Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mauzes

    őstag

    Sziasztok!

    Nagyon kezdő vagyok NAS témában, ezért lenne néhány alapvető kérdésem, amire eddig nem találtam választ (pár órája már olvasgatok erről). A kérdések hosszúak, de csak azért, hogy megértsétek, válaszolni röviden lehet rájuk. :)

    1. Ha jól értem, úgy működik a dolog, hogy NAS rádug routerre, majd a router-en keresztül éri el az adatokat az összes további eszköz, tehát NAS-ra közvetlenül nem dugok semmit. Hogyan fogja látni a wifi-s lapotopom a NAS-t, mint egy új meghajtó (pl. G) vagy valami médiaeszköz vagy csak valami speciális felületen? Tehát mennyire egyszerű a NAS-on tárolt adatok olvasása, írása, mozgatása, stb.?
    2. Mennyire "lassul" az adatok elérése, ha wifin keresztül laptopról olvasom azokat? Tehát pl. ha a belső vinyón van sok fotó, akkor ugye villámgyorsan lehet lapozni közöttük, ez egy NAS esetében is hasonló, vagy azért van ilyen "gap"/"töltés" pl. a képek olvasásánál? Vagy ez a gap attól függ, hogy wifi-n keresztül vagy kábelen csatlakozik az eszköz (pl. laptop) a routerhez?
    3. NAS-on lévő videókat közvetlenül lehet stream-elni vagy előbb le kell tölteni?
    4. NAS-on lévő HD-videókat le tudnak-e játszani wifi-n keresztül az eszközök vagy ehhez már kábelezni kell? Vagyis mekkora wifi-s adatsebesség kellene a problémamentes lejátszáshoz?
    5. Videók lejátszásánál ugyanúgy lehet-e beletekerni, mintha a belső vinyón lenne vagy pedig úgy, mint pl. Youtube (tehát hogy akár másodpercekig töltenie kell)?
    6. A Samsung Smart TV-mnek saját médialejátszója van, ami jól visz mindenféle tartalmat USB-ről, pl. mkv videókat. Ez hogyan fogja látni a NAS-t, mint egy meghajtó vagy hálózati eszköz vagy kell valami speciális beállítás? Vagy kell egy külső media player is ahhoz, hogy onnan érjem el a videókat a Samsung tv-re?