Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • M@trixfan

    addikt

    válasz Cseneles #53770 üzenetére

    Amit írsz az a sima szürke vászon esetén érvényes. Ilyen körülmények között ott is javul az észlelt kontraszt a látás adaptív jellege miatt. Egy szobában kizárólag narancssárga megvilágításban is meg tudod mondani, hogy egy A4-és lap fehér pedig optikailag narancssárga fényt érzékelsz. A szoftver erősen dolgozik. Sötét jelenetekben sokkal inkább látjuk a fekete “hígulását” mint azt, hogy a fehér abszolút értékben mennyire fehér. Hasonló a vetített alsó-felső fekete sávok maszkolása is. Konkrétan semmit nem változik tőle a kép és mégis máshogy észleljük a viszonyítási pontok megszűnésével.
    Az ALR vászon teljesen más mint a szürke, a különböző változatokban fizikai eljárásokkal irányítottan ver vissza. Többet őriz meg a lencsénél mért értékből mint nem optimális környezetben egy fehér. Ezáltal viszont jobb lesz mindegyik kontraszt mutató az adott környezetben.

    A vetítési fétisek közül inkább a fekete fétist választanám az ANSI fétis helyett. Abban a pillanatban amikor nem stúdió körülmények vannak, az ANSI értékek normalizálódnak. Ráadásul a filmek nagy része 10% megvilágítással rendelkeznek. Az ANSI egy 50% megvilágítottságú állapot. Egy elfogadható ANSI brutális On/Off értékek mellett sokkal jobban kamatoztatható mint a világosszürke fekete ami azonnal kiránt az élményből.

    twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n

Új hozzászólás Aktív témák