- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Ilyen lesz a CMF Phone 1
- Holnap mutatkozik be a HTC új készüléke
- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
ph Ezúttal a Navi 32 XL és XT GPU-val szerelt videokártyákhoz kaphatunk két, tavaly megjelent programot, amiket egy négyes listából válogathatunk ki.
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
válasz -Mosquito- #18444 üzenetére
Amerikában nagyon jót lehet vele motorozni. 100mérföld egyenes, megfordulsz, hazajössz
-
vlevi
nagyúr
Én egy olyanon gondolkodok (de egyelőre erősen csak a gondolkodós témakör, semmi konkrétum), hogy Zeltwegben repülőnap lesz június végén. Előtte pedig körbe kellene nézni a labancoknál, hogy megvannak-e még-a hegyek, hágók, gleccserek.
-
vlevi
nagyúr
válasz #25954560 #18483 üzenetére
Örök hülyeség már ez. Autó vs motor.
Múltkor is csináltak ilyet Ausztráliában, a V8 Supercar futam előtt.Mark Webber, Casey Stoner and Whincup at Sydney Festival
Webber nem tud rajtolni, vagy ekkora a gyorsulása egy MotoGP motornak???
Esetleg szándékosan maradt le, hogy az első kanyarban ne legyen galiba? -
vlevi
nagyúr
válasz yodamastah #18790 üzenetére
"Anno engem is meghúztak rutinon mert letettem a lábam. Lefulladt az a szakadék huszonéves roncs,"
Ezért nagy kár, hogy a rutin előtt nem tanítják a motorkezelést kis sebességnél. Csak megkérdezik, ültél-e már kétkerekűn, akkor menjél. Persze én is így "tanultam"Én voltam már vezetéstechnikai tanfolyamon, ahol motorosrendőrök oktatnak. A "nagy trükk", amit ők alkalmaznak az, hogy lassú manőverezésnél (pl. megfordulás, nyolcas, satöbbi) taposni kell a hátsó féket, miközben a gázt nem engeded el. Ezzel marhára precízen lehet szabályozni a motor fordulatszámát, amit a gázkar csavargatásával, főleg lassú manőverezésnél, alapjárat közeli helyzetben nem tudsz megtenni. De ha egy kb 2000-es fordulatszámon indítasz, és ezt a gázkar állást tartva a hátsó fékkel szabályzod, akkor nagyon stabil marad a gépsárkány. Ha kell egy hangyafasznyi plusz sebesség, akkor feljebb engeded a féket.
-
vlevi
nagyúr
válasz alvaro #19609 üzenetére
"amikor egyenletes sebességgel halad, általában nagyon messze van a teljes terheléstől,"
A másik pedig, hogy az rendben van, hogy a nyomatékcsúcs közelében a legoptimálisabb a fajlagos üzemanyag fogyasztás, de nem biztos, hogy jól járok akkor, ha városban 1-esben 6500-as fordulaton használom a gépet. Valahogy négyesben 3000 körüli fordulatszámon kevesebbet fogyaszt
Az a grafikon ugyanis csak az 1-1 gyújtás közbeni égés tökéletességével, az gázok áramlásával kapcsolatban ad egy viszonyítást. Mert más fordulatszámon lehet, hogy ezeknek az értékeknek csak a 90%-át érem el, de mivel a fordulatszám csak a fele, mégiscsak jobban járok úgy. És akkor még egyéb tényezőket, amik közúton előfordulnak, számításba sem vettem. Pl. légellenállás. Ezresgixeren mekkora sebesség tartozik az optimális fordulatszámhoz? Gondolom 200 fölötti szám lesz. -
vlevi
nagyúr
válasz AndrewTdi #20128 üzenetére
Forgalomból kivonva, külföldi papírokkal.
Hát, ki tudja, miért nincs Magyarországon forgalomba helyezve? Azonkívül, hogy az ár mellé regadó, forgalomba helyezés miatt a néhány százezret még hozzá kell számolni a csábító árhoz, még az is lehet, hogy van valami, ami miatt gond lesz a forgalomba helyezéssel. -
vlevi
nagyúr
válasz csabyka666 #20524 üzenetére
Ez nagyon sok mindentől függ.
Mert nekem pl. a K&H-nál az éves díj 5316Ft.A legjobb, amit tanácsolni tudok, az a netrisk.hu, vagy a biztositas.hu oldalak. Nem fontos ott megkötni, csak az a lényeg, hogy itt kapsz vagy 20 ajánlatot, és ennek tükrében már könnyebb dönteni.
-
vlevi
nagyúr
válasz -Mosquito- #21191 üzenetére
Úgy látszik az idei év a váltás a gumigyáraknál. Tavaly még semmi újdonság nem volt (talán csak a tourance EXP), a többi majdnem ugyanaz, mint 5-6 éve. Ha idén kellene gumit cserélnem, nagyon valószínű, én is az Anakee III-ra szavaznék.
De egy a biztos. Régi gumi után az új olyan, mintha új motort kaptál volna, legalábbis az én esetemben az 5 éves, kicsit szögletesre kopott Tourance után az új gumi (ami ugyanolyan Tourance volt), hát ég és föld. Persze aki sokat jár, és évente cseréli akár többször is, az nem biztos hogy ennyire észreveszi.
-
vlevi
nagyúr
-
vlevi
nagyúr
"az a jó sisak, ami szorít kicsit az első felpróbáláskor,"
Sokan azt mondják (persze én sem így vettem), hogy fel kell próbálni a sisakot, és 10-15 percet mászkálni vele a boltban, nem számít, hogy hülyének néznek. Mert ha van benne valami, ami nyomja a fejedet, akkor az ki fog derülni. Nem arra gondolok, hogy szorít, mert az egyértelmű. Hanem, hogy van benne valami varrás, vagy patent, vagy akármi, ami fel sem tűnik, hogy ott van, de 5 perc után már zavar, 10 perc után pedig földhözvágnád kínodban a bukót, ha lehetne. -
vlevi
nagyúr
válasz Buster17 #21918 üzenetére
Pont be akartam rakni én is. három henger, nyamnyam. Persze ilyen is kell, jól mutat letámasztva a fagyizó előtt Ha van a yamahának egy kis esze, megpróbál egy féligmeddig túraendúrót csinálni belőle. Valami olyasmit, mint a TDM. Lényeg, hogy hosszabb távon kétszeméllyel+csomaggal is elviselhető legyen. Mint a DL-650. Az sem egy világmegváltó motor, de 100-120-as utazótempóval a világból is kigurul, ha kell.
-
vlevi
nagyúr
válasz Type-R #22505 üzenetére
Bakker, az nagy szopás.
Minél több motoros fórumon, satöbbi helyen, esetleg akár rendőrségen is érdeklődni, mert ha elhagytad a rendszámot, nem kapsz helyette másik rendszámtáblát. Új rendszám, új forgalmi, satöbbi. Valahol talán érthető is, hogy az elhagyott rendszámot kivonják a forgalomból, mert aki megtalálja, az a te nevedben garázdálkodik, amíg egy közúti ellenőrzésen le nem bukik vele. -
vlevi
nagyúr
válasz Bogyó bá' #22512 üzenetére
Ott a pont. Első motornak érdemes keresni egy Suzuki GS500-t, Kawa ER5-t, ezeket 1-2 év után kis szerencsével el lehet adni úgy, hogy nem buksz rajta túl sokat.
Nem egy erőgép egyik sem, és ennél már alig nagyobb az SV650, de maradva a realitások talaján (meg a kategória adta lehetőségeknél), nagyjából ez a két típus (vagy a robeszok) maradnak. Japán belpiacos 400-as nem biztos, hogy jó ötlet. Azok mind szürkeimportos behozatalok.Amúgy ha engem kérdezel, venni kell első motornak egy DL650-t, és kész. Legalábbis én így tettem. De utólag átgondolva lehet, én is jobban tettem volna elsőként egy kisebbel kezdeni..
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Djuree #22620 üzenetére
Nézd, ez olyan, hogy ki bírja azt ép ésszel felfogni, hogy valaki beáll szerződéses katonának (önként!), csakazért, hogy kimehessen Afganisztánba, ahol majd jól felrobbantják.
A másik pedig, van, aki ingyen is csinálja, nem törődve a veszéllyel (utalnék itt a nemrég történt hegymászó tragédiákra).
El kell fogadnunk, hogy vannak sokan, akik máshogy mérik fel a veszélyt, nélkülük még mindíg a fa tetején rágnánk a leveleket Afrikában -
vlevi
nagyúr
válasz Bogyó bá' #22656 üzenetére
" Egy hétig nem szólt hozzám...."
Egyik haverom volt így vele. Jóval 40 után döntött úgy, hogy újrakezdi a kölyökkorában abbanhagyott motorozást. Na, az asszony majdnem kidobta a házból a motorjával együtt
De aztán valahogy rávette, hogy üljön fel mögé és próbálja ki. Nagy nehezen ráállt, de valami megváltozott, mert azóta nagyon sokszor együtt kirándulnak. -
vlevi
nagyúr
"an néhány videó is youtube-on,"
Én a A Twist of the Wrist-t a tecsőről töltöttem le, másfél óra körüli videó. [link], vagy [link]
Angolul van, de elég sok szemléltető ábra, és videó van benne.
Pl. nagyon jól elmagyarázza, és engem is meglepett, hogy kanyarban fékezésre miért egyenesedik fel a motor. Elsőre nem is gondolná az ember, de a szemléltető videót megnézve egyértelmű.Amúgy az anyag tényleg jó. Több helyen eléggé "hatásvadász", pl. a goldwinngel alázza a speedeseket, meg a 10 éves kölykök körbemotorozzák a nagyarcú csávókat, de hát a valóságban is sokszor így van azokkal, akik azért vesznek ezresgixert, meg hayabusát, mert a 600-as ereje már kevés nekik...
[ Szerkesztve ]
-
-
vlevi
nagyúr
Ne is fajditsatok a szivemet :-)
En meg megyek es beulok az irodaba meg nehany hetre :-[ -
vlevi
nagyúr
válasz Bogyó bá' #23497 üzenetére
"Sajnos a Kushitani kabát sajnos nem hálós"
Nekem nadrágom volt olyan, aminek selyembélése (vagy valami hasonló) volt. Az, hogy novemberben beleizzadtam, már kicsit durva volt. Mármint a lábamon folyt a víz, de amúgy meg fáztam.
Azóta csak hálós jöhet szóba.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Bogyó bá' #23546 üzenetére
Azt azért magyarázza el nekem valaki, hogy pl. Győrben hogy oldják meg a motorokra a fizetős parkolást
Győr, 2013. január 1-jétől érvényes felszíni parkolási díjak
Engem személy szerint nem érint a dolog, nem járok arra, csak egyszer olvastam, hogy arrafelé még ez is fizetős, és tényleg.
Vác is érdekes e szerint a cikk szerint : [link]
Ja, és a hosszászólásban szereplő link is[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Közben lejárt az idő, de a KRESZ-ben ez van benne :
http://segedmotor.blog.hu/2010/08/17/mikor_szabad_motorral_jardan_parkolni
"Szerintem sehogy, fogod magad odaállsz"
Jó, de ha az uccsó képen látott látvány fogad, akkor mit csinálsz?[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz HUfantom #23563 üzenetére
Lehet, en is csak olvastam az oldalt, ahol amkepet talaltam.
Egyebkent szerintem kicsit kegeritek a dolgot.
Egyreszt a kresz nem torveny, csak rendelet, masreszt az, hogy megallhatsz valahol ( raadaul a varakozas nem ugyanaz, mint a megallas) az nem jelenti, hogy ingyen is van.
Persze, ha valaki be tudja linkelni azt a torvenyt, hogy motorokra inygenes a parkolas, akkor mea culpa. -
vlevi
nagyúr
válasz Daywalker #23566 üzenetére
Az tenyleg elkerulte a figyelmem. Csak ezt amjardas dolgot lattam, es azt neztem torvenynek.
De igy oke. Kinyomtatom es beleteszem a telefonba. Jo, ha mindig keznel vanBogyo: igen, ugy van, ahogy csabyka irta. A torveny szerint a harom, vagy tobbkereku jarmuvekre lehet csak parkolasi dijat szedni. Oldalkocsis pannonia, vagy trike viszont erdekes lehet, hovy teszi a jegyet.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Brigeciol 2000 néven még van valami, ami nem olyan jó, de még elmegy. Gondolom volt benne valami, aminek volt tisztítóhatása, de nem eus
Fújni talán azért érdemes, hogy a lánc ne a száraz homokon, poron forogjon, mert attól kopik leginkább. Én azt a nézetet fogadtam el, hogy akkor kell befújni, ha otthon, hazaérkezéskor már kezd fényleni a lánc, tehát láthatóan lejött már róla az előző adag spré. Ilyenkor végigfúlyom rendesen, és este ez elég jól rágyógyul, kibír 1000km-t (kábé). Ha viszont csak egy megállónál a benzinkúton ráfújsz egy keveset, azt pár perc alatt ráfröcskölöd a mögötted lévőre, szóval szart sem ér.
"sokkal gördülékenyebb a hajtás is."
Én a bicót szoktam befújni tavasszal a motoros láncsprével. Egy szezont kibír. És ott, mivel nincs motorzaj, meg persze én tekerem, igenis nagyon észre lehet venni.Természetesen a szezon kezdeti láncpucolást én is megcsinálom miníg. Illetve, akinek van az első lánckeréken burkolat (szerintem csak a krosszmotorokon nincs), annak érdemes leszednie és rácsodálkozni, mi van ott. 1 kiló olajsáros láncspré, gyakorlatilag körbegyógyítva a lánckereket
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Archer #23661 üzenetére
Nem látunk bele a dolgokba, de biztos hatalmas kavarások mennek most a háttérben, mert a múltkori SBK futamon volt arról szó, hogy a Dorna megvette az SBK-t. Tehát egy kézben van a MotoGP és az SBK. Találgatásokat hallottam arról (de tényleg csak találgatás konkrétum nélkül), hogy ez az SBK visszafejlődésével fog együtt járni.
-
vlevi
nagyúr
válasz Integra #24240 üzenetére
Annakidején beszélgettek velük, kérdezték, hány lóerős a motor. Aszonták, amennyit akarunk. Nem az a kérdés, hogy ki bírnak-e csiholni 300 lovat belőle, hanem, hogy azt az aszfaltra le tudják-e adni. Ezért nem is erőltetik, hogy erősebbek legyenek.
Már nem emlékszem, hogy ezt a 800-as, vagy ezres (akkoriban 990cm3) gépek idejében volt-e ez a riport.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz canniball #24362 üzenetére
A CB500 inkább egy Suzuki GS500 valamivel modernebb kiadásban.
Az SV650 viszont már egy kategóriával feljebb van. Nem a visítós 90-100 lovas 600-as naked, annál visszafogottab jóval.
De legalább azok, akik szereti 10ezer fölött tiltáson visíttatni a gépét, az nem ilyet vettek.
Volt belőle egy váltás, 1999-2002 között karbis, (és csővázas), 2003-tól injektor, és alu vázzal készült. Ez alapján messziről meg lehet őket különböztetni.
2004-től ugyanez a blokk belekerült a DL-650-be is.
[link]"Annyi FZ kezdetű Yamaha van"
Ott is 2004 környéke a határeset. Előtte FZS600 Fazer, csőváz, karbi, satöbbi. Utána FZ6 (idom nélkül) és FZ6S (fejidomos). Ez utóbbi szintén ali váz, ibjektor, satöbbi. A fékeit szokták ócsárolni (az újabb fz6-nak), erről nem tudok nyilatkozni.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz canniball #24525 üzenetére
Szerintem az sv karakterisztikajabn eleg hasonlo az er6-hoz. A ket henger miatt alul nyomatekosabb, mint egy sornegyes, de magasabb fordulaton nincs az a "mostszabadultel" erzes.
A kulonbseg az, hogy pl. A v2-esek nyomatekgorbeje altalaban a haranghoz hasonlit, alacsony fordulaton mar megvan a teljes nyomatek nagyresze, kb flel fordulatna van a nyomatekcsucs, es onnantol csokken. A sornegyeseknel viszont nagyjabol a fordulatszammal egyenletesen novekszik a nyomatek is. Ezert erzed alacson fordulaton sokkal gyengebbnek a sornegyet, viszont mivel nagy fordulaton nem esik, hanem meg no a nyomateka, emiatt LE-ben merve erosebbek. Ja, es altalaban magasabb fordulaton is jarnak. -
vlevi
nagyúr
válasz -Mosquito- #24529 üzenetére
Az enyem sajnos mar nem esesmentes, de legalabb szimmetrikus (jobb es baloldalon is csuszott mar), igy csak annyi mondhato el rola, hogy garazsban van. A baj, hogy nincs normalisan szabadidom, ezert joreszt csak all :-(
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
- Milyen alaplapot vegyek?
- Okos Otthon / Smart Home
- TCL LCD és LED TV-k
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- SSD kibeszélő
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- HTPC (házimozi PC) topik
- További aktív témák...