- Xiaomi 12X – kicsi a bors és hűvös
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Bluetooth-headsetekről általában
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Honor 90 - modellalkat
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Hirdetés
-
Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
it A kínai Ex-Robots hiperrealisztikus humanoid robotjai meggyőző arckifejezésekkel dolgoznak, a pszichoterápiában és az egészségügyben is bevethetik ezeket.
-
Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
gp A készítők tisztázták azt is, hogy PlayStation 4-re megjelenik-e a végső kiadás.
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mezis
nagyúr
Nekem úgy tűnik, hogy egy defenzív vezető ezt ugyanígy csinálja. Vagyis abban a pillanatban, amikor észleli maga előtt a szokatlan eseményt vagy akár túl kicsi féktávolságot, már kezdi is a lassítást, fékezést.
A robotnak annyi előnye lehet, hogy egyszerre több felé is tud figyelni, attól még nem kell levenni a "tekintetét" az előtte menő eseményekről, hogy belepislant a visszapillantó(k)ba,Igen, az csak úgy belerongyolt az előtte menőbe (állóba ?). Hívás volt, hát fel kellett venni na !
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz
Chris Kiki #42501 üzenetére
Ha kicsit "visszább mész", akkor láthatod, hogy addig is buszsáv volt. Vagyis a szaggatottnál LEKANYARODÁS céljából veheted igénybe.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz
nyogo83 #42537 üzenetére
Én ilyenkor lehúzódom, megállok, hagyok "teret" a villogó. szirénázó autónak.
(Volt olyan esetem, hogy egy kórház melletti körforgalomban már bent voltam, amikor láttam közeledni a villogó mentőautót, megálltam a körforgalomban és tényleg jött szembe. Elfért, így volt rövidebb neki. Sietett.)[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Valószínűnek tartom, hogy azért lett tömegkatasztrófa egy kisebb koccanásnak induló balesetből, mert pont akkor a közelben száguldók egyike sem érzett késztetést a defenzív vezetésre.
Nyílegyenes út. Én ilyenkor ha látom, hogy a leálló sávban van valami, akkor
- vagy sávot váltok a belsőbe (körültekintés, indexelés után!)
- ha nem lehetséges a sávváltás, akkor lassítok, hogy ne legyünk egyszerre 3-an egymás mellett az autópályán
- ha a belső sávban vagyok, vagy lassítok, esetleg gyorsítok, megint csak az előző indoklással.[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Én tudok figyelni még SMS-ezés közben is...
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz
mephi666 #42606 üzenetére
A rendőr nem büntethetne ilyenkor, hogy nem a számára kijelölt "sávban" közlekedik ? Nem tudnának mit kezdeni azzal, hogy "Éppen bal nagy kanyarra készül" ?
Belső sávban haladók: Ha meglátja a külső sávban a kerékpárost, hagyhatna kis helyet arra, hogy a szélső sávban haladó autónak ne kelljen centiznie a kerékpárost.(Pár másodperc múlva ismét szagolhatná az előtte menő kipufogóját...)
mezis
-
mezis
nagyúr
"47/8: 8. közforgalom elől elzárt magánút:
a sorompóval, kapuval vagy más fizikai eszközzel lezárt, vagy „Mindkét irányból behajtani tilos” jelzőtáblával és a „magánút” feliratot tartalmazó kiegészítő táblával jelzett út,..."Akkor egy ilyen útra a tulaj sem hajthat be ?
Vagy ha épp jön ki, akkor büntethet a rendőr ?[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
-
mezis
nagyúr
válasz
philoxenia #42817 üzenetére
Én meg naiv módon azt hittem hogy az ellenőrzések január 1-től december 31-ig tartanak....
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Megdöbbentő számomra, hogy a kommentek egy jelentős része azzal foglalkozik, hogy miért a műszaki (és NEM LEÁLLÓ) sávban és miért pont ott és miért nem egy kitérőben, pihenőben volt az igazoltatás.
Lassan az autópályát olyan felületnek kell tekinteni, ahol ha nem tudok 150-el száguldani, akkor valaki biztosan keresztül fog menni rajtam.
A jogosítvány megszerzéséhez gyakoroltatni kellene az autópályán való lassítást, vészfékezést (pótkocsis kamionnal is !), vagy ennek hiányában csak olyan jogosítványt adni, amivel nem lehet autó pályára felhajtani.
Aki pedig szimulátoron nem lassítással reagál autópályán távolban, műszaki sávban megjelenő bármire, annak nincs jogsi, mehet haza és gondolhat azon, hogy mit ronthatott el.
mezis
-
mezis
nagyúr
Térfigyelő kamerát minden hová, de büntetést beszedni csak azokon a helyeken és olyan esetekben, amiből már volt baleset.
Balesetek megelőzése lenne a cél, nem ?(Családi házas övezet, egyirányú utca. A sarokhoz közeli lakók rendszeresen kijönnek az utcából. Még azt sem írhatom, hogy forgalommal szemben, mert forgalom az nincs. Ezzel a környezetet kíméli, különben egy igen hosszú kerülő úton fogyasztaná az üzemanyagot, termelné a CO2-t,....
Nem ott lakom, de szoktam arra járni. Ismerve a viszonyokat, lassabban kanyarodom be az utcába.)[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz
negroo #43060 üzenetére
Szerintem meg egyáltalán nem bűnös a rendőr. 4 autó volt mögötte, az 5. kezdte előzni a sort. Mit láthatott a tükréből az 5. autó előzéséből ?
Továbbá ha 5 autó előttem elkezd lassítani, bár előtte tolták ők is rendesen, akkor már néhány agysejttel is ki lehet logikázni, hogy valamilyen oka lehet ennek a lassításnak (mentő autó szemből előz, baleset, őzek jönnek jobbról az erdőből,...) vagyis lassítani kell és nem előzni !mezis
-
mezis
nagyúr
válasz
negroo #43065 üzenetére
Ez több mint a defenzív vezetés hiánya. Nagyon nem kedvelem azokat a "parasztokat", akik hasonló közlekedési helyzetben (Pl egy traktort ér be az addig 90 - 99-el haladó kocsisor) elkezdik előzgetni az előttük haladókat. Mert ott hátul lehet, hogy egy-egy szgk-t még meg lehet előzni, de ott elől két pótkocsit vontató traktorhoz. kamionhoz ehhez több kell. Be kellene állnia a sorba még akkor is, ha az előtte haladó bizonytalankodik az előzés végrehajtásában.
Vagy ahogy lelassultunk tegyem ki azonnal az indexemet, hogy előzni szándékozom ?[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
-
mezis
nagyúr
Valószínű, hogy a zöld legvégén indult az eleje, de hát más kultúra.Minden gyereken láthatósági mellény, és egyetlen autó sem előzte meg a zebra előtt álló autót.
Lehet így is közlekedni ?Ilyenkor még a hajdani Kelet-Berlin jut eszembe. Vasárnap délelőtt, csekély forgalom széles járda, megálltam a közepén egy zebrával egy vonalban és nézegettem a túl oldalra azon gondolkodva, hogy átmenjek vagy sem. Jött egy Wartburg, megállt a zebra előtt. Senki más nem volt a közelben a járdán. Mit tehettem, átmentem.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
-
mezis
nagyúr
válasz
anahofer #43405 üzenetére
Lenne harmadik lehetőséged is: gondolkodni. Mekkora a valószínűsége annak, hogy ennyi személyautó 70-el óhajt poroszkálni ott, ahol 90-el is mehetne? Továbbá ott, elől, a kamion mögött is meg vannak a feltételei az előzésnek ?
Szerencséd volt, mert ha még akad a sorban hasonló tolakodó, könnyen előfordulhat, hogy nem két autó miatt vonul ki a rendőrség helyszínelni, tűzoltók erővágni, mentők menteni azt, aki még menthető. A média pedig hírt adni arról, hogy tisztázatlan körülmények között ....Persze ehhez még kellene társulni kis türelemnek, lehet, hogy a kamion mögöttinek csekély a gyakorlata, nem is gyorsul annyira az autója és annak a megértésének, hogy itt a sorban állás esete forog fenn. Aki hamarabb ért oda, annak lenne előnye. Aki nem gondol előzésre, az nem a szűk követési távolságot tartja, hanem annak a dupláját, hogy ha előzik nem kelljen lassítania.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
+1
Egy autópályán (Ausztráliában) nálam sokkal többet vezető embertől hallottam: "Én 120 - 130km/ó sebességig még beszélgetek, de a fölött már csak azt nézem, hogy mi történik előttem. Ha bármi szokatlant észlelek, lassítás és FÉK !! "
Magamon is valami hasonlót tartok biztonságos vezetésnek. Igaz 130 fölött csak ritkán, előzés esetén szoktam
menni és 120 - 130 körül is lassítok, fékezek ha "zsúfoltságot" veszek észre ott messze elől. Ezek a számok száraz út, jó látási viszonyokra értendők.Csevegő utasok: aki a vezetővel beszélget, az figyelje a forgalmat és ne egy kritikus helyzetben várja a választ a kérdésére !
A többi csevegő is fogja vissza magát. Én már satuztam egy védett útra kanyarodáskor, mert a családból valaki épp akkor jajdult fel, én meg azt hittem, hogy nem lett volna szabad elindulnom...Vezetés közben telefonáló: szoktam figyelni járdáról is, volán mögül is az ilyeneket. Minden esetben azt látom, hogy az autó gurul (vagy áll a kereszteződésben) a vezető meg azt sem tudja hol van, mi történik körülötte. Az ilyennel meg sem próbálok kommunikálni (csak ácsorogjon, beszélgessen) és próbálom messze elkerülni a vele való "találkozást".
[ Szerkesztve ]
mezis
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco X6 Pro 12/512 garanciális
- INGYEN POSTA! AsRock B550M, Ryzen 5 5500, RX 6600XT, 16Gb DDR4 3200Mhz CL16, 250Gb M.2, 600W Gold
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.