Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mumtaz

    senior tag

    válasz mekkGyver #70781 üzenetére

    Ditechen gyárilag katalizátoros kipufogó van, ha rezó formájú is.
    Sityupityunak abban igaza van, hogy a görgőkkel utána kell menni a kipufogónak.
    Biztosan tudod, hogy egy gyári kipufogóval egy gyári motor, ha mondjuk egy széles (mondjuk 5000 és 8000 fordulatszám tartományban) dolgozik, akkor a görgők is ehhez vannak belőve, hogy a varió ebben a tartományban váltson el. Ha ráraksz egy rezót, az feltolja ezt a tartományt mondjuk 9000 és 10000 közé, és ad egy kis plusz teljesítményt is. De csak ebben a tartományban. Ami ezen kívül esik, ott meg gyengébb, mint gyárilag volt. Tehát a gyári fordulatszám tartományban, ahol a varió a gyári görgővel dolgozik a moci gyengébb, mint a gyári kipufogójával. Ennek következtében sokkal rosszabb lesz a gyorsulása is és talán annyira gyenge lesz, hogy el sem éri az új kipufogóval ideális fordulatszámot.

    Gyári kipufogóval egy tök gyári motor teljesítménygörbéje sokkal szélesebb és alacsonyabb fordulatszám tartományt fed le picit alacsonyabb teljesítménnyel. Míg egy rezóval ez a görbe szűkebb és magasabb tartományt fed le picit magasabb teljesítménnyel.

    Nekem például a Jetforce-om a 70-es vashengerrel, gyári kipufogóval 6500 és 8000 között adta le a max teljesítményt. És ebben a tartományban a teljesítmény mindenhol közel azonos volt. Tehát a gyári 8 grammos görgőtől simán el tudtam térni akár 1 grammot is felfelé és lefelé is anélkül, hogy a moci sokkal rosszabbúl gyorsult volna. Csak a fordulatszám változott.
    Mikor rákerült a Gianelli Extra kipufogó (ami azért nem a high-end rezót képviseli), még 7 grammos görgővel sem gyorsult úgy, mint ugyanezzel a görgővel, de gyári kipufogóval. Csak 6 grammos görgővel lett jó. Próbáltam 6,5-el és 5,5-el is, de mindegyikkel sokkal rosszabb volt.

    Jahh, és adni kellett neki plusz üzemanyagot is az új kipufogóhoz, pedig ugyanarról a hengerről beszélünk.
    Tehát a ugyanaz a henger, de más kipufogó hozta magával, hogy könnyebb görgő és plusz üzemanyag kellett.

    Egyébként próbálkoztam régebben ezzel a Gianelli Extrával a Jetforce-on. Akkor csak a kipufogót cseréltem. Se görgőzés, se plusz üzemanyag. Az eredménye - amellett, hogy nem ment - az lett, hogy abnormálisan megnövekedett a kipufogógáz hőmérséklete. Elmentem vele egy 30 Km-es utat, mert muszáj volt. Ennek az lett az eredménye, hogy a hangtompítóról (tehát nem a rezonátor részről) leégett a festék, az önzáró anyákból kiolvadt a műanyag és a hangtompítóban porrá égett - az elvileg hőálló - gyapot. Tehát mindez csak azért, mert nem adtam neki picit több üzemanyagot és a nehéz görgők miatt még erölködött is.

    -=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

  • mumtaz

    senior tag

    válasz mekkGyver #70781 üzenetére

    Ohh. És elfelejtettem.
    Karbis gépeknél a szakirodalom szerint a rezonátor ugyebár szinte kiszívja az égésterméket, majd ugye a dugó fölé "felszívott" friss keverék egy részét is, csak azt utána vissza is nyomja a hengerbe. Ez a rezó lényege.
    A Jetforce-nál - mivel ez is "ditech" - csak levegőt. Tehát itt nem kerülhet elégetlen üzemanyag a kipufogóba, mert üzemanyagot csak akkor fecskendez be és éget el, mikor már minden járat zárva van.
    Viszont ezek sokkal érzékenyebbek is a megfelelő benzin-levegő keverékre. Míg egy karbisnál megeshet, hogy legfeljebb nem húz, vagy leropog, esetleg fullad, addig egy ditechnél/jetforce tsdi-nél már egy pici eltérés is okozhat olyat, hogy be sem indul.

    -=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

  • sityupityu

    Topikgazda

    válasz mekkGyver #70781 üzenetére

    Szia!
    Két nap pihin voltam ezért válaszolok csak most.

    "látom, hogy ismét eljutottunk oda, hogy ha egy topikgazda véleménye más, mint a hozzászólóé, akkor rögtön átmegy a hozzászólás személyeskedésbe, támadásba, lehurrogásba"

    Először is nem akartalak megbántani, bár szerintem durva stílust egyáltalán nem használtam. De már az előző hozzászólásomban is odaírtam, hogy idézem: "szégyellem magam". Ebben úgy gondolom, hogy már rögtön benne volt előre egy bocsánatkérés is, de ha ez nem elég akkor nekem nem szégyen ez, megteszem megint: Bocsánat.
    Szerintem a többiek egyetértenek velem azzal, hogy a stílusommal nincs, vagy legalább is nem volt gond eddig, erre mindig nagyon odafigyelek. Ha valami olyan van, akkor sokszor inkább nem szolok semmit, a segítségnyújtás a célom nem pedig az, hogy vitákba beleálljak. De tény, hogy a neked szánt válaszom nem a megszokott volt tőlem. Egy év alatt amióta itt vagyok topikgazda te vagy az egyetlen aki valamilyen szinten "kivágta nálam a biztosítékot". Én is ember vagyok, és lehetnek rossz napjaim.

    "Én legjobb tudásom szerint válaszoltam a kérdezőnek, leírva a saját tapasztalataimat. Sajnálom, ha ezzel megbántottam az önérzetedet"

    Azzal volt az egésszel problémám, hogy meggyőződéssel állítasz olyan dolgokat amik egyáltalán nem úgy vannak ahogyan te azt gondolod. Nem a linkeddel volt pl gond, hanem azzal, hogy kevered a dolgokat és egyáltalán nem helyesek az állításid ha azokat a gyakorlatban átvisszük. És ha valaki ezeket olvassa akkor bizony félrevezeted őket az ilyenekkel. Egyébként az én önérzetemet egyáltalán nem bántottad meg. Engem egyedül az bántott, hogy ennyire félrevezető dolgokat írtál. És az is csak más mások miatt.

    'A gyári rezo az, amit boltban veszel, és nem te hefteled össze otthon! Jó, jegyen Bolti...de hagyjuk..."

    Na az a baj, hogy itt már megint megy a félrebeszélés. Először ezt írtad: "Mivel a gyári rezó már az adott típusú motorhoz van gyártva, ezért azt már nem kell hangolni!"

    Én erre írtam ugye, hogy nincs olyan, hogy gyári rezo. Ha egy cég kiad egy csövet, akkor azt a létező összes típushoz gyártja általában. Legalább is sok esetben. Legyen az minarelli (azon belül is levegős álló, levegős fekvő, vizes fekvő), piaggio levegős-vizes, morini stb...tehát mindegyikhez lefogják gyártani, csak a könyökrészükben és a felfogatásukban fognak különbözni. Tehát soha sem egy adott típushoz gyártanak rezonátort. De még ha tényleg gyártanának kimondottan egy típushoz is, akkor is kéne hangolni egy gyári cső után azok a dolgok miatt amiket már feljebb leírtam (még egyszer nem fogom)!
    Erre most meg jössz olyan dologgal, hogy te azt érted gyári rezo alatt, amit boltban veszünk meg és nem a sufniban hegesztünk össze. Te láttál valaha is itt ilyesmiről írni valakit? Szerintem a fórumtörténelem alatt soha sem eset szó otthon összeeszkábált rezonátoról...nem is értem az egészet, ezzel csak csináltál még egy felesleges hurkot a történetben, semmi többet. Mindig is gyári készítésű dolgokról beszélgettünk itt. Egyébként meg otthon igen bonyolult lenne összehozni egy rezonátor úgy, hogy az valóban jól működjön. Nem is a hegesztésekről meg ilyenekről beszélek, mert az egy jó szakembernek nem gond, hanem a megtervezés folyamatáról. Minden gyártó minden típusánál igen nagy munka van az mögött, hogy előtte kiszámolgatták a pontosan a gázlengéseket amik majd lezajlanak benne, ezzel meghatározva a cső karekterét, hogy az kb milyen kaliberű hengeren fog majd a legtökéletesebben muzsikálni.
    De tudod mit? Legyen az amit te mondasz, hogy te arra értetted, Hogy gyári vs otthoni rezo. Az alapmetóduson ez sem változtatna semmit sem, ugyanúgy utána kéne hangolni a gyári hajtást! :)

    "Annyit azért ajánlanék neked -drága barátom - ,hogy (főleg) topikgazdaként illene elővenni a jó modorodat és nem ilyen kioktató stílusban válaszolni."

    Nem érzem, hogy nagyon kéne változtatnom rajta, ugyanis mindig szem előtt tartom ezeket dolgokat. Sőt, nagyon is. Bár erről majd a többieket kéne megkérdezned, hogy mi a véleményük. Vagy olvass visszább, hogy tanulmányozd a stílusomat.

    "Én nem vitattam a "hatalmas szaktudásodat", nem értem miért fáj neked, ha belinkelek valamit, ami hasznos lehet a többi fórumtagnak, ha csak nem érzed úgy, hogy ellentmondhat annak amit előttem írtál."

    Erre már reagáltam, de azért még egyszer: Nem a linkel van a baj és nem is fáj nekem. Én is linkelgettem már ezzel kapcsolatban be számos írást. Itt azzal van a baj, hogy ahogy te ezt az egészet próbáltad átvinni a gyakorlatba ( a két kipufogó cseréd után), na az egyáltalán nem úgy van a valóságban, és ezzel sajnos másokat vezetsz félre.

    "Akkor most milyen többlet üzemanyag? Az elején kikérted, hogy csak meghajtásról beszéltél! Azt már ne is említsem, hogy a DiTech-en gyárilag rezó van!? "

    Itt magadat viszed csak be már megint a sűrűbe.
    Igen, magát hangolást mint kifejezést a meghajtásra értjük, ez így van. És ha már ennyire jössz mindig a szakirodalommal, akkor az is ezt említi ezzel a megnevezéssel. De ha ilyesmi dolog megtörtént, akkor természetesen az üzemanyaggal is utána kell menni, hozzá kell állítani az adott konfigurációhoz. És mivel egy gyári cső után egy rezonátorral lóerőket tudsz felszabadítani, ezért azokat etetni is kell valamivel. Értelemszerű, hogy nem lesz kielégítő a korábbi üzemanyag mennyiség. Ezzel mi a problémád? Utána írtam még, hogy egy DiTech rendszernél ez igen bonyolult folyamat lenne egy karburátorral ellentétben, tehát nem szerencsés piszkálni azt az egészet. Erről az egészről mumtaz kolléga tudna mesélni 1-2 dolgot, ő itt a legtapasztaltabb ebben szerintem. És ahogy ő is írta, annak semmi köze egy valódi rezóhoz ami a DiTech-en van. Kb annyira rezo, mint amit én írtam korábban a motowell-el csövekkel kapcsolatban t konfigurációhoz. És mivel egy gyári cső után egy rezonátorral lóerőket studsz felszabadítani, ezért azokaneked.

    Na, én meg most fejeztem be, hogy ezeket leírtam, hogy ne legyen semmilyen félreértés. :)

    Üdv!

    --albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

Új hozzászólás Aktív témák