- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- A Samsung megnyitja külsős appok számára az AI fordítás lehetőségét
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
ph Az Assassin IV széria legújabb verziója egy vapor chamber talpat kapott, így már 300 wattig használható.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
biztos volt már. [link]
és az egyik ucsó mondat: "A legdurvább, hogy 400 ezer futott kilométer fölött az árak szinte típustól függetlenül, kategóriánként összeérnek, minden ilyen magas futásteljesítményű autó 10 év felett lecsúszik az 1000-2000 eurós sávba. És itt már sejthetjük is, hogy miért tudnak olyan olcsók lenni az import használtautók, és azt is, hogy milyen aktív ma is az óratekerős biznisz. Így az elmondottak miatt is felháborítóak a kilométerszámláló-csalások, mert pont az egyik legalapvetőbb vásárlási döntési érv alapját hamisítják meg."
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz SzlobiG #151850 üzenetére
Láttam legújabb genes mazda 6ot rügyezni kb féléve.
és rákeresve se szebb a helyzet. [link]
3 rozsda miatti visszahívás 3éven belűl egyik pl "suspension separation caused by, that’s right, rust." az fasza.
vagy "On the mechanical (cable) type parking brake, the parking brake actuator shaft may rust"imo kerülni kell mazdát mint a prince motort...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Richard! #151861 üzenetére
"2. No comment. Aki bontott cuccot tesz az autójába, az meg is érdemli a sorsát."
ajtóhatároló. Gyári: 34.000Ft. bontott 2.000Ft. Az is megérdemli a sorsát aki megveszi a gyárit.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz footy #151852 üzenetére
Ha vmi rügyezik és új modell azaz kb 0-6éves, akkor azt megjegyzem. Nem nehéz mert ami ilyet látok annak 99% mazda.
Az ilyen szintű rohadás meg imo rosszabb mint a szelepkokszolódás vagy egy DPF, a turbo, a kettőstömegű... csere.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz travis84 #152025 üzenetére
"a Ceed csomagtartója (340) a 410 literes Xsara után kicsi lesz"
akkor mért nem ceed sw?
1.4es civicet én nem lőném ki. Te tudod mennyire kell a lóerő/nyomaték, nem mellesleg az 1.6 nem olyan sokkal erősebb.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Új Tesla Roadster
0-100km/h 1.9 sec
quarter mile 8.8 sec200kwh aksipakk azaz átlagos használat mellett min 1000km+ hatótáv, motornak nem kell hely azaz roadster méret mellett 2+2 személyes.
Nyomatékra 10.000nmet találtam de az sztem elírás lesz, P100D 1450NMe alapján, olyan 3000-3500NMet tippelek, de majd vki megmondja mekkora nyomaték kell egy 1.6-2tonnas kocsinak a 8.8as quarter milehoz.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Újabban gondolkodtam, hogy lecserélem a 87les yarist vmi 230+les hot hachra. Golf GTI, I30 N... de amennyibe kerülnek abból ~kijönne támogatással egy Tesla 3 is. Csak nincs Supercharger kiépítve KEUban, tény nyon már terjed és ha megyek arra megyek, MOon belűl meg bárhova elmegyek vele. Csak nem is kapható...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz focvis #155800 üzenetére
Szívre tett kézzel a 87le szivó is elég volt mindenre az elmúlt 10évben. És a következő 10re is elég lenne. és maga az autó is kihúzna vszeg még 10évet. Belseje se esik szét. Csak szürke. Izé fekete. Minden épeszű indok szerint semmi ok nincs cserélni.
És 150LE turbo esetén tényleg nincs értelme többnek. Az 1.4es Suzuki is 9.1alatt 100on van és huz mindenhol. Csak szürke. Izé fekete.
Végül veszek egy Capturet. Az jó belülről. [link] Bár lehet kékben jobban tetszene. Így kell értelmetlenül elkölteni 6milliót. Mert a yaris is elég mindenre.
Majd még győzködöm magam. Hogy arra hogy cseréljek vagy arra, hogy nem még nem tudom.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz enginev3.0 #155821 üzenetére
Jellemzően Koreai konstrukciók többet esznek.
Hyundai IX20 1.4 90le 7.7l/100km
Hyundai IX20 1.6 126le 8.1l/100km
Suzuki SX4 SCross 1.4 140 le 7.4l/100km
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #155993 üzenetére
Uber erre tökéletes lenne csakhát... Indexen héten volt cikk, hogy taxistársaságoknál hiány van egy próbát megérhet.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Gombinyó #156198 üzenetére
Kapuzárási pánik.... Pont nem rég gondolkodtam el egy hot hatchen. Min 220le....
Családinak is jó, meg csapatni is. Persze nem kabrió, de azért nyitható napfénytető nekem elég.Persze csak meditálok rajta, meg ép ésszel egy 140-160les turbos mindenre elég és az újonnan nem 8-9 hanem 5-6 és nem 9-10et eszik hanem 5-7et...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #156200 üzenetére
Semmi logika. Kapuzárási pánik.
Eközben 1.4es 140LE 1500RPMtől 220NMes Suzuki motor óra szerint 9.3alatt 100on van. Miközben én kimélősben 5.4-5.8l/100kmel ellennék vele. Ha meg lenyomom a gázt menne is. Mindezt akár 4.5misiért ami nem 8-9, hanem a fele.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz focvis #156203 üzenetére
Én Golfnál 2L difiket látok 140le és 227LE közt. 250le fele meg már 3-4l a difi.
I30 N is hasonlóan eszik. Nem mindha annyira számítana a fogyasztás amikor egy hot hatch +3-5misivel több mint a sima 140les verzió.sztem az lesz, hogy elmegyek jobb időben vezetni pár 140les turbot, meg egy ~250les akármit is és megrágom eldöntöm.
@bitpork: Nincs is rajta mit érteni de megpróbálom: Egészségügyi okból 99% nem lesz 2. gyerek. Lakás kb megvan, meglesz. Ketten keresünk havi 700+t és költünk havi 350et azaz van évi 4misink. Abból elnyaralunk, öszölunk 1et. Marad 3. Most vagyok még 40 alatt, egy jó kocsi amúgy is kell hát akkor mért ne lehetne 140le helyett 250le. Így gyerek mellett hobbi se fér be nagyon ami volt az meg leégett,
vhogy nincs kedvem újrakezdeni. [link]Gondolkozhatnék még a gyüjtök nyugdíjra, de vhogy nem az a tipus vagyok.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #156207 üzenetére
Hát mondjuk 8.5. Abba babakék I30 N szépen befér. [link]
Amúgy 99% lesz vmi 140les Turbos akármi. A 87Les 1.3as Yaris után az is fénysebesség lesz.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Nem a turbo a probléma gyökere hanem a DI. Erre csak rárak egy lapáttal az EGR/PCV/Turbo komboja és a legfontosabb tényező a használat.
És minden új motor DI, elvétve pedig van egy-egy ahol konstukciósna belenyultak a motorba. btw a rendszeres olajcsere ezen nem segít.
Nem csak hazsnált de új autót is nehéz már venni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Jorus #156330 üzenetére
Aham Direct Injection.
EGR + Crankcase visszavezetés(PCV valve) + Turbo gyakorlatilag nem okozott és nem okoz kokszosodást (carbon buildupot) ahol üzemanyag tudja "mosni" a szelepet.
DI se ha nincs a fenti három. Amint kombinálták fentieket DIvel beindult a koszosodás.Itt egy 2.0as turbo nélküli mazda Skyactive motor 6.000km! után. De ez nem mazda specifikus alig tudok olyan új motorrol ami ne kokszosodna. [link]
teszem hozzá, hogy a "catch can"ek is csak a probléma elódázását okozzák. Nem 50-150.000km után kell pucolni hanem jóval késöbb.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Csaby25 #156338 üzenetére
röviden: dizelek kerülendőek problémásak.
benzinesből 2006/10 után gyártottak kifejezetten megbízhatóak 1.6/1.8is, vagy 2006/10 elöttiek is ha gariban javították/cserélték bennük a motort.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #156679 üzenetére
"Minden 2-3 tanknál tankolsz bele tisztítós prémiumot és letakarítja a kokszt"
Elmondod nekünk, hogy egy közvetlen befecskendezős motor szelepeit... hogy takarítja le a "tisztítós prémium"?
A tisztítós prémium azt tudja letakarítani amivel érintkezik. Szívosorral, szelepekkel nem érintkezik így azt tisztítani se tudja, mondjon akármit is a marketing. Márpedig emiatt van a félsz a kokszosodástól.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Tothgera30 #156686 üzenetére
Ami még fontos, hogy mennyire tetszik a CVT fura, bömbölős jellege. Ez Aurisnál fontos lehet mert hangszigetelése gyengébb mint priusé.
De ez baromira szubjektív dolog szóval ki kell próbálni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
válasz BigBlackDog #156794 üzenetére
Azért hívják direkt befecskendezésnek, mert direkt a hengerbe fecskendeződik be az üzemanyag. "Szívónál" meg valahova szelep elé.
Ezért érintett régen 100 autóból 1et a kokszosodás EGR/PCV/Turbo ellenére. Benzin tisztította "lemosta" szelepet, meg mindent amivel érintkezett.
Most meg ha nincs vhogy kezelve a dolog akkor csak az a kérdés, hogy mikor kell szelepeket, vagy akár az egész rendszert tisztítani. Már ha nem potyog be vmi nagyobb dolog szelepről... hengerbe mert akkor az súlyos számlát tud generálni.
Van már pár gyártó/tipus ahol a gyártó amúgy megoldotta a problémát pl avval, hogy DI ÉS pl MPI befecskendezése is van. Csak ez ugye pénz a probléma 99.9%ban meg ugy sem jelentkezik garancia idő alatt...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
válasz TayRol #157191 üzenetére
Nem vagyok a téma nagy szakértője, csak neten olvasgattam, nézelgelődtem, rákérdeztem. Sok választása amúgy sincs az embernek. Még ha talál is régi szívót vmiben ami tetszik az turbosokhoz képest rémítően vérszegény. Vagy zabál. vagy mindkettő.
Meg utána kéne nézni, hogy tett e vmit VW az ügyben. Írta itt vki, hogy egyes újabb TSIken mindha lenne DI mellett PI is (port injection).
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Luck Dragon #157257 üzenetére
Új még nincs 1éves. Honnan?
Ökölszabályként jellemzően ha egy autóra adnak 10+év átrozsdásodás garanciát akkor rendesen meg akarták/van csinálva (cinkfürdő, varatokon rücsi...) ha nem akkor nem és nem véletlen nem mernek rá 10+év garit adni.
Ettől még ezt se kell túlizgulni, ha vmi übergáz visszahívás van. Nem mellesleg 5.000Ftből otthon meg lehet csinálni az üregvédelmet.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Jön az új Auris ami hidegen hagy de jön egy fogyasztásra kihegyezett új 2.0as szívó is ami DI és MPI is. A 170le@205nm is összességében elég mindenre.
Evvel kokszosodás probléma imo letudva. Indítás alacsony terhelésnél MPI, melegen, nagyobb terhelésnél DI. kb 0:45től
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz footy #159649 üzenetére
"Szívó". Ez ilyen. Akit nem zavar a szivó karakterisztikája annak príma választás lehet.
Aki a turbost szereti és a 1500- fix 200+nmet annak nincs más megoldás mint a turbos. Szó se róla meg tudom érteni aki a turbos karakterisztikát szereti.
Legjobb lenne egy ilyen MPI+DIs motor turbóval. Új 1.8-2.0 TSIk ha jól tudomm már ilyenek. De azért a VW elmúlt 8év miatjja miatt azért fél tőlök.
Bár legjobb egy tesla lenne. Legkissebb, legolcsobb 3as is végig tol 0tól, 5.5sec wow alatt 100on van és otthon konektorba dugható. Turbo sincs. Meg koksz sem. Csak épüljön ki a töltőhálózat rendesen.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz HKorn #159670 üzenetére
DPF ledugoz, EGR kiköt, katalizátor meg végképp minek.
amúgy is 2% és a korom, PM10, Nox.... még egészséges is a magyar tüdőnek. Tudnám mért van rendszeresen nyáron is határérték felett PM10, NOx, O3... nem biztos nem ezért.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz i-sti #159897 üzenetére
A mostani széria már jó.
20éve mondják Mazda értékesítők.Amúgy emiatt nem feltétlen kell lemondani róla, csak az első kör alváz, üregvédelem legyen. És én ezt nem értem. Mert ok egy cink fürdő az drága. De 7l dinitrol gyárban nagy mennyiségben vásárolva gépi felhordással azért nem döntené romba Mazdát.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz athomi #159676 üzenetére
Jah aszem ezt akartam:
It is estimated that transportation fuels cause 54% of the anthropogenic (i.e. human-caused) NOx.
Mármint a dízelautó és a NOX között, Dízelautó PM10 közt? Vagy hogy MOon rendszeresen kikötik az EGRt, katalizátort? Vagy, hogy ezek esetleg erősen rákkeltő anyagok? Vagy, hogy arányiban MOon a legmagasabb a rákos megbetegedésekben elhunytak száma?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #159906 üzenetére
Minden ráktipusnál nincs, csak nem bontva linkeltem hanem amblokk. Tüdő, gége, hasnyál... ahol egyértelmű a levegőminőség döntő volta van.
Tűdőrákosoknál (gégerákosoknál....) ellenben de és nagyon szépen látszik a koreláció. Döntő, hogy mit szívsz be. MOi rákos halálesetek legnagyobb tipusa pedig tüdőrák. Ha családtagjaid pullmanologián dolgoztak akkor pedig tisztában vannak evvel.
A főgonosz pedig a dohányzás mellett a PM10, NOX... és akkor vissza is térhetünk a dizelekhez. Meg a kikötött EGR, katalizátorhoz.
De ha érintett vagy hanyagolnám a témát.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #159915 üzenetére
"Senki nem tagadja a korrelációt , de csak ezt kiemelni, meglehetősen ... komolytalan - nagyon sokrétű a probléma. Kb olyan, mint amikor bebizonyítják a tejről h rákkeltő, és mivel sokan isznak tejet sok a rákos beteg."
Mert ez egy forum. Senki nem ír le értekezéseket. Annyit ír, hogy pl a magyar lakosság 29% dohányos. A tüdőrákosok 91% dohányzik.
ha olvastál ilyeneket azt is tudod, hogy a tüdőrák lényegében ismeretlen olyan nem dohányosok (ide értve a passzív dohányzást is) közt akik nem laknak magas légszennyezettésű területen. Az alpesi tiszta falvakban lényegében nem létező dolog.
És igen ez lehet véletlen.sztem túltárgyaltuk.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Gyanus autót lehet vhol jelenteni?
VW Tiguan 2.0, kivülről szép állapotban de már legalább fél éve egyhelyben áll, bal hátsó ablak betörve, egy műanyag lap van ott, de eső, hó beesik, betört üvegdarabok beltérben, ajtókilincsen ld képet gyanus nyomok. Gumik összevissza, van ami kvázi 0ra kopva.
Vhogy nem jön össze. A legolcsobb is 5millió+ hasznaltauton ebbe meg beesik a hó eső egyhelyben áll... mért futott egy 5millio+os autó 0ra koptatott gumikkal...
A kép direkt képernyőfotó geotagot nem akartam adni
szerk: LFU rendszámos. Ebből gondoltam, hogy nagyon idős nem lehet.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
lámpa polirozás + UV védelem vonalon vkinek tapasztalata?
Szivesen megcsinálnám magamnak is....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
hát most van műszakin. Megtörölték vmi kendővel (6.000Ft) most már átmegy műszakin.
Szóval gondolom csak UV lakkréteg.
vagy Szfváron kéne vagy M7 Budaörs vonalon. De szivesen megcsinálom magamnak is ha van rá vmi jó, bevált kit.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bajnokpityu #174739 üzenetére
"Épp állnak le a német gyárak az elektromos autó gyár epitesevel, mert rajottek, h igazából károsabb az elektromos, mint a belsoegesu."
Az autógyárak konkrétan leszarják, hogy mennyire káros.
Ez viszont nagyon érdekes nekik: "Nagyon kemény emissziócsökkentési előírást vezetett be az EU, 2020-ra már azzal kénytelenek számolni az autógyártók, hogy ha nincs az általuk értékesített autók 95 százalékának 95 g/km alatt a CO2 átlaga, akkor bizony autónként és grammonként 95 eurós bírságot kell fizetniük."
Nem túl nagy ccmes benzinesek jelenleg 120-130gram közt pöfögnek. Egy Kia Venga pl 130grammot. Ez 35*95 = 3.325euro = 1.080.000Ft adót fog jelenteni Kianak egy db Vengara nézve jövőre. Eközben a fulosabb Venga Navi (digitklíma, navi...) ára 4.5misi. Na ez már nagyon csúnya szám az autógyártóknak és elektromos autó még ha "ez csalás is" 0gram és rohadtúl lehuzza az átlagot.
És ez durvulni fog 2030ban már 65gram a határ. Az benzinessel kb képtelenség, de még hybriddel is annak tűnik. 2les fogyasztás wltp szerint...nah többek közt ezért fognak nagyobbak 10-20milliárd Eurt beleönteni.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #174760 üzenetére
Szerintem kerüljük az ilyen semmi alapja lozungokat, bullshiteket.
pl.
"Az elektromos autó előállítása 0km korában annyival környezetszennyezőbb, hogy kb 150-200 ekm-nél fordul át."Ehez képest: Tesla Gigafactory To Be Powered 100% By “Tesla Solar” By End Of 2019
Akkor melyik terheli a földet több CO2vel? Tesla féle Gigafactory ami CO2 semleges lesz és a világ legnagyobb akumlátor és elektromos autó gyára vagy pl WV Wolfsburg a világ egyik legnagyobb hagyományos autó gyára ahol az áram nagyja foszilisokból jön?
A bullshited másik része, hogy az elektromos autó semmit se sporol ha foszilis égetésével van az elektromos áram megtermelve. Semmilyen országban nem fordul semmi semmikor át.
Főleg nem ha Gigafactory CO2 semleges lesz így már alapból is jobban áll.Szóval az egyenlet másik oldala, hogy hány % jön nem foszilisból.
Egy Norvégiában áram ~ 100% megujuló (99% víz).
Franciáknál 73% atom ("0gram CO2"), 10% víz, 5% nap+szél =~88% az áramtermelésüknek nem termel CO2t.
Nagyon máshogy sporol egy "tesla" Norvégeknél, Franciáknál mint pl Lengyeleknél.
Innen aztán a fordul egy lozung. mert tudni kell az adott autó előállítása mennyi Co2t termelésével valósult meg és ahol használják mennyit megy és az áramtermelés hány % jön CO2 mentes forrsából.Remélem érthető volt.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #174767 üzenetére
Szerintem válasszuk szét a
-a gyártás közbeni CO2 kibocsátást
-autó által környezetbe juttatott CO2
-bányászat/újrafeldolgozás közbeni CO2 kibocsátást.-Gigafactorynál idén szeretnék ha meglenne az, hogy CO2 semleges legyen a Teslak gyártása. Ellenben a "hagyományos gyárakkal" amik jellemzően nagyon nem CO2 semlegesek.
-Elektromos autó egy eszköz. Egyszerűen: Ha az áram bele CO2 semlegesen lett megtermelve akkor CO2 semleges az autó is. Egy norvégiában, Froban... az. Máshol nem.
A "TESLA" jelenleg vagy nemsokára itt tart. A két legnagyobb CO2 kibocsátást kihúzta a folyamatból.
Marad még ugye a bányászat/nyersanyagok: Mind a hagyományos, mind az elektromos autók alapanyagának nagyja bányászva van.
Kiemelted a kobaltot és az aranyat. Kobalt több féle képp is kinyerhető elhasználodott aksikból.
Az arany nem tudom, hogy hogy jött ide. Direkte rákerestem semmit nem találtam arra, hogy aranyat használnának Tesla aksikban.
btw Musk nemrég nyilatkozott a témában és rezet és nikelt említette mint nyersanyagot amiből hiány lehet. Kobaltot és aranyat nem. És gondolom jó rálátása van a témára.
Amúgy Tesla már vadul készül a "leadott" aksikra. Első körben ugye menne puffernek, aztán lesz újrahasznosítva."Gondolja bárki h Kína v USA v Oroszország át fog állni az olcsóság helyett a teljes megújulóra?"
A cél imo nem az átállni megújulókra. A cél a CO2 semlegesség. Ami még mindig nem egyenlő avval, hogy 0gram CO2t kell kibocsátani.
Szerintem hosszabb távon a CO2 semlegesség az olcsó. És a légkörbe tovább pumpált CO2 a drága. Mindenkinek.
Rövid távon, nálunk épül nemsokára Paks2 ami állítólag hude jó biznisz. (Nem tudom nem mennék bele.) UKban meg piaci alapon veri épp össze a szél a szenet. Tehát olcsobb a megujuló. Tehát nem lehetetlen.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #174777 üzenetére
Gyűlölni fogsz.
Nem az a baj a nappal és a széllel, hogy "nem kiszámítható" hanem, hogy nem éri meg. UK, Dánia... ban azért fut fel annyira a szél, mert rohadt sokat fúj. És arra vhol mindig fúj. Ott tartunk, hogy piaci alapon kiszorítja a szenet. Nem mellesleg pl vizzel.... elég jól kombózható. Ha fúj (süt a nap...) akkor vízerőművek nem termelnek, csak duzzasztanak... vagy akár pumpálnak. [link]
Szóval az a baj, ha nem éri meg. Tipikusan MOon a szél nem éri meg. Mert nincs.nah nem zavarok többet...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen