- iPhone topik
- Befutottak az első Xperia 1 VII pletykák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Ulefone Armor 26 Ultra - sokat akar a szarka
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
Hirdetés
-
Nine Sols teszt
gp A horrorjátékairól elhíresült Red Candle Games műfajt váltott, és ezúttal egy Sekirót idéző akciójátékkal tért vissza.
-
Európában is kapható az Oppo Reno 12 és Pro testvére
ma A kínai verziókhoz képest változtattak itt-ott, június 25-től 500 eurós áron indul az értékesítés.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kételkedem
addikt
válasz Dluinet #30105 üzenetére
Egy hete vezettem egy Citroen C5 kombit, abban csak egy kis kilincsszerűség volt a kézifék kapcsológombja az automata váltó választókarja mögött..
Elektromos kézifék
Az új, gombnyomással működtethető elektromos kézifék növeli a parkolás biztonságosságát és kényelmességét, továbbá csökkenti a vezető által kifejtendő erőt. Lejtős úton történő elinduláskor megakadályozza a gépkocsi hátragurulását, és automatikusan kienged, amikor a gépkocsi elindul.
Szükség esetén a hagyományos kézifékhez hasonlóan is használható a mozgásban lévő gépkocsi ABS-el szabályozott lassításához. Az opcionális Hill Start Assis (HSA) megakadályozza a hátragurulást az elektromos kézifék kikapcsolt állapotában.
[ Szerkesztve ]
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
-
biker
nagyúr
válasz Dluinet #30105 üzenetére
2004-es ScenicII 1,5dci-m van, hidd el, hogy lehet elektromos
automata elektromos kézifék, mint többen itt taglaltákElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
mephi666
nagyúr
válasz Dluinet #30365 üzenetére
én is kaptam egy kisebb sokkot kedden: este 7körül zuhogó esőben mentem haza, kocsik vakítottak ezerrel, egyik zebránál meg kb 2-3percet álltam, meg rajtam kívül egy fickó is, mire megállt valaki balról... ürge tőlem jobbra megindult, én is... láttam, hogy úgy 50méterre jobbról közeledik egy suzukis, nem is épp gyorsan... ahogy áttettem a lábam a túloldalon, hallom, hogy satufékkel csúszik át mögöttem centikkel, a fickó meg (akivel egyszerre indultam), lemaradt és a felezővonalnál áll... szépen közöttünk átcsúszott a paraszt... ha egyikünk kicsit gyorsabb, másikunk lassabb, akkor valakit ott elkennek rendesen... nemondjam, hirtelen azt sem tudtam hol vagyok és utána otthon még percekkel később is remegett mindkét karom: egy rohadt cigit alig bírtam sodorni... barátnőmnek mondtam, mi volt, kérdezte, hogy leugattam az ürgét? abban a helyzetben azt sem tudtam mi van, úgy lefagytam... (máskor gyengébb helyzetben simán anyáztam bárkivel, aki rászolgált, de ez durvább volt, mint az összes ilyen összeadva) úgy érzem szabályosan csak át akartunk menni és az idióta meg cseszett foglalkozni azzal, hogy ott gyalogosok vannak, akik már megkapták az elsőbbségüket és neki is meg kellene adni...
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Möhe
addikt
válasz Dluinet #30399 üzenetére
MAci jött a drága vs hulladék kocsi összevetéssel. Én meg mondtam hogy van ilyen,az ,hogy nálunk nem működne az már nem oszt-szoroz semmit,de a lényeg hogy van rá példa. Mondjuk nálunk a reálisat is megtekerik úgy hogy a pénzesnek legyen kiskapuja,és így el van kúrv@ az is.
szerk: a városban elmentem egy csúnya baleset mellett (már a mentőben a sérült,helyszínelés ment)
Idióta módon a városgazdálkodás (vagy kithököm felelős érte) baxxa levágni azokat a sövényeket az út mellett ami persze alig magasabb mint személykocsiban ülve a szemmagasság.Sőt ,ha valaki alacsonyabb mint kb 170cm esélye nincs jobbra ellátni,balról meg 5m-re vasúti kereszteződés. Idióta a hely is és a forgalom is nagy ezen a részen.Pont ez miatt én nem is megyek arra,képtelenség nem kitolva a kocsi orrát majd 1 méterre a keresztirányú forgalomba körbenézni abban a helyzetben.[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz Dluinet #30583 üzenetére
akkor igen... de ha körültekintés nélkül csak úgy átteker, mert a zebrára azt hiszi, hogy biztonságban van rajta, vagy szimplán a lámpa zöldjére hagyatkozik? mert az a baj, hogy ez a jellemző... pár hónapja még oktatóval keringtünk a városban, nevelt is rá, hogy "zebrát mindig fokozott óvatossággal közelítünk meg: gázt kicsit felengedjük és készenlétben vagyunk, hogy bármikor átléphessünk a fékre" ...egyik zebrától lehettünk kb 20méterre, amikor balról a sövény mögül jött valami béjemikszes keresztbe és már előttünk is volt... léptem azért szépen a fékre, hogy meg tudjunk állni (szerencsére mögöttünk nem volt senki, aki belénk csúszhatott volna) a gyerek semerre nem nézett, csak tekert át... oktató azonnal húzta le az ablakot és küldte a gyereket az anyjába, de ő rá se hederített... kb 100méterrel arrébb elhaladtunk mellette és akkor láttuk, hogy agybadugós fülhallgatóval zenét hallgat... a helyi járatos busznak biztos lett volna annyival hosszabb fékútja, hogy felkenődik az elejére hasonló helyzetben
rengeteg olyan helyzet van, amikor mindenféle tábla meg tiltás helyett elég lenne a megfelelő körültekintés... (pl minden irányba/irányból belátható kereszteződésben stoptábla, vagy a zebrán biciklizés tiltása és a többi) ...de erre nem lehet alapozni, hogy mindenki 100%os körültekintéssel közlekedik folyamatosan, ezért szigorú szabályok kellenek
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
biga
senior tag
válasz Dluinet #30612 üzenetére
Igen, a hátsó személy előrerepült (igazából majdnem kiesett a vezető oldali - kinyíló - ajtón.
A briteknél volt annó egy hosszabb kampány, ahol hasonló - de megrendezett persze - sokkoló videókkal igyekeztek az emberek fejébe beleverni, hogy a biztonsági öv a világ egyik legjobb biztonsági eszköze: nem kell utána adót fizetni, díja sincs a használatának, nagy ész nem kell a használatához, időt sem nagyon vesz el az ember gyermekétől, cserébe a balesetek jó részében megmenti az életedet. Nem igazán értem azokat, akik nem használják. Már csak az ő kedvükért ott kellett volna hagyni a videot...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz Dluinet #30618 üzenetére
Ennyi képből és leírásból nehéz kitalálni, de szerintem nem oldalról ütköztek, az oldalán inkább a szalagkorlát miatt lehetett sérülés (erre utal a leírás is). A tető azonban nekem gyűrődöttnek tűnik, mégpedig hosszanti irányban. Ez esetben azonban valószínűbb, hogy a jobb hátulját kapta el a furgon (ami a képen nem is látszik) és tolta rá a korlátra.
(persze ez csak spekuláció, majd megtudjuk az igazságot. Vagy legalább is megtudunk valamit ).
Ahogy olvastam egyébként a veszteglés nem tény, ezt Lázárék hivatala nyilatkozta. Hogy ez valóban így volt-e majd megmondják a szakértők.
Ha viszont valóban oldalról kapta, akkor pláne érdekes, hogy tudott egy belső sávban haladó autót bal oldalán elkapni[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
mezis
nagyúr
válasz Dluinet #30618 üzenetére
"Holnapra többet fogunk tudni."
Optimizmusod határtalan. Holnapra kitalják a leghihetőbb mesét.
Az a régi Balaton melletti balesetet is addig magyarázták, húzták, hogy végül a vétkes sofőr már nem is lett vétkes. (Életszerű ugye az, hogy van mögötted egy kocsisor, le akarsz kanyarodni balra és észre fogod venni, hogy az egész sort előzi valaki igen nagy sebességgel. A megkülönböztető jelzéssel is csak annyira lehetne száguldozni, amennyire az út, látási, forgalmi viszonyok megengedik.)
Én egyszer békésen mentem 130-al az M3-ason a szélső sávban, a belsőben sehol senki, egy jobb kanyarban, egy őrült elképesztő sebességkülönbséggel a műszaki sávon húzott el melettem. Azért tehette az emberszabásúja, mert érezte, hogy ha a belső sávot választja, fel fog kenődni a szalagkorlátra....
mezis
-
decibel
aktív tag
válasz Dluinet #30692 üzenetére
Kosz, de ezert nem megyek vissza Pestre 140km-t. Csekket befizettem volna inkabb ha otthagy valamit, de igy siman kamuzhatja azt is, hogy o otthagyta, csak en tuntettem el.
Sotho: amugy vicces volt mert kb olyan pozt vett fel hatralas kozben mint egy gnom, pedig nem bantottam volna.
"you are a monkey poo-poo"
-
biga
senior tag
válasz Dluinet #30855 üzenetére
A téli gumi nem csodaszer! (Mondom ezt úgy, hogy mindig bőven idő előtt lecserélem én is). Aki nem tud veetni, az téli gumival sem fog tudni. Aki meg tud, az nyárival is tud. Ugyanis aki tud, az ismeri a járműve képességeit is, és ez illetve a környezet állapotának a figyelembevételével választja ki a megfelelő sebességet/manővert stb. És ha nem telik neki téli gumira (ami azért miért ne fordulhatna elő) de józan soförként felismeri, képes-e nyárival az adott körülménye között autózni vagy sem és a válasz nem biztos, ezért nem ül aznap autóba az nem megvetendő.
A téli gumi igen hasznos cucc, de lehet nélküle is élni.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Manitou
addikt
válasz Dluinet #30852 üzenetére
Ez igaz, viszont ha valaki télit nyáron használja, azzal hamarabb tönkreteszi a télit, megváltoztatja a gumi szerkezetét a nyári használat, aztán meg megy a csodálkozás a következő, vagy az az utáni télen, hogy mi a fene lett a téli gumival , miért csúszkál annyira.. Mellesleg nyáron a télivel többet is fogyaszt a kocsi.
-
biga
senior tag
válasz Dluinet #30858 üzenetére
Én konkrétan a Vogézekben lakok. A házam 300m körül van, és nem kell 15 percnél többet autóznöm, hogy 1200m felett járjak. De a Svájci határ is 45 km tőlem, illetve szép időben látni a Rajna völgy túloldalán a Bajor Alpok nyugati felét (Baden-Würtenberg). Tudom mit ér a téli gumi (sokat), és én aktívan használom is. A nagy többség itt természetesen lecseréli (itteni fizuhoz képest pláne nem nagy kunszt). De nem folyik nagy hadjárat azok ellen sem, akik nem: de ők nem isnagyon indulnak el vele a hegyekbe!
Ettől még tartom: téligumival sem lesz jó (téli) vezető az, aki nyárival sem az.
Szerk: egyébként meg is válaszoltad a felvetésemet: ha alföldön laknék, máris kevésbé érdekes kérdés a téli gumi Na erre írtam, hogy a környezet jellemzőiz figyelembe kell venni
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz Dluinet #30860 üzenetére
Én azért vezettem ezelőtt 15 évvel is, amikor talán csak nagy szerencsével találkozhattál téli gumival Mo-on. És bizony akkor is közlekedtek ám az emberek! ABS, meg ESP meg a többi ilyen 3 betűs sem volt. Igaz, autó is kevesebb volt, de ami volt, azok akkor még jórészt keleti blokk féle vasak voltak, vagy öreg nyugatiak.
Természetesen (mint mondtam hegyvidéken élek) én is hasznosnak tartom a fent említett eszközöket illetve a téli gumit, mert - főleg hirtelen havazáskor, eljegesedéskor stb - nagyban megnöveli egy akár tapasztalatlanabb autós esélyeit is. De ettől még nem csodaszer! Télen teljesen más vezetési technika kell, mint nyáron (gumitól függetlenül). Ha valaki nem tud "máshogy" vezetni, azon a világ összes biztonsági 3 betűse sem fog segíteni (bár az esélyeit annak is növeli).Alig pár éve (vagy 3?) történt: akkoriban egy fél évet egy kölcsön kocka ladával jártam be dolgozni. (jó műszaki állapotban volt az autó, de egy egyébként tartalékként használt autóról volt szó, így téli gumi se volt rajta). Egyik reggelre erősen lefagyott minden, az éjszakai gyenge havazás aforgalmasabb útszakaszokon valódi jégpáncélt eredményezett. Erősen gondolkodtam, hogy aznap inkább busszal, de sajnos arról lemaradtam (később találkoztam vele ). Utam során át kellett mennem egy autópálya felüljárón. Nos a következőt lehetett látni: tamérdek autósahogy elkezdett felhajtani a felüljáróra, abszolút gőze nem volt, mit kellene tenni. Az autók minden különösebb nélkül átmentek volna pusztán a lendületük felhasználásával (és persze normális kormny és pedálkezeléssel). Elég volt előttünk 4-5 bizonytalankodóra, hogy a lendület elvesszen a kocsisorból, és ők biza gyk a tetején feladták (megálltak). Ettől persze mindenki más is mögötte (akik még felfelé tartottak!). Ott volt pl az általam lekésett busz is (vagy 2 autóval előttem). Hogy érzékeljétek mekkora jég volt: a busz mikor megállt (muszáj volt neki az előtte megállók miatt, egyébként szerintem simán átmegy), elkezdett lassan visszafelé csúszni, és keresztbe állni! A mögötte lévő autósok (én is), ezt látva nem győztünk félreállni (már amennyire ezt egy felüljárón lehet). Szerencsére pár méter után megállt, de akkorra mindeg, a felüljáró beállt. Páran elkezdtük az elől megállókat elindítgatni (az egyik srác szolgálaton kívüli tűzoltó volt, beszólt telefonon a társainak, hogy jönni kellene, mert itt bizony baj lesz). A kocsikat kiszabadítottuk és sikerült kb egy sávot felszabadítani, ahol a forgalom mehetett tovább (minusz az sok utána is megállók). A tűzoltó srác ott maradt és ezeknek segített (ha kellett csak tanácsokkal), hogy át tudjanak menni (kikerülni a buszt). Én csak annyit kértem tőle, hogy kicsit lökjön meg. És bizony én is (sok más emberrel együtt) ennyi segítség után simán elindultam felüljárón felfelé, egy hátsó kerekes ladával, nyári gumival! És sok autós mellett gurultam el, ahogy kikerültem az ottragadókat. És amiért ezt elmondtam: direkt megnéztük: az elakadók 80%-A téli gumival volt szerelve! Igaz, extrémek voltak a körülmények, mégse ért semmit, ha a kocsi vezetője bután kezelte a helyzetet. Elég volt egy fékezés, vagy egy erősebb gáz és vége volt: a gumi azt a kicsi tapadását is elvesztette és onnan nem volt tovább.
Tehát továbbra is állítom: a téligumi igen hasznos dolog, de ahogy én látom sokszor hamis biztonságérzetet kelt a (sokszor tapasztalatlan) autósban és úgy akar közlekedni vele, mint nyáron! Ilyen esetben talán még az is jobb, ha nem cserél gumit, viszont felfagyáskor el sem indul vele!
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
mezis
nagyúr
válasz Dluinet #31362 üzenetére
"gyalogos az útkereszteződésnél kelhet át ha nincs kijejölt gyalogos átkelő hely"
Szerintem máshol is átmehet. Régen volt ilyen a KRESZ-ben. El tudok képzelni egy hosszú, "egyutcás" települést. Ennek az egyik végén a polgár át szeretne menni a túloldalra, akkor egy ilyen szabály alapján el kell gyalogolnia a szomszéd településre, mert ott már van egy kereszteződés is.
mezis
-
-
válasz Dluinet #31595 üzenetére
Csak az esőérzékelő és az automata belső tükör maradt ki...nem is értettem, hogy pont azok miért, amikor még az ülés is villanyos
Tegnap kocsikáztam. És azt tapasztaltam szomorúan, hogy az indexet aki használja is , csak az utolsó pillanatban. Már állóra fékeztem egy autós megett aki teljesen megállt egy jobb kanyarnál, pedig se zebra, se kerékpárút nem volt. Szomorú hogy mennyire nem alkalmas az emberek egy jó része a közlekedésre
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
dragonfx
veterán
válasz Dluinet #31887 üzenetére
nagyon helyes nálunk is be kéne tartatni ezt.
bár ott a 60$ kiröhögik..nálunk kevésbbé...
akkor talán kevesebb mazsola lenne aki 48-52 közt levíroz 70es táblába és miatta fog meg a lámpa..."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
-
dragonfx
veterán
válasz Dluinet #32221 üzenetére
ez igy lenne korrekt ha az autod megsemisül....akkor nincs autod...ergo nincs mire fizetned a hitelt...az egy dolog mennyit ér akkori állapotában illetve összetörten mennyit ér....de te a más faxsága miatt a semmire fizess 5 milliot istentudja hány évig?
ez nem járja....
pláne ha nem ő a hibás."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
-v-
addikt
válasz Dluinet #32773 üzenetére
Egyrészt akkor vészvillogó. Másrészt nem tiltotta, volt hogy sikerült a 65-öt is mgközelítenünk, utána ismét visszalassult, SŐT FÉKEZETT!!!!
(#32774) DeFranco: azt vágod, hogy nem arról beszélek, hogy ő ment szabályos 90-el, én meg szerettem volna 200-al, és a k*rva anyját, hogy miért tötymörög?
Csak mert a csúnya gyorshajtókra meg boyracerekre mindig olyan könnyű mutogatni, mert az abszolut gyorshajtás az olyan jól mérhető ... ezeket a közúti közlekedésre alkalmatlan szerencsétlenségeket meg senki se szedi ki a forgalomból. És ne mondd nekem, hogy ez nem az, hogy főúton 40-el!! megy, csak mert elkezdett esni. Ott venném el a jogsiját örökre. -
-
MaciG
addikt
válasz Dluinet #33012 üzenetére
Akkor erre rosszul emlékeztem. És egyébként mit nevezünk járdának? Vagy ha van valami beton rész az már egyből járda?
"kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs" Ez meg azért elég relatív, hogy kinek mi számít a közel meg távol. De ezek szerint az általam linkelt helyen át lehet kelni, mert igaz főút, és nincs is útkereszteződés, csak egy telekbehajtó, de ott szaggatott vonal van.
BANZAII