Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BigBlackDog

    veterán

    válasz BigBlackDog #209978 üzenetére

    Megpróbálom rövidre fogni, de lényeget azért leírni. :B

    Szerintem nagyjából egy kutya a linkelt Golf és Octavia; amiben jók, abban mindkettő jó, amiben viszont problémásak, az mindkettőnél megvan.

    Amit én használok, az egy 2020 novemberében gyártott, ötajtós Golf 8, 150 lovas 1.5 eTSi és DSG felállással. Style felszereltség néhány extrával (pl. mátrix LED, állítható futómű, panorámatető, travel assist, holtérfigyelő, park assist, nagynavis fejegység) kiegészítve. 2021 februárjában vettem át újonnan és most ~61e kilométernél tartok.

    Autóként szerintem elég korrekt csomag tud(na) lenni. Jó a futómű, takarékos és erős a motor, egész tűrhető DSG jutott bele. Fogyasztásom elővárosi ingázással és hosszabb távokkal 6 l/100 km körül alakul (referenciaképpen a többi autómnál, hasonló felhasználás mellett így nézett ki a fogyi).
    Amik motor-váltó-futómű környéki problémák; ~40-45e kilométer környékén előjött egy apró nyöszörgés az első futóműben az első néhány kilométeren, de a második kötelező szerviznél ezzel valamit csináltak, mert azóta nem hallom. 58e km környékétől elkezdett rántani egyet fékezéskor, mikor hármasból kettesbe visszavált. Ezt 70-80%-ban mindig csinálja, néha furcsa fémes klattyogás-csattanás is hallatszik. Egyelőre nem nőtt ki ebből nagyobb baj, meglátjuk mi lesz vele. Motor 30e km alatt 6-8 dl olajat kért még, de olajcsere utáni 15-18e kilométeren nem kellett utántölteni.
    Egyébként motorikusan meg vagyok vele elégedve eddig, bár nagyobb futásnál már nem lennék ilyen nyugodt. :D

    Utazási komfort tekintetében is hoz egy erős szintet. Hosszabb pályázás is kellemes a méretkategóriájához képest. ErgoActive ülés kényelmes.
    Beltéri anyaghasználat jó, pl. Ford-Hyundai-Kia hasonló típusaihoz képest kellemesebb, de szerintem olyan nagy különbségek itt nincsenek. Zörgések azért vannak-voltak, de 8-10 helyen már kitömtük. Így egész jól megszűntek. :DDD
    Kezelőszervek használhatóak, de sok itt már a tapicskolós felület. Viszont pl. klíma esetén a számítottnál kevésbé zavar, hogy nincs fizikai kezelőfelület.
    Alap hangrendszer is jól szól (pl. Mágus szerint az Octavia IV alap rendszeréhez képest jobb).

    Viszont van egy nagyszerű szoftver. Ami megszokható, de nem igazán tökéletes. Egy dolog, hogy a felhasználó által használt felület, vagy funkcióhalmaz milyen (mondjuk most már egész korrekt). Viszont vannak idegesítő apróságok (pl. minden indítás után telepíti a digitális kezelési útmutatót egy értesítés kíséretében), de ezek mellett el lehet menni. De úgy érzem, hogy vannak mélyebb problémák is. Kicsit számomra olyan, mintha megalkották volna az építőkockákat, csak az integráció nem igazán sikerült volna.
    Néhány példát írnék. Két kötelező szervizen van túl, de három alkalommal voltam már csak hibák miatt szoftverfrissítésen. Egy alkalommal kellett diagnosztikai modult is cserélni, többi esetben szoftveres volt a gond. Többször előfordult, hogy néhány hónapig szinte mindig (de legkésőbb indulás után néhány kilométerrel) kidobta a holttérfigyelő hibát. Legutóbb egy esős autópályázásnál kezdte, majd 1.5 hónap múlva esős autópályázás után tűnt el. Jelenleg 2 hónapja az SOS modul nem akar életre kelni. Nem annyira zavar, csak folyamatosan világít a sárga háromszög. Szerviz szoftveresen nem tud már mit kezdeni, tetőkárpitot akarna bontani, hogy a modulhoz hozzáférjen.
    Szóval jelenleg itt tartunk és még két éve sem használom. Nem akarom tudni, hogy milyen szerviz óradíjon és mennyi idő alatt fognak szoftvert frissíteni 5-6 éves korában. :N

    A Golf és Octavia között nehéz lenne döntenem. Fórumtárs Octaviáját végigszemlézve azért voltak olyan dolgok, amik abban jobban sikerültek (pl. gázteleszkópos motorháztető), de más dolgokban meg a Golf volt a jobb.
    A linkelt Golfnál a hűtőfolyadék szintjét megnézném (mintha kicsi alacsony lenne a kép alapján). Az enyém minimálisan fogyasztott, de nem volt vészes (kb. 30e kilométerenként 1 decit kellet utántöltsek). Illetve az akkumulátor pozitív sarujáról is hiányzik a takarófül (pl. itt látszódik). Ezt egyébként nálam is elhagyták az egyik áramtalanítós szerviz közben. Illetve, ha jól látom, az olaj a csomagtérbe be van készítve. :D Egyébként felszereltség tekintetében annyira nem gazdag, talán a fejegységből is csak a kisebbik van benne.
    Az Octaviához nem igazán értek. Csak rövid ideig és kis sebesség mellett vezettem. Mintha picit nagyautósabban viselkedne, mint a Golf, de erre nem vennék mérget.

    Ha ilyen ársávban nézelődnék, akkor én inkább néznék egy megkímélt 7-es Golfot, vagy B8-as Passatot és félretenném a megmaradt pénzmagot szevizre. Szerintem jóval stabilabb és megbízhatóbb konstrukciók és azok tippre évek múlva is hozni fogják ezt a szintet, míg a 8-as Golffal még nincs igazán tapasztalat. :N

    Persze a fent leírtak csak a saját tapasztalataimat és véleményemet tükrözik, ezt tessék figyelembe venni! :R

Új hozzászólás Aktív témák