- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Mindent vitt 2024 elején a Galaxy S24 Ultra (Androidon)
- Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
- Honor Magic V2 - origami
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Premier előzetesen a napokban megjelent SERUM korai kiadása
gp Az early access verzió egyelőre kizárólag PC-n érhető csak el.
-
Üzemidő bajnokkal készül a Samsung az olimpiára
ma A Galaxy Ring mellett az ultraprémium Watch X is bemutatkozhat július 24-én.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #82674 üzenetére
Tényleg szerencsés vagy! Alolam kb 10km/h-nal ment ki robogó. Sajnos közel volt egy autó, aminek bevertem a jobb hátsó ajtaját. 4 borda + kulcscsont törés + tüdő is kapott. Kabát, kesztyű, farmer, bukó, külsérelmi nyom nincs, de belül törött minden. A robogó szinte csak eldőlt, van 2 karcolás rajta.
Térfigyelő kamerák felvételeit mutatták a rendőrségen, de semmi kiváltó ok nem látszik, nem löktek fel, nem mentem neki semminek, egyszerűen kiment a hátsó kerék...
Vigyázzatok magatokra! -
suste
veterán
válasz macilaci78 #82676 üzenetére
Sajnos még nem. Sőt romlott az állapotom, ezért tegnap visszajöttem a kórházba, mert nehezen kaptam levegőt. Bent fogtak, becsöveztek, nagyon sok folyadékot szívtak le ..... Még nem tudni hol a vége
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #82679 üzenetére
Még május végén (25?)
-
suste
veterán
válasz FeniX- #82988 üzenetére
Sajnos ezt tapasztalom én is 125-össel is.
Óra szerint 60-nal mindenképpen le akar előzni normál városi környezetben, de üres körforgalomnál meg majdnem megáll....
Vagy piros a lámpa, ezért már nem húzom neki, de azért eltolja mellettem, majd fékez mint a marha. Persze utána elgurulok mellette....
De ha autóból nézem a többi autóst, akkor is azt tapasztalom, hogy iszonyat kevés olyan sofőr van, aki nézi és látja is a forgalmat, nem csak megy mint a hülye 0/1 üzemmódban -
suste
veterán
válasz Zoli bácsi #83300 üzenetére
Nemrég írtam én is, hogy pereceltem. A kétkerekű üzemmódban mindig is nagyobb eséllyel benne lesz a sérülés. Persze rajtad és kétkerekün is múlik mit úszol meg, vagy mekkora lesz a sérülés, de én azt tartom, hogy inkább balszerencse kérdése (30 év alatt ez az első esésem). Ezt el kell tudni fogadni, különben...
Alólam csak simán kiment a cucc (kb 5-10km/h -nál!), de azt is tudom, hogy sajnos nem voltam ott fejben 100%-osan. De alig vártam, hogy újra ráüljek .A 90-100Km/h tartósan simán meg van a jobb 125-ösöknek is.
Plusz még vannak hozzájuk tuning variátorok is, amik még rádobnak 5-10Km/h -t (+ jobb gyorsulás).
Haverral voltunk nemrég kis túrán, sima közúton 85-90-et tartottuk, de néha belenyaltunk a 100-ba is.
Honda Vision 110 és Honda PCX 125.
Szerintem a 250-es gépek alig mennek jobban ezeknél. Nagyobb kasztni és motor. -
suste
veterán
válasz FeniX- #83312 üzenetére
A Vision pont nem az enyém, és nemrég használja csak a tulaj. Ha jól emlékszem kb 2-t mondott.
De simán el tudom képzelni az 1,6-ot is a megfelelő használat mellett.
Nagy plexivel nagyon kényelmes, de valahogy a PCX-et nincsen kedvem elrondítani.Nálam a PCX-nél is volt 1,8 (bejáratásnál ), és 2,0 - 2,1 szokott lenni általában, attól függően mekkora etapokat megyek, és mennyire sietek. (2.2 még sosem volt teljes tankolásnál!)
Viszont lesz egy eladó Vision nemsokára ismerősnél
-
suste
veterán
válasz Pfiucska #83320 üzenetére
ja, hogy B nélkül egyből A1 vagy A2
úgy OK
de B-vel elég nagy különbség van, főleg ha utána városi használatra keresel kis rendszámosat
Budapestre is bőven elég egy 125-ös, még a környékről bejárni is (ráadásul ha nem újat akarsz venni, akkor még ua tipusok is erősebbek a mostaniaknál, igaz csak 1-2 lóerőről van szó, de itt sokat számít az is) -
suste
veterán
válasz stevelawyer #83361 üzenetére
Én a Wilker-hez viszem, ott is vettem.
De sokmindent nem tudnak elrontani a garis szervizen, hiszen csak olajat cserélnek :))
Vagy van más problémád is? -
suste
veterán
válasz FeniX- #83464 üzenetére
Hi!
A "fogyás" tényleg kellett, hogy "Street" legyen, és 125-össel is használható. De a lóerő csökkenéssel viszont adtak a szarnak egy pofont .
Én úgy érzem a PCX-nek akartak konkurenciát. De ezzel a teljesítménnyel nem fog menni.
Főleg ilyen kis kerékkel és kis tankkal.Az A1 kategóriához most már minimum 150-es kellene. Azok tudják a 15LE-t. Nem tudom van-e esély ilyen változásra?
Mekkora marhaság lenne kitiltani az Euro3-4 -es 2l-t fogyasztó robogókat? Remélem ilyenben még véletlenül sem gondolkodnak!
Autóból meg lehet venni még bőven fiatal sima szívó benzineseket!!
A miénk 2 éves 1500-as..... az egyik szempont pont ez volt a vásárlásnál ;)
Én is pont 10 évben szoktam gondolkodni autónál, de most a PCX-szel is el leszek ennyit (eddig 4-5 évente cseréltem).[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
Nekem is ilyesmi öltakaróm van, amit a nyakamba és a derekamra kell rögzíteni. Én imádom! A lehető legjobb, legolcsóbb, és legegyszerűbben alkalmazható cucc hideg ellen (robogóra). Pár mp a felcsatolás, és alatta akár öltönygatya is lehet. Felülre persze kell egy jó kabát.....
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #83586 üzenetére
Viszont én azt írtam, hogy az enyém a derekamra köthető!
Természetesen nem kötném semmivel oda magamat a robogóhoz!!! -
suste
veterán
válasz macilaci78 #83588 üzenetére
Az enyém ilyen: [link]
Ezt csak magadra rögzíted. Pont ezért gyors és egyszerű felkapni. Én még 7000-ért vettem, de kb sínadrág árban lehet most is, amit viszont sokkal macerásabb fel és levenni. -
suste
veterán
válasz FeniX- #83843 üzenetére
Nekem ismerős mesélte, hogy eddig is csak papíron volt, mert az összeset felvásárolták a futárok.
Ő is rendelt volna, de nem lehetett.....
Érdekesen alakul a gazdaság, kereskedelem. Mintha visszafelé mennénk ... eddig az volt a tuti, ha találtál valami olyat amire nagy a kereslet, és rendben volt a jövőd. Most meg egyre több nagy keresletű dologból egyre nagyobb a hiány .... ebből még nagy baj lesz -
suste
veterán
válasz Zoli bácsi #83845 üzenetére
Ezeknél a kisköbcentiseknél állati sokat számít 1-2 lóerő is.
Én Hondán belül tudtam összehasonlítani a Vision110-et a PCX125-tel, és nagyon is érezhető a különbség, már 1 személlyel is.
Ráadásul régebbi Vision (2015) és újabb PCX (2020), és mivel az újabbak sajnos mindig gyengébbek a környezetvédelmi korlátozások miatt, így azonos évjárat esetén szerintem még nagyobb a különbség.
Ráadásul a PCX kevesebbet fogyaszt, igaz ez azonos évjárat esetén már lehet egyforma.
De persze sok eltérés van/lehet ami ferdíti a képet (kérek méret, kasztni méret, stb).De ettől függetlenül a Vision110 is egy nagyon jól használható robogó!!!
Egy PCX - NMAX összehasonlításra lennék kíváncsi nagyon!!!
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
Igazából tökmindegy hogy milyen takarásban volt, ez nem mentesíti az autóst.
Teljesen felesleges infó!!!
A jobbkézszabály tudtommal nem azt írja elő, hogy lassíts vagy állj meg aztán mehetsz, hanem azt, hogy aki jobbról jön, annak elsőbbsége van. (Nem tudom volt-e tábla is.)
Ha az volt a cél a riportban a holttér megemlítésénél, hogy erre mindenki figyeljen oda, akkor meg ezt kellett volna kihangsúlyozni. Így inkább olyan, mintha mentegetné a sofőrt....
SZERINTEMEgyébként a videóban én azt látom, hogy a robogós látja az autót, arra fordul a feje, és nem lassít, mert arra számít, hogy az autós nem fog elindulni. Vagyis az autósnak is látnia kellett (szerkesztés) volna
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz FeniX- #84232 üzenetére
A Honda a PCX-nél kezdte el ezt az önindító/generátor dolgot. Ezzel sokat egyszerűsödött és könnyült a rendszer. Az indítás olyan mintha nem is állt volna le a motor. Aztán megfejelték meg azzal, hogy leállításnál úgy fékezik meg a főtengelyt, hogy éppen szívó ütem következzen. Így még gyorsabb az indítás. És ezzel lett tökéletes a start/stop rendszer. Szerintem ezt is ők csinálták először robogón. Én csak ritkán használom (vasúti átjáróban), de szinte hihetetlen ahogy rányulsz a gázra, és egyből ki is lősz.....
-
suste
veterán
válasz tothferenc #84346 üzenetére
Az Address szerintem tuti gyengébb választás lenne (kb Honda NSC110?).
Haveromnak van NSC110 és bőven érezni a különbséget!
Viszont most nemrég futottunk bele "Honda SH Mode" -ba. Nem is tudtuk hogy van ilyen, mindenki sima SH -ként árulja, pedig egy "olcsósított" verzió. Kisebb kerék, dobfek hátul, másik műszerfal és még pár apróság. Viszont a PCX blokkja van bent. Kicsit csajosabb is. Ha az SH újkori árához képesti különbséggel van beárazva, akkor egy jó vétel lehet szerintem..... -
suste
veterán
válasz tothferenc #84354 üzenetére
3le az állati sok ebben a kategóriában! Még 1-2 is!
A dobfék különbséget az SH és az SH Mode között írtam. De PCX-en sincsen gond vele, viszont ez is egy spórolási pont általában, és ezzel az ABS is kimarad hátul :(.
Egyébként én lehet jobban örülnék egy NSC féle CBS-nek.... -
suste
veterán
válasz FeniX- #84359 üzenetére
NSC-n oda állítod ahova akarod, és gondolom másikakon is van egy kalibrációs pont. Mi úgy állítottuk be, hogy még vizes úton se csússzon meg az első, de pl az előző tulaj teljesen levette a fékerőt az elsőröl (lehet a gyári beállítással esett egyett és ezért tartott tőle?).
Száraz úton próbálgattuk, és ha rahúztad az elsőt is, akkor még jó nagyot bólintott.Én a PCX -szel normál esetben nagyrészt motorfékezek, és csak megálláshoz kell a fék. Hasonlóan az autókhoz....
-
suste
veterán
válasz FeniX- #84362 üzenetére
Az alap elosztásban annak is van szerepe, hogy elől csak 1 dugattyút működtet a CBS, de van egy fékerő elosztó is, ahol lehet állítani, hogy az első (1) dugattyúra mennyi fékerő jusson. Ez egy bowdenes, csavaros mechanika az első lámpa alatti burkolat alatt, ahol a csavarral tudod állítani az elosztást. Ahogy írtam, akár teljesen ki is lehet iktatni itt a CBS-t, ha teljesen kicsavarod a csavart.
-
suste
veterán
válasz sityupityu #84435 üzenetére
De egy kisebb hullám a dobon és közepes terhelésnél is hamar kinyíródhat. Vagy elég egy anyagleválás is a dobon. Mindegyik javítható egy kis polírozással.
De a szíj kinézete sokat elárulhat, hogy hol a hiba... -
suste
veterán
válasz Zoli bácsi #84623 üzenetére
Tök egyetértek veled!
Sőt, igazából lehet pont a drága benzin fog segíteni az embereknek, hogy nem kell egyből autóba ülni ha 1-2km-re mész csak. (Főleg nyáron, jó időben.)
Lehet persze szidni mindenkit, de a felhasználókat szolgálja ki az összes ipar. Ha nem vesz mindenki 3 évente új és nagyobb autót, akkor nem is fognak gyártani. Ha képesek vagyunk letenni legalább a városokban a böszme nagy autókat és átülni biciklire, motorra, rollerre, stb, akkor jobb lesz a levegő is. Bármilyen hihetetlen, ilyen egyszerű lenne -
suste
veterán
válasz Tomi13 #87023 üzenetére
Az új PCX most már kb 1,4M mire nálad van. 7-800 körül kapsz már jó használtat. Vagyis inkább 50-60%-on. Ami teljesen reális szerintem. Ahogy minden más, a robogó árak is elszabadultak. A jó 50-esek sem olcsók már, és Bp-re inkább 125, főleg hogy jogsid is van. Még esetleg 150-est is néznék a helyedben, mert az kevésbé keresett, így lehet kedvezőbb árú lesz ....
-
suste
veterán
válasz V.Stryker #87296 üzenetére
Szerintem általában a jobb (Honda, Yamaha, stb) 125-ös robogóknak a 100km/h az utazó legeslegvége (sőt), és a 150 is kb ennyi. A 90-95 az ami jól esik nekik hang alapján. Ez PCX125 és SH150 tapasztala. Mostanra már a 150-esek tudnak annyit (löerőben is), mint a régebbi 125-ök (15LE). Ha van normál jogsid, akkor én eggyel nagyobbat választanék.... Vagy ha mégis kicsi lesz, akkor egy kis vario tuning kellene, ami pont megadja azt a +5-10km/h-t.
Szerk.: Tehát mennek a kicsi 125-150-esek is 109-at, sőt kicsit többet is, csak éppen nem erre vannak kitalálva tartósan
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz V.Stryker #87298 üzenetére
A saját PCX125-ösömmel kimegyek a világból is 90-95-tel
A varioban bőven van kb 120 is, csak gyári állapotban nem fut ki teljesen (youtube és egyéb videók is vannak róla).... Majd tavasszal lesz először szétszedve takarítás miatt (11000km), picit javítani fogok rajta.... Szerintem a 100 utazó meg lesz. -
suste
veterán
válasz FeniX- #87319 üzenetére
8kw alatti teljesítmény tényleg elég gáz.
Sajnos tényleg elviszik az erőt az új előírások, ráadásul ezek a kisebb gyártók nem is költenek nagyon arra, hogy próbálják ezt ellensúlyozni (könnyebb váz, kisebb súrlódás, jobb vezérlés, robogónál vario optimalizálás, stbstb).[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz V.Stryker #87422 üzenetére
Ebből látszik mennyire különböznek az igények, meg hozzáállás.
Ha nekem lenne Normál "A"-s jogsim, akkor tuti nem vennék 150-est.
(Amikor kipróbátam egy SH150-est, akkor a PCX125-höz képest semmit pluszt nem adott, sőt a PCX szerintem könyebben kezelhető.)
Akkor inkább 250-300 körül néznék valamit..... -
suste
veterán
válasz macilaci78 #87507 üzenetére
Szerintem (is) sok múlna azon is, hogy nem levesznek egy motort a polcról, hanem erre a célra terveznek egyet. Valszeg jóval kisebb köbcentis is elég lenne egy generátor hajtására (nem töltésére )......
Ott vannak az Ampera/Volt gépjárművek, ahol már jól működik ez, és gazdaságos 1,3-as normál gépkocsi motorral. Érdemes lenne megnézni egy átlagfelhasználást .... arra tippelek, hogy a legtöbb esetben nincsen szükség az 1,3-s motorra.... -
suste
veterán
Sziasztok!
Honda PCX-hez (JF83/WW125A) keresek Dr. Pulley 13g-os görgőt.
Webshopokban nem találok sehol. Valaki tudja hol lehetne beszerezni?
A méret elvileg 20*15, de nincs meg szetszedve. -
suste
veterán
válasz Zoli bácsi #88613 üzenetére
Nekem ez miatt állt le az újonnan vásárolt 50-es robogóm teljesen adhoc, de általában 5km után.
Én is a kevés benzint vettem észre a csőben. Kifúrtam a tanksapkából a golyót, utána soha nem jött elő ez a probléma.... -
suste
veterán
válasz #TOTTI #88609 üzenetére
Az új PCX helyett én inkább egy alighasznált 2018-2020-as, még 2 szelepest választanék (még nem kulcsnélküli). PCX-es csoportban amiket írnak az új tulajok, azok nem tetszenek. Persze lehetnek egyedi hibák, és ezektől még mindig nagyon jó robogó, de ha lehet választani.....
-
suste
veterán
válasz FeniX- #88620 üzenetére
csak felsorolás szinten: kerék/fék probléma, hiába 4 szelep gyengébb, kormány rögzítés probléma, kulcsnélküli indítás problémák
hirtelen ezek jutottak eszembe
van ami egyedi probléma is lehet, de vannak ismétlődők is, és persze van akinek meg hibátlan
az biztos, hogy az eggyel régebbi modellnél hasonlókat sem olvastam -
suste
veterán
válasz FeniX- #88622 üzenetére
mindegyik széria fokozatosan gyengült, egyértelmű hogy a szabályozás miatt
anno még közel volt a 15 lóerős határhoz, talán 2012-15 környékén
szóval ez még benne is van/volt a pakliban
én nagyon szerettem volna ha már kulcsnélkülit kapok 2019-ben, de most viszont nem cserélném el.....Az A1 kategória ccm emelésével egyetértek. Már a 150-esek is éppen csak tudják a 15 lóerőt.
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz FeniX- #88634 üzenetére
Honda567 (#88629)
A PCX-nel már nagyon régóta van start/stop (már 2017-ben is volt, de lehet már előbb is), és a régi fajta önindító nincs benne, hanem helyette a generátor az önindító is. Sőt még azt is megoldotta a Honda, hogy a szívó ütem előtt a felső holtpontnál állítja meg a főtengelyt leállításkor. Így valami brutálisan gyorsan indul el. Hihetetlen érzés hogy állsz a lámpánál álló motorral, és csak simán meghúzód a gázt, és rántgatas nélkül már indul és gyorsul a robogó.... Fix kapcsolóval ki és bekapcsolható, tehát nem kell minden indításánál. Én csak vasúti átjáróban használom, mert robogónál egyébként értelmetlennek gondolom, hiszen mire előre gurulsz addigra szinte minden esetben zöldre vált.[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #88819 üzenetére
250 km-re laknak, évi 3-4 út is beleférne jó időben. Viszont az már nem robogónak való,
PCX csoportba nemrég rakott fel egy srác az osztrák/olasz túrájáról képeket.
3 nap, noautópálya, noszáguldozás.
Bled és a Wörthi-tó volt a fő célpontok, és közben még sok vízesés és a hegyekben pedig hóval is találkozott.
Gyönyörű helyeken járt! Felrakta az útvonalat is. Én is simán elindulnék egy ilyenre, csak nem egyedül, ahogy ő..... -
suste
veterán
válasz FeniX- #88828 üzenetére
A GPS összesítő napokra bontva: 1, 2, 3, 4
most vettem észre hogy 4 nap lett végül neki
de megérte szerintem
nem merem a teljes albumot idelinkelni, nem tudom mit szólna a tulaj, de PM-ben elküldöm
a képekhez vannak kommentek is, és ott van költségekről is szó[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz FeniX- #88831 üzenetére
Egyedül indult, csak összefutott idegen és ismerős motorosokkal is.
Azért egy kis 2-3 fős társasággal sokkal jobb lehet. De a túl nagy társaság is problémás már.
Brutál jó képeket és videókat csinált. Rengeteg mindent látott. Egyből meg jön a kedve az embernek egy ilyen túrához..... -
suste
veterán
válasz Árpi001 #89067 üzenetére
Amikor bejött a B125, akkor 40.000ft-ért meg lehetett csinálni. Aki kicsit is komolyan gondolta, az meg is csinálta. Aki nem az marad az 50-esen, vagy nem érdekli az 50/125 probléma -amíg nem kapják el (igazoltatás vagy baleset).
Mostanra drágább, de minden más is. Szóval most is meg van a lehetőség....
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen