- MIUI / HyperOS topik
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
-
Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
ph Ezúttal a Navi 32 XL és XT GPU-val szerelt videokártyákhoz kaphatunk két, tavaly megjelent programot, amiket egy négyes listából válogathatunk ki.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #95865 üzenetére
Tavaly kétszer megpróbálta, akkor se jött össze :)
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #96175 üzenetére
Azért a Sagem gyujtotraforol se feledkezzünk el, Megane fórumban rendszeresen előforduló téma volt.
-
vlevi
nagyúr
válasz V.Stryker #97329 üzenetére
Ráadásul azok a Dobsina környéki utak igencsak kacskaringósak, jópár helyen a minősége sem versenypálya.
Egy 600km-es kör az tényleg egész napra kitart, úgy értem reggeltől estig.baboss: Ide [kép] mikorra tervezed az érkezést?
Ha véletlenül nem esne le, hogy melyik helyre gondoltam : [kép][ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz baboss #97332 üzenetére
Dobsina fölött van egy pihenőhely.
-
vlevi
nagyúr
válasz etnies #97357 üzenetére
Kivételesen egyet kell ertsek HSM-el.
Nem a fordulatszám tiltást iktatja ki.
Az SV-hez használt Gipro fokozatkijelzo valóban csak az SV -nel az említett gyújtás térkép módosítását csinálja. Az első három fokozatban vissza van fogva egy kicsit, hogy a környezetvédelmi érték megfelelő legyen.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
-
vlevi
nagyúr
Na, sajnos ezt meg kell cáfolnom, saját példán keresztül.
2008-ban vettem a motorba a Banner akksit, ami szintén így, szárazon volt a polcon, az autóvillamossági szervzíz, ahol vettem, akkor bontotta ki, öntötte fel savval. Beszélgettünk 10-20 percet, legfeljebb fél órát, azután beraktuk, és indult. Azóta is ez az akksi van a motoromban, asszem tavaly, meg előtte is gondolkodtam már rajta, hogy le kellene cserélni, de még mindíg megvan... -
vlevi
nagyúr
válasz Teasüti #98018 üzenetére
Fotelszakértőként annyit tudok hozzá tenni, hogy levenni mindegy, mivel veszed le, mert úgysem teszed vissza ugyanazt a szűrőt. Felrakni pedig, több helyről hallottam, olvastam, láttam, hogy nem szerzszámmal húzzák meg az olajszűrőt, csak kézzel, amennyire meg bírja húzni. Azzal pedig nem sérülhet a szűrő.
-
vlevi
nagyúr
válasz runner 125 #98236 üzenetére
Vizes úton a fehér felfestés amúgy is k***a csúszik, nem kell ahhoz bikaerős motor, hogy megcsússzon rajta.
-
vlevi
nagyúr
"Ha a manual azt írja akkor rakj bele olyat és azzal baj nem lehet "
Na, az nálam API SG, JASO MA.
Hol a pék....ba találok olyan olajat, ami csak az SG minősítést éri el? A Castrol Actevo is SJ minősítésű volt.Egyébkétn ezt találtam róla magyarul.:
A JASO MA és JASO MB szabványokról
Szóval, más a súrlódási tulajdonsága.
De az, hogy MA, vagy MA2, ezek szerint nem jelent semmit, mert az MA azt jelenti, hogy ≥1.45 és <2.5 között van, az MA2 pedig ezen belül egy szűkebb tartomány, ≥1.8 és <2.5. -
vlevi
nagyúr
Új kém fotók a KTM 790 Adventure
Mattighofen új túra endurója már többször szerepelt kémfotókon. Most úgy tűnik a végleges stádiumba ért a fejlesztés. A prototípustól kicsit eltérő fejidomot kapott a sorozatgyártásra szánt modell, illetve az ülés is két részből áll
[link]Ajjaj, ez a gép a képek, és a specifikációk alapján bitang egy darabnak néz ki.
A 790 Duke-ról nagyon jókat írogatnak a külföldi youtuberek. -
vlevi
nagyúr
válasz z123456789 #98331 üzenetére
Ha jól értelmezet a dolgokat, akkor végülis az a megfejtés az MA-MA2 kérdésben, hogy régesrégen csak az MA volt, és valamikor ezt elfelezték, MA1, és MA2-re. Tehát, akinek a motorja, pontosabban a vele együtt olajozott váltója jobban szereti azokat az olajokat, amik MA jelölésűek, de a súrlódási értékük alapján inkább az MA1-be tartoznának, azok észre fogják venni azt, ha MA2 olajat raknak bele.
Egyébként melyik olaj az, amelyik csak MA, de az MA2-t nem teljesíti? Gondolom ilyen olaj csak az lehet, aminek akkora a gyártási szórása, hogy sem az MA1-be, sem a 2-be nem tudják besorolni
De mostmár tényleg, mintha tél lenne, olajról, ABS-ről diskurálunk. -
vlevi
nagyúr
válasz zgospel #98458 üzenetére
Sajnos én sem látok olyat, hogy a megyei fizetős szakaszokat tudnám kijelölni. Vagy választani.
Igaz, engem nem érint a dolog, nyíregyházi vagyok, ha valahova menni kell, úgyis 10napos matricát veszek, az meg jó mindenhova. Aki viszont Pesten megyeivel közlekedik, és nem szokott kimenni a megyéből (nem úgy, mint Frodó ), azt tényleg meglepheti a dolog.
Mint ahogy engem egyszer, amikor vasárnap éjszaka helyett már hétfőn éjfél után 10-15 perccel fordultam le a pályáról. Jött is a csekkDe pl, Nyíregyházáról Hajdúszoboszlóra, évenként 2-3 alkalomra, nem fogok 5000-ért hajdú bihar megyeit venni, csak azért, mert a debreceni elkerülőnek kábé 1km-es szakasza fizetős...
És egy másik dolog.
A rendőrség továbbra sem kéri a műszaki vizsgálati bizonyítványt
aki viszont külföldről akar behozni, annak mostmár erre is oda kell figyelnie.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Én még ma mentem volna mt09-t tesztelni, de hajnal 2 körül nem tudtam eldönteni, hogy terdeljek-e a kagyló előtt, vagy uljek-e rajta.
Ma sem merek 10 méternél messzebbre menni a wc-tol :( -
vlevi
nagyúr
válasz Teasüti #99083 üzenetére
Pont, hogy nem szarjak le, mifelénk többször odaalltak a zebrahoz, és sorra büntették az attekero bicikliseket.
Lexebb az, amikor a kereszteződésben a kerékpárút véget ért zebra vagy majd folytatódik a kerékpárút. Az a fő geciseg.Amúgy abszurd ez a szabályozás, mert az autós nem biztos, hogy tudja (elvileg van tábla, de észre veszi-?) hogy a járda esetleg kerékpár út is egyben, és akkor a biciklis teljesen szabályosan, 40-el tephet az a kereszteződésben a zebra melletti sárga csikon. Van, ahol a 4 sávos úton van keresztben biciklis sáv, naponta járok arra, minden alkalommal van egy autó, amin látom, hogy nem fog átengedni, pedig ott, biciklivel nekem van elsobbsegem.
Szerintem több biciklist ütöttek már így el, mintha csak simán a zebrán attekerne.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Nnna, ma megvolt asszem a második szülinapom
Haladok országúton, nem túl gyorsan, kb 100-al, szembe szinte folyamatos kocsisor, és látom, hogy egy suzuki (swift) előz. Kicsit elvettem a gázt, gond nélkül befért az előzés után a sorba. Csakhogy rögtön a swift után ott volt egy másik barom, akire nem számítottam. Fékezni esélytelen, meg, ha meg is állok, akkor is ő tapos el 100-al. Úgyhogy kinéztem magamnak az út széli fehér csíkot, és azon végiggurultam.
Utána lassítottam, néztem a tükörben, hogy volt-e valami egyéb, esetleg ilyedtében beszállt volna valamelyik árokba, de nem. Hálaazégnek. Szerintem a hülyéje nem fogja soha megérteni, hogy előzésben lévő autónak nem tapadunk a seggébe, mert lehet, hogy az első be tudja fejezni az előzést, de a második már nem biztos. És, ha nem egy fél méter széles motoros jön szembe, hanem egy Scania, akkor baszhatja... -
vlevi
nagyúr
válasz Ferdzsoo #99586 üzenetére
Nekem is megvan az említett iGO.
Sajnos a térképe nem friss, de nekem akkor is ez jön be legjobban.
Garmin még nem volt, de sygic, vaze, Google maps, Nokia here, ... navigaciokat magasan veri, főleg, ha sok megallos útvonalat kell tervezni.
A sáv infót imádom benne a legjobban, amikor ismeretlen helyen a 6 sávból már messziről mutatja, melyik az az 1,2 sáv, amelyikbe be kell sorolni.
-
vlevi
nagyúr
válasz [-HERO-] #99474 üzenetére
Hatalmas köszönet az infóért!Tényleg megateszt volt.
Ez csak a motorok fele volt, a másik csoport éppen gurult valamerre:
VideóTegnap "véletlenül" pont Kecskeméten jártam, és sikerült kipróbálnom két motort.
Az egyik a Tracer 900GT (új, 2018-as verzió) volt, a másik az 1000-es V-Strom.
kb 20 perces körök voltak, egy kis autópálya, és pár, Kecskemét környéki útszakasz.
Nagyon vártam a Tracer-t, és furcsa volt rajta ülni. 183 centi vagyok, de olyan érzésem volt, hogy nem férek el rajta, valahogy elsőre minden rossz helyen volt. Ez talán érthető is, mert a mostani, 650-es V-Strom nagyjából a legnagyobb túraendúrók közé tartozik, már ami a méreteit illeti. Szóval, a Traceren sokkal előrébb ültem, ráadásul szerintem az ülés is előre lejt, a kormány keskenyebb, és szinte tök egyenes. Szokatlan volt rajta az üléspozíció, ezért nem is nagyon tudtam élvezni azt az időt, amit rajta töltöttem. Nekem túlságosan előre van tolva rajta az üléspozíció, próbáltam az ülés végére ülni, de az első motorfékre azonnal csúsztam rá a tankra. Furcsa, mert, amikor ki van állítva valahol, és csak ráülsz, akkor nem tűnik fel. Igen, a motorja az tényleg ott van a szeren, de a szokatlan testhelyzet miatt valahogy ez se adta úgy magát nekem.
GT változat volt, amin van gyorsváltó, de nekem ez a gyorsváltó dolog se adta magát annyira. Oké, nem nyeleztük le szerpentinen, ahol talán számítana a gyorsabb váltás, de nekem akkor se kéne. Legalábbis ez a gyorsváltó nem. Normál közlekedés közben, alacsonyabb fordulaton váltás közben eléggé érezhetően ránt a motor, de, ami furcsa volt, csak akkor váltott a gyorsváltó felfelé, ha húztam a gázt. Sokszor emiatt fel se tudtam vele váltani. Ezért inkább hagytam a fenébe, és kuplungoltam.
Ezzel szemben az 1000-es V-Strom. Sokkal inkább otthon éreztem rajta magam. Lehet, ez azért van, mert tizenvalahány éve a kistesóján ülök? Valamit nagyon jól csináltak rajta, mert érzésre sokkal finomabban jár, mint a mostani. Egyáltalán nem éreztem, hogy másfélszer akkora dugattyúk mozognak alattam. Csak amikor odacsavartam a gázt, de akkor nagyon És persze, mivel ezen jobban otthon éreztem magam, ezért jobban ki is mertem ezt próbálni. Alacsony (értsd 3ezer alatt) sem vettem észre, hogy olyan nagyon szar lenne, jó, mondjuk nem erőltetném vele ezt a fordulatot, városban tényleg nem érdemes vele a 4-est sem használni. Cserébe viszont az autópálya tempót megoldja kb 5000-es fordulatszámmal.
Szóval, ha most lenne motorcsere, akkor nagyon is elgondolkodnék rajta, hogy megkockáztassam, hogy megszokom a tracert, vagy nem, és évekig kényelmetlenül ülök rajta, vagy pedig V-Strom 1000-st vegyek-e? Szerencsére nem kell döntenem, mert egy ideig még marad a szürkeszamár.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz dave0825 #99752 üzenetére
" de el nem indult volna, húztam a féket."
Ezt ő nem tudhassa. Volt már jónéhány baleset abból, még az ősidőkben, hogy kihajtott kitámasztóval próbált valaki elindulni, hatalmas zakózás lett a vége.
Ha sebességbe rakod, amíg kitámasztón van, azonnal leáll. (Mivel ez a fícsör régóta be van építve az összes motorba, leleményes motorosok ezt a tárcsafékzárral oldják meg az utóbbi időben. Ott is vicces, ha úgy indulsz el, hogy nem veszed le ... )
Szokott olyan probléma lenni, hogy akkor is leáll, ha nincs kitámasztón, ilyenkor meg az szokott lenni a hiba forrása, hogy bedöglik, beszorul az említett érzékelő.
Ja, és persze, ha ilyenkor megpróbálsz ráindítani, nem indul, csak, ha üresbe rakod. De sebességbe rakáskor azonnal le fog állni megint
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Geresics #99857 üzenetére
Nolan N87-ben nem csak az előkészítés van benne, hanem a Pinlock is.
Természetesen rendszeresen használom (mert ott van ), és nem veszem ki.
Előnye akkor van, amikor hűvös, párás (esős) időben motorozol, nem párásodik a plexi. Mondjuk nekem egyszer volt már, hogy a pinlock sem bírt mit kezdeni a párával, ez az Alpokban volt, esőben, amikor az egyik srác azt mondta, neki a motoron lévő hőmérő 3°-t mutatott. Júliusban...
-
vlevi
nagyúr
válasz tboldi #99941 üzenetére
Én is úgy tudom, hogy az új kategória akkor válik érvényessé, ha a plasztikkártyán rajta van.
Átvenni pedig át lehet SMS-es értesítés után is, én most újítottam meg június elején. Ha még érvényes a régi jogsi, akkor maradhat nálad addíg, amíg az újat át nem veszed, de ha postai kiküldést választasz, akkor asszem le kell adni ott azonnal a régit, és csak a nyomtatott papír marad nálad. Nos, azt nem tudom, hogy ez a nyomtatott papír csak a régi jogsi adatait tartalmazza-e, vagy rajta van-e az új kategória? Olyan régen volt már, amikor a B után az A-t csináltam, és nem is néztem meg, hogy rá volt-e írva a papírra, hogy megvan az A-ra a vizsga.
Egyébként itt van a hivatalos :
... Fontos, hogy csak az új vezetői engedéllyel lehet az új kategóriába tartozó gépjárművet vezetni. ... -
vlevi
nagyúr
válasz -Mosquito- #100017 üzenetére
Nekem a Lidl-s aláöltöző van. Nincs összehasonlítási alapom, hogy a többi milyen, de ez a Lidl-s is nálam már többször bizonyított.
-
-
vlevi
nagyúr
válasz Geresics #100072 üzenetére
Van olyan felhasználási terület, ahol a tömlős kerék jobb, csak éppen az európai motorosok 99%-a nem fogja az Africa Twinjét olyan helyre vinni. Akkor jön jól a belső, ha valahol egyedül maradsz egy defekttel a világ végén, vagy a sivatag közepén, akkor magadnak is ki tudod cserélni. Ez a hivatalos magyarázat. Már persze, ha van nálad szerszám, hogy lefeszegesd a külsőt a kerékről, és úgy vissza tudod tenni az új belsőt, hogy nem csíped ki... De ha találsz valakit, aki szerelt már autógumit, az a tömlőnélkülit is meg tudja neked javítani, még Afrika, vagy Szibéria legeldugottabb helyein is. Másik, hogy a tömlőnélküli olyankor is megússza defekt nélkül, amikor egy tömlős kilyukat. Ha pl. kapsz egy szöget, akkor a tömlős lehet, hogy napokig nem ereszt le.
Igaz, én a motorral erdélyben olyan hátsó defektet kaptam, ami hamar leeresztett, ez igaz, de kocsival kaptam már első kerékbe csavart, de hétvégén lusta voltam kereket cserélni, és hétfőig még bőven maradt benne annyi levegő, hogy el tudtam menni a gumishoz. -
vlevi
nagyúr
válasz zgospel #100165 üzenetére
Azt nem tudom, mert csak utólag láttam a Youtube-on, hogy a Tracer ülése emelhető, pontosabban az elejét lehet megemelni kb 2 centit. Lehet, hogy gyári állapotban az alacsonyabb állásban van? Mert tul.képp nem sokkal alacsonyabb, vagy magsabb, mert csak első csatlakozási pontot emeli 2 centivel, az meg kb annyi, amennyit előre lejt. Nem tudom, mert csak utólag láttam ezt a dolgot, kipróbálni nem tudom.
-
vlevi
nagyúr
válasz PRDZsolesz #100191 üzenetére
"Ráadásul ezek a cbf-ek elég drágák is, ahogy néztem."
Nem csoda. Népszerű darabok, és, ahogy felületesen ismerem a típust, nem nagyon vannak hibái. Nem egy élménymotor, (mint pl. a kb 100lovas CB600 Hornet), mert a Hornet blokk visszább van fogva benne, de a világ végére is elvisz, és vissza is hoz onnan.
-
vlevi
nagyúr
válasz etnies #100229 üzenetére
Nem lesz az kevés?
Neked V-Strom van, igaz?
Ahhoz (mocsok módon) a Suzuki 3.1L -t ír a cseréhez.
Nálam mondjuk mindíg van egy bontott, mert sajnos közel 15 év és 70ezer km után, már igényli az utántöltést. De azért annyira nem, hogy 1liter elfogyjon 2 csere között.
Én eddig Castrolt raktam (rakattam) bele, de lehet, hogy bepórbálkozok majd legközelebb a Motullal.
-
vlevi
nagyúr
válasz wttfw #100274 üzenetére
DL650-t megpróbálnék a helyedben.
Kicsinek biztosan nem fogod érezni, sőt, inkább az a baj, hogy utána minden más motor lesz túl kicsi
Sejtésem szerint, mivel népszerű darab, ha nem jön be, túl nagy bukta nélkül tovább is tudod adni.
Motorikusan ugyanaz, mint az SV650.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Ez egy jó összehasonlító teszt volt.
F850GS vs. Africa Twin vs. Tiger 800 | 2018 MY Comparison Review - Part I
F850GS vs Africa Twin vs Tiger 800 | OFF-ROAD Review - 2018 MY Comparison - Part II
És a végén a döntés, a poén, hogy a 3 közül ki, melyiket választaná
-
vlevi
nagyúr
válasz Bogyó bá' #100437 üzenetére
Ha nem offroadozol, akkor nem olyan retkes az a lánc.
Amikor már fényes, akkor szoktam ráfújni, szintén megérkezés után.
Vagy, ha napközben megállsz tankolni, akkor a tankolás előtt.
Mire tankolsz, fizetsz, szöszmötölsz egy kicsit, már rá is szárad annyira, hogy nem lesz gond.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Projektor topic
- Milyen széket vegyek?
- SUSE Linux
- Asztrofotózás
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autós topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...