Szerintem nem releváns a hátsó fék a legrövidebb fékút szempontjából (száraz aszfalt, még mindig).
Praktikusan meg nem azon az egy méteren fog múlni, hanem hogy el tudod-e kerülni.
Az első gumit azért kell összenyomni vagy a hátsó fékkel vagy a progresszíven húzott első fékkel, hogy megnöveld a súlyt az első keréken és így közvetve a tapadási felületet.
Ami meg azért előnyös, mert ha túl gyorsan épül fel a fékerő, gyorsabban mint ahogy beülne a villa és kiterülne a futófelület, úgy kisebb fékerő vihető át az aszfaltra. És így könnyebben állóra lehet fékezni az első kereket. Ahogy nő a súly az első keréken, úgy érhető el a legnagyobb fékerő csúszás nélkül.
Ha nincs elegendő súly rajta, vagyis kisebb a súrlódási erő mint az aszfaltra közvetített fékerő, akkor csúszni fog a kerék.
Ha van rajta elég súly, akár motor és az utasának teljes tömege az első keréken, akkor a bazi nagy súrlódási erő remélhetőleg "legyőzi" a fékerőt és így gördülni fog a kerék. (Vagyis csúszáshatáron belül van.)
Ez egy ideális példa. A valóságban ugye a fékerőhöz hozzáadódik a centrifugális erő, ha le van döntve a gép, valamint van egy súrlódási tényező is. Itt még megkülönböztetjük a gördülési súrlódási erőt és a csúszási súrlódási erőt. Előbbi kicsivel nagyobb, ezért igyekszünk gördülésben tartani a kereket.
Egy motornál meg van a keréknek egy giroszkópikus hatása is, így nekünk létfontosságú hogy gördüljön.
Nem elég, hogy nem lenne kormányozható, de még ki is esik alólunk a motor, mert giroszkópikus erők nélkül "szabadon" elfordulhat a tengelye körül (persze némi tehetetlensége azért van, aka tehetetlenségi nyomaték).
Ez a tehetetlenségi nyomaték nem csak a motort képes kifordítani alólunk, de ugyanez a fizikai hatás érvényes a forgó kerekekre is. Minél gyorsabb a forgás, annál nagyobb nyomatékot lehet kifejteni ellenirányban a fékezéshez. Ez azt jelenti, hogy nagy tempónál qrva nagy fékerőt lehet felépíteni és ahogy lassulsz úgy kell felengedni depresszíven. Vagy kisebb tempónál ugyanazzal az erővel már blokkolni fogod.
Ennél jobban nem szeretnék belemenni, sok éve volt már...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #92936 üzenetére
Valóban. És?
Nem adódik hozzá az aszfaltra közvetített oldalirányú (centrifugális) erő a fékerőhöz a gumi tapasásának szempontjából? Ugye most csak viccelsz?
Nyugodtan rebegtetheted a szempilláid, nem változtat a helyzeten.
Gondolom abban egyetért mindenki, hogy van egy menetirányban ébredő súrlódás (gyorsítás, fékezés) és van egy oldalirányban ébredő súrlódás (kanyarodás). A kettő vektorösszegének kell kisebbnek lennie, mint a gumin átvihető legnagyobb erő. Azt hiszem ezt egy "tapadási körrel" szokták ábrázolni.
Én az oldalirányú komponenst hívtam cetrifugális erőnek. Lehet ez így pongyola, de engedtessék meg, hogy leszarjam. Nem vagyok fizikus. Közérthető voltam, úgy gondolom.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #92943 üzenetére
Akkor megkérdezem: mi volna az?
Ha már kijavítasz, akkor legalább tanuljak is vmit! -
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #92945 üzenetére
Az aszfaltra egy a centripetálissal ellentétes irányú erő adódik át (ugye kifelé tolja a gumi a talajt); a gumi tapadását és az aszfaltra közvetített erőket tárgyaltam idáig. Ezt te hogy hívod?
Az én szótáramban centrifugális erő. Meg szvsz a motor vonatkozási rendszerében vizsgáltuk idáig a kérdést.
Nem gondoltam, hogy éppen a centripetálissal fogod keverni. Azt hittem vmi butaságra hívod fel a figyelmem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Gaboman #92975 üzenetére
Benzines blokk és váltómű, plusz a teljes szivó és kipufogó oldal, vízhűtő (olajhűtő), tank, meg amit még kihagytam. Gyakorlatilag teljesen ki lehet filézni a motort vázig. Egyedül az villamos rendszer marad meg, nyilván.
Nem lepne meg ha még könnyebb is lenne. Most egy motorra mennyi aksit tudsz felpakolni fizikailag? Talán 20-30 kilót?Az ECU-ra lennék én kíváncsi, szép meló lehet illeszteni a meglévő fedélzeti elektronikához az újat.
Reverse engineering dögivel, hogy milyen jelet kell adni a műszeregységnek. Azokat a jeleket elő kell állítani vhogy a megmaradt és az új érzékelőkből. Ha már digitális akkor meg milyen protokoll, milyen kódolás... Nagy szopás lehet.
Vagy marad az ECU és vhogy emulálom a blokkhoz tartozó szenzor adatokat. Alapjárattal, meg minden.
Vagy kidobni a komplett műszeregységet és építeni sajátot...
Az még talán könnyebb lenne, mint a gyárit megfejteni.
Aztán hogy viszed ki az utcára az egyedi motorodat? Műszakit nem kapsz rá, az hótziher.
Faluban libát kergetni lehet vele max.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #93199 üzenetére
Megveszed a neked szimpatikusat a felhasználásnak megfelelően.
Ha mindenképp bonyolítani akarod, akkor Google-be beírod a típusszámokat egyenként.
Ebből legfeljebb megtudod, hogy milyen összetételű a fékbetét.
Vagy felhívod őket, van külön számuk a technikai kérdésekre. És megkérdezed mi micsoda.Esetemben pl kettő kategória jöhet szóba: utcai vagy utcai-sport. Ezek valószínűleg organikusak mind. Innen kiválasztanám mondjuk az EBC-t, ami az enyémhez picit drágább is, mint a Brembo. A legolcsóbbat nem venném, mert csak nem. Hátha visít.
Ezen túlmenően viszont kész, mit kell ezen még szöszölni? -
Teasüti
nagyúr
Akik tudnak angolul itt egy remek bemutató a motorolajok fejlesztéséről.
Kicsit más szint, mint mikor beleszagol az egységsugarú user a betöltőnyílásba. -
Teasüti
nagyúr
Én azért utána szoktam nézni, mint fontos szempontnak, hogy a tárcsát ne egye. Az drága móka lenne.
Aki kicsi is technikai beállítottságú az tudja jól, hogy itt két anyag találkozik és mindkettő kopik. Vagy az egyik, vagy a másik jobban. Teljesen mindegy mit veszel, ha a tárcsát kíméled, akkor pofákat fogod gyakrabban cserélni.
Az egyetlen érv itt max az lehet, hogy ne egyszerre kelljen kiadni érte 80k-t. Hosszú távon viszont mindkét út ugyanoda vezet. -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93212 üzenetére
A betét/tárcsa kopás nem állandó arányú? Mennyiben befolyásolja a felhasználó? Egyenes arányban nő a súrlódás a fékerővel, mindegy ki húzza a féket. A felhordott szennyeződést tudnám elképzelni egyedüli lehetséges különbségként.
Számoljunk egy kicsit:
Adott az én motorom (cbr 600f4), nem egy nagy vmi.
60k a Brembo első féktárcsa darabja, 8k az utcai Brembo betét, 14,6k a pályára való betét (feltételezem előbbi organikus, utóbbi szinteres).
A te számaiddal kímélve elmegy 50000-et organikus betéttel, 30000-et a szinteressel, vagy legyen csak a fele 25000. (Nincsenek adataim erre vonatkozóan.)
1000 km egy organikus, legyen kétszer ennyi egy szinteres vagy mittudomén.
50x8k + 60k (50000 km) az első esetben és 25x14,6k + 2x60k (50000 km) a második esetben.
Előbbi esetben 460k magyar pénz, utóbbi esetben 485k. Ez egy nagyon sarkított példa, nem tudom mennyi km alatt kopnak el ezek, de ha fele annyi idő alatt a tárcsa és kétszer annyit fut mondjuk a szinteres, akkor ezek volnának az eredmények. Ez így 5,5%-os különbség. Erre én simán rámondom, hogy ugyanott vagyok.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tboldi #93214 üzenetére
Állandó arányt értsd úgy, hogy a kopás mértéke szerintem nem változik a felhasználó cseréjével. Ha húzod a féket kopik, ha nem húzod nem kopik. Két teljesen megegyező betét ugyanannyi energiát fog felemészteni míg elkopik alattam is, meg alattad is.
(#93215) persuader
Ez ennyire durva?? 3000 km egy tárcsa? Mi volt abban a betétben, edzett acélforgács?(#93217) persuader
Egyébként inkább utcai használatot vegyünk alapul, amire eredetileg is reflektáltam. A versenyhasználat az nem üzemszerű igénybevétel szerintem. Illetve versenyalkatrészek kontra utcai alkatrészek... Ezt így inkább ne mossuk össze.
Egy Geresics fórumtárs szempontjából egyáltalán nem mérvadó, hogy az Aprilia RS versenybetét 3000 km alatt megette a tárcsát.
Utcai felhasználásban, utcai motorral, utcára való alkatrészekkel meglepne, ha ennyire extrém különbség lenne.
És utcán senki nem melegíti el a fékhatást.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93219 üzenetére
Te kenyszeritettel extrem peldak elovetelere, mert nem hiszed el, hogy ahany betet, annyi fele tarcsaelettartam. Sot mondhatjuk azt is, hogy ahany tarcsa, annyi betet elettartam.
Ez elég egyértelmű, szerintem ezt sehol nem cáfoltam.
Az arányokat kell helyretenni, azt vitattam csak.
Ebből nekem csak az jön le, hogy lehet matekozni vele.
Szerintem butaság mindenre rásütni, hogy ami eszi a tárcsát az szar. Hosszú távon lehet nincs is akkora különbség. A betét és a tárcsa arányával meg lehet és talán érdemes is matekozni, ha már mindenképp szeretné túlbonyolítani az életét az utcai motoros.
De ha már itt tartunk akkor egy Geresics pl mi alapján fogja meghozni a döntését?
Mások véleménye alapján? Vagy álljon neki letesztelni, méregesse a tárcsát és a futásteljesítményt?
Kell ez neki? ( )
Érdemes ezen rugózni, meglesz a lelki békéje, ha megtalálja bele a "legjobb" betétet?
Én speciel leszarom, azt se tudom most mit rakott bele a szerelő. Vmi EBC volt a számlán. Azt tudja, hogy fog. Nekem ennyi elég, féket se nagyon használok városban.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93233 üzenetére
Gepmuhely arakrol nem tudok nyilatkozni, de ne temessuk, lehet nem akkora a baj, csak hasrautottem.
Úgy 3 éve még mikor ebben dolgoztam, akkor 7k volt egy motorblokk síkköszörülés, ha szétszerelve adták át.
Ha nekünk kellett kiherélni belőle a tőcsavarokat, dugattyúkat, stb. akkor drágább.
Nem egy nagy munka, sztem a szerviz óradíja nyom többet a latban, amíg szétszedi és összerakja.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93275 üzenetére
Régebben akartam kérdezni, hogy van vmi specifikáció az utángyártott kipufogóknál, amit hozzá lehetne vetni a motor gyári értékeihez?
Már ha ezek publikus információk.
A kérdés arra irányulna, hogy lehet-e venni 100% kompatibilis avagy a gyárival megegyező fojtású kipuf rendszert és hogy?
Pl keresek kifejezetten a motoromhoz való utángyártottat, akkor az a gyári értékeket hozza, vagy bilibe lóg a kezem?
Vagy írjak a kínainak, hogy milyen motorhoz gyártotta a dobot?
Nem egy rakéta tudomány szerintem, meglepne ha ilyen opció nem létezne. -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93282 üzenetére
Értem, köszönöm!
Akkor a tanulság, h a már "bejáratott" dobot kell elvinni bemérni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93296 üzenetére
Úgy értettem gyapot nélkül. Vagy az úgy nem oké?
Amúgy a 2010-es cikkben amiből idéztél írnak kisebb, könnyebb, aktív kipufogóról, ami a csendes és sportos üzemmódok közt szabályozna. Vannak erre már példák?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Épp azt nézem, hogy ezek a Dakaron minden nap olajat cserélnek?
Ezek üzemórás gépek? Abban az esetben nem kellene szétszedni a blokkot is?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93550 üzenetére
Hát azért itt vannak objektív érvek, abszolút jó a hozzáállás.
Es ha szar? Gariban meg lesz oldva. Gari utolso perceiben meg szabadulbak tole.
Ez is helytálló. Én is így csinálnám.
Amíg gari van rá, addig az se zavar ha 3 misi egy blokk bele.
Meg fogják oldani.Meg vannak emberek, akik nem kapnak infarktust 3 misitől.
Teljesen egyetértek az olcsón vs drágán fenntartható gondolatmenettel.
Az árak meg tudjuk jól, hogy szubjektívek.
Én novemberben annyit költöttem szervizre, amiért akár motort is lehet venni.
Magyar átlagfizuból biztos szívbajt kapnék én is. De abból a pénzből amúgy se telne BMW-re; de nem magyar fizuból se tellik BMW-re szóval nekem teljesen irreleváns mennyiből lehet fenntartani.
Viszont bármikor rátenném a valagam egy BMW-re.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz XFishboneHUN #93559 üzenetére
Ilyet használok én is. Idáig jó szolgálatot tett. Azt hiszem nekem 3.8-as van.
Hallottam csepptöltésre vannak már ciklikus kisütés/töltés elven működő töltők is.
Ha most vennék, akkor utánajárnék annak is ha ez szempont.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz runner 125 #93564 üzenetére
Igen, aláírom.
És mi alapján ítéled meg a márkát?
Drága alkatrészek. Oké, ez nem vitatéma.
Van egy-két kiforratlanság némely típusnál, ami idő előtti meghibásodáshoz vezet. Melyik gyártónál nincs ilyen? Majd visszahívási akcióban és/vagy garanciában megoldják.
A szomszéd, a szerelő, az alkatrészes, a Mari néni a vásárban azt mondja sok a baj vele.
Oké, bizonyára ezek kellően reprezentatív példák egy milliós nagyságrendben gyártott terméknél.
Ezzel igazán nem lehet vitába szállni, ugye?
Szóval ha pár ember, akivel azonosulni tudunk azt mondja egy márkáról, hogy az szar, mert van egy-két gyengébb produkciója, akkor az egész márkát leírjuk? Ha nem tudjuk megfizetni a fenntartását, akkor az szar?
A Ferrari is le tud rohadni, ahogy bármi. Majd a biztosító értem jön, már ha van.
Ez technikai sport. Ami el tud romlani, az el is fog. A megbízhatóság csak egy statisztikai adat.Az S1000RR egyes vélemények szerint a legjobb motor a kategóriájában.
És valószínűleg az egyik legdrágább is minden szempontból.
Akkor ez most jó vagy szar? Tudom, tudom... addig jó, amíg nem romlik el rajta vmi.Haver most dobta el a Peuqeot 207-esét, mert elfosta az olajat és beállt a motor.
Persze ő volt a leginkább felháborodva rajta, amikor sokallt rá évi pár száz font szevizt (ezt hagyjuk, ez egy másik történet). De a következtetést azért neki is sikerült levonnia, hogy a 207 egy kalap szar, mert ő olvasta a fórumokon, hogy vagy 8 másik tulajnak is elfosta magát a motor. Érted, 8 azaz NYOLC mintából vonta le a következtetést. Asszem most Ford után hajt és talán még elhangzott az is, hogy ő francia autót többet nem vesz. Hát mi ez, ha nem lol?
Én nem a saját vagy más szempontjából ítélkezem - ha én porul járok, akkor azt vagy magamnak köszönhetem, vagy balszerencse -, inkább igyekszem rendszerben szemlélni a dolgot.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
A le van véve a gyújtás, akkor mi baj lehet?
Az állandóra kötött fogyasztókat meg le kell kapcsolni. A pár mW-os fogyasztók (pl usb töltő üresjáratban vagy riasztó) meg nem számítanak.Ezekre nem szabad ráadni a gyújtást, az összezavarja a programot.
De ha jump start töltője van az embernek, akkor ez se probléma.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #93590 üzenetére
Royal Enfield lehetne rá jó példa, de prémium árat kell fizetni érte így nem az.
Bevallom nem ismerkedtem a motorjaival közelebbről - nem tudom van-e benne vmi ami indokolja az árakat -, csak pár szalonban volt hozzájuk szerencsém testközelből, de ami árat elkérnek a ránézésre 30-50 éves technikáért csak mert szépen csengő neve van, az nálam a vicc kategória.Legyen a dizájn retró! Oké, van aki erre gerjed. De ha már drága, akkor legyen benne a kornak megfelelő technika, mint mondjuk a kanyar fényszoró, állítható futómű, elektronikus gyújtás, üzemanyag befecskendezés, stb.
Vaaagy ha régi technika, akkor a gyártástechnológia legyen csúcs, az anyagminőség és a kidolgozás művészi és kézzel gyártott, ebből fakadóan időtállóság és megbízhatóság legyen adott (legyen többszörös biztonsági tényező az alkatrészek méretezésekor). Alkatrész ellátás évtizedekre, termék támogatás, stb.
Akkor rá lehet akasztani a 15000 fontos árcédulát, de Így...
Vicc. Szerintem.szerk: ahogy nézem ezek nem is prémium motorok.
A gyártó oldalán rendre 4500-5000 fontért vannak a listaárak.
Akkor miket láttam én bő 10k felett?
Kiállítási darabokat?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz XFishboneHUN #93605 üzenetére
A gyorsulásérzékelőn alapuló megoldások semmire valók.
Én használtam hasonlót, GearBrake a neve a cuccnak. A PR szöveg szerint kiszűri a rázkódásokat, úthibákat, stb.
Nos tömören: egy nagy lófaszt.
Össze-vissza villogott minden döccenőnél.Én jelenleg a sebességszenzort tervezem kiolvasni és abból állapítani meg mikor lassul a motor.
Ez teljesen érzéketlen a zavaró tényezőkre. -
Teasüti
nagyúr
Ez technológia adottság. Ha közel pontos és zavarmentes jelet szeretnél, akkor szanaszét kell szűrni/átlagolni. Úgy 1 másodpercnyi minta alapján már egész szép a jel alakja.
De ez nyilván 1s késleltetést von maga után.
És ahogy csökkented a mintavételek számát és vele a reakcióidőt, úgy lesz egyre inkább használhatatlan a jel az extrém kilengések miatt. Ezért pontatlan minden gyorsulásérzékelőn alapuló technika. A komplexebb 6D, 9D, 10D giro szenzorok esetén is csak a vonatkoztatási rendszert határozzák meg vele - a gravitáció irányát - a drift kiküszöbölésére. Ennél többet nem lehet elvárni tőle, mert agyoncsapja a használhatóságát a rettentő pocsék jel/zaj viszonya. Finom erők érzékelésénél egyszerűen túl érzékeny. Ha leskálázod az érzékenységét, akkor javul a jelalak, de nem is fogsz érzékelni csak 1-2 G felbontásban relatíve pontosan. Na most ez egy karambolhoz megteszi, de egy gyenge fékezéshez kevés. Ezért nagy érzékenységre vannak állítva, ezért szar jelet ad, ezért villogni fog minden döccenőre.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- ÁRON ALUL - Dane Solrig motoros textildzseki béléssel
- Eladó Denver SHP-102 Okos konnektor
- 8 részes asztali grill
- Új 63A Wifi-s Okos Megszakító Fogyasztásmérő Kijelzővel Kétpólusú, Egyfázisú Tuya Google Alexa
- Új 5MP 20x Optikai Zoom Kültéri PTZ IP Camera Tuya ONVIF 2592x1944P Synology NAS kompatibilis